Pagina 200 van 218 EersteEerste ... 100150190196197198199200201202203204210 ... LaatsteLaatste
De resultaten 4.976 tot 5.000 van 5442 worden weergegeven.
  1. #4976

    Standaard

    First Blood (1982)
    Nog nooit eerder gezien. Zeer goed te pruimen. 7.2

    Se, jie (2007)
    Sterk eerste uur werd gevolgd door een geforceerd tweede uur. 6.0

    Du Levande (2007)
    Prachtige statige Shots van deprimerende mensen. 7.5

    Killing Zoe (1994)
    Tering wat een rotzooi was dit geen moment dat ik in de film zat. 4.0

    Snowfever (2004)
    Zo slecht dat het weer leuk werd. 3.0

    Persepolis (2007)
    Fris en ondeugend zoals dat hoort. Jammer dat ik hem gemist had in het Filmhuis! 7.0

  2. #4977

    Standaard

    DOOMSDAY

    Een leuke variant op het post-apocalyptic subgenre met een hoofdrolspeelster (Rhona Mitra) die ironisch genoeg lijkt op Mark Gregory en niet alleen qua uiterlijk maar ook in ongeloofwaardig overkomen

    Marshall levert na THE DESCENT weer een heerlijk herkenbare genrefilm af die sterk leunt op de films uit begin jaren '80 met de nadruk op ESCAPE FROM NEW YORK

    7.5

    Trailer


  3. #4978

    Standaard

    Onlangs bekeken:


    True Lies - 7.5/10:
    Zeer leuke film, maar ik ben toch meer gewoon van James Cameron. Toch kijkt deze gemakkelijk weg en Schwarzenegger speelt terug enorm leuk. Alleen hij zou sommige quote's die zich in deze film bevinden kunnen brengen. De regiestijl van Cameron is telkens een feest om naar te kijken. De aktiestukken zijn enorm goed geregisseerd en in beeld gebracht. Je kan altijd alles volgen en de stunts zijn soms enorm goed. Zeer vermakelijke film.

    Rambo - 7.3/10:
    Rambo is terug en de tweede maal dat ik deze bekeek vond ik hem nog beter en aangenamer. De eerste keer in de bioscoop had ik het gevoel dat er te weinig aktie was, maar nu ik deze thuis goed heb kunnen bestuderen moet ik zeggen dat het enorm meevalt. Het is stiller en kalmer dan de vorige, maar eens hij op dreef komt stopt dit niet tot de eindcredits vallen. Met een eindshot die me letterlijk stil deed vallen door de goeie regie van Stallone en ondersteundende muziek van Brian Tyler. Het viel me op dat, en dit word bevestigd door Stallone in zijn audiocommentaar, dat het beeld amper stilstaat. Soms beweegt deze heel stilletjes, maar toch staat deze nooit stil. En toen hoorde ik dat dit de manier was die Stallone bedoeld had. De visie die Rambo ziet. Een nooit stilstaand plaatje die hij telkens in de gaten moet houden. Enorm goed geregisseerd. De rauwe, donkere setting en verhaal helpen beter dan het luchtigere derde deel. Ben blij dat Stallone het personage geen domme quote's meer geeft en hem terug het stille type van deel 1 en 2 gemaakt heeft. Samen met deel 1 de beste uit de reeks.

    The Mummy - 7/10:
    Toen deze uitkwam was ik amper 12 jaar oud en ik vond dan ook dat de Mummy te laat in de film kwam. Het plaatje verveelde me vlug. Nu 9 jaar later moet ik zeggen dat deze enorm vermakkelijk is en het rustige, maar nooit vervelende tempo waaraan het verhaal vooruit gaat enorm goed is. De hoofdschurk komt dan ook pas halverwege het verhaal en dit was nodig om de personages toch wat uit te diepen. Goeie zet, maar dat weegt niet op dat dit toch niet de klasse film is vanwege toch wat gaten in het verhaal. Zo krijgen we vaak herhalingen (Beni irriteert vlug) en de acteurs weten ook soms niet hoe ze sommige dialogen moeten brengen. Rachel Weisz vond ik geweldig en Brendan Fraser (niet echt een fan van de man) vond ik meer dan vermakelijk met zijn goeie leuke one-liners. Zeer leuke film als je deze al een hele tijd niet gezien hebt.
    Blu-ray collection : http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Daunty
    Leuke FB-pagina:
    https://www.facebook.com/groups/1274261196044607/

  4. #4979

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Verhoeven Bekijk bericht

    Snowfever (2004)
    Zo slecht dat het weer leuk werd. 3.0
    mijn broertje werd in de kroeg gescout door iemand van de productie die hem als look alike/stand in van Daan Schuurmans wilde gebruiken tijdens de board scenes...helaas kon mijn broertje in die periode niet ivm school...
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  5. #4980

    Standaard

    Daywatch: Russische spektakelfilm,het is een heel aparte film met veel mooie special effects, die het zekers de moeite waard maken. de strijd tussen goed en kwaad gaat gewoon door, nightwatch beviel me beter maar die moest ik ook 2 keer zien om 'm goed te kunnen waarderen. 7/10

    Masters of Horror: Valerie on the Stairs: Redelijk episode maar wat mij betreft niet goed genoeg voor mij om verder te gaan naar volume 2 van seizoen 2. Ook heb ik vaak met de disc's van masters of Horror vastlopers, vervolgens stop ik ze dan in de blu-ray speler en daar werken ze wel goed op. 6/10

  6. #4981

    Standaard

    Vandaag



    Vond deze best te pruimen, alles berust natuurlijk weer op toevalligheden maar dit stoort me niet echt bij dit type film. Vond dat deze wel leuk was om eens te zien, of hij echt een blu ray aanschaf waard was daar heb ik nu wel m'n twijfels over...

    6.8 / 10
    BD (1243) What i Watch

  7. #4982

    Standaard



    The Mummy Returns - 6.8/10:
    Zeer entertainende film! Verstand op nul en je laten meevoeren door de leuke locaties, de spectaculaire stunts, de sappige one-liners en de volledige cast van deel 1 die zich beter in hun rol voelen en dit overduidelijk laten merken. De film zakt wel wat in tempo in het midden, maar dat mocht de pret niet meer bederven. Alan Silvestri heeft ook een handje in dit geheel door zijn speelse en fleurige muziek die de zonnige beelden nog wat extra warmte geven. Wel moet het verhaal wijken voor deze dingen en daarom was deze ook wat minder dan deel 1. Alles is groter en beter, maar als dit ten koste komt van het verhaal moeten er toch een paar puntjes af. Zeer leuke avonturenfilm.
    Blu-ray collection : http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Daunty
    Leuke FB-pagina:
    https://www.facebook.com/groups/1274261196044607/

  8. #4983

    Standaard

    Thank you for smoking.

    Uh.
    Best leuk, hoewel nergens heel leuk.
    Een saaiere versie van Lord of War...raar woord trouwens, saaiere, lijkt wel Fins...
    Maar in ieder geval. Leuk acteren van Aaron Eckhart en JK Simmons, de rest was mij te sitcom of viel gewoon niet op.
    M'n LE collectie gaat grotendeels in de verkoop, zoek je nog iets ? Check m'n verkoop topic of vraag maar raak :D

  9. #4984

    Standaard

    Possessed : De 3e film uit de MR. Horror Presents reeks die ik zie en ik moet zeggen dat dit de 1e film was die ik goed vond. In deze deense film lijkt het eerst te gaan om een ebola virus die de wereldd kan bedreigen maar even later bliijkt het geen virus te zijn maar satan die zich van lichaam naar lichaam verplaatst, erg orgineel en goed uitgewerkt. 7/10

  10. #4985

    Standaard

    CURSE OF THE BLUE LIGHTS

    Typisch jaren '80 cheesefest over een groep jongeren die een monster vinden en er achter komen dat er een aantal ghouls uit zijn op iets.

    De maskers zijn vrij goed gemaakt en het akteren is abominabel wat het leuk maakt

    7.5

    Trailer


  11. #4986

    Standaard

    Leuk die Hutt en die Skywalker kloon op de poster
    M'n LE collectie gaat grotendeels in de verkoop, zoek je nog iets ? Check m'n verkoop topic of vraag maar raak :D

  12. #4987

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen P. Bekijk bericht
    mijn broertje werd in de kroeg gescout door iemand van de productie die hem als look alike/stand in van Daan Schuurmans wilde gebruiken tijdens de board scenes...helaas kon mijn broertje in die periode niet ivm school...
    Ben maar blij...

  13. #4988

    Standaard

    The Fountain (BR) : Prachtige en ontroerende film, met geweldige rollen van Hugh Jackman en Rachel Weisz. In het begin had ik echt zoiets van waar gaat dit over, maar in de loop van de film valt alles op z'n plaats. Het is wel een film waar je zin in moet hebben, aangezien het niet een vrolijke film is maar qua visueel en verhaal hartstikke mooi is. Helaas vond ik de beelden soms wel 's wat te donker betreffende de Blu-ray uitgave. 7.5/10

  14. #4989

    Standaard

    Career Girls (1997)

    Ook deze Mike Leigh film zit vol met maatschappijkritiek. Alleen jammer dat sommige personages niet meer worden dan typetjes want zei zorgen juist voor de boodschap in de film. Mike Leigh heeft een spuughekel aan gevoelloze mensen want het zijn juist die mensen, die goed liggen in het kapitalistische systeem. En dan heb ik het vooral over de twee verkopers waarbij de één een kille geldwolf is en de ander een vrouwenversierder. Neem daarbij de tegenovergestelde richting de gevoelige mens. En je merkt op dat deze mensen niet bepaald lekker in de samenleving zitten. Denk aan Ricky die compleet krankzinnig is geworden in één van de laatste shots van de film. Deze mensen botsen dan ook behoorlijk vaak in de films van Mike Leigh. Waarbij ze vooral inwendig een zware strijd moeten leveren om overeind te blijven in een samenleving waarin ze liever niet willen zijn. Sterke contrasten in een scriptloze film waarbij het voor Mike Leigh doen een veels te snel gemaakte film is. 7.4

    First Blood (1982)

    Ik kwam er onlangs achter dat ik het origineel nog nooit eerder gezien had wel alle vervolgen. Maar wat die andere vervolgen niet hebben is dat dit deel een aardig verhaal kent, karakterverdieping à la Stallone en dat er verdomt fraai in geacteerd wordt. Verder vond ik het Vietnam verwerkingsproces intrigerend en Stallone was mondig genoeg om van zich af te bijten. Dus een waardige klassieker die vervolgens verkracht werd door de vervolgen die zo nodig gemaakt moesten worden. 7.2
    Laatst aangepast door Oudlid_X5 : 20-07-2008 om 18:27

  15. #4990

    Standaard

    Vandaag bekeken



    The Prestige (2006) - 8 / 10

    Christopher Nolan is zo'n geweldige filmmaker, en dit bewijst hij ook terug met "The Prestige" want hij zet terug een fantastische gebruik je hersen film neer. Zijn manier van filmmaken blijf ik erg goed vinden, zo wilt hij het grootste deel van de scenes met de hand gefilmd hebben, ook maakt hij zoveel mogelijk gebruik van echt licht die in de ruimte aanwezig is wat erg mooi tot zijn recht komt in deze film.Ook is er aan de montage terug niks van klagen, het verhaal vond ik erg goed gevonden en het einde van de 19de eeuw wordt mooi weergegeven en heel dit verhaal wordt ondersteund door een topcast waaronder Hugh Jackman, Christian Bale, Michael Caine, ... waardoor deze film gewoon fantastisch is. Zelfs David Bowie speelde een zeer goede rol. Enig minpunt dat ik heb aan deze film is de Nolan twist, je weet gewoon dat die erzit aan te komen, en je weet wanneer je de twist hebt gehad dat er zeker weten nog één aankomt en dat is wel een beetje spijtig. Voor de rest een toppertje...

    The Mummy (1999) - 6.8 / 10

    Met de komst van de derde film vond ik dat het wel eens tijd was om de eerste mummy film nog eens boven te halen. Eerst en vooral vind ik dat de rol van Rick O' Connell op Brendan Fraser zijn lijf geschreven is, vind hem echt fantastisch, en is waarschijnlijk zijn enige rol waar ik hem in kan uitstaan want een erg grote fan ben in niet van Fraser zijn werk. Ook Rachel Weisz en John Hannah zijn erg leuk, en ben dan ook blij dat John Hannah terug komt in de derde Mummy film. Arnold Vosloo zijn rol is vrij beperkt, want veel screentime/dialoog heeft de man niet. De film komt traag op gang maar eenmaal de rit begint stopt die niet meer en wordt je meegetrokken in het zand bij wijze van spreken, erg mooie CGI effecten, goeie aktie en leuke humor. Groot minpunt aan deze film was de rol van Beni Gabor, als ik die man zie wil ik gewoon direct mijn speler uitzetten. Kevin J. O' Connor kan misschien wel een goede acteur zijn, maar zijn rol in deze is erg verschrikkelijk irritant. Na een lange tijd niet gezien te hebben blijft deze toch wel een leuke avonturenfilm...

    Little Miss Sunshine (2006) - 8 / 10

    Little Miss Sunshine is een verukkelijke tragikomedie. Regisseursduo Jonathan Dayton en Valerie Faris zorgen voor een goede balans tussen humor en tragedie, en brengt een formidabele cast bijéén die elk hun rol zo fantastisch vertolken dat je sympathie krijgt met deze mensen. De personages zijn dan ook zeer goed uitgewerkt in deze film. Alan Arkin is geweldig als grootvader Edwin Hoover, en heeft dan ook terecht een Oscar geworden voor "Best Performance by an Actor in a Supporting Role" en hij niet alleen, ook Abigail Breslin, Greg Kinnear, Paul Dano, Toni Collette en Steve Carell spelen de pannen van het dak. Ook de muziek van componist Mychael Danna, maakt de film nog sterker waardoor je emotioneler nog dieper in het hart geraakt wordt. Een geweldige tragikomedie “roadtrip” film!
    BD (1243) What i Watch

  16. #4991

    Standaard



    Equilibrium - 7.5/10:
    Ijzersterke Christian Bale zorgt samen met een leuk verhaal en de enorm stoere Gun kata-moves voor een zeer plezierige film. Meer moet er eigenlijk niet over gezegd worden. De regie was degelijk verzorgt en hij heeft het mooi opgebouwd tot de climax waardoor de kijker alles goed kan volgen en de spanning te snijden is tot op de laatste seconde.

    The Fugitive - 7.5/10:
    Één van de leukste achtervolgings-films die ik al gezien heb. De spanning is zeker te voelen tussen beide hoofdpersonages, die subliem vertolkt worden door Harisson Ford en Tommy Lee Jones. De film levert leuke scénes op die je soms op het puntje van je stoel laten zitten. Het speurwerk van beide partijen zorgt ervoor dat de puzzel langzaam aan voor de kijker z'n neus wordt gelegd waardoor alles duidelijk wordt van hoe en wat er gebeurt is op de bewuste avond dat Richard Kimble's vrouw vermoord werd.

    Jaws - 8/10:
    Iedereen kent het befaamde deuntje ondertussen wel. Al meermaals is dit gezegd, maar het eerste uur moet de film het gewoon hebben van de muziek om de spanning te crëeren. Spielberg wist perfect dat hij bij zijn manier van filmen een ijzersterk theme zou nodig hebben om de mensen in de ban te houden en hun aandacht niet te laten verzwakken. Ik bedacht me tijdens het bekijken hoe de film zou geworden zijn zonder de muziek van Williams. En het resultaat bleek dat ik het wss een enorm zwakke, soms leuke film zou vinden. De haai komt pas na een uur volledig in beeld en op dat moment zit je al de nagels van je vingers te bijten. Wanneer je denkt voorbereid te zijn op het volgende schrikmoment verast Spielberg met een nog grotere scéne die het publiek terug de lucht laat inzwegen of hun ogen doet dichtknijpen. En dan als laatste de hoofdrolspelers. Ik kan maar niet genoeg zeggen hoe perfect de 3 heren waren in hun rollen, maar men hart gaat nog steeds uit naar de geweldige Robert Shaw. De man heeft geweldige scénes. Ik ken weinig acteurs die mensen enkele minuten kan vasthouden terwijl ze een verhaal vertellen. De blik op zijn gezicht is onbeschrijfbaar. Jup, de film heeft na 33 jaar nog niets van zijn glans verloren. Klassieker!
    Blu-ray collection : http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Daunty
    Leuke FB-pagina:
    https://www.facebook.com/groups/1274261196044607/

  17. #4992

    Standaard

    The kite runner
    In de vakantie het boek gelezen en nu dan gisteren eindelijk de film. Na het geweldige boek viel de film toch wel wat tegen. Veel te veel belangrijke dingen weggelaten en het boek was gewoon beter.

  18. #4993

    Standaard

    Devil Dog: Bestleuk horrorfilmpje, een groep satanisten halen een vruchtbare hond uit het asiel om deze te laten bevruchten door een demon. Deze hond krijgt 10 puppy's en 1 daarvan wordt achter gelaten bij een gelukkig gezin die van niets weet, maar langzaam aan neemt de devil dog de kinderen en moeder in z'n macht en staat de vader alleen tegen hun.Zoals ik zei best een leuk filmpje tot zo'n beetje aan het eind, wat een slechte special effect en afgeraffelde einde wat ik erg jammer vond en de film ietwat voor mij verpeste. 6/10


  19. #4994

    Standaard

    Du Levande (2007)
    Ook You, the Living is een verdomd fraai stukje minimalistische Cinema. Op een enkel shot na beweegt de camera nooit. Deprimerende kleuren die de boventoon voeren, deprimerende mensen die de film kleur geven, deprimerende lange shots die de verhalen bij elkaar brengen. Iets dat wat we ook al terug konden zien in ‘Songs from the second floor’. Hoewel je het een kopie van vorm en stijl kan noemen beschouw ik het juist meer van het perfectioneren ervan. Ook nu weer zal ik de helft van de symboliek gemist hebben en dan heb ik het niet eens over de droomscènes maar het maakt mij niet zoveel uit. Vooral omdat de film zo droog hilarische overkwam en de personages zo verdomd uniek waren. Tot nu toe geen problemen met de wereld die Roy Andersson steeds maar weer weet te schetsen. 7.5


  20. #4995

    Standaard

    My Bleuberry Nights

    Prima filmpje op een zondag middag, verhaal is niet geweldig maar blijft op momenten interresant om naar te kijken. 7/10

    Nosferatu 1922

    Ja ik heb nog nooit zo'n stille film gekeken en ik heb hem ook weer afgezet. Ik keek meer naar buiten dan naar deze film dus ik heb het een kans gegeven maar voor mij is het niks. Voor de film liefhebbers die deze stijl respecteren en begrijpen, kan het een mooie film zijn.

    Alibi

    Geen aanrader, leuke film voor de pubers die G. Verbaan leuk vinden en van Nederlandse films houden. 4/10
    Stuntman Mike : "Fair lady, your chariots await!"
    Death Proof

  21. #4996

    Standaard

    Gosford Park : Deze film is niets voor mij, al dat kekkerige engelse gedoe en het geroddel van hun dienstmeiden, totaal niet interesant en na 45 min. heb ik 'm eruit gedrukt, kon mij gewoon totaal niet boeien. 1/10

  22. #4997

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Wim S. Bekijk bericht
    Gosford Park : Deze film is niets voor mij, al dat kekkerige engelse gedoe en het geroddel van hun dienstmeiden, totaal niet interesant en na 45 min. heb ik 'm eruit gedrukt, kon mij gewoon totaal niet boeien. 1/10
    Waarom geef je hem dan een cijfer?

  23. #4998

    Standaard

    Persepolis (2007)

    Verdomt fraaie animatiefilm, abstract en simpel tegelijk. De expressionistische zwart-wit animatie zal niet bij iedereen in goede aarde vallen maar in deze animatie film geeft het juist voor de nodige luchtigheid. Hoewel de film me niet de complete lengte kon boeien zat er genoeg stof in om later terug op te komen. Denk aan die scheefgetrokken taboes in Iran. Eenmaal aangekomen in het Westen wordt ze daar ook scheef aangekeken. Dit zijn mensen die pas heel laat in hun leven pas echt rust kunnen vinden op een plek meestal afgezonderd op de wereld. De film zal ik zeker nog een keer moeten zien vooral vanwege de details en de geschiedenisles. Soms ging het voor mij te snel om het helemaal te volgen maar voor nu is het meer dan een geschiedenisles het is een persoonlijk kijk op een land vol met tegenstrijdigheden. 7.0


  24. #4999

    Thumbs up

    Vampyr
    Wat een film. Dreyer wilt blijkbaar niets te maken hebben met de geldende regels van cinema. Een verhaal dat niet op een "normale" manier verteld wordt, een prachtige, frisse en vernieuwende camera voering. Maar het beste aan de film vond ik de creepy, spookachtige, benauwende sfeer die de film oproept. Echt spannend wordt het niet maar door de algehele sfeer die Dreyer opwekt heb je toch niet echt een lekker gevoel bij het kijken. Vooral de scene in de doodskist is creepy maar daardoor wel briljant en eentje die je lang zal heugen. Net als de hele film trouwens.
    Er is in die 73 minuten die de film duurt zoveel te ontdekken dat je aan één kijkbeurt zeker niet genoeg hebt. Deze kun je keer op keer bekijken en steeds nieuwe dingen zien.
    Geweldig.
    Ook de extra`s op de Criterion editie zijn ontzettend interessant, vooral het audiocommentaar van Tony Rayns en het video essay zijn leerzaam en het bekijken meer dan waard.
    Als je deze maand 1 dvd koopt of 1 film kijkt, laat het dan deze zijn.

    8,5/10
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  25. #5000

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TheGodfather Bekijk bericht
    Vampyr
    Als je deze maand 1 dvd koopt of 1 film kijkt, laat het dan deze zijn.

    8,5/10
    Hij is onderweg(al een tijdje trouwens) maar nu ben ik toch nog meer benieuwd naar deze film. Hoewel hij me meer iets voor een donkere winteravond lijkt als ik je recensie zo lees
    Burn down the disco
    Hang the blessed DJ
    Because the music that they constantly play
    It says nothing to me about my life

Pagina 200 van 218 EersteEerste ... 100150190196197198199200201202203204210 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •