Pagina 51 van 73 EersteEerste ... 4147484950515253545561 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1.251 tot 1.275 van 1825 worden weergegeven.
  1. #1251

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Bekijk bericht
    Maar het laagste cijfer betreft wel de beeldkwaliteit, niet dat 4,5 uit 5.0 slecht is natuurlijk.
    Overigens had er voor mij (lees:zeikertmode) ook een half punt afgemogen bij de extra's, omdat ze en sd zijn, en op dvd's staan, en allemaal al eerder te krijgen waren. Niks nieuws dus, als ik het goed begrijp! Maar natuurlijk wel in overvloed aanwezig zijn.

    Maar zoals ik al eerder aangaf mag dat de pret niet drukken.
    FOTR krijgt 4.0 voor het beeld, dus een lagere score is daar wel gegeven.

    Vwb de extra's:
    (While that will no doubt give some pause, keep in mind that all of the extras were originally produced in SD, meaning high definition source files don't exist.)
    Laatst aangepast door Rogier Burghout : 22-06-2011 om 15:02

  2. #1252
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Dat weet ik. Het hoeft ook niet geupscaled te worden, maar voor logistieke redenen was één of een paar bd's voor de extra's niet verkeerd geweest. Ook qua bitrate geeft sd op bd een beter plaatje. Qua beoordeling kan je dan door middel van een cijfer indicatie wel aangeven, dat er ook niet de moeite is genomen om voor deze BD box niet minimaal een paar dingen extra in HD op te nemen. En dat men waarschijnlijk uit kosten overweging dezelfde dvd's als bij de dvdbox gebruikt. Los van het feit dat de adviesprijs van de bd box niet het idee geeft ons daarvan mee te laten profiteren. Niet dat het allemaal erg belangrijk is, maar om daar dan een 5.0 uit 5.0 voor te geven lijkt me niet echt realitisch.

    Aldaar mijn punt
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 22-06-2011 om 15:12
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  3. #1253

    Standaard

    Ok, daar kan ik idd wel in meegaan....echt 5.0 sterren zijn voor de beste inhoudelijke extra's in HD, dat is wel een score die hoort bij een BD review....Nu zijn ze inhudelijk erg goed, maar in SD, dus een 4.0 was dan idd meer op zijn plaats geweest, ondanks het feit dat ze niet in HD zijn opgenomen... dan laat ik het logistieke buiten beschouwing, want ik heb nog geen retail BD gezien die gevuld is met SD materiaal puur om de extra opslagcapaciteit....

  4. #1254

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Bekijk bericht
    Nou dan zijn ze daar wel lekker snel mee, 6 dagen voor de eerste release datum. Kan me niet voorstellen dat men die drie dagen extra gebruikt om eventuele fouten in kleuren te corrigeren...
    Dat niet, maar het kan dus wel zijn dat die extra dagen nu gebruikt worden om het probleem 'rustig' uit te zoeken, en dan als het werkelijk een probleem blijkt te zijn de release compleet verder uit te stellen (al lijkt me dat laatste niet te gaan gebeuren en eerder dus gewoon een discreplacement gaat worden (is uiteindelijk natuurlijk een stuk goedkoper))..

  5. #1255

    Standaard

    Ik denk dat ze gewoon overal dezelfde releasedatum willen hanteren en dat het niets te maken heeft met het corrigeren van wat dan ook.

  6. #1256

    Standaard

    Inderdaad, dat kan nooit op zo'n korte termijn. Als er werkelijk iets mis is gegaan, dan zullen Peter Jackson en Andrew Lesnie opnieuw de tijd en moeite moeten nemen om naar deze versie in zijn geheel te kijken en de nodige aanpassingen moeten doen. En aangezien beide nogal druk zijn met the Hobbit denk ik niet dat dit binnen enkele weken zal gebeuren..

  7. #1257
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Plus dat twee gerenommeerde Blu-ray sites (the digital bits, Blu-ray.com) één hele hoge score geven. Als er echt sprake was van een forse fout, dan zou men dat zeker melden. Wie weet komen al die screenshots wel van één dubieuze versie die zich als één razende op internet verspreidde.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  8. #1258

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Bekijk bericht
    Plus dat twee gerenommeerde Blu-ray sites (the digital bits, Blu-ray.com) één hele hoge score geven. Als er echt sprake was van een forse fout, dan zou men dat zeker melden. Wie weet komen al die screenshots wel van één dubieuze versie die zich als één razende op internet verspreidde.
    Ik ben benieuwd naar de Nederlandse versie van FOTR. Er is nog enige ruimte voor de mogelijkheid dat er iets fout is gegaan in het productieproces. Als de nl-versie indentiek is aan de USA-versie, dan is er vermoedelijk geen fout in het productieproces.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  9. #1259

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door SuperDre Bekijk bericht
    Dat niet, maar het kan dus wel zijn dat die extra dagen nu gebruikt worden om het probleem 'rustig' uit te zoeken, en dan als het werkelijk een probleem blijkt te zijn de release compleet verder uit te stellen (al lijkt me dat laatste niet te gaan gebeuren en eerder dus gewoon een discreplacement gaat worden (is uiteindelijk natuurlijk een stuk goedkoper))..
    De verklaring vor het uitstel schijnt te zitten in gebrek aan productiecapaciteit.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  10. #1260

    Standaard

    In het UK subforum op blu-ray com meldt iemand die de US discs binnen heeft dat hij geen groene tint ziet. Zie: http://forum.blu-ray.com/united-king...-brits-12.html
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  11. #1261

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter Kleine Bekijk bericht
    In het UK subforum op blu-ray com meldt iemand die de US discs binnen heeft dat hij geen groene tint ziet. Zie: http://forum.blu-ray.com/united-king...-brits-12.html
    De boel lijkt dermate opgeblazen dat men een negatief verwachtingpatroon ontwikkeld en waarschijnlijk zal die groene tint er wel in zitten maar valt het in de praktijk niet zo erg op,.. ook de reviews melden dat het in de praktijk erg meevalt. De ene persoon zal ook gevoeliger zijn voor dit soort afwijkingen dan de ander.
    Het zal per persoon verschillend zijn hoe men dit ervaart
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  12. #1262

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TylerDurden Bekijk bericht
    Ok, daar kan ik idd wel in meegaan....echt 5.0 sterren zijn voor de beste inhoudelijke extra's in HD, dat is wel een score die hoort bij een BD review....Nu zijn ze inhudelijk erg goed, maar in SD, dus een 4.0 was dan idd meer op zijn plaats geweest, ondanks het feit dat ze niet in HD zijn opgenomen... dan laat ik het logistieke buiten beschouwing, want ik heb nog geen retail BD gezien die gevuld is met SD materiaal puur om de extra opslagcapaciteit....
    Naar ik heb begrepen is de reden simpelweg dat vrij alle extra's die meer dan pakweg 5 jaar geleden zijn opgenomen, in SD zijn opgenomen en daarom ook in SD op een blu-ray uitgave verschijnen.
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  13. #1263
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Op dvd bedoel je.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  14. #1264

    Standaard

    Volgens mij bedoelt Patrick dat ook Claudio.....
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  15. #1265
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Weet ik , maar kon het niet laten. Wat jij op jouw beurt alweer wist.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  16. #1266

    Standaard

    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  17. #1267

    Standaard

    Nieuwe, zeer lovende recensie; met ook aandacht voor de kleurcontroverse:
    http://www.avsforum.com/avs-vb/showt...9#post20593579
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  18. #1268

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter Kleine Bekijk bericht
    Nieuwe, zeer lovende recensie; met ook aandacht voor de kleurcontroverse:
    http://www.avsforum.com/avs-vb/showt...9#post20593579
    Zeer lovend valt wel mee score 84 uit 100 voor beeld en toch ook wel kritische noot bij de groen tinten
    "The issue here is the inconsistency of its application and use where it doesn’t seem “logical”. The best example of this comes at the 7:21.00 mark where the scene shifts to the Fellowship as they begin their ascent up the snow covered mountain."
    "Succes isn't overnight, every day you get a little better than the day before, it all adds up"

  19. #1269

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pascal b Bekijk bericht
    Zeer lovend valt wel mee score 84 uit 100 voor beeld en toch ook wel kritische noot bij de groen tinten
    "The issue here is the inconsistency of its application and use where it doesn’t seem “logical”. The best example of this comes at the 7:21.00 mark where the scene shifts to the Fellowship as they begin their ascent up the snow covered mountain."
    Blijf bij zeer lovend, want 84 punten voor algemene beeldkwaliteit betekent in systeem waardering: EXCELLENT. Voor kleur is waardering nog steeds 7 punten.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  20. #1270

    Standaard

    Er komen nu berichten op het forum van Blu-ray.com dat de UK versie wellicht geen last heeft van de groene tint.

  21. #1271

    Standaard

    Meerdere versies van de EE lijkt mij sterk. Zal eerder het verschil zijn tussen de display en wel of niet isf kalibratie of iets van deze strekking...

    Edit:

    Foto's even bekeken van de uk en dat ziet er goed uit.
    Laatst aangepast door Albert Kostwinder : 24-06-2011 om 11:24
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  22. #1272

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick van den Hul Bekijk bericht
    Naar ik heb begrepen is de reden simpelweg dat vrij alle extra's die meer dan pakweg 5 jaar geleden zijn opgenomen, in SD zijn opgenomen en daarom ook in SD op een blu-ray uitgave verschijnen.

    Dat zei ik al eerder, lees m'n post bovenaan...mijn reactie was er eentje op die van Claudio vwb de 5.0 rating voor de extra's op een BD. Ik kan erin meegaan dat dit wat overdreven is, omdat de extra's niet in HD zijn, ondanks het feit hoe ze zijn opgenomen of wat het bronmateriaal is.

  23. #1273
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter Kleine Bekijk bericht
    Blijf bij zeer lovend, want 84 punten voor algemene beeldkwaliteit betekent in systeem waardering: EXCELLENT. Voor kleur is waardering nog steeds 7 punten.
    Precies, en de twee andere delen vallen met 90 in dezelfde range. En op de schaal van 1 tot 100 zal het verschil niet zo schokkend zijn.
    En dan nog is er geen tv gelijk qua instellingen, kleuren, contrast etc.. Dan hebben we nog het feit dat de helft van de wereld niet een 20/20 vision heeft. Maar zijn eigen waarneming wel als maatstaaf neerzet. Zelfde geld voor de pc's waar die rip op wordt weergegeven.
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    Meerdere versies van de EE lijkt mij sterk. Zal eerder het verschil zijn tussen de display en wel of niet isf kalibratie of iets van deze strekking...
    Kan ik me ook niks bij voorstellen. Aan de andere kant omdat er andere subs opstaan, zal hij dus een andere authoring hebben. Wellicht dat daardoor er sprake zou kunnen zijn van een betere (lees:correcte) mastering dan bij de VS versie. In die zin mag je er van uit gaan dat dit ook op onze versie van toepassing zal zijn. Maar ik denk maar even hardop!

    Ik denk nog steeds dat er één (foute) rip was, die vervolgens overall werd geupload. Waar vervolgens iedereen over valt! Misschien wel totaal onnodig.
    Het leven is simpel. We wachten gewoon nog een ruime 6 dagen "And all will reveal itself" Blij dat er nog geen Rips van Starwars zijn, anders hadden we deze discussie nog meer dan drie maanden.
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 24-06-2011 om 11:49
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  24. #1274

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Bekijk bericht
    Precies, en de twee andere delen vallen met 90 in dezelfde range. En op de schaal van 1 tot 100 zal het verschil niet zo schokkend zijn.
    En dan nog is er geen tv gelijk qua instellingen, kleuren, contrast etc.. Dan hebben we nog het feit dat de helft van de wereld niet een 20/20 vision heeft. Maar zijn eigen waarneming wel als maatstaaf neerzet. Zelfde geld voor de pc's waar die rip op wordt weergegeven.


    Kan ik me ook niks bij voorstellen. Aan de andere kant omdat er andere subs opstaan, zal hij dus een andere authoring hebben. Wellicht dat daardoor er sprake zou kunnen zijn van een betere (lees:correcte) mastering dan bij de VS versie. In die zin mag je er van uit gaan dat dit ook op onze versie van toepassing zal zijn. Maar ik denk maar even hardop!

    Ik denk nog steeds dat er één (foute) rip was, die vervolgens overall werd geupload. Waar vervolgens iedereen over valt! Misschien wel totaal onnodig.
    Het leven is simpel. We wachten gewoon nog een ruime 6 dagen "And all will reveal itself"
    LOTR haters zat, wie weet komt het uit die hoek. En lachen dat ze doen nu...
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  25. #1275

    Standaard

    Hier een clip dat het verschil aan geeft. Links is de EE met groene gloed......vraag mij af of dit echt zo is en wij niet voor de gek gehouden worden.......of toch??? oordeel zelf...

    Clip EE vs TC
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

Pagina 51 van 73 EersteEerste ... 4147484950515253545561 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •