Pagina 54 van 73 EersteEerste ... 44450515253545556575864 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1.326 tot 1.350 van 1825 worden weergegeven.
  1. #1326

    Standaard

    Zoals ik al zei ik heb de blu-ray film nu op een blu-ray gebrand en even bekeken op mijn Tv en idd dat valt het anders uit. Stuk minder groen. (valt niet groen uit) Monitor weergeeft het altijd wat geler , en geel met blauw wordt groen.
    De TV had ik al goed gekalibreerd,een ding wat zeker is. (Samsung UE55D8000 LED)
    Laatst aangepast door De_Hollander : 26-06-2011 om 13:23

  2. #1327

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marc T. Bekijk bericht
    Ik denk niet dat de kleuren zullen veranderen, hoe lang je ook wacht Jordy

    Ik zal deze week de boel eens testen at home.
    Wel als blijkt dat er een fout is begaan, dan zal er vast ooit een disc replacement komen.

  3. #1328

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jordy van Buel Bekijk bericht
    Hmm, ik weet niet waar je dit vandaan haalt, maar dit is gewoon helemaal niet waar. Ik ben zeer groot LOTR fan, ik heb alleen aangegeven even te wachten ivm de prijs.
    Sorry, maar dat rijmt écht niet met elkaar.
    Een zeer groot LOTR fan, die geen €50-€55 over heeft voor de EE blu-ray's, ongeacht de kwaliteit. Dat is hetzelfde als de "zeer grote fans" die de TC oversloegen, toen die uitkwam op blu-ray .

  4. #1329

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jordy van Buel Bekijk bericht
    Wel als blijkt dat er een fout is begaan, dan zal er vast ooit een disc replacement komen.
    Je bedoeld dat je de disc kan ruilen tegen een nieuwe release?

  5. #1330

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Sorry, maar dat rijmt écht niet met elkaar.
    Een zeer groot LOTR fan, die geen €50-€55 over heeft voor de EE blu-ray's, ongeacht de kwaliteit. Dat is hetzelfde als de "zeer grote fans" die de TC oversloegen, toen die uitkwam op blu-ray .
    Tja, het is toch echt zo verder niet echt van belang voor dit topic.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door De_Hollander Bekijk bericht
    Je bedoeld dat je de disc kan ruilen tegen een nieuwe release?
    Juist.

  6. #1331

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jordy van Buel Bekijk bericht


    Juist.
    Dan lopen de mensen geen risico dus kunnen ze de gok toch wagen.

  7. #1332

    Standaard lord of the rings

    Mensen wat een gedoe allemaal.
    De duitse box heb ik gisteren ontvangen en het beeld is perfect! niks groen beeld.....
    Heb de films nog nooit zo mooi gezien, helemaal perfect dus laat je niet gek maken door anderen en oordeel zelf!
    Meer reviews van mensen die de box ook hebben en dus echt kunnen oordelen:

    http://www.bluray-disc.de/blu-ray-fi...n-blu-ray-disc

  8. #1333

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jordy van Buel Bekijk bericht
    Naja, het heeft niet echt iets met "gek laten maken" te maken, het is gewoon behoorlijk goed zichtbaar dat er iets fout is gegaan met die groene/blauwe kleuring.


    HDTV


    EE
    Naast het ontbreken van de groene gloed lijkt het er zelfs op de de HDTV versie gewoon nog eens scherper is ook (zoals indertijd al heeeeel duidelijk was met de EE versies)

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Davidshadow13 Bekijk bericht
    Je krijgt in ieder geval een compleet nieuwe LOTR beleving voor de geld en voor 49 euro is dat niet duur.
    Tja, ieder zo zijn eigen idee over wat wel/niet duur is, ik vindt 49 euro sowieso al te duur ook al was er geen fout gemaakt.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door De_Hollander Bekijk bericht
    Ik moet nu toch toegeven monitor (geen led) valt het altijd geler uit, heeft ook andere kleuren dan TV. Dus geel dat met blauwere kleur maakt groen. Dus idd op een tv valt het anders uit.
    Jouw opmerking zou kloppen, ware het niet dat het hier niet over een 'screenshot' gemaakt met een fotocamera gaat, maar gewoon over een digital screenshot ofwel printscreen, waar de instelling van je monitor geen bal mee te maken heeft. En dan zou dus iedereen verschil moeten zien als ze naar de plaatjes via forums kijken, maar iedereen ziet dus ongeacht hoe de monitor is afgesteld dat er duidelijk een probleem is.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door johnny38 Bekijk bericht
    Mensen wat een gedoe allemaal.
    De duitse box heb ik gisteren ontvangen en het beeld is perfect! niks groen beeld.....
    Misschien is er, net zoals dat laatste verhaal hierboven van een reviewer,
    dus daadwerkelijk verschil tussen de bluray sets, en is er een fout gemaakt bij bv de amerikaanse master maar niet bij de europese master.
    Zoals ook al in een andere opmerking is aangegeven door een reviewer is het angstvallig stil rondom jackson mbt deze 'fout'..

    Wat iedereen dus wel niet moet vergeten is dat er dus daadwerkelijk verschil kan zijn tussen de releases..

  9. #1334
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Opzicht logisch dat Peter Jackson niks laat horen, de box is niet eens uit. En relatief gezien de 'groene waas' is maar door een handjevol fanatieke forummers aangekaart op basis van meestal een niet officiële en vaak dezelfde rip.
    Overigens dacht ik ergens al gelezen te hebben, dat het eventueel een bewuste keuze was van hem. Maar dat is hearsay. Maar als het straks klachten regent krijgen we zelf wel een verklaring. Maar als alle vooraanstaande bd sites het een topset noemen, zou ik niet weten waar p.j. op zou moeten reageren..
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  10. #1335

  11. #1336

    Standaard

    Bericht op blu-ray.com

    Citaat Oorspronkelijk gepost door radagast Bekijk bericht
    My copy of FOTR is playing now as I write. I am 42 minutes in and so far, the sky is blue, not teal. Gandalf's hat is blue-ish grey, mostly grey.
    Alles lijkt normaal te zijn met de Amerikaanse versie.

  12. #1337

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BASIL Bekijk bericht
    Bericht op blu-ray.com



    Alles lijkt normaal te zijn met de Amerikaanse versie.
    Dat is het hem dus, de ene persoon roept heel hard (die claimen de disc al in bezit te hebben) dat het groen is en andere zeggen weer van niet.

    Ik heb maar besloten om te wachten op mijn eigen editie van de frs en we zullen het allemaal wel zien

  13. #1338

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door theregiment Bekijk bericht
    Dat is het hem dus, de ene persoon roept heel hard (die claimen de disc al in bezit te hebben) dat het groen is en andere zeggen weer van niet.

    Ik heb maar besloten om te wachten op mijn eigen editie van de frs en we zullen het allemaal wel zien
    same here, wanneer worden deze eig verzonden? Hopelijk ontvang ik ze nog deze week. heb onlangs nog maar de EE dvd's gekeken. Die waren al goed, maar hoop nu vooral dat het geluid van de Bd's mij en mijn zetel omver gaan blazen.

  14. #1339
    Glorious Member
    Registratie datum
    Feb 2004
    Woonplaats
    Provincie Groningen

    Standaard

    Bol.com: Op werkdagen voor 22.30 uur besteld, morgen in huis.

  15. #1340

    Standaard

    weet iemand of hij in NL al in de winkels ligt?
    Als ze ze hebben bij de mediamarkt ga ik er zo gelijk een halen!

  16. #1341
    Senior Member
    Registratie datum
    Dec 2006
    Woonplaats
    Gelderland en 6mnd. Kârnten Oostenrijk

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door johnny38 Bekijk bericht
    Mensen wat een gedoe allemaal.
    De duitse box heb ik gisteren ontvangen en het beeld is perfect! niks groen beeld.....
    Heb de films nog nooit zo mooi gezien, helemaal perfect dus laat je niet gek maken door anderen en oordeel zelf!
    Meer reviews van mensen die de box ook hebben en dus echt kunnen oordelen:

    http://www.bluray-disc.de/blu-ray-fi...n-blu-ray-disc
    Als je de titelnaam gaat bekijken op deze link krijg je spontaan de slappe lach. Afgezien of sommige scènes nou lichtelijk groen uitvallen of niet. Het zou pas een gigantisch ramp zijn al je de film in de gesynchroniseerde Duitse versie zou moeten bekijken waar de Duitsers altijd een handje van hebben.

    Wat betreft de hele discussie die nu is ontstaan, wat iedereen ook zegt de EE versie komt er gewoon in. Heb er perslot van rekening al zo lang op gewacht vanaf de start van dit onderwerp in nov. 2007 dat het lange wachten nu eindelijk beloond gaat worden. En zoals anderen al aangehaald hebben, ik geloof alleen mijn eigen ogen op mijn eigen HD set wat er ook geschreven en gezegd wordt.
    Panasonic TX-P50VT50 3D/Full HD, Panasonic BMP BDT500, Panasonic DVD-S68, Onkyo TX-NR5010, Onkyo C-S5VL, 2x Elac FS 609 CE, 2x Elac BS 63.2, Elac Sub 2040 ESP, Elac 7.1 systeem in combi met Elac BS 63.2, Elac CC61.2, Elac Sub 2040 ESP Xbox 360Slim, Groneberg Quattro Referece Kabels.

  17. #1342
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door AntS Bekijk bericht
    Wat betreft de hele discussie die nu is ontstaan, wat iedereen ook zegt de EE versie komt er gewoon in. Heb er perslot van rekening al zo lang op gewacht vanaf de start van dit onderwerp in nov. 2007 dat het lange wachten nu eindelijk beloond gaat worden. En zoals anderen al aangehaald hebben, ik geloof alleen mijn eigen ogen op mijn eigen HD set wat er ook geschreven en gezegd wordt.
    Amen!
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  18. #1343
    Senior Member
    Registratie datum
    Dec 2006
    Woonplaats
    Gelderland en 6mnd. Kârnten Oostenrijk

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Bekijk bericht
    Amen!
    Goh, er zijn gelukkig ook nog meerdere forum leden die het met elkaar eens zijn.



    En elkaar niet onnodig afbranden of azijn lopen te zeiken of ieder woord onder een vergrootglas leggen met als gevolg dat van een mug een olifant wordt gemaakt.
    Panasonic TX-P50VT50 3D/Full HD, Panasonic BMP BDT500, Panasonic DVD-S68, Onkyo TX-NR5010, Onkyo C-S5VL, 2x Elac FS 609 CE, 2x Elac BS 63.2, Elac Sub 2040 ESP, Elac 7.1 systeem in combi met Elac BS 63.2, Elac CC61.2, Elac Sub 2040 ESP Xbox 360Slim, Groneberg Quattro Referece Kabels.

  19. #1344
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Precies, en dat je ook een Rush fan bent heeft er niks mee te maken...


    De discussies en het afbranden hier over de groene waas, schaal ik onder het volgende:

    There is unrest in the forest
    There is trouble with the trees
    For the maples want more sunlight
    And the oaks ignore their pleas
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  20. #1345

    Standaard

    Misschien is het van een mug een olifant maken en valt het allemaal wel mee, maar als het in enige vorm bestaat, dan hoeven we dat toch niet zomaar te accepteren? De studio harkt bijna moeiteloos weer de nodige miljoenen binnen met elke heruitgave van deze films. Daar mag je toch wel een kleine investering in de vorm van een foutloze mastering voor terug verwachten?
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  21. #1346
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick van den Hul Bekijk bericht
    Misschien is het van een mug een olifant maken en valt het allemaal wel mee, maar als het in enige vorm bestaat, dan hoeven we dat toch niet zomaar te accepteren? De studio harkt bijna moeiteloos weer de nodige miljoenen binnen met elke heruitgave van deze films. Daar mag je toch wel een kleine investering in de vorm van een foutloze mastering voor terug verwachten?

    Stel hij was uit en er blijkt dat er echt wat mis was, heb je volledig gelijk. Dan kunnen we terecht stellen dat we zeg maar "gepeopled" worden. En gaan denken aan omruil acties e.d. Echter alles wat nu gesteld wordt is op basis van hearsay en bevindingen van anderen waarvan niemand echt weet waar het op gebaseerd is.

    De discussie is natuurlijk heel leuk. Maar dan nog vind ik het kort door de bocht door te stellen dat we enig recht hebben op iets. Men is vrij om te beslissen of men voor een x bedrag een bepaald product koopt of niet. En het dan eventueel het waard vindt of zich bekocht voelt. Ik begrijp het allemaal wel, maar vind het persoonlijk zo nutteloos. Omdat we het nog niet zelf met eigen ogen hebben kunnen waarnemen. Maar stel er was niks over bekend en men kijkt de films. Ik denk dat 9 van de 10 dit zonder voorgeschiedenis niet eens zou opmerken. Er zal geen andere titel zijn waar straks zo kritisch naar zal worden gekeken. En ik durf te wedden dat iedereen straks met angst zit te wachten op groene hoofden en blauwe lange jassen en baarden. En of geheel niet aanwezig en als het al aanwezig was, waarschijnlijk zonder direct vergelijk niet eens zal opvallen. Laat staan de massa's die onbevooroordeeld deze filmbox straks in huis halen. En dan nog zijn kleuren heel persoonlijk.

    En over een paar dagen weten we het.
    Of de hell breekt los. Of alles verstomd.
    Stel je voor dat we ons al die tijd druk maken om niks...
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 27-06-2011 om 14:46
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  22. #1347

    Standaard

    Nja, je kunt blijven zeggen dat we het zelf allemaal nog niet gezien hebben, maar de berichten komen niet voor niets naar buiten (ook van mensen die hem de afgelopen dagen hebben ontvangen en bekeken). Natuurlijk gaan we er nu allemaal extra op letten, maar feit blijft dat er iets met FOTR is gebeurd dat in de ogen van de consument niet echt door de beugel kan. Of Peter Jackson heeft verkeerde keuzes gemaakt, of er is een fout gemaakt, deze geliefde film ziet er (zoals de berichten zich aandoen) ineens veel donkerder/groener uit dan eerst.

  23. #1348
    Senior Member
    Registratie datum
    Dec 2006
    Woonplaats
    Gelderland en 6mnd. Kârnten Oostenrijk

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Bekijk bericht
    Precies, en dat je ook een Rush fan bent heeft er niks mee te maken...


    De discussies en het afbranden hier over de groene waas, schaal ik onder het volgende:

    There is unrest in the forest
    There is trouble with the trees
    For the maples want more sunlight
    And the oaks ignore their pleas
    Waarbij Saruman the White, oeps the green via zijn toverstaf een einde maakte aan alle speculaties en op zijn grote fluit blies hij het mysterie van de groene waas uit.
    roost:
    Panasonic TX-P50VT50 3D/Full HD, Panasonic BMP BDT500, Panasonic DVD-S68, Onkyo TX-NR5010, Onkyo C-S5VL, 2x Elac FS 609 CE, 2x Elac BS 63.2, Elac Sub 2040 ESP, Elac 7.1 systeem in combi met Elac BS 63.2, Elac CC61.2, Elac Sub 2040 ESP Xbox 360Slim, Groneberg Quattro Referece Kabels.

  24. #1349
    Senior Member
    Registratie datum
    Dec 2006
    Woonplaats
    Gelderland en 6mnd. Kârnten Oostenrijk

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick van den Hul Bekijk bericht
    De studio harkt bijna moeiteloos weer de nodige miljoenen binnen met elke heruitgave van deze films. Daar mag je toch wel een kleine investering in de vorm van een foutloze mastering voor terug verwachten?
    Daar zit ook wel een vorm van waarheid in. Maar waarom zou een studio al dan niet bewust een top titel uitgeven die wereldwijd zo ontvangen is als LOTR. En als ze er zich bewust van zouden zijn wat denk je dat het de studio aan tijd/geld zou kosten om wereldwijd een omruil actie op touw te zetten.
    Panasonic TX-P50VT50 3D/Full HD, Panasonic BMP BDT500, Panasonic DVD-S68, Onkyo TX-NR5010, Onkyo C-S5VL, 2x Elac FS 609 CE, 2x Elac BS 63.2, Elac Sub 2040 ESP, Elac 7.1 systeem in combi met Elac BS 63.2, Elac CC61.2, Elac Sub 2040 ESP Xbox 360Slim, Groneberg Quattro Referece Kabels.

  25. #1350
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jordy van Buel Bekijk bericht
    Nja, je kunt blijven zeggen dat we het zelf allemaal nog niet gezien hebben, maar de berichten komen niet voor niets naar buiten (ook van mensen die hem de afgelopen dagen hebben ontvangen en bekeken). Natuurlijk gaan we er nu allemaal extra op letten, maar feit blijft dat er iets met FOTR is gebeurd dat in de ogen van de consument niet echt door de beugel kan. Of Peter Jackson heeft verkeerde keuzes gemaakt, of er is een fout gemaakt, deze geliefde film ziet er (zoals de berichten zich aandoen) ineens veel donkerder/groener uit dan eerst.
    Ja maar dat is wel waar het om gaat. Wat anderen allemaal melden boeit mij niet zoveel. Er is voor mij maar één maatstaaf, en dat is wat ik er zelf van vindt. Er komt ook naar buiten dat de bronnen waar het om gaat, deze discset als zeer goed tot uitstekend neerzet. En dat beperkt zich niet tot één gerenommeerde site.

    Ik quote gemakshalve even The digitalBits, Die neem ik toch een stuk serieuser dan geruchten en persoonlijke meningen die op het net rondzwerven. Daarom zeg ik steeds eerst de disc zien. Want de disc is nog maar mariginaal in het bezit van mensen. En als ik zo zou zoeken kan ik van elke film wel een slechte ervaring van iemand vinden. Zoals ik al eerder zei. Als blijkt dat er echt iets mis is, zal je mij pas in negatieve zin horen. Maar niet op basis van fantieke fanboys of die paar fanatieke forummers wereldwijd. Het gaat om de film ervaring die je hebt tijdens het kijken. Niet om het miereneuzen om details. Maar hé, dat is gewoon mijn mening... Ik zeg dus niet dat jij jouw mening moet bijstellen. Als jij je nog een paar dagen druk wil maken mag dat natuurlijk van mij. Feit blijft dat dit de Boxset is en ik zie, zeker als niet heel de wereld gaat klagen, geen aanstaande aanpassingen gebeuren. En dan nog zullen die tekortkommingen eerst door de sites die er toe doen moeten worden bevestigd. En dat is dus niet het geval.


    Alhier the quote
    The most important thing to know here is that the HD image quality for this film is vastly improved from the Theatrical Blu-ray. It's actually a new presentation, remastered from the film's original 2K digital files. In fact, it's breathtaking. There are significant gains in fine detail and overall contrast. The image is delicately textured and refined. You can actually see the very light grain structure of the image, which results in a far less digital and far more film-like presentation. Contrast is excellent, with deep, true blacks. Colors are pleasing too, though it's worth noting that the color timing for these films has been redone. I've confirmed with production-related sources that Jackson and cinematographer Andrew Lesnie were directly involved in all decisions related to this new transfer and approved it personally. So to the extent that there are changes to the color-timing, they were made at Jackson and Lesnie's direction - the films look exactly as they want them to. Like the DVD release before it, the high-definition presentations of all three films in this set have been split over two discs, in this case BD-50s. While I've no doubt some will complain about having to get up and change discs, I'm EXTREMELY pleased that this was done in order to max out the video and audio data rates with the least amount of compression. The Rings films have so much detail, texture and action that they really need room to breathe on disc - even in high-definition. I'm very pleased they've gotten that room. Don't let anyone fool you into thinking otherwise - it makes a REAL difference. The added data space and lower compression significantly enhances the dimensionality of the image. All you need to do to see it is watch the scenes in Rivendell - there's remarkable depth visible. The improvement almost knocks you over. The presentation is rich, nuanced... stunning. My hats off to Warner for making absolutely the right call. At long last, Fellowship presents a truly satisfying image on Blu-ray.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

Pagina 54 van 73 EersteEerste ... 44450515253545556575864 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •