Pagina 205 van 218 EersteEerste ... 105155195201202203204205206207208209215 ... LaatsteLaatste
De resultaten 5.101 tot 5.125 van 5442 worden weergegeven.
  1. #5101

    Standaard

    Pride & Prejudice (Joe Wright, 2005)
    Na een tijdje geleden Atonement te hebben gezien was het nu tijd voor Pride & Prejudice, eveneens een film van Joe Wright met Kiera Knightley in de hoofdrol. In het klassebewuste Engeland van het einde van de 18de eeuw worden de vijf zusjes Bennet – waaronder de vastberaden Elizabeth (Keira Knightley) en de jonge Lydia (Jena Malone) – door hun moeder (Brenda Blethyn) opgevoed met één enkel doel voor ogen: een geschikte man vinden en trouwen. Net als in Atonement ook hier goed acteerwerk, prachtig geschoten beelden en een mooie ondersteunende score. 7.8

    Gedo senki (Goro Miyazaki, 2006)
    De mythische wereld Earthsea wordt bedreigd met vernietiging. Alles gaat langzaam verloren: kunst, cultuur en zelfs mensen verliezen de wil om te leven. De Aartsmagier Ged gaat samen met Arren op zoek naar de oorzaak hiervan. Klinkt wederom als een goed verhaal van een Ghibli film, maar Tales from Earthsea is in mijn ogen verreweg de minste Ghibli productie. Deze film komt overigens van de hand van Goro Miyazaki de zoon van Hayao Miyazaki, helaas neemt hij de stijl van zijn vader ook wel heel erg over. De enige verandering is dat deze film wat meer volwassen is en daarmee bedoel ik dan met name meer geweld. Het verhaal is vrij mager en het moraal ligt er wel erg dik bovenop, tevens heb ik ook wel betere animatie gezien uit de Ghibli studios. Kortom een vrij tegenvallende Ghibli, de eerste eigenlijk voor mij, neemt niet weg dat de film best een kijkbeurt waardig is. Hopen dat de volgende weer een stuk beter is. 6.5

  2. #5102

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Verhoeven Bekijk bericht
    Ik moet hem nog zien maar dat is wel een grote spoiler...
    Nee, want het is maar een klein gebeuren in de hele film. Dus dat valt wel mee, maar ik zal het toch even aanpassen, helaas heeft dat dan voor jou geen zin meer
    Laatst aangepast door Wim S. : 27-07-2008 om 12:33

  3. #5103

    Standaard

    THE HAND

    Waarschijnlijk de enige film van betweter Oliver Stone die ik genietbaar vind. De aloude formule van de 'killer hand on the loose' heeft hier wel ietsjes meer dan zijn subgenregenoten door het sublieme werk van Caine en de dubbele bodem van het plot

    7.0

    Trailer


  4. #5104

    Standaard

    Ned Kelly (2003)

    Minder bekende film met Heath Ledger in de hoofdrol, en in de bijrol o.a. Orlando Bloom. Ledger zet een sterke rol neer als de outlaw Ned Kelly (een soort van 19e eeuwse australische Robin Hood), die als 25-jarige uiteindelijk werd opgehangen.

    Naar een waargebeurd verhaal verfilmd door Gregor Jordan.

    7.5
    http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Seus60

    355 Blu-ray en UHD steelbooks (excl. The Dark Knight Trilogy), en 2 Jumbo Boxset steelbooks (Jurassic Park, Indiana Jones), 2 Metalcases Blu-ray.

    UHD: 17 BD: 698 DVD: 335

  5. #5105

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Erwin de Koning Bekijk bericht
    THE HAND

    Waarschijnlijk de enige film van betweter Oliver Stone die ik genietbaar vind.
    Verklaar je nader?

    Zelf gezien:

    Scandal - Joseon namnyeo sangyeoljisa (2003)

    Je-yong Lee ‘Untold Scandal’ is een soort van remake van Dangerous Liasions althans het is berust op hetzelfde boek. Het liefdesverhaal dat vreselijk zal eindigen is een universeel thema en dus dacht de regisseur, dat laten we zo, alleen veranderen we de setting naar Zuid-Korea’ en dat is eigenlijk de enige (grote) verandering. Hoewel er aardig in geacteerd wordt merkte ik al heel snel op dat de film niet iets nieuws bracht. Het is geen verkeerde film maar we hebben het allemaal al eens eerder gezien. Aantal pluspunten waren de kostuums, de setting en de omgeving en dat allemaal kwam prachtig in de film naar voren. Alleen jammer dat er inhoudelijk niet veel veranderd. 6.0

  6. #5106

    Standaard



    Tetsuya Nomura - 2005

    Verbluffende cgi anime film gebaseerd op de wereld van het Final Fantasy VII PlayStation spel uit 1997.

    En dat zegt eigenlijk ook meteen genoeg. Mensen die niet bekend zijn met het spel zullen niet veel aan deze film vinden, buiten dan de prachtige cgi. Het verhaal, de personages, de omgevingen, zowat alles is een verderzetting van het spel en dus is het gewoon vrijwel onbegrijpbaar als je het bronmateriaal niet kent. Het verhaal is niet zo heel diepgaand maar enige voorkennis is echt wel vereist. Het helpt misschien ook wel om de film eerst in het Engels te zien, en later in het Japans. Zo kan je het verhaal toch nog net iets beter volgen want de subs verklaren niet erg veel en missen vaak de essentie. Technisch is het gewoon een pareltje, De animaties zijn vlot, de personages echt ontzettend gedetailleerd weergegeven, en de muziek (van FF veteraan Uematsa) alweer spot on... en de vechtscenes gewoon overweldigend... vooral het eindgevecht tussen Cloud en Kadaj (en later Sephiroth) Het enige minpuntje misschien is dat het soms wel erg hectisch wordt allemaal, en met al die snelle cuts moeilijk te volgen...

    Voor degene die FF7 wel kennen is het een herkenningsfeest van jewelste. Veel van de personages maken een (geupdate) terugkeer en het is gewoon erg gaaf om Cloud, Vincent, Tifa en natuurlijk Sephiroth terug te zien. Deze film begint ook met een tekstje voor de fans; er wordt letterlijk vermeld dat deze film speciaal gemaakt is voor diegene die zichzelf verloren in een wereld, nieuwe vrienden maakte, en er van gaan houden zijn en daar gaat het ook gewoon om... Een soort van dankjewel naar de vele fans toe van FF7. De film wil helemaal geen nieuwe fans aantrekken of het algemene publiek vermaken. Het is gewoon een eerbetoon aan een klassieker onder de videogames.

    8.7/10
    Laatst aangepast door Kendorjia : 27-07-2008 om 13:34
    Homer Simpson: Haha, look at this funny country...U R Gay!!

    Austin Powers: That's Dr. Evil's cat...
    Vanessa: How can you tell?
    Austin Powers: I never forget a pussy...

    PSN-id: King_Kendorjia

  7. #5107

    Standaard

    Een paar van de laatste weken :

    Death Proof
    Wist niet helemaal wat te verwachten; maar QT weet wederom een gave film neer te zetten. Vond de vele verwijzingen naar andere films van QT erg gaaf. Ook de dialogen en de stijl van de film zijn erg gaaf. 8/10

    Wallace and Gromit and the Curse of the Were-Rabbit
    2e keer dat ik hem zag; maar hij blijf schitterend geanimeerd en ook amusant.7,8/10

    Sweeny Todd : The Demon Barber of Fleet Street
    Ben niet zo´n fan van musical-achtige films, maar deze was toch wel boeiend. Depp zet toch weer een goede rol neer, als ST, Burton weet zijn stijl lekker neer te zetten, en dat maakt het totaalplaatje toch erg boeiend. 7,5/10

    The Machinist
    Toch schrik je ervan als je Bale met zoveel kilo's lichter als normaal gesproken door beeld ziet lopen. De hele film heeft een grimmige sfeer, en dat maakt de film erg interessant. 7,5/10

    TBS
    Tja.. bij NL films moet ik altijd wennen; vooral Theo´s rol vond ik moeilijk serieus te nemen het eerste half uur. Vond het uiteindelijk wel een aardige film; maar niet memorabel. 6,8/10

    Jochem Myer : Yee-Haa
    Je moet van Jochem houden, anders zul je er niets aanvinden. De show knalt voorbij in een lekker tempo, en Jochem doet weer een aantal heerlijke en originele imitaties.
    8/10
    "Grandpa, were you a hero in the war?" "No", I answered, "But I served in a company of heroes".

  8. #5108

    Standaard

    The Dark Knight

    Waar te beginnen over deze film? Ik denk bij het begin. De film had aan mij namelijk al een lastige, aangezien ik, mede door de onverwachte eerste plek op IMDb, meteen een aversie krijg. Of in ieder geval hoge eisen. Ook was ik erg benieuwd naar the Joker, de laatste Ledger. Zou een oscar terecht zijn, of is het gezeur omdat hij overleden is?

    Ondanks mijn eisen vond ik het toch een meer dan redelijke film. Zeker geen nummer 1, of top 20 voor mij, maar een redelijk goede actiefilm. Het verhaal is goed, geen losse stukjes ofzo. Helaas vond ik de film hier en daar langdradig worden, maar daar kom ik nog op terug. Het verhaal is dus goed, evenals de dialogen, vooral die van The Joker met zijn nu al legendarische verdwijntruc!

    Om verder te borduren op The Joker en de andere personages in de film. Die blijven allemaal overeind. Je hebt uitschieters, zoals Ledger als the Joker positief gezien en Two-Face wat minder. Eerst the Joker. Ledger heeft het fantastisch gedaan. Je ziet meteen een geschifte kerel die zichzelf leuk vindt en achter zijn plannen staat. Ik ben bang dat zelfs ik een Oscar verdiend vind. Je moet het zien om te geloven hoe goed hij speelt. Dan Two-Face. De film begint goed, vooral het eerste deel, met het introduceren van Two-Face alias Harvey Dent als de nieuwe openbare aanklager. Tot dan gaat de film fantastisch. Leuke actie, veel Batman, veel the Joker. Maar dan verandert Harvey Dent en komt er meer Two-Face in beeld. Dat maakt de film toch iets minder. Hetzelfde probleem als bij Spiderman 3, met teveel slechteriken maak je de film te druk en dus minder leuk. Aangezien je veel meer Two-Face kreeg te zien, kreeg je minder van the Joker. Dat terwijl de film toch erg op the Joker drijft. Zonder die fantastische rol van Ledger was de film een stuk minder goed.

    Als laatste moet ik nog vermelden dat ook de sound van de film goed is. Leuke achtergrondmuziek en wat belangrijker is, op de spannende momenten muziek om je aandacht erbij te houden en zelfs te verscherpen. Bijna perfect gedaan.

    Om het nog even kort samen te vatten. Als je de Oscar-winnaar voor beste acteur voor de komende ceremony wilt zien, dan moet je deze film kijken. Wil je een goede actiefilm met veel actie en leuke villains, ga ook kijken. Houd je daarentegen meer van wat kortere, snellere films, dan is deze film toch niet voor jou ben ik bang. Oftewel de positieve kanten van de film zijn toch wel the Joker, de sound en het verhaal. Daarbij wil ik toch de andere acteurs even vermelden, stuk voor stuk goed, Eckhardt is ook niet slecht maar het script heeft zijn personage vernaggeld. Dat zijn de minder positieve punten. De lengte, teveel laten gebeuren in een film, inclusief meerdere gangsters etc. Dat was het toch wel. In ieder geval ga ik de film nog een keer herzien, maar ik ben bang dat de score dan toch iets lager uitvalt. Voor nu:

    7.7/10
    -Aiya Eärendil Elenion Ancalima!-

  9. #5109

    Standaard

    WANTED

    Vreselijk ongeloofwaardig, snel, overdreven en Morgan Freeman zegt '************' en 'fuck'

    'So bad, it's good'

    8.0

    Trailer


  10. #5110

    Standaard

    Der Fangschuß (Volker Schlöndorff, 1976)
    Regisseur Schlöndorff is met name bekend vanwege zijn film Der Blechtrommel, maar naast deze film zijn er maar liefst drie andere van zijn films door de prestigieuze Criterion Company uitgegeven. Der Fangschuß (´Coup de Grace´) is een bleke film over de effecten van oorlog op de mens gesitueerd ten tijde van de Baltische burgeroorlog. Het plot, dat bewust veel gaten kent waar je als kijker de gebeurtenissen als het ware moet invullen, centreert zich de officieren Erich en Konrad en Konrad´s zus Sophie. Sophie is heimelijk verliefd op Erich, maar hij wijst haar continu af. Met zijn afwijzingen duwt hij haar naar andere mannen en uiteindelijk zelfs naar de vijand en hun communisme. De manier waarop de film geschoten is, met zijn troosteloze zwart-wit beelden, past precies bij deze ellende. ***½
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  11. #5111

    Standaard

    Wel leuk filmpje voor een middagje... dreigt steeds bijna naar een goede sequel te gaan maar verpest het dan weer door de bij vlagen slechte cgi. verhaal eromheen is ook wel leuk gedaan en de omgevingen zijn mooi. Ook leuk om Casper van Diem weer terug in zijn oude rol te zien.

    Overall

    Beter dan de eerste sequel maar de 1e blijft de beste
    Bijgesloten plaatje(s) Bijgesloten plaatje(s)

  12. #5112

    Standaard

    Black Gold (2006)

    Wie naar deze documentaire nog een kop koffie drinkt heeft er volgens mij niet veel van begrepen of heeft schijt aan de Derde Wereld. Het is hartverscheurend om te zien dat vrijwel niemand van de koffiedrinker er bewust van is waar de koffieboon vandaan komt en waarom de prijs van een kop koffie zo laag wordt gehouden. Deze documentaire geeft een beeld van de westerse markt en hun subsidies. Per dag wordt er meer dan twee miljard koppen koffie genuttigd. Terwijl de consumptie per jaar ervan toe neemt lijken de boeren onder steeds ergere omstandigheden minder ervoor te krijgen voor de koffieboon. Als ik het goed heb krijgen de boeren voor een kilo koffiebonen nog geen vijf dollarcent terwijl in New York een kilo Bonen voor meer dan tweehonderd dollar verhandeld wordt. En dan moet je eens voorstellen dat meer dan tien miljoen Ethiopiërs financieel afhankelijk van de koffieproductie.

    De twee broers reisden over de hele wereld om de productielijn van de koffie in kaart te brengen. Ze laten bovendien zien, zonder vals sentiment, wat voor motief de Fair Trade handelen. De oplossing wordt gegeven waarom wordt er dan bijna niets mee gedaan. Is dan alles in de wereld te maken met geld en macht. Kijken we dan helemaal niet meer naar de medemens.

    Lange leven de Westerse kapitalisten, lange leven de subsidies voor Westerse Boeren, hopelijk blijft het Westen de wereldhandel nog lang regeren want het zou toch zonde zijn van het geld om die boeren ook maar iets meer te geven dan VIJF dollarcent!

    Hoewel ik nooit koffie gedronken en dat nooit zal gaan doen ben ik wel bewust geworden van mijn koffie-leutende medemens.


  13. #5113

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Verhoeven Bekijk bericht
    Black Gold (2006)

    Wie naar deze documentaire nog een kop koffie drinkt heeft er volgens mij niet veel van begrepen of heeft schijt aan de Derde Wereld. Het is hartverscheurend om te zien dat vrijwel niemand van de koffiedrinker er bewust van is waar de koffieboon vandaan komt en waarom de prijs van een kop koffie zo laag wordt gehouden. Deze documentaire geeft een beeld van de westerse markt en hun subsidies. Per dag wordt er meer dan twee miljard koppen koffie genuttigd. Terwijl de consumptie per jaar ervan toe neemt lijken de boeren onder steeds ergere omstandigheden minder ervoor te krijgen voor de koffieboon. Als ik het goed heb krijgen de boeren voor een kilo koffiebonen nog geen vijf dollarcent terwijl in New York een kilo Bonen voor meer dan tweehonderd dollar verhandeld wordt. En dan moet je eens voorstellen dat meer dan tien miljoen Ethiopiërs financieel afhankelijk van de koffieproductie.

    De twee broers reisden over de hele wereld om de productielijn van de koffie in kaart te brengen. Ze laten bovendien zien, zonder vals sentiment, wat voor motief de Fair Trade handelen. De oplossing wordt gegeven waarom wordt er dan bijna niets mee gedaan. Is dan alles in de wereld te maken met geld en macht. Kijken we dan helemaal niet meer naar de medemens.

    Lange leven de Westerse kapitalisten, lange leven de subsidies voor Westerse Boeren, hopelijk blijft het Westen de wereldhandel nog lang regeren want het zou toch zonde zijn van het geld om die boeren ook maar iets meer te geven dan VIJF dollarcent!

    Hoewel ik nooit koffie gedronken en dat nooit zal gaan doen ben ik wel bewust geworden van mijn koffie-leutende medemens.
    Dit is zeker geen zuivere koffie, maar wel een goeie docu!

    Zo, en nu even een bakkie...
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  14. #5114

    Standaard

    BLACK WATER

    Een mooi voorbeeld voor een lowbudgetfilm wanneer dat in het voordeel werkt, hierdoor komt alles geloofwaardiger over. Het is een 'killer croc' film maar alles is meer gericht op spanning dan op aktie zoals bv bij LAKE PLACID of ALLIGATOR

    Spannend!

    7.5

    Trailer


  15. #5115

    Standaard

    In Alligator trekken ze een plank aan een touwtje door het water toch ?
    Je doet het daarbij ook in je broek, maar dan van het lachen.
    M'n LE collectie gaat grotendeels in de verkoop, zoek je nog iets ? Check m'n verkoop topic of vraag maar raak :D

  16. #5116

    Standaard

    Het zou The Dark Knight worden, maar m'n broertje werd gewijgerd omdat die jonger dan 16 is, dus is het Hancock geworden.

  17. #5117

    Standaard

    She
    Komt uit de ultimate Hammer collection. Het gaat over een paar britten die op zoek zijn naar roem en geld in de woestijn. Het is dus een avonturen film. De muziek vond ik best goed moet ik zeggen. Het acteer werk was ook goed te doen.

    Ik had deze nog nooit gezien maar vond het een degelijk begin om aan de collectie te beginnen.

    6,5/10

  18. #5118

    Standaard

    Intolerable Cruelty (2003)

    Dit is toch wel (met afstand) de minste film van de Coen bros. die ik tot nu toe heb gezien. "Intolerable Cruelty" is een romantische comedy met in de hoofdrollen Catherina Zeta-Jones en George Clooney en bijrollen voor o.a. Geoffrey Rush en Billy Bob Thornton. Daar is in principe niks mis mee. De cast speelt naar behoren en er ontstaat aardig wat chemie tussen Clooney en Zeta-Jones. Wat wel een stuk minder is zijn de grappen, die niet goed uit de verf komen en vaak z'n doel mist. Maar als dit de maatstaf moet zijn van een 'slechte' Coen-film, dan ben ik tevreden, want het was voor mij verder wel een goed te verteren filmpje.

    Cijfer: 7.2/10
    "Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul,
    ash nazg thrakatulûk, agh burzum-ishi krimpatul."

    Greetz, the Dude / Four-Star SafeTrader
    Last.fm | Filmlijst en -recensies | DVD Profiler

  19. #5119

    Standaard

    No Country for Old Men (2007)

    Dan was het nu tijd voor het te verwachten klapstuk van de avond, de viervoudig Oscarwinnaar en nieuwste Coen-film "No Country for Old Men".

    De film is gebaseerd op het gelijknamige boek van Cormac McCarthy. Ik heb het niet gelezen, maar het schijnt dat Joel en Ethan zich er aardig aan hebben gehouden.
    Laat ik meteen even mijn recensie van "The Dark Knight" erbij pakken, waarin ik zei dat Heath Ledger's rol als psycho de Joker zo in het rijtje van Hopkins' Hannibal Lecter geplaatst kan worden. Nou, ik heb er nog een naam bij: Javier Bardem als Anton Chigurh, ook al zo'n psycho-killer met een ietwat 'apart' moordwapen. Wat speelt hij goed! Heerlijk slecht, maar stil en berekenend. Hij won ook een Oscar voor deze rol, nu kan ik dat alleen maar beamen. Maar niet alleen Bardem speelde de sterren van de hemel, ook Tommy Lee Jones speelt zijn beste rol ooit. Geweldige acteerprestaties van beide heren. Verder zijn er ook (bij)rollen voor o.a. Josh Brolin, Kelly MacDonald en Woody Harrelson.
    De opzich simpele plot van iemand die met een koffer vol met geld op de vlucht is voor de bad guy(s), is wel geweldige uitgevoerd met opnieuw enkele spitsvondige dialogen, soms ook doorspekt met zwartgallige humor. Eigenlijk ook datgene wat je mag verwachten van de twee broers. De film kent een trage voortgang, maar dat komt de cinematografie goed van pas, die is namelijk beeldschoon. De mooi geschoten plaatjes van het dorre, uitgestrekte landschap van Texas een bewijs daarvan.
    Ik laat wat ruimte over in het cijfer, omdat ik toch wel weet dat veel Coen-films vaker moeten worden gezien om ze volledig te begrijpen en waarderen. Ook nu lijkt dat weer het geval, gezien enkele 'vreemde' gebeurtenissen, zoals bijvoorbeeld de plotselinge dood (buiten beeld) van de hoofdpersoon en het 'vage' einde, waar volop ruimte is voor eigen interpretatie en fantasie. Nog even iets opvallends melden; de film kent géén soundtrack. Niet dat het storend is ofzo, eigenlijk miste ik het niet. Apart is het echter wel degelijk, ook gezien het feit dat de soundtrack altijd erg goed is bij een film van de gebroeders Coen.

    Cijfer: 9.0/10
    "Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul,
    ash nazg thrakatulûk, agh burzum-ishi krimpatul."

    Greetz, the Dude / Four-Star SafeTrader
    Last.fm | Filmlijst en -recensies | DVD Profiler

  20. #5120

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dennis Oosterhuis Bekijk bericht
    No Country for Old Men (2007)

    de film kent géén soundtrack.
    Cijfer: 9.0/10
    Jawel hoor, alleen heel subtiel en maar tijdens een paar momenten in de film.
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  21. #5121

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick van den Hul Bekijk bericht
    Jawel hoor, alleen heel subtiel en maar tijdens een paar momenten in de film.
    Dat viel mij dan niet op. Iets om bij de volgende kijkbeurt op te letten dan.
    "Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul,
    ash nazg thrakatulûk, agh burzum-ishi krimpatul."

    Greetz, the Dude / Four-Star SafeTrader
    Last.fm | Filmlijst en -recensies | DVD Profiler

  22. #5122

    Standaard

    Rendition (2007)
    Ik had van Gavin Hood (Tsotsi) een compleet andere film verwacht. Wat, weet ik niet precies, maar Rendition kwam over dat het gemaakt zou kunnen zijn door een doorgewinterde Hollywood regisseur. Waarbij vooral het eerste uur ietwat saai overkwam en ik het van een eindje stond toe te kijken. Drie verhaallijnen waarbij één verhaallijn zich eerder afspeelt dan de andere twee. Dat verhaallijn vond ik juist ook het meest voorspelbare. Filmtechnische zat het sterk in elkaar alleen jammer dat het kritische onderwerp wat slap wordt uitgewerkt. We komen zelfs op een punt te staan dat de man die hardhandig ondervraagt wordt vrij wordt gelaten omdat de CIA-agent het niet meer maar aan kan zien. Het wordt in het midden gehouden of hij er nu wat van wist of dat hij clean was. Verder vond ik het jammer dat de regisseur elk verhaallijn open laat. Hij wil ons duidelijk een boodschap meegeven die ons tot nadenken zet. Het is geen slechte film maar ik hield naar de film een gevoel over dat er meer ingezeten had dan dat eruit gehaald werd. 6.9

    Osama (2003)
    Het Talibanregime loopt een behoorlijke deuk op naar een film als Osama. Niet alleen leven die mensen een aantal eeuwen terug maar hanteren ook nog die barbaarse straffen. Vrouwen worden niet alleen gekleineerd ze zijn niet meer waard dan een voetveeg. Daarbij beseft de Taliban niet dat ze zonder vrouwen nergens zijn. Diep triest dat deze ‘sekte’ heeft bestaan. Niet alleen zorgen ze voor de rest van de Afghanen een vertekend beeld maar ze zorgen er ook voor dat wij Westerlingen generaliseren over dit soort extreme mensen. Als je het al mensen kan noemen! Er bestaat ook zoiets als vergeven ze hoeven het niet te vergeten. Deze mensen leven dan ook volgens het boekje (Koran) en dat betekent veel verderfenis brengen bij mensen die gewoon mens willen zijn. Prachtig ook hoe het meisje dat jongetje wordt en door verschillende lagen van mensen wordt geholpen zodat het vertekende beeld veranderd.
    Ik zag deze film in de box van Movies From The Middle East daarin zit ook nog Turtles Can Fly, Kandahar en Divine Intervention. Ben heel erg benieuwd naar de andere drie titels uit de box dat ze net zo sterk mogen uitpakken als deze. 7.5

  23. #5123

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dennis Oosterhuis Bekijk bericht
    Verder zijn er ook (bij)rollen voor o.a. Josh Brolin, Kelly MacDonald en Woody Harrelson.
    En Stephen "Milton" Root niet te vergeten


    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  24. #5124

    Standaard

    Eastern Promises (2007)
    Wel, de toon werd direct bij het begin van de film al gezet, niet helemaal onverwacht na A History of Violence ook van Cronenberg met Mortensen. Verder viel de film mij verassend mee, het is niet bijster origineel maar wel goed uitgevoerd. Goede cast, ben altijd wel een fan van Vincent Cassel geweest, alhoewel dit zeker niet zijn sterkste rol is. Armin Mueller-Stahl vond ik dan wel weer geweldig en Mortensen zelf natuurlijk. Aan het eind was dan toch nog een kleine verassing, ik had het in ieder geval niet zien aankomen.

    The Devil Wears Prada (2006)
    Niet direct mijn type film, maar hij krijgt redelijke recencies en dus dacht ik vooruit maar. Dat werd dus een fikse tegenvaller, saai, voorspelbaar, uitgekauwd etc. Ok het spel van Meryl Streep is inderdaad erg goed, maar zij kan de film verder niet redden.
    Deze film had gewoon door Europeanen gemaakt moeten worden, het is allemaal te zoetsappig en je ziet het allemaal al van mijlenver aankomen.

  25. #5125

    Standaard

    The Boondock Saints: ook de 2e keer deed deze film mij niets. De vorige keer dacht ik nog van; misschien de volgende keer, maar ik heb me er doorheen moeten sleuren like there was no tomorrow. Een streep door deze.

Pagina 205 van 218 EersteEerste ... 105155195201202203204205206207208209215 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •