Pagina 206 van 218 EersteEerste ... 106156196202203204205206207208209210216 ... LaatsteLaatste
De resultaten 5.126 tot 5.150 van 5442 worden weergegeven.
  1. #5126

    Standaard

    13 FRIGHTENED GIRLS

    THE CANDY WEB

    William 'the greatest showman alive' Castle heeft toch een stel opmerkelijke films gemaakt en dit is er ook een, jammergenoeg is hij niet om uit te zitten. Een schoolmeisje van een jaartje of 16 onpopt zich ongewild tot een meesterspion. Kinderlijk, maar wat me verbaasd is het geweld wat Castle laat zien. Een lijk in een vrieskist lekgeprikt met een briefopener, een spion die van 12 hoog naar beneden flikkert en een jong meisje wat bruut in haar gezichtje geslagen wordt

    De film is vreselijk kitscherig zoals we van Castle kennen, maar zelfs nog erger dan dat

    4.0

    Trailer


  2. #5127

    Standaard

    Lola rennt (Tom Tykwer, 1998) :: 7.5

    Vermakelijke film die een beetje doet denken aan Groundhog Day maar dan in fast forward door de hypermontage, de opzwepende soundtrack en het constante rennen van Lola
    Gelukkig duurde de film niet al te lang anders moest ik wellicht aan het infuus.
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  3. #5128

    Standaard

    Na alle goede verhalen kon ik het toch niet laten om batman eens te gaan zien!
    Dus daarom Batman begins maar een keer opgezet voordat ik naar the dark knight ging!

    Batman Begins: 7.5/10
    Vond het eerste half uur/uur heel rommelig, er gebeurde heel erg veel, en schoot op en neer in de tijd! Verder vond ik bruce wayne op het moment dat hij ECHT batman wordt wel heeel erg overdreven en zelfs ongeloofwaarig! De stap van bruce wayne naar batman was gewoon te snel en te groot in mijn ogen!

    Natuurlijk heeft de film wel goed acteerwerk, en blijft hij ook de hele 140 min spannend!

    The Dark Knight: 8.0/10
    The Dark Knight gaat eigenlijk gewoon verder waar Batman begins gestopt was! Alleen deze keer nogmeer spanning, nogmeer actie, en een nog gestoordere tegenstander!
    Ik kan me niet indenken dat iemand the Joker beter had neer kunnen zetten dan Heath Ledger hem gespeeld heeft in deze film! Two-Face vond ik daarintegen een stuk minder goed in het plaatje passen.. Hij hij gemaakt was, en hij hij gespeeld was...
    Laatste puntje is dat Maggie Gyllenhaal in mijn ogen een stuk betere Rachel Dawes is als Katie Holmes in Batman Begins!

    The dark knight is gewoon net als batman begins een spannende superheld film met goed acteerwerk en veel actie!


    Ik moet zeggen dat ik op animatie na helemaal geen fan ben van superheld verfilmingen!
    Vroeger keek ik altijd de geanimeerde versies op tv, Batman, Spiderman, X-men noem het maar op, ik keek ze allemaal.. maar op een of andere manier trekken de films me niet! Misschien komt dat omdat de "bad guys" in films gewoon NET niet zo gemeen en gestoord zijn als in de geanimeerde versies!

    Geef mij toch maar die oude geanimeerde tv series!
    WhatIWatch | Mijn collectie | Myspace | Photography
    System Specs: Philips 42" PFL7403, Sony Playstation 3 (60gig), en veel te veel dvds!

  4. #5129

    Standaard

    Ivanovo detstvo a.k.a. Ivan's Childhood - Andrei Tarkovsky (1962)

    Solaris kon me niet zo bekoren. Ik vond hem tergend traag, erg zwaar op de hand en visueel ook niet echt spectaculair. Op een kleffe, warme zomeravond besloot ik Ivan eens een kans te gunnen.....en man man man.....wat een film! Verbluffend en van een onmetelijke schoonheid.

    Het begint al met een prachtig geschoten droomsequentie die oprecht poetisch aanvoelt. Een vlaag van nostalgische gevoelens schiet door je donder. Dan back to reality en leren we dat Ivan, een 12 jarig jochie, als spion in een oorlogsgebied zit. Drassige en mistige moerassen met kale bomen domineren het landschap. Ivan zit vol met haat gericht op de Nazi's die zijn familie hebben vermoord. Via prachtige flashbacks zien we een onbezorgde jeugd wat in schril contrast staat met het barre en vervreemde leven in een oorlogsgebied. Zn vrienden zijn militairen en Ivan wil niets liever dan als scout dienen om zn familie te wreken.

    De beelden zijn echt verbluffend mooi. De kaders, de contrasten....alles klopt. Deze film duurt "maar" 95 minuten maar voelt toch langer. Hoe mooi de film ook is, hij voelt toch ook loodzwaar. De film is prima te volgen en wordt op een gegeven moment zelfs behoorlijk spannend en in dat opzicht is de film verwijderd van "vage artsy fartsy filmmakerij". Maar toch is het een zware zit. De film heeft iets bijna onbeschrijvelijks, het is poetisch, mooi, zwaar en donker tegelijk. Niet een film die je even makkelijk tot je neemt maar die ik veel genietbaarder vond dan Solaris.

    De film is als geheel erg geslaagd. Qua beelden, muziek en verhaal is alles in evenwicht. Het einde kwam ook behoorlijk aan en draagt alleen maar bij aan de perfectie die deze film benaderd. Opvallend om te merken hoe mn mening mbt deze film zo ver afstaat van Solaris. Die film zal ik ook nog eens bekijken, misschien ervaar ik die een tweede keer wel totaal anders. Nu heb ik eerst nog Stalker liggen. Hoe mooi ook.....ik zal Tarkovsky niet altijd op kunnen zetten....je moet er aan toe zijn, zin in hebben, ervoor in de juiste stemming zijn.

    Wat een prachtige ervaring zeg. Dit is echt cinema op zn best. Ivan heeft me zowel esthetisch als emotioneel geraakt. Tarkovsky vergelijk ik nu een beetje met Bergman. Van die filmmaker had ik ook enkele films gezien die me niet zoveel deden en zelfs erg pretentieus en gemaakt aanvoelden. Totdat ik het werkelijk prachtige Wild Strawberries zag. Soms moet je graven en doorzetten om tot de mooiste ontdekkingen te komen. En dat maakt het filmkijken en ontdekken zo'n prachtige hobby.

  5. #5130

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Tim k Bekijk bericht
    The Boondock Saints: ook de 2e keer deed deze film mij niets. De vorige keer dacht ik nog van; misschien de volgende keer, maar ik heb me er doorheen moeten sleuren like there was no tomorrow. Een streep door deze.
    Dit begrijp ik dus echt niet he. Ik snap niet dat er zoveel haat en nijd is tegen The Boondock Saints.

    Gezien:

    The Dark Knight -
    Al in een ander topic over gesproken. Erg sterke film, met een geweldige Heath Ledger.

    The Long Good Friday - Aangezien ik een groot fan ben van het gangster genre en ik alle belangrijke Amerikaanse films wel gezien hebt (op een enkele na), besloot ik om deze Engelse gangster klassieker maar eens te bekijken. Hij stelde niet teleur. Het verhaal is op zich niet heel bijzonder,maar daar draait het ook niet echt om, de film draait om de enorm sterke rol van Bob Hoskins als Engelse gangsterbaas Harold Shand. Hoskins zet deze rol zo sterk en geloofwaardig neer dat je aan het einde geheel mee voelt met hoe Shand zich voelt en alhoewel het natuurlijk een harde gangster is wist hij bij mij toch ook een bepaalde sympathie op te wekken. Ook leuk om sommige mensen in kleine rolletjes terug te zien zoals Pierce "007" Brosnan en Alan Ford die later gangster rollen zou spelen in Lock Stock en Two Smoking Barrels en Snatch van Guy Ritchie.

    Collateral -
    Nu ik bijna alle Mann films gezien hebt, leek het mij tijd om deze film weer eens te herzien. En wat een film is het. Mann's films zijn altijd visueel gezien erg mooi, maar deze en Miami Vice zijn toch wel van een uitzonderlijke schoonheid. Niemand filmt een stad zo mooi als Mann. Daarnaast vond ik ook het acteerwerk erg sterk. Beide hoofdrollen (Foxx en Cruise) spelen hun hoofdrollen sterk en geloofwaardig, zonder dat je aan hun echtheid begint te twijfelen. Waar ik de vorige keren nog problemen had met het einde van de film vond ik het ditmaal eigenlijk goed passen bij de film. Er wordt ook op gezinspeeld in het begin. Ik twijfel nu of ik hem misschien nog wel beter vind dan Heat, maar die zal ik ook moeten herkijken om dit te kunnen beslissen.


    SPOILER!!!!!!!!

    Eigenlijk zou je het einde van deze film wel kunnen zien als het begin van Heat (zo met die metro's). Twee gebeurtenissen die langs elkaar heen gaan in de stad waar niemand echt een connectie met elkaar heeft (als dit alles in hetzelfde jaar zou afspelen natuurlijk).
    Laatst aangepast door Patrick van den Hul : 29-07-2008 om 17:58

  6. #5131

    Standaard

    ABBA: The Movie (1977)

    Ter voorbereiding voor Mamma Mia! heb ik deze simpel gemaakte film van Lasse Hallström gekeken. Met niet veel verwachtingen ging ik de film kijken en ik moet eerlijk bekennen op het ietwat magere verhaal na ben ik niet ontevreden. Ik ben geen fan van ABBA maar ik kan niet ontkennen dat ze heerlijke muziek hebben gemaakt. Daarbij geeft Lasse Hallström ABBA enorme ruimte in de film waarbij het meer op een concertregistratie lijkt dan een film. Vooral de sfeer rondom de concerten in Australië en de massa’s mensen die erop kwamen laat maar weer eens zien dat ABBA universeel is. 6.9

    Mamma Mia! (2008 )

    Het regiedebuut van Phyllida Lloyd is geen verkeerde film alleen jammer dat het verhaal zo magertjes was en dat sommige rollen wel zeer overdreven neer werden gezet en dan denk ik vooral aan de dochter van Meryl Streep. De muziek is meer dan in orde waarbij vooral Pierce Brosnan als een grote meevaller uit de bus komt. Tijdens de aftiteling maken de drie vaders zich nog eens extra belachelijk waardoor je met een grote glimlach de zaal verlaat. Dus blijf vooral even zitten je wordt ouderwets beloond alleen jammer dat het niet zo de hele film was! 5.0

  7. #5132

    Standaard

    The Ipcress File: Sterke spionage met Caine in de rol van Harry Palmer. Op en top Brits en daar hou ik van. Er zijn meer " Harry Palmer's " gemaakt, waarvan Funeral in Berlin ook nog wel te pruimen is. The Fourth Protocol hoort er niet bij, maar dit is ook een spionage met Caine die ik nog heb liggen. Dat wordt de volgende.

  8. #5133

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bruce Lee Bekijk bericht
    blabla
    Je kunt ook gewoon spoilertags gebruiken, ik heb ze nu voor je toegevoegd. Klik hier voor een instructie.
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  9. #5134

    Standaard

    Batman, The dark knight: Geweldige spektalelfilm, ik zat op een gegeven moment helemaal in de film. Heath Ledger speelt een zeer duister joker en erg goed, maar om nou te zeggen dat ie Jack Nicholson overtreft kan ik niet zeggen, dat was toch weer een heel andere soort stijl batman-film. Maar eigenlijks zijn er geen minpunten aan deze film. Gewoon gaan kijken deze film, overigens een stel voor ons verliet de bioscoop halverwege de film, die vonden er waarschijnlijk niet veel aan? 9/10

  10. #5135

    Standaard

    ACACIA

    Een stelletje wat geen kinderen heeft adopteerd een jongetje met een bizarre voorliefde voor bomen. Hij tekent ze continu en de afbeeldingen zijn prachtig. Als hij onzin begint uit te kramen over dat de dode boom in de tuin de reincarnatie is van zijn overleden moeder begint dat op de zenuwen te werken van zijn stiefouders (vooral van zijn stiefmoeder) en hij besluit weg te lopen van huis

    Vanaf dat moment beginnen er vreemde dingen in en rondom het huis te gebeuren en de eens zo dode boom begint vrolijk te bloeien. Vanaf dat moment is het kippenvel van top tot teen

    Iedereen die de gebruikelijke spookhorror uit Aziatische landen een beetje beu is moest zich eens gaan wagen aan deze

    Een opmerkelijke film

    7.5

    Trailer


  11. #5136

    Standaard



    Made Of Honor ( 2008 ) - 6.5 / 10

    Sinds ik Patrick Dempsey aan het werk zag in de serie Grey's Anatomy & de film "Enchanted" vond ik dat deze man toch wel wat in zijn mars had als het aankwam op acteren om romatische toestanden en ik ben niet verlegen dat ik zo'n films wel eens meepik alhoewel ik nu wel besef dat al deze romantische crap in de werkelijkheid niet het gevals is maar dat even terzijde.

    Vind dat Dempsey in deze film ook weer zeer leuk op dreef is, en hij is gewoon perfect voor dit soort films, twijfel zelf of hij andere rollen zou aankunnen want de man krijgt z'n echte doorbraak maar niet in Hollywood. Vond dit wel een hartverwarmende natuurlijk erg clichématige film maar daar stoorde ik me niet aan wat als je zo'n film ziet weet je wat je voorgeschoteld zult krijgen en met dan nog eens Michelle Moaghan naast zijn zijde die ik zeker geen straf vind om naar te kijken vond ik dit toch wel eens een leuk tussendoor filmpje.

    Meet Dave ( 2008 ) - 5 / 10

    Probeer Eddie Murphy telkens opnieuw en opnieuw een kans te geven, maar toch slaagt de man er niet meer in om zijn oude niveau te behalen. Heb wel niet met tegenzin deze film gezien want soms heb ik toch eens een glimlach op mijn gezicht gebracht die bij de laatste Eddie Murphy films toch wel soms erg moeilijk is. Het verhaal is terug tjah wat verwacht je stupid, de humor wordt clichématig gebracht en het heeft allemaal niet zoveel om het lijf alhoewel de CGI effecten in deze film wel meer dan behoorlijk waren. Deze film was dus niet zo'n erge Murphy misbaksel, leuk om eens te zien maar deze film bewijst toch terug dat de man misschien beter zou nadenken om te stoppen met acteren en het misschien terug proberen met optredens. Hou mijn hart al vast als Beverly Hills Cop IV er komt...
    Laatst aangepast door freaky : 29-07-2008 om 23:24
    BD (1243) What i Watch

  12. #5137

    Standaard

    Carnivàle (Daniel Knauf, 2003)
    In den beginne, na de grote oorlog tussen Hemel en Hel, schiep God de Aarde en Hij hevelde de heerschappij ervan over aan een listige aap, die Hij Mens noemde. En in iedere generatie werd een schepsel van Licht geboren en een schepsel van Duisternis. En bij nacht leverden omvangrijke legers slag in de eeuwenoude oorlog tussen het Goede en het Kwade. Er was magie toen, edelheid en onvoorstelbare wreedheid. En zo was het, tot de dag dat een valse zon ontplofte boven Trinity, en de Mens voor eeuwig verwondering inruilde voor rede…
    Deze openingsmonoloog van de serie, die ik dankbaar van dvdinfo heb geplukt, is een voorbode dat Carnivàle geen alledaagse serie is. In de jaren 1934, ten tijde van de dustbowl (wie Grapes of Wrath heeft gezien weet welke periode dat is) speelt het aloude verhaal van goed tegen kwaad zich af.
    De simpele boerenzoon Ben Hawkins beschikt als 'avatar van het licht' over bijzondere gaven. Gaven waarvan hij nog niet goed weet wat hij er mee aanmoet. Als hij door een speling van het lot aansluiting vindt bij het rondreizend circus Carnivàle leert hij de juiste mensen kennen om zijn gaven te ontwikkelen.
    Tegenover Ben staat de charismatische brother Justin. Een leider van de methodistenkerk die zich ontfermt over de migranten. Naarmate zijn macht groeit leert hij dat ook hij over krachten beschikt. Zijn rol, als avatar van het duister, is echter geen zuivere koffie. Een treffen tussen beiden is onoverkomelijk en het lot van de wereld hangt er van af.
    De serie kent een werkelijk magnifieke aankleding. Alles uit het tijdsbeeld wordt van stal gehaald. De magische soundtrack sluit aan bij het mysterieuze sfeertje van de film en de omgeving van het rondreizend circus. Tel hierbij een puike cast op met glansrollen van Nick Stahl (Ben) en met name Clancy Brown (Justin) en je hebt het recept voor één van de beste series allertijden. Eeuwig zonde dat HBO in al hun wijsheid de stekker uit de serie trok na twee seizoenen. *****
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  13. #5138

    Standaard

    Evan Almighty HD-dvd versie 7/10

    minpuntje is dat het beeld zo goed is dat de meeste CGI effecten wat slecht overkomen (duidelijk namaak), een bekend probleem bij goede transfers van films met kwalitatief mindere CGI's (Resident Evil b.v. schijnt dit ook te hebben)
    When I die I don't want no part of heaven
    I would not do heaven's work well
    I pray the devil comes and takes me
    To stand in the fiery furnaces of hell

    from "Youngstown" by Bruce Springsteen

    mijn collectie mijn verkoop topic

  14. #5139

    Thumbs up

    Gisteren:

    Ivanovo detstvo (Ivan`s Childhood)
    Hier had ik toch eigenlijk iets meer van verwacht. Het verhaal kon me niet echt boeien en het was te merken dat het Tarkovsky daar dan ook niet echt om te doen was, maar dat het meer een stijl oefening is. Het schijnt dat Tarkovsky deze film (waarvan hij de regie overnam van een andere regisseur nadat die was ontslagen) meer zag als een soort van verlengstuk van z`n afstudeerfilm dan als echt z`n debuutfilm. Het ziet er allemaal prachtig uit, de fotografie en cinematography zijn om te watertanden. Maar het kon me allemaal niet echt raken, iets wat volgens mij toch wel de bedoeling was.
    Jammer

    7,0/10

    Wanted
    Zelden zo`n ontzettend belachelijke actiefilm gezien. Het verhaal is uiteraard ontzettend voorspelbaar en we hebben het allemaal al eens vaker gezien, maar door de manier waarop het in beeld wordt gebracht en de uitwerking ervan is dit gewoon ontzettend genietbaar. Prachtige special effects, een coole James McAvoy die overtuigend z`n rol neerzet en een Angelina Jolie waar ik me nu eens een keer niet aan ergerde. Wat ook een pluspunt is (en een must voor een film als deze) is dat ie zichzelf compleet niet serieus neemt.
    Niets op aan te merken, Timur Bekmambetov levert een geweldig visite kaartje af in Hollywood.

    8,0/10
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  15. #5140

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TheGodfather Bekijk bericht
    Gisteren:

    Ivanovo detstvo (Ivan`s Childhood)
    Hier had ik toch eigenlijk iets meer van verwacht. Het verhaal kon me niet echt boeien en het was te merken dat het Tarkovsky daar dan ook niet echt om te doen was, maar dat het meer een stijl oefening is. Het schijnt dat Tarkovsky deze film (waarvan hij de regie overnam van een andere regisseur nadat die was ontslagen) meer zag als een soort van verlengstuk van z`n afstudeerfilm dan als echt z`n debuutfilm. Het ziet er allemaal prachtig uit, de fotografie en cinematography zijn om te watertanden. Maar het kon me allemaal niet echt raken, iets wat volgens mij toch wel de bedoeling was.
    Jammer

    7,0/10
    Een totaal andere ervaring dan ik dus.... Nu had ik dat dus ook al met Solaris....die vind ik minder terwijl andere dat een meesterwerk vinden. Ik vond stijl en inhoud juist erg in evenwicht. De beelden zijn inderdaad zeeeeer de moeite waard maar het verhaal boeide mij nu juist ook heel erg. En mij raakte het eigenlijk wel, vooral ook het einde. De droomsequenties vind ik zeer geslaagd en wisten mij echt een warm en nostalgisch gevoel te geven.....om vervolgens weer in de realiteit gesmeten te worden. Je kan het zien als een spannend verhaal maar ook als een thematische film over een verloren jeugd (in het algemeen) of veroorzaakt door een oorlog. Maar ik las over Ivan dat "kenners" van mening zijn dat Tarkovsky pas later zn eigen stijl volledig heeft gevonden. Wat logisch is natuurlijk bij een debuut. Ook het acteerwerk vind ik dik in orde, vooral een prestatie van die kleine knaap. Zo zaten er ook beklemmende scenes in...zoals de versierpoging van de militair in dat kale bos. Ik denk dat ik pas een goed beeld van Tarkovsky heb als ik nog een film van hem heb gezien. Een waarin zn eigen stijl meer naar voren komt. Stalker zal dat zijn. Het kan ook zijn dat ik gewoon een grote liefhebber ben van mooie zwartwitbeelden...en dat is bij Ivan geweldig.

  16. #5141

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen P. Bekijk bericht
    Carnivàle (Daniel Knauf, 2003)
    In den beginne, na de grote oorlog tussen Hemel en Hel, schiep God de Aarde en Hij hevelde de heerschappij ervan over aan een listige aap, die Hij Mens noemde. En in iedere generatie werd een schepsel van Licht geboren en een schepsel van Duisternis. En bij nacht leverden omvangrijke legers slag in de eeuwenoude oorlog tussen het Goede en het Kwade. Er was magie toen, edelheid en onvoorstelbare wreedheid. En zo was het, tot de dag dat een valse zon ontplofte boven Trinity, en de Mens voor eeuwig verwondering inruilde voor rede…
    Deze openingsmonoloog van de serie, die ik dankbaar van dvdinfo heb geplukt, is een voorbode dat Carnivàle geen alledaagse serie is. In de jaren 1934, ten tijde van de dustbowl (wie Grapes of Wrath heeft gezien weet welke periode dat is) speelt het aloude verhaal van goed tegen kwaad zich af.
    De simpele boerenzoon Ben Hawkins beschikt als 'avatar van het licht' over bijzondere gaven. Gaven waarvan hij nog niet goed weet wat hij er mee aanmoet. Als hij door een speling van het lot aansluiting vindt bij het rondreizend circus Carnivàle leert hij de juiste mensen kennen om zijn gaven te ontwikkelen.
    Tegenover Ben staat de charismatische brother Justin. Een leider van de methodistenkerk die zich ontfermt over de migranten. Naarmate zijn macht groeit leert hij dat ook hij over krachten beschikt. Zijn rol, als avatar van het duister, is echter geen zuivere koffie. Een treffen tussen beiden is onoverkomelijk en het lot van de wereld hangt er van af.
    De serie kent een werkelijk magnifieke aankleding. Alles uit het tijdsbeeld wordt van stal gehaald. De magische soundtrack sluit aan bij het mysterieuze sfeertje van de film en de omgeving van het rondreizend circus. Tel hierbij een puike cast op met glansrollen van Nick Stahl (Ben) en met name Clancy Brown (Justin) en je hebt het recept voor één van de beste series allertijden. Eeuwig zonde dat HBO in al hun wijsheid de stekker uit de serie trok na twee seizoenen. *****

    Je hoeft niet zo te schreeuwen he! ....verders sluit ik me helemaal bij je aan...geweldige serie die TE vroeg de nek omgedraaid is!

  17. #5142

    Standaard

    Ik vind de de omschrijving van Ivan als een stijloefening ook wel erg overdreven eerlijk gezegd.

  18. #5143

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mr. Blonde Bekijk bericht
    Je hoeft niet zo te schreeuwen he! ....verders sluit ik me helemaal bij je aan...geweldige serie die TE vroeg de nek omgedraaid is!
    als het over Carnivale of Six Feet Under gaat, schreeuw ik graag van de daken dat dit geweldige series zijn!
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  19. #5144

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen P. Bekijk bericht
    als het over Carnivale of Six Feet Under gaat, schreeuw ik graag van de daken dat dit geweldige series zijn!
    haha, i''m with you ' bout that

  20. #5145

    Standaard

    9 rota (2005)
    Als je gegevenmoment zoveel oorlogsfilms gezien heb raak je niet zo snel meer onder de indruk ook al is het een heftige film die een confronterend stuk geschiedenis vertelt. Het probleem wat je dan krijgt is dat de oorlogsfilm al decennia lang hetzelfde doet. Dus naar mijn mening wordt het tijd dat de oorlogsfilm onder de loep genomen wordt om een andere vorm te ontdekken om het verhaal te vertellen. Dus The 9th Company is verre van slecht maar ik kon door de traditionele vorm van verhaal vertellen er dus niet veel mee. 7.0

  21. #5146

    Standaard

    Crazy - Duitsland 2000

    De film gaat over een 16 jarige jongen die door zijn ouders naar een internaat gestuurd wordt.
    Hij is spastisch aan een kant.
    Vrienden heeft hij tot dan toe nog niet gehad, en al helemaal geen meisje.
    Op het internaat sluit hij wel al vrij snel vriendschap.
    De film gaat over de liefde-vriendschap en je eerste sexuale ervaring.

    De film was erg goed. Het gevoel van jong zijn en de wereld willen veroveren werd goed overgebracht.

    ooh de film is gebaseerd op een Autobiografisch boek! Dit te weten voegt toch nog wel iets toe naar mijn idee

    8.5/10
    Laatst aangepast door Bettina : 30-07-2008 om 15:24
    I don't say words real good, I stare real well - Clint Eastwood.

    134 Blu ray's laatste aanwinst:
    Sherlock Holmes

  22. #5147

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TheGodfather Bekijk bericht
    Gisteren:

    Ivanovo detstvo (Ivan`s Childhood)
    Hier had ik toch eigenlijk iets meer van verwacht. Het verhaal kon me niet echt boeien en het was te merken dat het Tarkovsky daar dan ook niet echt om te doen was, maar dat het meer een stijl oefening is. Het schijnt dat Tarkovsky deze film (waarvan hij de regie overnam van een andere regisseur nadat die was ontslagen) meer zag als een soort van verlengstuk van z`n afstudeerfilm dan als echt z`n debuutfilm. Het ziet er allemaal prachtig uit, de fotografie en cinematography zijn om te watertanden. Maar het kon me allemaal niet echt raken, iets wat volgens mij toch wel de bedoeling was.
    Jammer

    7,0/10
    Dat had ik dus ook. Doe mij Tarkovsky's eigen hersenspinsels maar (Solyaris, Stalker en Zerkalo).

  23. #5148

    Standaard

    The Bourne Ultimatum: De nieuwigheid is er nu wel af, maar desalniettemin een puike actiefilm. Weinig rustpunten, veel toetsenbordgeratel en heel veel high-tech jibbajabba. Dat vind ik normaal geen pluspunten, maar voor Bourne wil ik wel een uitzondering maken. Goeie cast met Damon als de perfecte menselijke vechtmachine. 8 / 10

  24. #5149

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door *NERAZZURRI* Bekijk bericht
    Dat had ik dus ook. Doe mij Tarkovsky's eigen hersenspinsels maar (Solyaris, Stalker en Zerkalo).
    Jouw cijfer is dan ook het laagste (een 6) van het rijtje bij What I Watch. Op zich wel grappig om te merken dat Tarkovsky in ieder geval wisselende reacties oproept....bij al zn films heb ik het idee. Er blijkt bijna geen tussenweg mogelijk.

    Pokolenie a.k.a. A Generation - Andrzej Wajda - 1955

    Poolse film over een jongen in oorlogstijd in Warsaw. De Duitsers bezetten de stad en hij besluit om bij een ondergrondse communistische groepering te gaan. Hij kan het vooral goed vinden met de leidster van de groep, op wie hij een oogje heeft.

    Dit kan met recht een debuut op alle fronten genoemd worden. Regie, camera, acteerwerk....alle disciplines maken in deze film hun debuut omdat in 1955 de gehele filmindustrie in Polen opnieuw opgebouwd moest worden. Ik vind het een aardige film maar niet meer dan dat. Mooi camerawerk, prima acteerprestaties en een onderwerp (communistische beweging) die ik niet veel in films tegen kom. Dit voelt dan ook als een typische Poolse productie. Elementen zoals het Italiaanse neorealisme (de bestaande locaties en de echte bevolking) zijn trouwens ook in deze film te bewonderen...zonder het Poolse karakter te verliezen.

    De film duurt maar 86 minuten maar ik zat toch geregeld op de klok te kijken. De film kon me dan ook zeker niet de hele speelduur boeien. Absoluut hoogtepunt is de achtervolgingsscene door de Duitsers, ik had graag meer van dit soort scenes gezien. Leuke trivia is dat Roman Polanski ook zn debuut maakt als acteur.

    Op de Criterion staat ook een studentenfilm......over pottenbakkers in Ilza. Dodelijk saai. Het interview met Wajda is trouwens wel razend interessant. Zeker boeiend om eens een Poolse film te zien die realisme nastreeft en een flinke dosis politiek niet schuwt. Maar hij scoort bij mij een krappe voldoende, leuk voor een keer, er zaten zeker mooie en interessante stukken in maar als totaalplaatje net niet boeiend genoeg.

    6,5

  25. #5150

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Melzz Bekijk bericht
    Pokolenie a.k.a. A Generation - Andrzej Wajda - 1955

    Poolse film over een jongen in oorlogstijd in Warsaw. De Duitsers bezetten de stad en hij besluit om bij een ondergrondse communistische groepering te gaan. Hij kan het vooral goed vinden met de leidster van de groep, op wie hij een oogje heeft.

    Dit kan met recht een debuut op alle fronten genoemd worden. Regie, camera, acteerwerk....alle disciplines maken in deze film hun debuut omdat in 1955 de gehele filmindustrie in Polen opnieuw opgebouwd moest worden. Ik vind het een aardige film maar niet meer dan dat. Mooi camerawerk, prima acteerprestaties en een onderwerp (communistische beweging) die ik niet veel in films tegen kom. Dit voelt dan ook als een typische Poolse productie. Elementen zoals het Italiaanse neorealisme (de bestaande locaties en de echte bevolking) zijn trouwens ook in deze film te bewonderen...zonder het Poolse karakter te verliezen.

    De film duurt maar 86 minuten maar ik zat toch geregeld op de klok te kijken. De film kon me dan ook zeker niet de hele speelduur boeien. Absoluut hoogtepunt is de achtervolgingsscene door de Duitsers, ik had graag meer van dit soort scenes gezien. Leuke trivia is dat Roman Polanski ook zn debuut maakt als acteur.

    Op de Criterion staat ook een studentenfilm......over pottenbakkers in Ilza. Dodelijk saai. Het interview met Wajda is trouwens wel razend interessant. Zeker boeiend om eens een Poolse film te zien die realisme nastreeft en een flinke dosis politiek niet schuwt. Maar hij scoort bij mij een krappe voldoende, leuk voor een keer, er zaten zeker mooie en interessante stukken in maar als totaalplaatje net niet boeiend genoeg.

    6,5
    Snel Kanal kijken, die is werkelijk magnifiek!
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

Pagina 206 van 218 EersteEerste ... 106156196202203204205206207208209210216 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •