Pagina 16 van 42 EersteEerste ... 612131415161718192026 ... LaatsteLaatste
De resultaten 376 tot 400 van 1034 worden weergegeven.
  1. #376

    Standaard

    Zag vanavond Hellboy II en die viel mij behoorlijk tegen. Geluid mag dan zeer goed zijn (DD HD MA) maar het is net alsof er een soort lichte waas over het beeld is. Echte scherpteis slechts sporadisch aanwezig.

  2. #377

    Standaard

    Moet dat dan?
    Moet alles haarscherp zijn?
    Er is ook nog zoiets als filtering en sfeercreatie

  3. #378

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door -Jaap- Bekijk bericht
    Moet dat dan?
    Moet alles haarscherp zijn?
    Er is ook nog zoiets als filtering en sfeercreatie
    Gisteren the Fountain gekeken; Een bijzondere film met bijzonder mooie beelden. Maar ook hier had het beeld scherper mogen zijn. Het ging om een beeldverhouding van 1.85:1 en ik weet niet zeker of de film origineel zo is opgenomen (zou een verklaring kunnen zijn voor het minder scherpe beeld; als gevolg van het inzoomen). En juist die bijzondere beelden hadden nog mooier kunnen zijn als het beeld optimaal scherp was geweest (voor minder scherp beeld haal ik m'n dvd's wel weer uit de kast ). Maar ook op High Def Digest (http://bluray.highdefdigest.com/1437/hellboyii.html) is er duidelijk wat kritiek te lezen over de terughoudendheid wat betreft scherpte bij Hellboy II (zie de laatste alinea van The Video: Sizing Up the Picture). Ik ben geneigd om het daar mee eens te zijn.
    Beeld minder scherp maken om een bepaalde sfeer te creëren is wat mij betreft dan ook onzin, hooguit als je door de ogen van een door drank of drugs bedwelmde persoon kijkt ofzo heeft dit een functioneel doel, maar om dit met een hele film te doen . Het medium blu-ray is door ons allen met open armen ontvangen met als een van de belangrijkste redenen de toegenomen scherpte en dus beeldkwaliteit... Het niet optimaal scherp zijn van het beeld is dan ook mijn grootste ergernis bij sommige BD's, zaken als compressie fouten, blokruis en andere artefacten komen namelijk zo goed als niet meer voor bij dit medium (DFW uitgezonderd natuurlijk ). Wat ook mee gespeeld kan hebben is de integratie van de special effects, je leest namelijk wel vaker dat (zeker op Blu-Ray) er verschil in scherpte te zien is tussen echt en "nep". Soms wordt alleen al om die reden de zaak gelijkgetrokken door alle beelden aan de minst scherpe aan te passen... Met al die monsterlijke budgetten en de huidige stand van technologie, wat mij betreft onbegrijpelijk.
    ...to start from scratch you first have to create a universe...

    Sony KDL 52Z4500 / Multiregion Oppo BDP-80 / Yamaha RX-V465 / Boston Acoustics A 360 - A 25 - A 225C / Cisco 8455DVB HD PVR / Marmitek IR Control8 / Logitech Harmony 300i / 401 Blu-Ray's / Laatste aanwinst: "Attack the Block"

  4. #379

    Standaard

    Ik hou zelf ook wel van contrastrijke en scherpe plaatjes, maar soms past dat niet.
    Die discussie op highdefdigest: dat zijn waarschijnlijk scherper dan scherperdescherp HD freaks, niet echt representatief.

    Let wel, ik ben zelf ook dol op HD, ik heb zelf ook een BD speler.

    Wat betreft het filteren:
    Ik kan wel meer doeleinden bedenken, bijvoorbeeld om een fantasiesfeer te verkrijgen, neem bv. The Golden Compass.
    Bij Lord of the Rings is dit ook gedaan, neem bijvoorbeeld de scenes in ´´The Shire´´, die zijn meer dromerig met een beetje uitgewassen kleuren, terwijl op het slagveld alles hard en scherp is, dit is enorm sfeerverhogend.
    Als alles overdreven scherp is, dan komt het veel te gekunsteld over en de filmlook gaat verloren.
    Ik heb er laatst ook over gesproken met een professionele cameraman, die verschillende projecten voor televisie en reclames heeft gefilmd.
    Let wel: Je moet ook niet te veel gaan filteren, dan verlies je detail en krijg je een wazig beeld, maar een beetje mag best.
    De BD screenshots die ik heb gezien van Hellboy 2 vond ik er mooi uitzien als totaalplaatje, zie deze screenshots, veel detail en toch mooi filmisch zonder overdreven scherpte:
    http://www.blu-ray.com/movies/movies...ow=screenshots

  5. #380

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door -Jaap- Bekijk bericht
    Bij Lord of the Rings is dit ook gedaan, neem bijvoorbeeld de scenes in ´´The Shire´´, die zijn meer dromerig met een beetje uitgewassen kleuren
    Lorien of Rivendell zijn denk ik nog erger, maar dat is ook een beetje precies zoals Tolkien de plaatsen heeft omschreven.
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  6. #381

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door -Jaap- Bekijk bericht
    Ik hou zelf ook wel van contrastrijke en scherpe plaatjes, maar soms past dat niet.
    Die discussie op highdefdigest: dat zijn waarschijnlijk scherper dan scherperdescherp HD freaks, niet echt representatief.

    Let wel, ik ben zelf ook dol op HD, ik heb zelf ook een BD speler.

    Wat betreft het filteren:
    Ik kan wel meer doeleinden bedenken, bijvoorbeeld om een fantasiesfeer te verkrijgen, neem bv. The Golden Compass.
    Bij Lord of the Rings is dit ook gedaan, neem bijvoorbeeld de scenes in ´´The Shire´´, die zijn meer dromerig met een beetje uitgewassen kleuren, terwijl op het slagveld alles hard en scherp is, dit is enorm sfeerverhogend.
    Als alles overdreven scherp is, dan komt het veel te gekunsteld over en de filmlook gaat verloren.
    Ik heb er laatst ook over gesproken met een professionele cameraman, die verschillende projecten voor televisie en reclames heeft gefilmd.
    Let wel: Je moet ook niet te veel gaan filteren, dan verlies je detail en krijg je een wazig beeld, maar een beetje mag best.
    De BD screenshots die ik heb gezien van Hellboy 2 vond ik er mooi uitzien als totaalplaatje, zie deze screenshots, veel detail en toch mooi filmisch zonder overdreven scherpte:
    http://www.blu-ray.com/movies/movies...ow=screenshots
    Hier heb je absoluut gelijk in... Maar je interpreteert niet goed wat ik schreef. Niemand heeft het over "overdreven scherp", en uitgewassen kleuren hoeven niet gepaard te gaan met onscherp beeld. Ik geef alleen een voorbeeld waarbij het functioneel zou kunnen zijn om het beeld (al dan niet extreem) te filteren, en ik zeg alleen dat het "verwassen" uiterlijk van een gehele film niet mijn "ding" is. In de gevallen die jij omschrijft gaat het dan ook om scene's, wat absoluut zinvol kan zijn, maar niet over een hele film.
    Wat betreft de screenshots waar je naar verwijst; Deze zijn 720p en zijn, gezien het aanzienlijke verschil met 1080p, niet perse representatief wat betreft hetgeen Tangerine Dream omschrijft. Ook de screenshots op dvd.nl geven maar een zeer beperkt idee over hoe het beeld er uiteindelijk op 1080p uit gaat zien. Je kunt hooguit er van uit gaan dat als de 720p screenshots al niet scherp zijn, dit ook zal gelden voor full HD. Maar een scherp plaatje op 720p kan nog altijd relatief onscherp zijn op 1080p (hoeft dan niet scherper te zijn dan 720p upscaled naar 1080p als je begrijpt wat ik bedoel).
    Als laatste nog even over de score die op High Def Digest aan films word gegeven, en dan bedoel ik de score betreffende de beeldkwaliteit; Dit zijn tot nu toe de meest representatieve beoordelingen die ik op het web heb kunnen vinden (deze heb ik tot nu toe altijd blind kunnen volgen, en dat geld niet altijd voor de beoordeling op dvd.nl...).
    ...to start from scratch you first have to create a universe...

    Sony KDL 52Z4500 / Multiregion Oppo BDP-80 / Yamaha RX-V465 / Boston Acoustics A 360 - A 25 - A 225C / Cisco 8455DVB HD PVR / Marmitek IR Control8 / Logitech Harmony 300i / 401 Blu-Ray's / Laatste aanwinst: "Attack the Block"

  7. #382

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lex v/d Moolen Bekijk bericht
    Lorien of Rivendell zijn denk ik nog erger, maar dat is ook een beetje precies zoals Tolkien de plaatsen heeft omschreven.
    Ja, ik herinner me nog goed toen ik de Lord of the Rings las dat Tolkien schreef: "When they entered Rivendell it was as if they're eyes lost focus..." :wink: Maar ja het is alweer een jaar of 15 geleden dat ik de boeken gelezen heb, ik weet het ook niet meer precies...
    ...to start from scratch you first have to create a universe...

    Sony KDL 52Z4500 / Multiregion Oppo BDP-80 / Yamaha RX-V465 / Boston Acoustics A 360 - A 25 - A 225C / Cisco 8455DVB HD PVR / Marmitek IR Control8 / Logitech Harmony 300i / 401 Blu-Ray's / Laatste aanwinst: "Attack the Block"

  8. #383

    Standaard

    André Rieu at Schönbrunn, Vienna (frs). Geluid: imposant. Maar .... beeldkwaliteit, dvd+, maar meer ook niet. Ik heb zelden zo'n slecht beeld gezien. Als je de aftiteling stopzet hebben de letter een rafelige structuur, niet die scherpe letters die ik bij blu-ray gewend ben. Ik ben gewend als ik het beeld bevries dat het een flijmscherpe foto oplevert. Hier dus niet, het is meer een wazig beeld.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  9. #384

    Standaard

    Het gaat toch om de muziek?


  10. #385

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Daan de G. Bekijk bericht
    Het gaat toch om de muziek?

    Als het om een cd zou gaan ja. Maar een registratie van een concert is toch wel iets anders. Dan wil ik zo'n optimaal mogelijk beeld, vooral als zo'n concert wordt gehouden in Schönbrunn zelf en tijdens het concert ook wordt gewezen op de prachtige inrichting van dat gebouw. En dus de omgeving het concert een meerwaarde moet geven. Dan wil je alles scherp zien, vooral dat prachtige schilderwerk. De beperking zal hier het bronmateriaal zijn. Maar de geluidskwaliteit van de blu-ray is super! Alleen daarom is de blu-ray al de aanschaf waard.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  11. #386

    Standaard

    Get Smart...

    Beeld is okay, geluid.... niet eens HD

    Waardeloze uitgave wat mij betreft, wel leuke film opzich!

  12. #387

    Standaard

    Gisteren zeer verrast door de prima kwaliteit van Die another day maar vanavond zeer teleurgesteld door de matige kwaliteit van Entrapment. Dvd doet niets onder voor deze BR. Geluid mag dan iets beter zijn. Jammer.

  13. #388

    Standaard

    Iron Man. Valt qua geluid iets tegen. De Dolby True HD track klinkt zeer ingetogen. De explosies hebben weinig dynamiek. Op zich is dat weer een voordeel van zo kun je het volume goed opvoeren zonder dat de buren daar last van hebben. Heb net ter vergelijk de Italiaanse dd track afgespeeld voor de eerste scene in de woestijn. De explosies donderen daar uit de speakers, terwijl dit met de DTH track 'relatief' zacht doorkomt.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  14. #389

    Standaard

    Ik las ergens dat sommige BD-spelers of receivers bij TrueHD de nachtmodus automatisch aanzetten (de dynamiek wordt dus sterk verminderd). Ik zou eens kijken of dat misschien bij jou aan de hand is.
    If you have a milkshake, and I have a milkshake, and I have a straw. And my straw reaches acrooooss the room and starts to drink your milkshake... I drink your milkshake!

  15. #390

    Standaard

    Dynamiekcompressie staat op uit, en niet op auto. Dit was overigens de eerste titel met de Dolby True HH track waar mij dit direct opviel.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  16. #391

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BrianB Bekijk bericht
    Ik las ergens dat sommige BD-spelers of receivers bij TrueHD de nachtmodus automatisch aanzetten (de dynamiek wordt dus sterk verminderd). Ik zou eens kijken of dat misschien bij jou aan de hand is.

    De ps3 doet dat.

  17. #392

    Standaard

    bij ironman heb ik de sub bijna uit moeten zetten
    de dakpannen vlogen haast van het dak af

  18. #393
    memphisflash
    Guest

    Standaard

    Batman (1989) viel me tegen, niet dat het nou slecht was, maar deze kan wel een opknapbeurt gebruiken, was een beetje contrast loos, soft en grauw beeld - niet echt super ...

  19. #394

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sander Dubbeldam Bekijk bericht
    De ps3 doet dat.
    bedoel je dat er een nachtmodus op de PS3 zit of dat de ps3 de nachtmodus aan zet op de receiver bij een true track ?
    When I die I don't want no part of heaven
    I would not do heaven's work well
    I pray the devil comes and takes me
    To stand in the fiery furnaces of hell

    from "Youngstown" by Bruce Springsteen

    mijn collectie mijn verkoop topic

  20. #395

    Standaard

    De PS3 zet bij bepaalde TruHD tracks de nachtmodus aan. Onder andere Iron Man. Hier zijn op diverse fora al meldingen van gemaakt. Blijft vreemd, maar goed.
    If you have a milkshake, and I have a milkshake, and I have a straw. And my straw reaches acrooooss the room and starts to drink your milkshake... I drink your milkshake!

  21. #396

    Standaard

    En is die ook uit te zetten?


  22. #397
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BrianB Bekijk bericht
    De PS3 zet bij bepaalde TruHD tracks de nachtmodus aan. Onder andere Iron Man. Hier zijn op diverse fora al meldingen van gemaakt. Blijft vreemd, maar goed.
    Het is overigens vreemd te noemen dat de PS3 aan een gecodeerd bestand kan sleutelen, aangezien het pas weer dolby wordt in je versterker!

    Bij LPCM zou het nog kunnen, maar bij Bitstream lijkt het mij onwaarschijnlijk!
    Maar pin me daar niet aan vast
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  23. #398

    Standaard

    is dan misschien ook maar beter ook om gewoon 'n stand alone te gebruiken ...
    What-i've-Seen DVD (1214) / HD DVD (201) / Blu-ray (98)


  24. #399

    Standaard

    Nou zat ik gisteren op qore te kijken via ps3 en toen zag ik 2 stukjes over nieuw uit te komen films op blu ray.
    Ik zag een stukje van braveheart en dat viel me toch qua beeld behoorlijk tegen, dus ik hoop dat het wel beter is als het in de winkel ligt tegen die tijd.

    En ik zag een stukje van king kong en dat zag er wel heel erg goed uit.

  25. #400

    Standaard

    Ik wil even mijn ongenoegen uiten over de film War Inc. (Uitgegeven door DFW op blu-ray)... Problemen zijn: Artifacten, zwartwaardes wisselen van donker tot grijs en zeer veel ruis in beeld. geen prettige kijkervaring, tevens vergeleken met de DVD en deze oogt wat rustiger.

    Dit alles bekeken op 'n 42" full hd schermpje.
    What-i've-Seen DVD (1214) / HD DVD (201) / Blu-ray (98)


Pagina 16 van 42 EersteEerste ... 612131415161718192026 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •