Pagina 213 van 218 EersteEerste ... 113163203209210211212213214215216217 ... LaatsteLaatste
De resultaten 5.301 tot 5.325 van 5442 worden weergegeven.
  1. #5301

    Standaard

    Vantage Point: Goede film over terrorisme, er wordt een aanslag gepleegd op de amerikaanse president in Spanje. Je ziet dit vanuit het oogpunt van de beveiliging, journalisten,toeschouwers en de terroristen zelf en dit met een soort backflash die telkens weer eindigt in een cliffhanger waardoor je nieuwsgierig en geboeid blijft, erg mooi gedaan. De film duurt maar zo'n 85 min. maar daar gebeurt ook veel in, met een goede cast en een mooie carchase. 7.8/10

    Flesh + Blood: Duidelijk herkenbare Paul Verhoeven film met een een tintje nederlands, uiteraard door Rutger Hauer en Courbois, maar vooral door het regie van Paul Verhoeven met het ruige en de naakt scenes. Ik heb me dus goed vermaakt met deze film. 7.4/10
    Laatst aangepast door Wim S. : 08-08-2008 om 21:55

  2. #5302

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door McReal Bekijk bericht

    : The big Lebowski 3/10 wat een flauwe film toch maar afgekeken
    misschien heb ik in de film wel een keer gelachen
    maar komisch is ie absoluut niet


    Mag deze persoon zonder humor een ban please!?
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  3. #5303

    Standaard

    GINGERDEAD MAN 2: PASSION OF THE CRUST

    Try not to bleed too much

    Leuk voor b-film liefhebbers of normale filmliefhebbers die er met de juiste instelling naar kunnen kijken. THE GINGERDEAD MAN vind ik net even iets leuker maar deze film mag er best wezen

    Ook hier spreekt Gary Busey the stem in van het koekiemonster en heeft er duidelijk zin in samen met de andere castmembers waarvan ik het knap vind dat ze zo campy kunnen akteren als ze hier doen

    7.5

    Trailer


  4. #5304

    Standaard

    Haha Passion of the Crust en dan die cover, echt wel crappy maar lijkt me best wel leuk

  5. #5305

    Standaard

    Trailer bekeken? Echt wel geestig als je m maar niet serieus neemt. Aan te raden is om een pakketje bier achterover te flikkeren met wat vrienden


  6. #5306

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BigLebowski Bekijk bericht


    Mag deze persoon zonder humor een ban please!?
    Ik begrijp hem ook niet, Dude...

    :wink:
    "Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul,
    ash nazg thrakatulûk, agh burzum-ishi krimpatul."

    Greetz, the Dude / Four-Star SafeTrader
    Last.fm | Filmlijst en -recensies | DVD Profiler

  7. #5307

    Standaard

    Die poster
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  8. #5308

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Erwin de Koning Bekijk bericht
    Trailer bekeken? Echt wel geestig als je m maar niet serieus neemt. Aan te raden is om een pakketje bier achterover te flikkeren met wat vrienden

    Yep + de 1ste nog eens, ga ik me zeker aan wagen.

  9. #5309

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dennis Oosterhuis Bekijk bericht
    Ik begrijp hem ook niet, Dude...

    :wink:
    Tis niet mijn soort film denk ik .. kon er echt de humor er niet van inzien

    Ik heb wel humor hoor .. Hot fuzz ben ik bijna van de bank afgerolt van het lachen
    Mijn DVD's

    Playstation 3 (250GB)
    Onkyo TX-SR702E
    Mordaunt-Short 908 Vloerstaanders
    Mordaunt-Short 905C
    R.E.L. Stampede
    Xindak Bekabeling
    Panasonic 42PX80E (ISF Calibratie)

  10. #5310

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Verhoeven Bekijk bericht
    Ik heb liever ‘lelijke’ animatie bekijk waarin een ontzettend sterk gegeven zit zoals wij dat doen in Europa en hoe de Aziaten het doen met de Ghibli films. Helaas willen de Amerikanen toch te vaak binnen de lijntjes tekenen en daar pas ik gewoon voor. Vandaar mijn kritiek.

    Ik moet ook eerlijk bekennen dat de mijlpaal qua animatie (vorm) hoog is maar als ze nu eens vorm en inhoud elkaar laten ondersteunen dan zou het veel groter worden dan alleen een mijlpaal dan hebben we het over een instant klassieker. :razz:
    Ik vind Ghibli ook fantastisch en een tikkeltje meer inhoud hebben maar je noemde Finding Nemo een mijlpaal, en dat is ook een Amerikaanse animatiefilm die binnen de lijntjes blijft, vandaar m'n vraag. Ik denk niet dat er binnen dat animatiegenre op korte termijn nog eens zo'n stap gezet kan worden.

    Een combinatie van Pixaruiterlijk en Ghiblifantasie? Hmm.. Klinkt verleidelijk maar ik vrees dat er een hoop romantiek en sfeer verloren gaat.

  11. #5311

    Standaard

    Assault on Precinct 13
    Het is oudjaarsavond en politieagent Jake Roenick maakt zich klaar voor de laatste avond in Precinct 13, een politiebureau dat daarna gesloopt gaat worden. Door het extreem slechte weer, wordt een groepje criminelen hier voor de nacht ondergebracht. Onder hen is Marion Bishop aanwezig, een crimineel die een agent vermoord heeft. De nacht verloopt echter anders dan Jake gedacht had wanneer gemaskerde mannen het bureau aanvallen om Bishop en iedereen die ze in de weg staan te vermoorden. Jake doet er alles aan om het bureau en de mensen te beschermen, zelfs als hij daarvoor hulp uit onverwachte hoek moet halen.

    Ik heb ooit in een zeer ver verleden het origineel van Carpenter gezien. Ik weet dus niet precies meer hoe die verliep, maar ik kan me wel herinneren dat ik het destijds een erg goede film vond. En ook deze remake vond ik heel erg goed. De actie spat van het scherm af. De kogels en explosies vliegen je om de oren en het wordt allemaal prachtig en rauw in beeld gebracht.

    Het acteerwerk is goed. Fishburne vond ik ontzettend cool als de bad guy. Zijn hele houding en manier van doen was geweldig. Verder doet Hawke het op zich prima als supercop, alleen kwam het niet echt heel erg geloofwaardig op me over. Ook zijn emotionele, gekwelde kant kwam niet helemaal lekker uit de verf. Byrne had als schurk wel wat scherper gemogen. Heb hem in andere films veel beter als bad guy gezien. Verder vond ik vooral Brian Dennehy erg goed. Het vrouwelijk schoon mag er zeker zijn in de vorm van Bello en De Matteo, en ze deden het nog goed ook.

    Ondanks dat het een remake is, wijkt het verhaal wel een beetje af van de Carpenter film, maar volgt het wel grotendeels. Hierdoor wist ik wel ongeveer wat er ging gebeuren. Ondanks dat het voorspelbaar is, zaten er dingen in die ik niet had verwacht. Bijvoorbeeld de laatste scene van Maria Bello. Ik dacht nog bij mezelf dat het ontzettend gaaf zou zijn wanneer ze iets anders doen dan je normaal in een cliche Hollywood film ziet gebeuren. Ik stond dan ook bijna te juichen toen hetgeen ik hoopte ook echt gebeurde. Verder zat er nog een leuke twist in, die ik ook niet aan zag komen. Er is ook ruimte voor wat humor en er zitten wat leuke scene's in (vooral dankzij Leguizamo).

    Maar de nadruk ligt toch op de harde actie en het is eigenlijk gewoon één groot actiespektakel. Dat sommige dingen wat ongeloofwaardig zijn kan me weinig schelen. Ik heb er ontzettend van genoten en de eerst volgende kans die ik krijg, gaat het origineel erin.
    Laatst aangepast door Sneaker : 09-08-2008 om 02:03
    When there's no more room in hell, the dead will walk the earth.

    Alles over de nieuwste adventure spellen @ Adventure-Island.nl

  12. #5312

    Standaard

    The Dark Knight (8.5)

    Heel goed met als zwaarste minpunt de overdreven halfschore rokersstem van Batman wat vooral bij de enkele langere zinnen echt tenenkrommend overkwam
    Laatst aangepast door Martin Z. : 09-08-2008 om 09:32
    **** Mijn Traderstatus (160+ trades)

  13. #5313

    Standaard

    Spiderman 2.1

    Helaas te lang geleden dat ik de 'gewone' versie had gezien om goed te kunnen zeggen wel 8 minuten nieuw zijn. In ieder geval nog steeds de beste van de drie. Vanavond wel even deel 3 kijken. Veel actie en top geluid op de blu-ray.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  14. #5314

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dennis Oosterhuis Bekijk bericht
    Ik begrijp hem ook niet, Dude...

    :wink:
    He's a nihilist!

  15. #5315

    Standaard

    Kicking and Screaming (Noah Baumback, 1995)
    Kicking and Screaming is een meer dan verdienstelijke film over een groep jongeren van begin 20 die niet weten wat ze met het 'echte' leven aanmoeten en daarom vast blijven houden aan hun routines en bekenden van hun oude school. Het is duidelijk te zien dat Baumbach veelal als schrijver optreedt, denk bijvoorbeeld eens aan The Life Aquatic of Steve Zissou, aangezien de film ontelbare 'quotebare' teksten kent. Ik vind zijn latere The Squid and the Whale beter (meer volwassen), maar Kicking and Screaming is een indrukwekkende debuutfilm. ****
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  16. #5316

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TheGodfather Bekijk bericht


    Ja ok, dat snapte ik al. Maar waarom niet?
    Van wat ik er nog van kan herinneren komt het hier op neer:

    - de film duurde veels te lang;
    - daardus behoorlijk langdradig;
    - daarbij vond ik de humor niet geslaagd;
    - de humor die geslaagd was zag ik al eerder in de trailer dat jaar;
    - stereotype personages;
    - en ik vond het een slappe parodie op de superhero films.

    Animatie was dan wel weer aardig.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door *NERAZZURRI* Bekijk bericht
    Een combinatie van Pixaruiterlijk en Ghiblifantasie? Hmm.. Klinkt verleidelijk maar ik vrees dat er een hoop romantiek en sfeer verloren gaat.
    Toch vind ik het experiment waard.

  17. #5317

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen P. Bekijk bericht
    Kicking and Screaming (Noah Baumback, 1995)
    Kicking and Screaming is een meer dan verdienstelijke film over een groep jongeren van begin 20 die niet weten wat ze met het 'echte' leven aanmoeten en daarom vast blijven houden aan hun routines en bekenden van hun oude school. Het is duidelijk te zien dat Baumbach veelal als schrijver optreedt, denk bijvoorbeeld eens aan The Life Aquatic of Steve Zissou, aangezien de film ontelbare 'quotebare' teksten kent. Ik vind zijn latere The Squid and the Whale beter (meer volwassen), maar Kicking and Screaming is een indrukwekkende debuutfilm. ****
    Coen is deze R2NL uigegeven?

  18. #5318

    Standaard

    Le Cercle rouge - Jean Pierre Melville -1970

    Na het zien van Classe Tous Risques kreeg ik weer de kriebels om een Melville te gaan zien. Ook de tweede keer heb ik geweldig genoten van dit gangsterepos. De film is traag en duurt 136 minuten. Maar wat een pracht. De shots zijn zo mooi gekozen, het acteerwerk zo cool en beheerst. De spanning wordt ook heerlijk opgevoerd in scenes zoals de ontsnapping uit de trein. De fiilm gaat over drie criminelen die elkaars pad kruisen en samen een heist beramen terwijl ze op de hielen worden gezeten door een politie-inspecteur. Dit zijn gewoon films waarbij alles voor mn gevoel klopt. Ook al zijn er wellicht wat onwaarschijnlijkheden en wat plotgaten, het deert niet want ik ga helemaal op in het universum dat Melville met zn films creeert.

    Ook na een tweede kijkbeurt, had ik weer vragen over bepaalde gebeurtenissen.....en dat terwijl alles zo traag verloopt. Het spaarzame gebruik van muziek vond ik ook erg prettig. Melville heeft een bepaald kleurenpallet wat perfect past bij de film; grauw, regenachtig, geen felle kleuren, guur en donker. Een film die ik eindeloos kan blijven kijken. Buiten dat het een "gewone" heistfilm is, heeft de film ook vele onderliggende lagen wat Le Cercle Rouge zo'n meesterwerk maakt. Verraad, vriendschap, vertrouwen en "the futility of effort" zijn kemerken die in meerdere films van Melville voorkomen. De uitgave van BFI vind ik trouwens erg volledig met interessante extra's en een uitstekend audiocommentaar van Ginette Vincendeau.

  19. #5319

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Verhoeven Bekijk bericht
    - de film duurde veels te lang;
    - daardus behoorlijk langdradig;

    - de humor die geslaagd was zag ik al eerder in de trailer dat jaar;
    Punt 1 en 2 zijn hetzelfde, punt 3 kun je de film niet verwijten, moet je de trailer maar niet kijken, iets wat ik al jaren niet meer doe

    ONE MILLION B.C

    BATTLE OF THE GIANTS / CAVE MAN / MAN AND HIS MATE / THE CAVE DWELLERS

    Leuke monsterfilm die je gerust aan kleine kinderen kan laten zien mede omdat er geen (nauwelijks) dialogen in voor komen, iets van Jean-Jacques Annoud jaren later nog eens zou overdoen in LA GUERRE DU FEU

    Deze film is het bekendst om zijn beroemde 'monsterfight' waarin een alligator een spatbord opgeplakt heeft gekregen en een partijtje worstelt met een Gilahagedis

    7.5


  20. #5320

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Erwin de Koning Bekijk bericht
    Punt 1 en 2 zijn hetzelfde, punt 3 kun je de film niet verwijten, moet je de trailer maar niet kijken, iets wat ik al jaren niet meer doe

    Tja, wat wil je als je iedere week naar de bioscoop ga. Moet ik dan maar oogkleppen opdoen tot na de reclames en trailers...

  21. #5321

  22. #5322

    Standaard

    The Football Factory (2004)

    Een vrijwel nutteloze film kun je het noemen. Geen moment dat ik de film echt kon waarderen. We krijgen wat simpele zielen te zien in de film die puur leven van het leed dat ze andere mensen aandoen. Verder drinken ze zich lam en verbruiken ze geen moment hun hersencellen. Je zou toch zeggen dat je een keer op een punt staat in je leven dat je wat wilt betekenen voor je medemens maar zo te zien niet.

    De karakters zijn vrij magertjes uitgewerkt, vooral de hoofdpersoon met zijn droom/visioen had veel meer uitgehaald kunnen worden. Maar de beste jongen moet eerst bijna doodgeslagen worden alvorens dat hij beseft dat dit toch niet alles is.

    En dan de pretenties van de regisseur. Wat wil hij nu allemaal zeggen. Dat de jongelui van tegenwoordig geen normen en waarden meer kennen? Oftewel we krijgen een spiegel voor gehouden van de huidige verknipte maatschappij. Dat gaat erbij mij niet in en juist bij deze nonsens knapte ik compleet af.

    De film in het algemeen is gewoon vrij slecht uitgewerkt, er heerst een goedkope sfeer dat wat lijkt weg te hebben van de eerste twee films van Guy Ritchie. Maar mist de humor en de scherpte juist daarvan. En ga zo maar door…

    Na Outlaw en The Football Factory ben ik erachter gekomen dat ik geen fan ben van het werk van Nick Love vandaar dat ik ook maar stop met kijken van films van hem. 5.0

  23. #5323

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Melzz Bekijk bericht
    Le Cercle rouge - Jean Pierre Melville -1970

    Na het zien van Classe Tous Risques kreeg ik weer de kriebels om een Melville te gaan zien. Ook de tweede keer heb ik geweldig genoten van dit gangsterepos. De film is traag en duurt 136 minuten. Maar wat een pracht. De shots zijn zo mooi gekozen, het acteerwerk zo cool en beheerst. De spanning wordt ook heerlijk opgevoerd in scenes zoals de ontsnapping uit de trein. De fiilm gaat over drie criminelen die elkaars pad kruisen en samen een heist beramen terwijl ze op de hielen worden gezeten door een politie-inspecteur. Dit zijn gewoon films waarbij alles voor mn gevoel klopt. Ook al zijn er wellicht wat onwaarschijnlijkheden en wat plotgaten, het deert niet want ik ga helemaal op in het universum dat Melville met zn films creeert.

    Ook na een tweede kijkbeurt, had ik weer vragen over bepaalde gebeurtenissen.....en dat terwijl alles zo traag verloopt. Het spaarzame gebruik van muziek vond ik ook erg prettig. Melville heeft een bepaald kleurenpallet wat perfect past bij de film; grauw, regenachtig, geen felle kleuren, guur en donker. Een film die ik eindeloos kan blijven kijken. Buiten dat het een "gewone" heistfilm is, heeft de film ook vele onderliggende lagen wat Le Cercle Rouge zo'n meesterwerk maakt. Verraad, vriendschap, vertrouwen en "the futility of effort" zijn kemerken die in meerdere films van Melville voorkomen. De uitgave van BFI vind ik trouwens erg volledig met interessante extra's en een uitstekend audiocommentaar van Ginette Vincendeau.
    Die moet ik nog steeds zien Eens kijken of het er morgen van komt. De info die Vincendeau altijd geeft is erg interessant en ze is prettig om naar te luisteren. Op de UK dvd van Last Year In Marienbad is ze ook aanwezig, erg leerzaam!
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  24. #5324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TheGodfather Bekijk bericht
    Die moet ik nog steeds zien Eens kijken of het er morgen van komt. De info die Vincendeau altijd geeft is erg interessant en ze is prettig om naar te luisteren. Op de UK dvd van Last Year In Marienbad is ze ook aanwezig, erg leerzaam!
    Op de BFI-dvd geeft ze ook een zeer leerzame introductie. Ik heb gedeeltes beluistert van de commentaartrack en ze geeft boordevol zinvolle en leerzame informatie op een heldere en prettige toon. Ik kijk nu al uit naar oktober, dan geeft Criterion Le deuxieme souffle uit. Die heb ik nog niet gezien en aangezien ik nog geen enkele gangsterfilm van Melville tegen vond vallen is dit dan ook een blinde aanschaf.

    Delon is wederom fantastisch in Le Cercle Rouge, een ijkoude vent die zich al kettingrokend de misdaad in begeeft.

  25. #5325

    Standaard

    Ben erg benieuwd
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

Pagina 213 van 218 EersteEerste ... 113163203209210211212213214215216217 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •