De resultaten 1 tot 11 van 11 worden weergegeven.
  1. #1

    Exclamation Aansluitprobleem HDMI

    Hallo,
    Ik heb sinds kort (2 dagen) een nieuw Home Cinema systeem bestaande uit:

    Panasonic 42pv70 plasma-TV (2 HDMI-aansluitingen)
    Marantz SR4002 Surround receiver (3x HDMI-in, 1x HDMI-out)
    Marantz DV3002 DVD-speler (1 HDMI-aansluiting)
    Boxenset van Mordaunt-Short (5.1)

    Ik krijg echter met de volgende aansluitingen geen beeld en geluid als ik een DVD probeer af te spelen:

    Receiver HDMI-out -> TV HDMI
    DVD HDMI -> Receiver HDMI-in

    Zo staat het in de gebruiksaanwijzing van mijn receiver, maar het werkt niet. Ik heb geen geluid en geen beeld. Wat doe ik fout?

    Ik wil dus geluid van de TV over mijn boxen en met name natuurlijk geluid van mijn DVD-speler over de boxen en het beeld over de TV in HDMI (1080i).
    En ik wil natuurlijk beeld. Volgens mij zou ik dat nu in ieder geval moeten hebben....

    Wie helpt?
    Laatst aangepast door Jeroen Groot : 28-06-2008 om 20:18 Reden: Extra informatie
    Ash nazg durbatuluk, ash nazg gimbatul, ash nazg thrakataluk, agh burzum-ishi krimpatul

  2. #2

    Standaard

    Misschien een domme vraag van mij maar:
    Je hebt toch je receiver wel op de juiste HDMI ingang staan zeker?
    Om geluid van je TV (tuner)over je boxen te krijgen moet je natuurlijk nog de audio uit van je TV naar je Receiver aansluiten.

  3. #3

    Standaard

    Ja, receiver staat op goede ingang.
    En is het echt nodig om de TV nog apart aan te sluiten met audiokabels op de receiver? HDMI is toch beeld en geluid?

    Maar dat laatste vind ik het minst belangrijk. Ik wil in ieder geval beeld en geluid van mijn DVD-speler hebben. En dat heb ik nu dus ook niet, terwijl ik in de gebruiksaanwijzing en na een zoektocht op google lees dat mijn aansluiting (HDMI-out van DVD naar HDMI-in van receiver en van HDMI-out receiver naar HDMI-in TV) goed is.

    Is dat echt zo? Of doe ik iets anders fout?
    Ash nazg durbatuluk, ash nazg gimbatul, ash nazg thrakataluk, agh burzum-ishi krimpatul

  4. #4

    Standaard

    Heb je toevallig geen HDMI-ingang naar je TV uitgeschakeld?
    Ik heb 3 HDMI- ingangen op m'n TV, maar omdat ik niet telkens al die lege ingangen moet doorzappen als ik van ingang verander heb ik er 2 uitgeschakeld op mijn TV.
    Dus zie ik nu maar 1 HDMI ingang op mijn TV.
    Ook moet je soms bij de DVD speler in de setup aangeven welke uitgang je gebruikt.
    Als dit alles juist is ingesteld, tja dan zou ik ook niet weten wat er mis is.

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door wientje Bekijk bericht
    Heb je toevallig geen HDMI-ingang naar je TV uitgeschakeld?
    Ik heb 3 HDMI- ingangen op m'n TV, maar omdat ik niet telkens al die lege ingangen moet doorzappen als ik van ingang verander heb ik er 2 uitgeschakeld op mijn TV.
    Dus zie ik nu maar 1 HDMI ingang op mijn TV.
    Ook moet je soms bij de DVD speler in de setup aangeven welke uitgang je gebruikt.
    Als dit alles juist is ingesteld, tja dan zou ik ook niet weten wat er mis is.
    Nee, ik snap het ook niet. Volgens mij is alles juist ingesteld. Ik heb 2 HDMI-aansluitingen op mijn TV en die zijn allebei zichtbaar. Het HDMI-lampje op mijn receiver brandt, die op de DVD ook

    Maar morgen komt een mannetje van mijn lokale HiFi-boer kijken wat er aan de hand is. Ik zal het laten weten hier, misschien hebben meer mensen dit soort problemen.
    Ash nazg durbatuluk, ash nazg gimbatul, ash nazg thrakataluk, agh burzum-ishi krimpatul

  6. #6

    Standaard

    Heb je wel het goede inputkanaal gekozen?
    Waarschijnlijk (als de panasonic AB's hetzelfde zijn) heb je rechts naast het "TV"-knopje helemaal rechtsboven, ook een knopje "input" of "output" (weet ik niet uit mijn hoofd). Je moet namelijk wel het goede kanaal selecteren (HDMI 1 of HDMI 2), het is niet net als een scart dat hij automatisch overschakelt naar de output van je DVD-speler.
    Misschien is dit het?

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Heb je wel het goede inputkanaal gekozen?
    Waarschijnlijk (als de panasonic AB's hetzelfde zijn) heb je rechts naast het "TV"-knopje helemaal rechtsboven, ook een knopje "input" of "output" (weet ik niet uit mijn hoofd). Je moet namelijk wel het goede kanaal selecteren (HDMI 1 of HDMI 2), het is niet net als een scart dat hij automatisch overschakelt naar de output van je DVD-speler.
    Misschien is dit het?
    Nee, dat kan ik duidelijk selecteren, dat is het helaas niet.
    Ash nazg durbatuluk, ash nazg gimbatul, ash nazg thrakataluk, agh burzum-ishi krimpatul

  8. #8
    rveldhuizen
    Guest

    Standaard

    Heb je de menu instellingen op zowel je DVD speler als je receiver goed ingesteld? Ik kan me voorstellen dat je moet aangeven wat de bronnen van je HDMI zijn (op je receiver), dat je bv HDMI monitor out moet instellen en evt ook eea moet instellen op je DVD.

    Krijg je ook geen beeld als je in de setup van je marantz gaat (menu op je TV getoond)?

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rveldhuizen Bekijk bericht
    Heb je de menu instellingen op zowel je DVD speler als je receiver goed ingesteld? Ik kan me voorstellen dat je moet aangeven wat de bronnen van je HDMI zijn (op je receiver), dat je bv HDMI monitor out moet instellen en evt ook eea moet instellen op je DVD.

    Krijg je ook geen beeld als je in de setup van je marantz gaat (menu op je TV getoond)?
    De instellingen staan allemaal goed. Tenminste, ze staan allemaal op AUTO en in de winkel hebben ze dezelfde set staan, met dezelfde instellingen en dat werkt allemaal prima.

    Het leek even makkelijk op te lossen. Eén van de twee HDMI-kabels was namelijk defect. Maar na omwisseling wel eventjes beeld en na het opstarten van de DVD de TV weer op zwart. Geluid is nog helemaal niet gelukt. Personeel in de winkel kon op afstand ook niet zoveel uitrichten, dus morgen komen ze langs. Hopelijk is het dan opgelost, want het zou een beetje balen zijn als één van de HDMI-poorten op de receiver stuk is. Wel garantie natuurlijk, maar toch vervelend als je weer moet wachten op een nieuwe receiver, terwijl het hele spulletje net nieuw en er CD'tjes en DVD'tjes liggen te schreeuwen om speeltijd :razz:
    Ash nazg durbatuluk, ash nazg gimbatul, ash nazg thrakataluk, agh burzum-ishi krimpatul

  10. #10

    Standaard

    Het probleem is opgelost
    De DVD-speler bleek defect te zijn, althans: het HDMI-gedeelte.
    Verwacht je ook niet direct als je hem net nieuw gekocht heb.....
    Maar goed, ik heb een nieuwe gekregen en nu doet alles het perfect.

    Vanavond The Bourne Ultimatum :wink:
    Ash nazg durbatuluk, ash nazg gimbatul, ash nazg thrakataluk, agh burzum-ishi krimpatul

  11. #11
    rveldhuizen
    Guest

    Standaard

    geniet ervan

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •