Pagina 4 van 7 EersteEerste 1234567 LaatsteLaatste
De resultaten 76 tot 100 van 160 worden weergegeven.
  1. #76

    Standaard

    Ziet er sfeervol uit Joep. Ga binnenkort met mijn vriendin voor huizen kijken dus ga zeker even dit topic laten zien...

    Kijk al weer uit naar de volgende update.

  2. #77

    Standaard

    Hoi Hoi,

    Heb vanavond de geschilderde plinten gemonteerd, en de maatverdeling in het audiokastje gemaakt om de 25CM een plank, dus krijg ik 4 vakken. Na het weekend moet alles wel af zijn (behalve de dubbele deur nog niet denk). Misschien dit weekend of volgend weekend de apparatuur halen.

    Na wat rekenen en puzzelen, heb ik er voor gekozen om als rear speakers ook de TMA 903's te nemen. Dit omdat ik veelal in surround modus muziek afspeel.
    Het is dus geworden:

    front & rear : TMA 903 (MK IV)


    Center: TMA 900C


    Sub: Phonar AS150


    Reciever: Onkyo TX-SR605


    Plasma: Panasonic 42PY70 Full HD


    Kan nie wachtuuh!

    gr. Joep

  3. #78

    Standaard

    Hèhèhè... Ja ik weet het, echter ik heb een vrij-briefje!
    Ben namelijk 98% doof aan mijn linker oor, en dmv muziek in surround mode af te spelen, ervaar ik het intenser .. nja zoiets ongeveer...
    Al moet ik wel zeggen dat ik, nu ik zo'n set straks heb, wellicht meer echt muziek zal gaan luisteren (stereo) vanuit mijn stoeltje... Tijdens de luistersessie heb ik het namelijk heel anders ervaren om muziek te luisteren dan dat ik nu thuis doe via mijn logitech set ...

  4. #79

    Standaard

    Mooie spullen, proficiat!
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  5. #80

    Standaard

    Nou Joep,

    Dat ziet er echt super uit! Ben met name onder de indruk van de kleurencombinatie. Vind dat bruin/beige een stuk mooier dan traditioneel zwart. Geen verkeerde keuze qua apparatuur overigens!

  6. #81

    Standaard

    Joep, ik ben echt stinkend jaloers. Ik wou dat ik de ruimte had voor een thuisbioscoop.

  7. #82

    Standaard

    Ik heb je verhaal met belangstelling gevolgd en vind het heel mooi geworden, je hebt er dan ook heel wat tijd en geld ingestoken. Zou zelf ook wel zo'n ruimte willen hebben

    Toch zou ik in jouw situatie voor een maatje groter scherm zijn gegaan, op 3 meter heeft Full HD weinig zin met een 42inch scherm. Voor een paar 100 euro meer heb je tegenwoordig al een 50inch scherm en dat lijkt in jouw opstelling de betere maat, deze bijvoorbeeld:



    http://www.kieskeurig.nl/product/5D1...5D00452334.htm

    Bedenk wel dat je een hele tijd kunt doen met zo'n scherm en beter in 1x goed dan later spijt, heb nog niet meegemaakt dat mensen spijt kregen van een maatje groter, maar wel heel veel.....had ik maar een maatje groter

    Ben benieuwd hoe het er straks uitziet als het helemaal is ingericht, blijf je verhaal met belangstelling volgen
    Have fun and enjoy your collection

  8. #83

    Talking

    Hallo allemaal!

    Hier even een blijde mededeling.
    Afgelopen weekend al mijn spullen gehaald! Enkel de Onkyo was niet meer op voorraad, gelukkig bij Stassen netjes een vervanger meegekregen (Marantz 4002 ofzo denk).
    Heb alles dit weekend een beetje op zijn plaats gezet, en al eens lekker in laten spelen... Ik moet zeggen dat ik erg tevreden ben over het geluid (behalve de Center, maar die ligt op de grond, ik moet nog een meubeltje hebben).

    Nu weet ik hoe benieuwd jullie hier zijn, en ben ik dus aan het twijfelen... zal ik alvast een fotootje plaatsen. Of pas als de ruimte af is. (het audio-hokje zijn nog houten planken, en moeten nog bekleed worden enzo...)... Dus.. .aan jullie de keuze hehe...

    Een uitgebreide post maak ik hier snel over.. ben gewoon nog niet in staat geweest om eens rustig te gaan luisteren / testen... Omdat er nog best wat afgemaakt moet worden. Wel is vandaag door mijn broer de dubbele deur bevestigd, en hij zegt (ik ben nog niet thuis geweest) dat het een enorm verschil is in geluiddemping!

    @zoolander
    Dankjewel! Ik moet zeggen, dat als je in de ruimte bent, de kleuren echt heel mooi en rustig overkomen. Absolute aanrader in plaats van zwart!

    @Cnet
    Ja ik moet zeggen dat dit voor ons ook echt een droom is die uitkomt! Maar jij hebt waarschijnlijk niet zo'n gehorig huis... dat de buren je zelfs horen bellen....

    @DVDProfile...veeltelangenaam.....gek
    Je reactie is een dag te laat ik ben 'helaas' al de gelukkige bezitter van dit 42" scherm. En zodra ik de foto's post, zal je ook zien dat dit reuze meevalt. Het scherm is meer dan groot genoeg, ik zit er ook geen 3 mtr vandaan (2.10 om precies te zijn)
    En we gaan met het meubel straks het scherm nog iets dichterbij krijgen.. Toch bedankt voor je advies, ik heb dit echter wel goed overwogen.
    Qua inrichting, geloof me het ziet er als een plaatje uit! Mooie foto's worden gemaakt zodra de kamer helemaal af is (en dat duurt niet lang meer)!
    Laatst aangepast door joepert : 25-03-2008 om 15:07

  9. #84

    Standaard

    Ik ben ontzettend benieuwd en schrijf me bij deze in voor een luisteravond

  10. #85

    Standaard

    Waar blijft die foto!!!!!
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  11. #86

    Standaard photo's

    Hoi allemaal,

    hier ff snel 2 foto's dan! Let op het is nog een rommeltje, en de audiokast wordt nog afgemaakt (dus zonder het hout in beeld)

    Maarrr... het is al een mooi kamertje aan t worden

    Er komt nog een meubel voor de TV, dus dat staat nu even op een oud kastje met een deken erover. De Center klinkt nu wel lekker (lag er dus aan dat ie op de grond lag)



    En onze lekkere stoelen + de achterspeakers!



    En de Dubbele deur!
    Dit scheelt echt meer dan de helft wanneer de 2e deur dicht gaat! De kamer doet zijn werk dus enorm goed!..
    De deur wordt nog geïsoleerd ertussen... en de Subwoofer moet ook nog op spikes geplaatst worden. Ik denk dat we er dan bijna niets meer van horen!

    Laatst aangepast door joepert : 26-03-2008 om 16:10 Reden: dubbele deur erbij

  12. #87

    Standaard

    Mooi toch!!! 8)
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  13. #88

    Standaard

    Ja zekers! Thx!
    En de akkoestiek is geweldig moet ik zeggen! De demping valt reuze mee, het is iig geen dof hok geworden.

  14. #89

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door joepert Bekijk bericht
    Ja zekers! Thx!
    En de akkoestiek is geweldig moet ik zeggen! De demping valt reuze mee, het is iig geen dof hok geworden.
    Dat moet ook niet. Een te levendige akoestiek is veel makkelijker te corrigeren dan andersom.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  15. #90

    Standaard

    Ja precies!
    Hoe zit het met de foto's van je broer?
    ben er wel benieuwd naar namelijk!

  16. #91

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door joepert Bekijk bericht
    Ja precies!
    Hoe zit het met de foto's van je broer?
    Goeie vraag!!!! Zijn vrouw had me al gewaarschuwd dat het maanden ging duren omdat hij foto voor foto wil bewerken enz. maar ik was goed van vertrouwen en hoop(te) dat hij ze, zoals beloofd, snel en onbewerkt zou versturen.....
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  17. #92

    Standaard

    Hoi allemaal,

    Heb ondertussen de speakers al een beetje geplaatst zodat ze lekker tot hun recht komen.
    Toch heb ik een vraagje:
    Hoe komt het dat bijna alles lekker afspeelt met de speakers op 'Large' en de subwoofer op Both ingesteld zodat ie lekker meespeelt tijdens de muziek. Als ik een DVD bekijk schakelt het LFE volume in wat ook goed werkt (soms wel de sub flink zachter zetten), nu heb ik echter een Blu Ray van een concert van Justin Timberlake, en dan speelt de sub niet mee, terwijl er wel een LFE signaal gestuurt wordt (zie ik op de reciever) Ik moet dan persé de speakers op small zetten, en met name de center, dat scheelt het meest... :S Wie kan me vertellen waarom dit is? en of ik dit altijd zal moeten blijven doen...

    Hebben jullie de foto's al gezien op pagina 4? als t hokje klaar is komen de foto's op pagina 1 in het toaal verhaal...

    Hoop dat iemand me kan vertellen hoe dit zit! Thx!

    Gr. Joep

  18. #93

    Standaard

    Ik weet niet hoe het komt maar ik zou je speakers op small zetten met een crossover van 80hz.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  19. #94

    Standaard

    Zo heb ik ze idd ook gezet... maar blijf het raar vinden...

  20. #95

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door joepert Bekijk bericht
    Hoi allemaal,

    Heb ondertussen de speakers al een beetje geplaatst zodat ze lekker tot hun recht komen.
    Toch heb ik een vraagje:
    Hoe komt het dat bijna alles lekker afspeelt met de speakers op 'Large' en de subwoofer op Both ingesteld zodat ie lekker meespeelt tijdens de muziek. Als ik een DVD bekijk schakelt het LFE volume in wat ook goed werkt (soms wel de sub flink zachter zetten), nu heb ik echter een Blu Ray van een concert van Justin Timberlake, en dan speelt de sub niet mee, terwijl er wel een LFE signaal gestuurt wordt (zie ik op de reciever) Ik moet dan persé de speakers op small zetten, en met name de center, dat scheelt het meest... :S Wie kan me vertellen waarom dit is? en of ik dit altijd zal moeten blijven doen...

    Hebben jullie de foto's al gezien op pagina 4? als t hokje klaar is komen de foto's op pagina 1 in het toaal verhaal...

    Hoop dat iemand me kan vertellen hoe dit zit! Thx!

    Gr. Joep
    Gewoon even de gebruiksaanwijzing lezen....

    Heb op het internet een engelstalige gebruiksaanwijzing doorgenomen.

    Daar spraken ze over advanced settings, en staat hoe je "double bass" moet inschakelen, dat moet je probleem oplosssen.
    Have fun and enjoy your collection

  21. #96

  22. #97

    Standaard

    Dat is vreemd. Wat bedoel je precies met 'Both' ? Bij mijn weten heeft de Onkyo deze instelling niet, maar wel de "double bass' die DVDprof. noemt.

    Ik begrijp alleen niet waarom je dit probleem niet met gewonde dvd's hebt, maar wel met die van Justin. Heb je dit met meerdere blu-rays?

  23. #98

    Standaard

    Hoi idioot

    Misschien heb ik het niet duidelijk vermeld, maar ik heb tijdelijk een marantz versterker omdat bij stassen de onkyo er niet was. Heb trouwens wel een Y kabel gevraagd voor de Subwoofer, is toch weer +3dB.

    Ik heb meerdere Bluray's en die doen het wel goed... Mijn schoonvader heeft de DVD versie van justin en die doet het ook goed bij hem... ach ik wacht wel ff tot de Onkyo er is!

  24. #99

    Standaard

    Dat klopt, echter merk ik dat ik de sub met sommige stukken echt veel te hard moet zetten om netjes te blenden in de muziek... en om iedere x weer op en neer naar de sub te lopen, dan regel ik t liever vanuit de reciever... echter kan ik de +3dB dan wel gebruiken om flexibel genoeg te zijn...

  25. #100

    Standaard

    Heb niet echt met een dB meter gemeten, maart heb al wel gespeeld met posities.. en waar hij nu staat klinkt hij het volst, Op sommige plaatsen komt er echt niets aan, en als ik hem achter me zou plaatsen komt er teveel terug...

Pagina 4 van 7 EersteEerste 1234567 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •