Pagina 52 van 54 EersteEerste ... 24248495051525354 LaatsteLaatste
De resultaten 1.276 tot 1.300 van 1331 worden weergegeven.
  1. #1276

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door SuperDre Bekijk bericht
    zucht, tussen uw oren ja... PCM wordt toch ook op veel plekken aangeraden over bitstream..
    Helemaal geen probleem mee, helemaal waar wat je zegt

    Helaas in het geval van de PS3 heb ik zelf ook moeten ervaren dat het Multi Channel PCM geluid van de PS3 wat teleurstellend is, het klinkt in vergelijking met Bitstream van andere apparaten een beetje leeg, het mist dynamiek. Vond de Core van de HD tracks over optisch voller en rijker klinken dan het PCM gebeuren van de PS3. (ik ben daar overigens niet de enige in) Het staat vanzelfsprekend een ieder vrij om dit zelf te staven en ook tot een eigen ervaring te komen. BTW, ik was van dezelfde mening als jij, maar heb de mening moeten bijstellen na de eigen ervaring.

    Tevens maken de meeste standalones minder geluid dan de PS3 en dat is natuurlijk heel laat op de avond wel zo fijn. (het energievreten van de PS3 zal ik ook maar even buiten beschouwing laten, veel mensen zitten daar niet zo mee als zij er maar kort gebruik van maken)

    Aangezien ik zelf geen PS3 games speel, zit de PS3 al weer een paar jaar in zijn originele doos, hij is nog nooit gemist, doe hem alleen niet weg uit sentimentele overwegingen, het was mijn eerste Blu Ray speler
    Have fun and enjoy your collection

  2. #1277

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door raymonddeniet Bekijk bericht
    Ik moet DVDProfilersFilmgek hierin toch bijstaan. Hij heeft wel gelijk.
    Ik heb lang mijn PS3 fat met PCM gespeeld. En nu heb ik de PS3 slim en dus alles via HD audio en dat is echt wel hoorbaar een verschil.
    Dank je, ik had je antwoord niet eens gezien voordat ik deze bovenstaande beantwoorde. Het verschil is inderdaad behoorlijk, anders zou ik er ook geen melding over maken, ik ga niet lopen m..r.nn..k.n over zeer kleine nuance verschilletjes.

    Vond zelfs de Core over optisch fijner klinken, en dat kon ik toen niet echt waarderen, had toen zoiets van, ga ik over op HD en dan is de core nog beter dan de HD track, met zoiets van...... we worden belazerd door de fabriekanten, over gewoon DD en DTS 5.1 is al meer mogelijk als ze de volle bitrate gebruiken......

    Uiteindelijk met bitstream en sommige 7.1 tracks is het vertrouwen weer een klein beetje teruggekomen.
    Have fun and enjoy your collection

  3. #1278

    Standaard

    Gisteren een PS3 gekocht, tevens mijn eerste Blu-Ray speler
    Meteen aangesloten en getest met paar films (The Fall, Let The Right One In) en beeld was geweldig.
    Heb een plasma tv van Samsung (PS50C6500), uiteraard met hdmi aangesloten.
    Nou zag ik in het menu van PS3 dat er nog wat zaken in te stellen zijn omtrent hdmi/beeld.

    Hebben jullie tips, dingen waar ik aan moet denken of bepaalde instellingen om zo optimaal mogelijk te genieten van Blu-Ray via PS3?

    Hen ook nog vraag omtrent Blu-Ray/1080P en beeldvullend kijken, maar dat google ik of kijk in andere topics.

  4. #1279

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Tyler_Durden Bekijk bericht
    Hen ook nog vraag omtrent Blu-Ray/1080P en beeldvullend kijken, maar dat google ik of kijk in andere topics.
    Wat noem jij 'beeldvullend'? een 2.35:1 film zal nooit beeldvullend zijn, tenzij je zelf gaat inzoomen (echt een nono voor een filmliefhebber). Bij extra's die nog SD zijn heb je blijkbaar bij sommige leveranciers pech, die pleuren het in een soort 'theaterkader' zoals DFW..

  5. #1280

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door SuperDre Bekijk bericht
    Wat noem jij 'beeldvullend'? een 2.35:1 film zal nooit beeldvullend zijn
    Helemaal geen zwarte balken, maar als ik het goed begrijp is dat alleen bij 1.85:1
    Vroeg me meer af of er verschil is in dikte van balken bij 2.35:1 of 2.40:1
    Vaak lees ik dat het miniem is, maar moet zeggen dat ik toch flinke balken heb.
    Gelukkig valt het bij 50 inch niet zo erg op, en ben tevreden over de kwaliteit.

  6. #1281

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Tyler_Durden Bekijk bericht
    Helemaal geen zwarte balken, maar als ik het goed begrijp is dat alleen bij 1.85:1
    Vroeg me meer af of er verschil is in dikte van balken bij 2.35:1 of 2.40:1
    Vaak lees ik dat het miniem is, maar moet zeggen dat ik toch flinke balken heb.
    Gelukkig valt het bij 50 inch niet zo erg op, en ben tevreden over de kwaliteit.
    Je hebt geen balken bij een beeldformaat 1.78:1. Bij 1.85:1 heb je kleine balken, maar het kan zijn dat je deze niet zit door de overscan van de televisie. 2.35:1 en 2.40 geven grotere balken, maar het verschil tussen deze twee is m zoals je al zegt minimaal.

  7. #1282

    Standaard

    Heb een tijd liggen dubben welk surroundset ik zou kopen en heb vandaag maar de lg lx 551 opgepikt en moet zeggen het is een aardig ding.
    Ik weet niet of ik voor de kenner een goed ding heb gekocht maar ikzelf ben er iig tevreden mee.
    Heb 2 hdmi ingangen en het is tevens een blu ray speler met aardige apps.

    Nou kan ik op mn hobbykamer met iets beter geluid spelen dan voorheen

  8. #1283

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door chev Bekijk bericht
    Heb een tijd liggen dubben welk surroundset ik zou kopen en heb vandaag maar de lg lx 551 opgepikt en moet zeggen het is een aardig ding.
    Ik weet niet of ik voor de kenner een goed ding heb gekocht maar ikzelf ben er iig tevreden mee.
    Heb 2 hdmi ingangen en het is tevens een blu ray speler met aardige apps.

    Nou kan ik op mn hobbykamer met iets beter geluid spelen dan voorheen
    Dat je zelf tevreden bent is het belangrijkste, persoonlijk zou ik niemand een alles in 1x weggooi setje aanraden.
    Have fun and enjoy your collection

  9. #1284

    Standaard PS3 update FW3.65 -> problemen met blu-ray/games?

    Gisteravond deze update geinstalleerd en nadat ik zonder problemen de blu-ray van Fantasia 2000 af heb gekeken (laatste 3 kwartier) probeerde ik BatB voor het eerst te bekijken (ja ja, kijkachterstand!) maar ik krijg zowel disc 1 als 2 niet werkend.

    Bij disc 1 maakt het niet uit welke taal ik kies, ik krijg alleen de trailers te zien en daarna blijft hij hangen op een zwart scherm (heb 'm 20 minuten laten pruttelen maar er gebeurd helemaal niks meer). Bij disc 2 krijg ik alleen het disney-logo met muziek en daarna hetzelfde resultaat. Ik kom dus niet in het menu terecht, laat staan dat ik de film of extra's kan bekijken.

    Na uitgebreid zoeken via google over bovenstaand probleem kwam ik onder andere dit tegen:

    http://www.tantaicbs.com/365-ps3-fir...ms-report.html

    Voorlopig zou ik dus niet updaten! Vanavond maar eens kijken of ik nog wel andere films kan bekijken. Als iemand een idee heeft voor wat betreft BatB dan hoor ik het graag. heb Disney en Sony al een email gestuurd.

  10. #1285

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jdjta Bekijk bericht
    Na uitgebreid zoeken via google over bovenstaand probleem kwam ik onder andere dit tegen:

    http://www.tantaicbs.com/365-ps3-fir...ms-report.html

    Voorlopig zou ik dus niet updaten! Vanavond maar eens kijken of ik nog wel andere films kan bekijken. Als iemand een idee heeft voor wat betreft BatB dan hoor ik het graag. heb Disney en Sony al een email gestuurd.
    Misschien heb je mazzel en is het met 3.66 opgelost, deze komt heel snel (stond vandaag een post op hun blog over)..

  11. #1286

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door SuperDre Bekijk bericht
    Misschien heb je mazzel en is het met 3.66 opgelost, deze komt heel snel (stond vandaag een post op hun blog over)..
    oh, ik zie op verschillende sites datie zelf nu al te downloaden is, dus ik zou zeggen: probeer het...

  12. #1287

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door SuperDre Bekijk bericht
    Misschien heb je mazzel en is het met 3.66 opgelost, deze komt heel snel (stond vandaag een post op hun blog over)..
    Citaat Oorspronkelijk gepost door SuperDre Bekijk bericht
    oh, ik zie op verschillende sites datie zelf nu al te downloaden is, dus ik zou zeggen: probeer het...
    Super, dank voor de tip en het meedenken!

    Had het zelf ook gezien en meteen geprobeerd zodra ik thuis kwam. Helaas geen verbetering voor wat betreft BatB (en voor de zekerheid Toy Story 3 ook even geprobeerd en die werkt helaas ook niet (meer)). Ook met instellingen zitten spelen (24Hz uit, bioscoop-ervaring, internetverbinding) maar dit alles zonder succes.

    Het is echt een conflict tussen de PS3 en (een aantal) Disney blu-rays. OUATITW en The king's speech (UK) doen het wel zonder problemen. Dan toch maar weer mijn uitgeleende LG terughalen denk ik. Wel belachelijk dat een 'standaard' medium zoveel problemen met zich mee kan brengen.
    Onkyo TX-SR607 Playstation 3 LG BD370 Cisco 8455dvb BK XLS200 DF 3xBose 301 (2x series V en 1x series II), 2xStudiocraft P2, 2xlogitech z-5400 Logitech Harmony 555

    Laatste blu-ray aankopen: Game of Thrones: Season 4, House of Cards: Season 1&2

  13. #1288

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jdjta Bekijk bericht
    Het is echt een conflict tussen de PS3 en (een aantal) Disney blu-rays. OUATITW en The king's speech (UK) doen het wel zonder problemen. Dan toch maar weer mijn uitgeleende LG terughalen denk ik. Wel belachelijk dat een 'standaard' medium zoveel problemen met zich mee kan brengen.
    Zeker weten, hoe moeilijk kan het nu zijn om die vaste standaarden fatsoenlijk in je speler te implementeren..

  14. #1289

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door SuperDre Bekijk bericht
    Zeker weten, hoe moeilijk kan het nu zijn om die vaste standaarden fatsoenlijk in je speler te implementeren..
    Of Disney eens schijfjes te laten maken die wel fatsoenlijk in alle spelers zijn af te spelen

    Disney schijfjes zijn wel vaak de schijfjes die je in allerlei zaken proberen te beperken (ondertitels en talen kiezen alleen via het menu, dat soort irrie dingen)
    Have fun and enjoy your collection

  15. #1290

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jdjta Bekijk bericht
    Super, dank voor de tip en het meedenken!

    Had het zelf ook gezien en meteen geprobeerd zodra ik thuis kwam. Helaas geen verbetering voor wat betreft BatB (en voor de zekerheid Toy Story 3 ook even geprobeerd en die werkt helaas ook niet (meer)). Ook met instellingen zitten spelen (24Hz uit, bioscoop-ervaring, internetverbinding) maar dit alles zonder succes.

    Het is echt een conflict tussen de PS3 en (een aantal) Disney blu-rays. OUATITW en The king's speech (UK) doen het wel zonder problemen. Dan toch maar weer mijn uitgeleende LG terughalen denk ik. Wel belachelijk dat een 'standaard' medium zoveel problemen met zich mee kan brengen.
    Ik denk toch dat het ergens anders aan ligt, misschien specifiek jouw PS3.

    Ik heb zowel BatB als Toy Story getest op mijn PS3 (die helemaal bij is qua updates), en ze spelen gewoon af.

  16. #1291

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Ik denk toch dat het ergens anders aan ligt, misschien specifiek jouw PS3.

    Ik heb zowel BatB als Toy Story getest op mijn PS3 (die helemaal bij is qua updates), en ze spelen gewoon af.
    misschien dan even handig om te melden welk model je hebt, want er zit sowieso ook verschillen tussen 60-gb phat, 40/80GB phat en de Slim..

  17. #1292

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door SuperDre Bekijk bericht
    Zeker weten, hoe moeilijk kan het nu zijn om die vaste standaarden fatsoenlijk in je speler te implementeren..
    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Of Disney eens schijfjes te laten maken die wel fatsoenlijk in alle spelers zijn af te spelen

    Disney schijfjes zijn wel vaak de schijfjes die je in allerlei zaken proberen te beperken (ondertitels en talen kiezen alleen via het menu, dat soort irrie dingen)
    Nadeel van teveel nieuwe technieken willen toepassen denk ik, er zal altijd wel een speler zijn die het niet doet of een schijfje dat niet helemaal de juiste commando's aan alle spelers door kan geven. Toch grappig dat op de achterkant van belle en het beest juist staat: "Deze blu-ray kan je ook afspelen op playstation 3". Jammer, want juist dit soort incompatibiliteitsproblemen zorgt ervoor dat 'het grote publiek' minder snel een nieuwe standaard zal gaan gebruiken.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Ik denk toch dat het ergens anders aan ligt, misschien specifiek jouw PS3.

    Ik heb zowel BatB als Toy Story getest op mijn PS3 (die helemaal bij is qua updates), en ze spelen gewoon af.
    Citaat Oorspronkelijk gepost door SuperDre Bekijk bericht
    misschien dan even handig om te melden welk model je hebt, want er zit sowieso ook verschillen tussen 60-gb phat, 40/80GB phat en de Slim..
    Het zou natuurlijk kunnen dat het specifiek op mijn PS3 een probleem is, misschien dat ik er dan toch eens mee terug moet naar de winkel. Hij is nog geen jaar oud maar is wel erg veel in gebruik. Het gaat om een PS3 slim, 160gb, CECH-2504A. Alle andere blu-rays die ik afspeel doen het zonder problemen dus zou me toch wel verbazen als het aan dit apparaat ligt. Vanochtend nog een systeemherstel gedaan en data recovery maar alles zonder resultaat tot nu toe.

    In ieder geval hartelijk dank voor het meedenken tot zover!

  18. #1293

    Standaard

    Vreemd probleem met mijn ps3 slim 160 gb: als ik een film pauzeer en vervolgens weer af wil spelen; dan heb ik geen geluid. Pas als ik het geluid weer handmatig selecteer bij afspelen (of tijdens dat hij op pauze staat) dan speelt het geluid weer verder. Overigens is dit probleem alleen bij blurays; niet bij dvd's. Heb het gehad bij BR's van verschillende maatschappijen en leeftijden: gister bij Ronin en vandaag bij LOTR EE. Wie kent dit probleem en weet een oplossing?

  19. #1294

    Standaard

    Typisch HDMI probleem, zoiets heb ik ook wel eens met mijn stand alone, maar niet altijd.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  20. #1295

    Standaard

    Ok, heb nu een nieuwe HDMI kabel erop aangesloten. Vandaag staat TTT op het programma dus ik zal em meteen testen...

    Edit: 2 andere kabels geprobeerd, maar het probleem blijft....
    Laatst aangepast door Rogier Burghout : 11-08-2011 om 09:32

  21. #1296

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TylerDurden Bekijk bericht
    Ok, heb nu een nieuwe HDMI kabel erop aangesloten. Vandaag staat TTT op het programma dus ik zal em meteen testen...
    Zal waarschijnlijk niet helpen, ik bedoel meer een probleem in functionaliteit van HDMI.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  22. #1297

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Zal waarschijnlijk niet helpen, ik bedoel meer een probleem in functionaliteit van HDMI.
    Ok zo; maar heb dit probleem niet eerder gehad....miss door een update van de ps3?

  23. #1298

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TylerDurden Bekijk bericht
    Ok zo; maar heb dit probleem niet eerder gehad....miss door een update van de ps3?
    Zou kunnen, maar de kabel kun je dan iig uitsluiten als het blijft.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  24. #1299

    Standaard

    Probeer eens bij Instellingen het geluid spoor te veranderen, opslaan en dan weer terug zetten op het spoor wat je gebruikt en weer opslaan. Dan heb je een soort reset. Wie weet helpt je dat.

  25. #1300

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jdjta Bekijk bericht
    Super, dank voor de tip en het meedenken!

    Had het zelf ook gezien en meteen geprobeerd zodra ik thuis kwam. Helaas geen verbetering voor wat betreft BatB (en voor de zekerheid Toy Story 3 ook even geprobeerd en die werkt helaas ook niet (meer)). Ook met instellingen zitten spelen (24Hz uit, bioscoop-ervaring, internetverbinding) maar dit alles zonder succes.

    Het is echt een conflict tussen de PS3 en (een aantal) Disney blu-rays. OUATITW en The king's speech (UK) doen het wel zonder problemen. Dan toch maar weer mijn uitgeleende LG terughalen denk ik. Wel belachelijk dat een 'standaard' medium zoveel problemen met zich mee kan brengen.
    Misschien een overbodige vraag maar wist je dat je de firmware van je tv ook moet updaten voor een goede weergave van alle Blu Rays?

Pagina 52 van 54 EersteEerste ... 24248495051525354 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •