Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 79 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard universal gaat blu-ray

    las net op www.blu-ray.com dat sinds deze morgend de geruchten gaan dat ook universal blu zou gaan, nog geen officiele aankondiging, wie weet voor deze avond alsnog.

  2. #2

  3. #3

    Standaard

    Zet voortaan aub GERUCHT ofzo in de titel

  4. #4
    memphisflash
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Henkske22 Bekijk bericht
    Zet voortaan aub GERUCHT ofzo in de titel
    waarom ? nu een gerucht, morgen de harde waarheid - slechts een kwestie van tijd

  5. #5

    Standaard

    Zoals ik ook al in die andere thread heb gepost is dit gerucht al ontkent: http://www.pocket-lint.co.uk/news/ne...-blu-ray.phtml

    Dat Universal multiformat gaat zal een kwestie van tijd zijn, maar blogs en techsites maken er echt een sport van om ver op de feiten vooruit te lopen. Dat fanboys het doen kan ik ze niet kwalijk nemen, maar sommige sites zouden beter moeten weten.

  6. #6

    Standaard

    Amidst mounting speculation that it is soon to shift alliances, Universal Studios has confirmed that it will not be making any new HD DVD title announcements at this year's CES.
    Though previous years have seen a cavalcade of title announcements from HD DVD-supporting studios at CES, this year's deafening silence from Universal and Paramount/DreamWorks has only fueled speculation that one (or both) of the studios are plotting a move to format neutrality or perhaps even Blu-ray exclusivity.

    While Universal is issuing a terse "no comment" in response to the persistent rumors, a studio spokesperson did confirm for us that they will not be making any new title announcements at this year's CES.
    Formerleewarmer (Five StarTrader) en (SafeTrader)

    LG OLED77G36LA, Marantz SR7015, OPPO 203 UHD, speakers: Xanadu, Apple TV 4K

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Zoals ik ook al in die andere thread heb gepost is dit gerucht al ontkent: http://www.pocket-lint.co.uk/news/ne...-blu-ray.phtml

    Dat Universal multiformat gaat zal een kwestie van tijd zijn, maar blogs en techsites maken er echt een sport van om ver op de feiten vooruit te lopen. Dat fanboys het doen kan ik ze niet kwalijk nemen, maar sommige sites zouden beter moeten weten.
    verwachting is dat ze in februari, over een maand dus naar buiten zullen komen met berichten.:wink:

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mark van Lieshout Bekijk bericht
    Amidst mounting speculation that it is soon to shift alliances, Universal Studios has confirmed that it will not be making any new HD DVD title announcements at this year's CES.
    Though previous years have seen a cavalcade of title announcements from HD DVD-supporting studios at CES, this year's deafening silence from Universal and Paramount/DreamWorks has only fueled speculation that one (or both) of the studios are plotting a move to format neutrality or perhaps even Blu-ray exclusivity.

    While Universal is issuing a terse "no comment" in response to the persistent rumors, a studio spokesperson did confirm for us that they will not be making any new title announcements at this year's CES.
    Wat ik van dit artikel van de CES van vorig jaar begrijp is dat Universal toen ook geen nieuwe titels bekend heeft gemaakt.

    Maar niet dat dat iemand interesseert als je er een lekker sensationeel verhaaltje omheen kunt verzinnen.

  9. #9

    Standaard

    Dit stond op het ps3only site:

    Nieuws: Universal's HD-DVD-contract is verlopen

    <p></p>
    Geschreven door Roeland Mighawry
    Bron: Engadget -
    Donderdag 10 januari 2008 - Alsof het HD-DVD kamp de afgelopen dagen al niet genoeg slecht nieuws te verduren gehad heeft, is vandaag naar buiten gekomen dat een van de weinige grote filmmaatschappijen die nog achter het HD-DVD formaat staat, het afgelopen contract nog niet verlengd heeft.

    Daily Variety heeft bevestigd dat Univeral's contract afgelopen is waarmee het een overeenkomst had om alle films exclusief op HD-DVD uit te brengen. Universal heeft het contract niet verlengd en kijkt hoogstwaarschijnlijk wat een andere grote partij als Paramount gaat doen.

    Het blijkt namelijk dat Paramount een ontsnappingsclausule in hun contract heeft, waardoor ze net als Warner Bros het HD-DVD kamp kunnen verlaten. Het worden spannende tijden voor het kamp van HD-DVD.

    Apart verhaal erbij
    Michael Scott:If I had a gun, with two bullets, and I was in a room with Hitler, Bin Laden and Toby, I would shoot Toby twice.

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hellboy Bekijk bericht
    Dit stond op het ps3only site:

    Nieuws: Universal's HD-DVD-contract is verlopen

    <p></p>
    Geschreven door Roeland Mighawry
    Bron: Engadget -
    Donderdag 10 januari 2008 - Alsof het HD-DVD kamp de afgelopen dagen al niet genoeg slecht nieuws te verduren gehad heeft, is vandaag naar buiten gekomen dat een van de weinige grote filmmaatschappijen die nog achter het HD-DVD formaat staat, het afgelopen contract nog niet verlengd heeft.

    Daily Variety heeft bevestigd dat Univeral's contract afgelopen is waarmee het een overeenkomst had om alle films exclusief op HD-DVD uit te brengen. Universal heeft het contract niet verlengd en kijkt hoogstwaarschijnlijk wat een andere grote partij als Paramount gaat doen.

    Het blijkt namelijk dat Paramount een ontsnappingsclausule in hun contract heeft, waardoor ze net als Warner Bros het HD-DVD kamp kunnen verlaten. Het worden spannende tijden voor het kamp van HD-DVD.

    Apart verhaal erbij
    Ik kan nu meteen wel zeggen dat ALS Universal overgaat, dan gaat Paramount ook zeker over. Waarom blijven bij een formaat dat in Amerika 1:2 verkoopt, in Europa 1:3 en in Japan zelfs slechts 1:9 verkoopt?! Ik denk niet dat ze zo gek zijn om die markt te laten liggen. Dat is ook DE reden geweest dat WB over is gegaan naar blu-ray omdat simpel weg veel meer wordt verkocht dan hd-dvd!:wink: Die hebben duidelijk naar voren laten komen dat ze eerst wilden zien hoe de beide formaten het deden met de kerst! De duidelijke winnaar was dus blu-ray!

  11. #11

    Standaard

    Jah, denk dat het ook wel zo gegaan is ja. Maar dat het contract van Universal nou net nu dan afloopt. Nu er vooral zoveel ophef over is. Paramount dit, Paramount zo, WB over, Universals contract, Paramounts escape route naar Blu.

    Ik vindt het wel erg leuk om te lezen, maar ik wil es harde feiten zien. Dat paramount laat zien dat bv. die clousule er niet is en dat Universal even een monster release-lijst geeft van blu's en hd-dvd.

    Ik zit nu op dit moment wel veilig iig Met me Ps3 + blu
    Michael Scott:If I had a gun, with two bullets, and I was in a room with Hitler, Bin Laden and Toby, I would shoot Toby twice.

  12. #12

  13. #13

    Standaard

    haha zowel paramount en universal hebben CURRENT in een pr staan

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Maar niet dat dat iemand interesseert als je er een lekker sensationeel verhaaltje omheen kunt verzinnen.
    DVDProfiler Movie Collector
    LG OLED65C8PLA, Oppo UDP-203, Panasonic DP-UB824,Pioneer BDP LX88, Toshiba HD-XE1, Onkyo TX NR 5010, Velodyne DD15, Canton Vento 890, Q-Acoustics i7000, XBox360
    "Penguins mate for life. That doesn't surprise me much because they all look alike. It's not like they're going to meet a really new, great looking penguin someday."

  15. #15

    Standaard

    Misschien handig om de topictitel aan te passen, het is namelijk best misleidend en op dit moment onwaar. Ook wordt ik een beetje moe dat er elke keer dat er ergens op één of andere site één of ander gerucht staat door de eerste de beste pietje puk er hier een topic voor wordt geopend. Kunnen we niet gewoon 2 van maken, eentje voor WB en eentje voor Paramount/Universal? Wel zo overzichtelijk.......

  16. #16

  17. #17

    Standaard

    Ik denk ook dat de marktwaarde van blu ray voor 80% te danken is aan de PS3.
    Kijk op deze site maar ook op de poll (weet even niet uit mijn hoofd waar) dan zie je dat het overgrote deel een XBox 360 met HD-speler of een PS3 heeft. Daarbij komt kijken dat de PS3 het al standaard ingebouwd heeft, de prijs aardig is verlaagd en een HDMI aansluiting heeft en bij de Xbox je nog gemiddeld € 180,- moet uitgeven voor een HD-DVD speler. De PS3 marktwaarde is ook sinds de prijsverlaging sterk gegroeid.

    Ik heb daarom ook 2 maanden terug bewust voor de PS3 gekozen. Blu ray heeft ook het voordeel dat er max 50 gig op een schijf gedrukt kan worden en HD maar iets meer als de helft.

  18. #18

    Standaard

    PS3 goed voor driekwart totale aantal blu-ray-spelers

    Door Dimitri Reijerman, vrijdag 7 december 2007 15:58
    Submitter: X-G, views: 18.027
    De PlayStation 3-console is goed voor 74 procent van alle verkochte blu-ray-spelers in Noord-Amerika. In totaal zijn er 2,7 miljoen blu-ray-spelers verkocht, zo liet de Blu-ray Disc Association met de nodige trots weten.
    Het aantal standalone spelers zou ongeveer op 700.000 stuks liggen, zo bericht Video Business. De cijfers zijn bijgehouden tot en met oktober, waardoor de verkoop van de in prijs verlaagde PS3 in de maand november niet is meegenomen.
    Het aantal van 2,7 miljoen verkochte blu-ray-spelers ligt een stuk hoger dan de naar schatting 750.000 hd-dvd-spelers die in Noord-Amerika over de toonbank gingen. Hierbij zijn de Xbox 360 hd-dvd-drives overigens ook meegeteld. De hd-dvd-spelers werden met name in de VS voor aanzienlijk lagere prijzen verkocht dan het concurrerende formaat. Van alle verkochte hd-schijfjes is 72,6 procent een blu-ray-disc, terwijl het aantal hd-dvd's blijft steken op 27,4 procent.



    wel een oud artikel maar wel leuk om aansluitend aan mijn pleidooi te plakken.

  19. #19

    Standaard

    Ach, die verhalen kennen we wel. Over een maand staat er vervolgens heel wat anders in de krant.:wink: Universal zal dan als enige de best verkopende format laten liggen, right! 8)

    Er zijn 2 dingen die opvallen:

    Het woordje current, dat kan morgen alweer anders worden en het woordje exclusive, wat ontbreekt in het verhaal! Gaan ze neutraal of is dit gezichtsbehoud en gaan ze later dit jaar toch over. Allemaal politiek.
    Laatst aangepast door hstadman : 11-01-2008 om 15:05

  20. #20

    Standaard

    Allemaal politiek is 't inderdaad. En natuurlijk zeggen ze current, want alles kan veranderen en zeker nu de situatie zo sterk veranderd is.
    DVDProfiler Movie Collector
    LG OLED65C8PLA, Oppo UDP-203, Panasonic DP-UB824,Pioneer BDP LX88, Toshiba HD-XE1, Onkyo TX NR 5010, Velodyne DD15, Canton Vento 890, Q-Acoustics i7000, XBox360
    "Penguins mate for life. That doesn't surprise me much because they all look alike. It's not like they're going to meet a really new, great looking penguin someday."

  21. #21

    Standaard

    iig is universal niet meer gebonden aan 1 formaat, het zal dus zeker niet lang meer duren voor ook zij blu gaan. Heel waarschijnlijk zullen zij dan een tijdje de twee formaten blijven volgen.
    Voor de blu boys is dit toch een belangrijk iets dat zowat alle filmen dan op blu-ray formaat kunnen uitkomen, het verplicht ons niet meer om een dure hybride speler aan te schaffen.

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door luyckfasseel stefan Bekijk bericht
    iig is universal niet meer gebonden aan 1 formaat, het zal dus zeker niet lang meer duren voor ook zij blu gaan. Heel waarschijnlijk zullen zij dan een tijdje de twee formaten blijven volgen.
    Voor de blu boys is dit toch een belangrijk iets dat zowat alle filmen dan op blu-ray formaat kunnen uitkomen, het verplicht ons niet meer om een dure hybride speler aan te schaffen.
    Maar wel twee PS3's als je alle US blu-rays wilt kunnen afspelen. Of een Sony speler laten ombouwen voor 150 euro.
    Ik denk overigens wel dat als de twee langer naast elkaar zouden hebben blijven bestaan, de hybride spelers net zo duur zouden worden als de normale blu-ray spelers.
    Maar goed het lijkt erop dat je niet meer hierop hoeft te wachten en nu zo'n 400 euro moet neertellen (duurder dan HD DVD op dit ogenblik maar goed, dat is dan blijkbaar geen voordeel).
    DVDProfiler Movie Collector
    LG OLED65C8PLA, Oppo UDP-203, Panasonic DP-UB824,Pioneer BDP LX88, Toshiba HD-XE1, Onkyo TX NR 5010, Velodyne DD15, Canton Vento 890, Q-Acoustics i7000, XBox360
    "Penguins mate for life. That doesn't surprise me much because they all look alike. It's not like they're going to meet a really new, great looking penguin someday."

  23. #23

    Standaard

    :wink:
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edwin V Bekijk bericht
    Maar wel twee PS3's als je alle US blu-rays wilt kunnen afspelen. Of een Sony speler laten ombouwen voor 150 euro.
    Ik denk overigens wel dat als de twee langer naast elkaar zouden hebben blijven bestaan, de hybride spelers net zo duur zouden worden als de normale blu-ray spelers.
    Maar goed het lijkt erop dat je niet meer hierop hoeft te wachten en nu zo'n 400 euro moet neertellen (duurder dan HD DVD op dit ogenblik maar goed, dat is dan blijkbaar geen voordeel).
    Wat *** je nu toch allemaal...een goede hd-dvd speler (300-350)is ook 350 euro, zonder game faciliteiten en de top hd-dvd spelers zijn ook 600-700 euro!

    3e kwartaal 2008 wordt het kwartaal van blu-ray! Ook dan zijn alle exclusiviteiten van hd-dvd afgelopen. Ten minste voor de leden die dan blu-ray exclusive zijn.

    Als dit als dat. Feit is dat blu-ray nu de slag heeft geslagen.Punt.

    Een andere feit is dat er meer ps3 dan standalone hd-dvd spelers zijn verkocht met de kerst, voor amerika DE grootste verkopen van het jaar! Ook zijn er erg veel 100 dollar hd-dvd spelers weer teruggebracht en omgeruild voor blu-ray spelers of geld.

    De ps3 is het gemakkelijkst van alle spelers te updaten/upgraden. Met een biosaanpassing zie ik ze zo in een keer regiovrij worden!

    Zoals gezegd door anderen in deze thread, voor 95% is het importeren van hd content niet aan de orde, die zijn tevreden wat ze in de Nederlandse schappen uit het rek kunnen trekken!

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht
    :wink:
    De ps3 is het gemakkelijkst van alle spelers te updaten/upgraden. Met een biosaanpassing zie ik ze zo in een keer regiovrij worden!
    Bovendien is het de meest future proof'e speler. Met een FW update kan de PS3 zelfs de 100GB schijfjes lezen straks.

    Zoals gezegd door anderen in deze thread, voor 95% is het importeren van hd content niet aan de orde, die zijn tevreden wat ze in de Nederlandse schappen uit het rek kunnen trekken!
    Altijd al gezegd, helemaal mee eens dus.

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Trat Bekijk bericht
    Altijd al gezegd, helemaal mee eens dus.
    Meer dan 95% koopt geen blu-ray of hd-dvd. Daar kunnen ze dan ook wel mee stoppen, is helemaal geen nadeel.
    DVDProfiler Movie Collector
    LG OLED65C8PLA, Oppo UDP-203, Panasonic DP-UB824,Pioneer BDP LX88, Toshiba HD-XE1, Onkyo TX NR 5010, Velodyne DD15, Canton Vento 890, Q-Acoustics i7000, XBox360
    "Penguins mate for life. That doesn't surprise me much because they all look alike. It's not like they're going to meet a really new, great looking penguin someday."

Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •