Pagina 5 van 7 EersteEerste 1234567 LaatsteLaatste
De resultaten 101 tot 125 van 160 worden weergegeven.
  1. #101

    Standaard

    Ah, het verhaal over de Marantz heb ik even gemist. Ik heb ook een Marantz staan, en als je hem op 'both' hebt staan moet dat in principe gewoon goed staan.

    Wellicht dat je last hebt van een alles behalve rechte frequentie-kromme: Het kan zijn dat door de inrichting van de kamer (vorm, opstelling, afwerking) bepaalde frequenties harder of zachter klinken dan anderen. Als bepaalde muziek veel in deze frequenties afspeelt klinkt de bass al snel te hard/zacht. Je kunt dit het beste testen met een db-meter en een test cd, maar om een beetje een indruk van de mogelijke problemen te krijgen kun je ook gewoon zelf luisteren naar een frequentie-sweep (vloeiend verloop van 20hz tot 250hz). Als daar al veel verschil in volume zit weet je zeker dat de plaatsing van de sub niet optimaal is.
    Dit zou ik overigens zowieso doen op verschillende posities, de beste plaats voor de sub is niet alleen waar de bass het best klinkt, maar ook waar de frequentiecurve zo vlak mogelijk verloopt.

    Heb je het probleem ook met muziek? Hoor je (bij cd's) een groot verschil tussen de 'direct' en 'stereo' modus?

  2. #102

    Standaard

    Ik heb de versterker nu inderdaad op Both staan, en speakers op Small, dan heb ik nergens last van. Het probleem zit hem niet in de frequenties, want nadat de speakers op small zijn gezet, klinkt de bass denderend goed! WEl dank ik je voor de tip om naar zo'n frequentie sweep te luisteren... ben ik idd wel benieuwd naar, en ff testen met stereo of direct zal ik ook nog doen..

    De Sub klinkt verder erg goed speelt lekker mee, en bij films geeft em flinke klappen. De positie van de sub is nu zo dat het echte diepe laag, ook ECHT diep en laag klinkt...

    alvast bedankt voor de tips... echter het echte afstemmen zal pas nut hebben als ik de Onkyo in huis heb... straks ben ik teveel gehecht aan het geluid van de marantz :S

    Gr. Joep

  3. #103

    Standaard

    Ik heb de versterker nu inderdaad op Both staan, en speakers op Small,
    Dat kan niet . De Bass Mix functie is alleen beschikbaar wanneer de subwoofer op yes staat, en de Fronts op Large. Waarschijnlijk heb je nu de Bass mix op Both gezet, en daarna de speakers op Small. Met die laatste actie komt de Bass Mix - instelling echter te vervallen.

    Het verschil met de Both-instelling is enkel dat de fronts nu de frequenties onder de crossover niet weergeven, voor de sub veranderd er niets. Heb je met de fase-instelling van de sub gespeeld? Als de sub en fronts uit fase staan kunnen ze elkaar dempen.

  4. #104

    Standaard

    Ja sorry je hebt gelijk... ik miste ze al in het lijstje!

    De crossover staat goed, 80hz op de versterker en 80hz op de sub.
    Ik heb nu ook geen problemen met het geluid hoor, vond het alleen zo raar.. je zou toch zeggen dat mijn speakers op large moeten staan...

  5. #105

    Standaard

    Dat je nu geen problemen betekent volgens mij niet dat de sub en fronts niet uit fase staan. Ze geven nu niet dezelfde frequenties weer, en kunnen elkaar dan ook niet dempen.

    Jouw speakers 'moeten' ook niet op small staan, je moet ook een prima weergave kunnen hebben met de speakers op large, en bass mix op Both. Het kan zijn dat ze bass wat overheerst, maar de problemen die jij had zijn niet normaal.

    Of jouw speakers op Large moeten staan heeft weinig te maken met alleen hun frequentiebereik. Het gaat om het samenspel met de subwoofer, hiermee kun je de fronts wat ontlasten door de lage frequenties aan de sub over te laten. Hierdoor kunnen de fronts beter klinken, en als ze goed blenden met de subwoofer kan het geheel zo ook beter klinken. Vandaar dat de meesten kiezen voor een instelling op Small.

    Overigens zou ik de crossover op de sub gewoon voluit zetten, jouw receiver bepaalt immers al welke frequenties naar de sub moeten worden gestuurd. Als je de sub ook frequenties laat filteren heeft hij bij een goede of te hoge instelling (zoals voluit) niks te doen (die frequenties krijgt hij nl. niet), maar bij een te lage instelling filtert hij weer frequenties die hij wel zou moeten weergeven, waardoor je weer een dip krijgt in de frequentiecurve t.p.v.de overgang van fronts naar sub.

    Het kan in dit geval het eigenlijk nooit beter worden, alleen maar slechter bij een verkeerde instelling.
    Laatst aangepast door Rob G. : 31-03-2008 om 15:07

  6. #106

    Standaard

    Juist! thx!

    Alles klonk ook goed op large, echter met de bluray van Justin Timberlake kon ik duidelijk zien op de marantz dat het subwoofer kanaal werd meegestuurd, echter de sub had er geen zin in... niets... ook met volume van de subwoofer max en op de verster niet... en dit ZELFS met de instelling Both of Mix... echt vreemd.. ik ga dit gewoon vanavond nog eens proberen... misschien dat ik gek word hahaha.. iig bedankt voor de uitleg!

  7. #107

    Standaard

    Het ziet er al leuk uit, op de site van spectral staan ook mooie meubels die zal Stassen ook wel verkopen.

  8. #108

    Post

    Thx!

    Ik heb idd mooie meubels gezien van Spectral, maar ik geloof dat ze ook genoeg kosten!... Zal er eens achter horen bij Stassen...

    Heb me vanavond ff bezig gehouden om een soort panorama foto te maken van de kamer... geeft een iets beter beeld van de kamer.

    Hier nog een zijaanzicht met de frontspeakers, kabels wat opgeruimd....




    En hier de panorama.... geeft een wat ruimer beeld



    En nog een fotootje van het apparatuurhok, wat nog geschilderd moet worden...
    Heb de Marantz een plank lager gezet, zodat de warmte beter wordt afgezogen...
    Want de 2 afzuigers trekken het helaas toch niet goed genoeg...



    van t weekend es lekker schilderen!

    gr. Joep

  9. #109

    Standaard

    Dat ziet er zeer goed uit hoor echt knap werk.
    Heb je ook foto's gemaakt van de dichtting van het dakraam toevallig?
    De panorama laat goed zien hoe mooi de ruimte is

  10. #110

    Standaard

    Dankjewel!

    Hieronder zie je de plaat helemaal zitten, de bovenrand moet nog met een hoekijzer afgewerkt worden.
    Bovenin zit hij met 2 schuif-knippen vast, en onderin is een soort van goot, waar we de plaat eerst in zetten. Achter de plaat moet ik nog isolatie materiaal maken, alleen werkt het zo ook al erg goed...

    Hopelijk vanavond ff bij mijn buurman luisteren of er nog veel geluid doorkomt richting hun huis.



  11. #111

    Standaard

    wow! (1 woord is soms genoeg )
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  12. #112

    Standaard

    Een vraag, hoeveel meter zit er tussen je scherm en stoelen?
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  13. #113

    Standaard

    Thx! Ik ben er ook erg trots op hoe het er nu al uit ziet!

    Heb ff de meetlat erbij gepakt. Nu zit er 2 mtr tussen het scherm en mijn ogen.
    Optimaal om van 1080P te kunnen genieten zou ik naar 1.68m moeten... Maar mijn vriendin vond het nu al vrij dichtbij. Ik wil dan ook gaan voor een meubel op wieltjes.. zodat ik deze dichterbij kan zetten als ik alleen kijk... of samen.. maar dat het daarna terug gezet kan worden als mijn vriendin wilt dansen op de kamer...

  14. #114

    Standaard

    Ziet er heel mooi uit! Proficiat hoor (nogmaals) 8)

    Mooie panoramafoto ook!
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  15. #115

    Standaard

    Vraagje:

    Ik zit hier wat te testen en te spelen met de DVD van Tiësto op.
    Vind het vrij goed klinken.. maar toch mis ik soms iets... Ik dacht, laat me eens schakelen tussen Source - Direct of gewoon auto (in dit geval DTS).

    En de klank werd veel voller in source-direct... Dit lijkt er dus op dat de speakers elkaar opheffen in de auto stand... en dat zou dus enkel kunnen liggen aan de speaker kalibratie. Ik heb dus om te testen alle afstanden op 2.4 meter gezet en dan klinkt het hetzelfde als in source direct...

    De vraag is, hebben jullie de afstanden ook correct ingevuld, of niet, of anders zodat het beter klinkt?

    En hoe hebben jullie de afstanden gemeten? Vanaf de speaker tot aan je luisterstoel? Of vanaf de speaker tot aan het midden (bij mij dus tussen de 2 luister stoelen in) Of linkse speakers tot aan de linker luisterplek en rechtse speakers tot aan de rechtste luisterplek?

    Gr. Joep

  16. #116

    Standaard

    @ Alexander
    Haha jajaja dank dank dank! Zodra t hier piekfijn in orde is en mijn Onkyo er staat moeten we es een luistersessie plannen bij jou en bij mij... (als je dat leuk vindt natuurlijk) ben nmlk ook erg benieuwd naar jou ruimte!

  17. #117

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door joepert Bekijk bericht
    Vraagje:

    Ik zit hier wat te testen en te spelen met de DVD van Tiësto op.
    Vind het vrij goed klinken.. maar toch mis ik soms iets... Ik dacht, laat me eens schakelen tussen Source - Direct of gewoon auto (in dit geval DTS).

    En de klank werd veel voller in source-direct... Dit lijkt er dus op dat de speakers elkaar opheffen in de auto stand... en dat zou dus enkel kunnen liggen aan de speaker kalibratie. Ik heb dus om te testen alle afstanden op 2.4 meter gezet en dan klinkt het hetzelfde als in source direct...

    De vraag is, hebben jullie de afstanden ook correct ingevuld, of niet, of anders zodat het beter klinkt?

    En hoe hebben jullie de afstanden gemeten? Vanaf de speaker tot aan je luisterstoel? Of vanaf de speaker tot aan het midden (bij mij dus tussen de 2 luister stoelen in) Of linkse speakers tot aan de linker luisterplek en rechtse speakers tot aan de rechtste luisterplek?

    Gr. Joep
    Afstand altijd meten vanaf de luisterplek naar de speaker. Of andersom natuurlijk....

    Als het geluid uit je speaker komt gaat het niet meer zo snel dus die afstand is wel belangrijk. Je sweetspot is immers waar jij zit dus daar moet het geluid uit alle speakers tegelijk aankomen.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  18. #118

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door joepert Bekijk bericht
    @ Alexander
    Haha jajaja dank dank dank! Zodra t hier piekfijn in orde is en mijn Onkyo er staat moeten we es een luistersessie plannen bij jou en bij mij... (als je dat leuk vindt natuurlijk) ben nmlk ook erg benieuwd naar jou ruimte!
    Tuurlijk, altijd leuk!
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  19. #119

    Standaard

    hmmmm.. net nog eens alles opgemeten...
    Toch klinkt het dan beter als t op source direct staat... of als ik de afstanden allemaal gelijk zet... zucht... misschien toch maar wachten op de onkyo voordat ik vanalles ga verplaatsen enzo...

  20. #120

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door joepert Bekijk bericht
    hmmmm.. net nog eens alles opgemeten...
    Toch klinkt het dan beter als t op source direct staat... of als ik de afstanden allemaal gelijk zet... zucht... misschien toch maar wachten op de onkyo voordat ik vanalles ga verplaatsen enzo...
    Rustig wachten op de Onkyo en dan alles één keer goed instellen.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  21. #121

    Standaard

    Ziet er echt fantastisch uit Joep! Zeer chique
    Ik gebruik ook altijd de optie 'Direct'. Nou is mijn Denon wel van een iets ander kaliber, maar zonder digitale toevoegingen het geluid doorgeven vind ik het mooiste klinken

  22. #122

    Standaard

    THX!

    Ik wacht wel gewoon ff af tot de Onkyo binnen is.

  23. #123

    Standaard

    Wow, wat een idee als ik ooit zelf een huis ga aanschaffen. Ik durf het bijna niet te vragen maar wat was het budget van de kamer? Valt nog wel mee?

    Maar erg onder de indruk, super! Ik weet wie ik moet inhuren als ik het bij mij doe dan....

  24. #124

    Standaard

    Haha, Ja dankjewel!

    Inhuren??? Ik heb een complete handleiding voor je geschreven! Nu zou je het toch zelf moeten kunnen :wink:...

    Wat ik aan de kamer heb uitgegeven zou geen eerlijke vergelijking zijn, ik heb namelijk ontzettend veel materiaal voor heel goedkoop kunnen krijgen (restanten uit de bouw). Als ik alles had moeten kopen, dan had ik ook het speciale isolatie materiaal niet gebruikt, maar enkel een compleet zwevend frame met steenwol etc...

    Ik denk dat puur voor de bouw, incl vloerbedekking electriciteit en spotjes... ik zo'n 2.000 euro heb uitgegeven...

    Als je zelf een goed geïsoleerd huis hebt hoef je het natuurlijk niet zo groots aan te pakken. Wij hebben dat geluk helaas niet gehad.. en de kamer op zolder was ook totaal niet isolerend... vandaar deze grote verbouwing.. Maar... zeer zeker de moeite!

    gr. Joep

  25. #125

    Standaard

    Eerst mijn vriendin even overtuigen van de investering (gelukkig hebben wij nog even voordat wij gaan samenwonen )

    En zelf bouwen? die 2 linkerhanden van mij kan je er beter niet bijhebben

Pagina 5 van 7 EersteEerste 1234567 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •