Pagina 218 van 218 EersteEerste ... 118168208214215216217218
De resultaten 5.426 tot 5.442 van 5442 worden weergegeven.
  1. #5426

    Standaard

    Untraceable

    Redelijk spannende thriller met toch wel wat voorspelbare ontwikkelingen.

    Alleen dat geluid. Ongelooflijk slecht. Dit was met afstand het slechtste geluid dat ik ooit ervaren van een recent uitgebrachte film. Het was verhoudingsgewijs nog 10x slechter dan het beeld van Snatch.....
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  2. #5427

    Standaard



    Rambo ( 2008 ) - 7.5 / 10

    7.5 is misschien een te hoge score van deze film, maar telkens als ik hem zie geniet ik er volle teugen, ook na een 3de kijkbeurt vind ik hem nog steeds goed. 20 jaar na Rambo vs Afghanistan ( Rambo III ) is John Rambo eindelijk terug en zoals hij hoort te zijn, afstandelijk, stil, geen humoristische quotes, gewoon zoals Rambo is in First Blood, en het lijkt alsof Stallone "First Blood" eens opnieuw bekeken geeft en terug de essentie van het personage wilt in beeld brengen.

    Het verhaal is natuurlijk flitterdun, maar dat stoort mij niet echt want "First Blood" had nu ook niet zo'n geniaal verhaal vond ik, het is de uitwerking die het doet en Stallone heeft erg goed werk neergezet als regisseur want bij deze film krijg je erg mooie beelden voorgeschoteld, ook de infiltratiescéne vind ik geweldig gedaan. En over de overdreven bloederige scéne's, tjah mij stoort het niet echt en vond er niks overdreven aan maar dat is mijn mening. En wat ik zeker niet mag vergeten is de muziek van Brian Tyler die hij zo perfect laat overlopen met de muziek van Jerry Goldsmith, prachtige soundtrack.

    Rambo toont aan dat er jammer genoeg nog in veel landen Genocide aan de gang is, en spijtig genoeg bestaan er geen echte Rambo's die het oplossen.

    Jailhouse Rock (1957) - 6.5 / 10

    Vandaag is de beroemde Elvis Presley 31 jaar overleden, en om hen te herdenken maar eens één van zijn bekendste film bekeken "Jailhouse Rock" die tevens ook zijn 3de film was dat hij gemaakt heeft.

    "Jailhouse Rock" verteld het standaard verhaal van iemand die moeilijk aan de top komt maar eenmaal aan de top is het ook in zijn hoofd begint te stijgen... Dit is denk ik ook de eerste keer dat Elvis eens acteurt op een soort van James Dean manier, hier zet hij voor één keer een andere rol neer dan zijn typische rollen. Voor de rest kan ik er niet veel over zeggen want vond de rest van de cast vrij standaard acteren, het enige dat echt goed was in deze film was natuurlijk de welbekende "Jailhouse Rock" clip die blijft steengoed en wat Elvis doet met zijn benen blijft wauw. Een kerel die veel te vroeg vertrokken is...

    RIP Elvis...
    BD (1243) What i Watch

  3. #5428

    Standaard

    Drunken Angel: Een man(crimineel) komt bij een dokter en krijgt te horen dat hij waarschijnlijk tuberculose heeft. De man wil dit in 1ste instantie niet doen en de dokter en man krijgen conflicten, want de dokter wil de man helpen en die wil niet meewerken aangezien hij bang is om ziek of dood te gaan. Toch op de een of andere manier was deze film te traag voor mij, toch een redelijke film, maar geen knaller. 6.5/10

  4. #5429

    Standaard

    Two Mules For Sister Sara (1970)

    Deze lag al heel lang op de "nog te kijken" stapel, maar ik had er nooit echt zin in, nu dus wel en geen spijt van gehad. Ondanks dat de film al bijna 40 jaar oud is zijn de dialogen behoorlijk goed. Voor mij gaat de hele film ook meer om de twee hoofdpersonen (Clint Eastwood en Shirley MacLaine) die continue met elkaar aan het bekvechten zijn dan het verdere verhaal.
    De muziek, van Ennio Morricone, is hier goed, maar niet geniaal. Al met al aardige film, komt nu op de stapel "over 5 jaar nog maar eens bekijken"

  5. #5430

    Standaard

    Flesh for Frankenstein (1973)
    Met totaal geen verwachtingen ging ik deze klassieke horrorfilm tegemoet en moet zeggen de film beviel me heel erg. Vooral de schitterende decors en de bijpassende kostuums vond ik wel wat hebben. Daarbij opgeteld vond ik de camera met zijn prachtige compositie heel fraai. Denk dan vooral aan de opnames buiten het kasteel of in het laboratorium het zorgde bij mij voor een dromerig sfeertje in de film. Verder vond ik de rol van Udo Kier fantastisch dat vooral kwam door zijn Duitse tonginval en de sterke oneliners die hij uitspuugt. Hier en daar krijgen we ook nog wat gore-taferelen te zien en dat zorgde voor de nodige dosis humor waar denk ik niet iedereen tegen kan. 7.0


  6. #5431

    Standaard

    Spider-man(BR) : Nu voor de 3e maal gezien en nog steeds m'n favoriete superhero film, maar ik denk dat iron Man hier mischien nog wel verandering in kan brengen, die moet ik nog zien. De Blu-ray i goed qua beel en geluid, niets op aan te merken. 8/10

  7. #5432

    Standaard

    Rocky 8,0
    Rocky II 7,2
    TV: Panasonic TX-P50UT50 - Receiver: Onkyo TX SR313 - Blu-ray: Sony BDP-350B - Mediaplayer: Mede8er 600X3D - Console: Playstation 3 - Center: Mission M7C1 - Fronts: Mission 760Subwoofer: Pioneer SW110S - Kabels: Oehlbach


  8. #5433

    Standaard

    De battre mon coeur s'est arrêté (2005)
    Van de Franse regisseur Jacques Audiard had ik al eerder Sur Mes Lèvres gezien en die beviel me goed. Het werd tijd voor The Beat That My Heart Skipped. In deze film krijgen we het leven van Tom te zien die zijn geld verdient met dubieuze huizenhandel. Hij doet alles om de panden voor een schijntje op te kopen van ratten los te laten tot aan hardhandig kraken van panden. Totdat hij op een dag de impresario tegenkomt van zijn overleden moeder, die concertpianiste was. Hij beseft zich meteen dat hij ooit musicus wou worden en alsnog probeert hij de droom te verwezenlijken. Tussendoor zien we ook nog de moeilijke relatie met zijn vader die in hetzelfde soort straatje handelt. Hij probeert zijn oude leven van zich af te gooien om zijn ambities waar te maken. Zal het hem lukken?


    De film begint heel rustig en de camera observeert het leven van Tom, hij zit dan ook bijna in elk shot/scène. Stukje je bij beetje krijg je steeds meer te zien van het leven van Tom. Vooral zijn manier van leven, hoe hij met mensen omgaat, en zijn relatie tot zijn vader komt sterk naar voren. Tom wordt uiterst sterk vertolkt door Romain Duris. De andere karakters hoeven trouwens niet voor hem onder te doen want die zijn stuk voor stuk zeer treffend. Buiten het acteerwerk valt op dat de muziek bijna een personage op zichzelf is. De muziek is veelzijdig en geeft de innerlijke conflicten van Tom aan. Frustraties op het werk, conflicten met zijn vader en grote faalangst zorgen voor een gevoelige film die geuit wordt door de meest simpele dingen. Denk aan het appartement van de Chinese pianolerares waar niet gesproken wordt maar veel gezegd wordt in beelden. De film is dan ook een uiterst sterke karakterstudie dat neigt tot perfectie. 7.5

    Monrak Transistor (2001)
    Hoe vaak zie je een film afkomstig uit Thailand? Niet vaak gewoonweg zelden. Toevallig een paar jaar geleden de Kong Fu hit Ong-Bak gezien. En zo zijn er meer landen waarbij ik het gevoel heb dat Nederlandse markt onvoldoende daar op inspeelt. Tijd voor verandering!

    Heel plots kwam ik deze film tegen en meteen blind aangeschaft. Puur alleen om de kleurige dvd-hoes. Transistor Love Story is een liefdesverhaal dat zijn eigen weg gaat. De film is op momenten suikerzoet en zorgt dat de kitscherige liefdesliedjes nooit vervelen. Deze momenten zijn helaas ook maar schaars want in het tweede uur wordt er maar bar weinig gezongen. Dat is tevens ook wat jammer want ik vond de liedjes verdomd fraai. Ze hadden stuk voor stuk wel wat dat vooral kwam omdat de regisseur, Pen-Ek Ratanaruang, daarmee het realisme en het surrealisme zo goed aanduidde in de film.

    Het liefdesverhaal is alles behalve voorspelbaar. Door onverwachte wendingen krijgt het verhaal een stukje realiteit met zich mee en zorgt voor de nodige diepgang in de karakters. De speelse manier van wendingen in het verhaal zorgde voor een stukje dramatiek. Daarbij spelen de acteurs het heel aardig en kunnen ook nog eens zeer fraai zingen. Het mooiste element in de film waren de sprankelde kleuren denk dan vooral aan de kleur groen.

    Dus een meer dan aardige musical die in 2001 de grote winnaar van de belangrijkste Thaise filmprijzen was. En dat zegt wel wat over een regisseur en zijn film. Ben dan ook heel erg benieuwd geworden naar andere films van hem alleen jammer dat ze niet verkrijgbaar zijn in Nederland. Eens kijken of ik ze kan importen want deze beviel me meer dan aardig terwijl ik geen musical bewonderaar ben. 7.0




  9. #5434

    Standaard

    I Am Legend met alternate ending: Ik moet zeggen dat de slechte cgi me lang niet zo stoorde als toen ik de film eerst op dvd zag en nu op Blu-ray zag het er gewoon beter uit. Ook vond ik de film na de 2e keer te hebben gezien beter, mooier. De alternate ending was heel slap, dus ik hou het maar gewoon bij het orginele einde. 7.5/10 met altenate einde 6.5/10

    Rec: Deze spaanse horror waar zo'n ongeloofelijke hype om is geweest, viel mij erg tegen. Ik had 1 klein schrik-effect maar verders kon ik niet zeggen dat het nou echt spannend of eng was. Ook vond ik de film veels te druk. Pluspunt was die mooie spaanse verslaggeefster en de acteerprestaties van Pablo : 6/10

  10. #5435

    Standaard

    L.A Confidential

    een van de films die ik al tijd een wil zien. Vanavond was hij op RTL 5 dus ik heb mijn kans gegrepen.
    Hoewel het acteerwerk fantastisch is duurde het erg lang voordat ik echt in de film zat. Uiteindelijk kreeg de film me toch te pakken en het eind gevecht is super!
    Goede film maar de magie van dit door velen genoemde meesterwerk wist me toch pas laat te bereiken.
    7,5/10
    TV: Panasonic TX-P50UT50 - Receiver: Onkyo TX SR313 - Blu-ray: Sony BDP-350B - Mediaplayer: Mede8er 600X3D - Console: Playstation 3 - Center: Mission M7C1 - Fronts: Mission 760Subwoofer: Pioneer SW110S - Kabels: Oehlbach


  11. #5436

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Stephan Nobelen Bekijk bericht
    L.A Confidential

    een van de films die ik al tijd een wil zien. Vanavond was hij op RTL 5 dus ik heb mijn kans gegrepen.
    Hoewel het acteerwerk fantastisch is duurde het erg lang voordat ik echt in de film zat. Uiteindelijk kreeg de film me toch te pakken en het eind gevecht is super!
    Goede film maar de magie van dit door velen genoemde meesterwerk wist me toch pas laat te bereiken.
    7,5/10
    Kan me vinden in je stukje! Ik had ook hogere verwachtingen maar desalniettemin een degelijke thriller.
    **** Mijn Traderstatus (160+ trades)

  12. #5437

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BigLebowski Bekijk bericht
    Le Frisson des Vampires (Jean Rollin, 1971)
    blablabla
    BigLebowski, als je plaatjes bij je reviews wil zetten, kan je die dan alsjeblieft eerst hosten bij bv imageshack? Door rechtstreeks te linken steel je bandwidth - en dat is niet netjes.

  13. #5438

    Standaard

    Pretpark Nederland (2006)
    Een soms onevenwichtige maar vooral pijnlijke documentaire die je soms laat glimlachen en soms met open mond staat toe te kijken wat wij Nederlanders niet allemaal moeten doen om de leegte in ons eigen bestaan op te vullen. Want daar komt het toch echt op neer. Verder viel me op dat de Chinezen in de bus, dat min of meer de rode draad van de documentaire is, ik meer bij voel dan mijn eigen volk. Zat soms echt met verbazing te kijken wat er niet allemaal gedaan moet worden om de mensen uit hun tent te trekken. Het enige probleem dat ik met de documentaire had was de lengte ervan. Naar een half uur had ik het wel gezien en toen moest ik nog behoorlijk wat gaan aanschouwen. Dus een film die sommige mensen een spiegel voorhoud en misschien een paar de ogen opent maar voor mij was het vooral een pijnlijk besef dat ik niet veel heb met de hordes Nederlanders. 7.5

    Red Road (2006)
    Het debuut van Andrea Arnold heeft een sterk uitgangspunt maar benut dat niet helemaal. Hoewel we bijna alles te zien krijgen vanuit beveiligingscamera's had ik het gevoel dat ze niet veel te vertellen had. Vooral het eerste halfuur is niet door heen te komen. Ik vroeg me soms echt af waarvoor ben ik dit eigenlijk aan het kijken?!

    Een obsessieve vrouw die werkt voor een beveiligingsbedrijf. Ze ziet gegevenmoment een persoon in de camera’s die ze vervolgens gaat volgen. Dat is wel een heel simpel plot zul je zeggen maar het is verdomd listig uitgewerkt tot op het laatste moment weet je niet wat er in het hoofd van de vrouw speelt. Vragen als waarom leeft ze zo anoniem? Waarom heeft ze zo’n slechte band met haar ouders? Waarom heeft ze een trouwring om terwijl er geen man in het spel is? De kijker krijgt pas op allerlaatste moment antwoorden aangereikt. Helaas gaat ze zo uit de bocht met die antwoorden dat ze er een bevredigend einde aanbreid. En dat had echt niet gehoeven vooral door die sterke sfeerschetsen in Glasgow door het handheld camerawerk. Neem bijvoorbeeld de scènes als de dame s’ avonds op pad ging daar kregen we prachtige kleurrijke shots voor onze kiezen. Vooral de kleur rood kwam dan veelvuldig naar voren in de groezelige buurten van Glasgow. Dus een deprimerend filmpje dat behoorlijk traag begint en ontpopt als een onevenwichtig drama. 6.5

    Dit is tevens weer een experimenteel project van Lars von Trier. Het uitgangspunt voor het Advance Party project is dit keer niet dat er een bepaald diersoort de regie in handen heeft maar dat er drie films gemaakt worden met vooraf vastgelegde karakters en acteurs door drie verschillende regisseurs. Dit is de eerste en het won meteen de Juryprijs in Cannes.


  14. #5439

    Standaard

    Unforgiven (1992)

    Opnieuw een western van/met Eastwood. En wat is deze toch ontzettend goed.
    Schittende sfeer en opbouw. Nu heeft Gene Hackman wel de Oscar voor de beste bijrol gewonnen maar iedereen speelt echt geweldig.

    De scene waarin een van de hoertjes verteld dat Ned dood is en William het maar niet begrijpt, tot het echt tot hem doordringt en dan de whiskey fles pakt en een paar teugen neemt is mijn inziens echt brilliant gedaan. Zo prachtig, haast achteloos, in beeld gebracht.

  15. #5440

    Standaard

    PHASE IV

    Minimalistische ecohorror/sf die het zeker niet moet hebben van suspense of gore (waardoor ik hem waarschijnlijk jaren geleden erg saai vond) maar van de dreiging van het onbekende en het 'what if' gevoel

    De prachtige fotografie van de mieren is vermeldenswaardig

    7.0

    Trailer


  16. #5441

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alexander D Bekijk bericht
    Untraceable

    Redelijk spannende thriller met toch wel wat voorspelbare ontwikkelingen.

    Alleen dat geluid. Ongelooflijk slecht. Dit was met afstand het slechtste geluid dat ik ooit ervaren van een recent uitgebrachte film. Het was verhoudingsgewijs nog 10x slechter dan het beeld van Snatch.....
    Dat van het geluid is me eerlijk gezecht niet opgemerkt, wat was er mis mee?
    *For love some WiLL search the ends of the world..to possess the objects of their desire some even KiLL*
    Mijn collectie

  17. #5442

    Standaard

    THE DEADLY BEES

    Nadat ik hem een keer op BBC had gezien nu in de herkansing, en ik vind het nog steeds een matige film. Het plotje is heel dun en vreselijk voorspelbaar en de effecten zijn zeer gedateerd

    6.0


Pagina 218 van 218 EersteEerste ... 118168208214215216217218

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •