Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 100 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard The Wrestler (Darren Aronofsky, 2008)

    Op het filmfestival van Venetië gaat vandaag The Wrestler in première, de nieuwe film van Darren Aronofsky.

    Synopsis:
    The Wrestler is the story of Randy "The Ram" Robinson (played by an almost unrecognizable Mickey Rourke); a former star of pro-wrestling in the '80s who has been reduced to appearing at high schools and community centers. With a heart condition and early retirement looming, Robinson takes one last shot at the 'big-time' in a match against a former rival.

    Mickey Rourke en Marisa Tomei zijn de bekende namen in de cast. Aronofsky's vaste componist Clint Mansell zorgt (gelukkig) weer voor de muziek en als bonus zingt Bruce Springsteen nog een akoestisch deuntje mee over de eindcredits.

    Aint-it-cool-news heeft al een positieve bespreking waarin met name het acteren van Rourke wordt geprezen. Interessant is daarbij de vergelijking tussen de loopbaan van de worstelaar in de film en die van Rourke; In de periode waarin de film zich afspeelt leken die nogal op elkaar. Let wel: Deze bespreking is tamelijk gedetailleerd. Met andere woorden: Vermijden als je de film onbevangen wilt zien.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  2. #2

    Standaard

    Soort van Rocky deel 6 dus...?? Zou best de moeite waard kunnen zijn...
    Laatst aangepast door Gaberiel-2 : 05-09-2008 om 09:08
    Logan's inspirational messages of the day:

    The future belongs to those who believe in the beauty of their dreams. - Eleanor Roosevelt
    Adversity is the diamond dust with which heaven polishes its jewels. - Thomas Carlyle
    To love and win is the best thing. To love and lose, the next best. - William Thackeray
    Life's tragedy is that we get old too soon and wise too late. - Ben Franklin

  3. #3

    Standaard

    Vreemd, ik heb hier dus eigenlijk nog totaal niets over gehoord
    Maar goed, ik ben al lang blij dat het niet weer zes jaar heeft geduurd voor Aronofsky een nieuwe film uitbrengt. Ik kijk toch altijd wel uit naar zijn films.

  4. #4

    Standaard

    Ik kan me die overeenkomst tussen Rourke's eigen carriëre en die van de worstelaar in de film al wel voorstellen

    Verder moet ik Aranofsky's vorige film The Fountain wel nog altijd zien Maar de films die hij daarvoor heeft gemaakt vond ik in ieder geval zeer de moeite.

  5. #5

  6. #6

  7. #7

  8. #8

  9. #9

    Standaard

    Een must see en have deze nieuwe Darren, er was op imdb wel een discussie omdat deze film zonder zijn vaste crew en Clint Mansell is gemaakt, en erg low budget maar dat zat er wel in na de aan de kassa geflopte The Fountain want trouwens zeer onterecht is, echt een topper die film maar dat is persoonlijk.

  10. #10

    Standaard

    Springsteen´s schitterende song voor The Wrestler:
    http://nl.youtube.com/watch?v=fsX3-u...eature=related

    Springsteen and Rourke
    Bruce Springsteen and Mickey Rourke met at the Stone Pony back in the eighties. They became motorcycle cruising buddies in 1989 and 1990 when Springsteen was living in Los Angeles, CA. Rourke owned a short-lived club in Los Angeles called Rubber Club, and Springsteen is known to have made two onstage appearances in that club.

    According to Aronofsky, Springsteen is a huge fan of Rourke's. He's seen every movie of his and he was hoping for him to get back on track making movies. He was following him and he wanted to know about his projects. Bruce heard about the movie so he called Mickey and asked him how he was doing. Mickey gave him the script; Bruce read it and said he loved it, nothing more.

    Composition
    Springsteen wrote THE WRESTLER in Europe during the Magic Tour, sometime between late May and early July 2008. In July, he called Rourke and Aronofsky complimenting them on the movie and adding that he wrote a song for the film's character. The song came while the movie was at the end of its editing phase. This late addition caused the movie's screening debut to take place at the end of the Venice Film Festival.

    The Song
    On THE WRESTLER, Springsteen handles guitar, piano, and vocals. Director Darren Aronofsky described it as "a wonderful acoustic piece; makes me choke up every time I hear it. [Springsteen] really captured the spirit of the film and Mickey [Rourke]'s character in the piece."

  11. #11

    Standaard

    Volgens IMDB gaat op 12 Februari 2009, de film in Nederland in premiere, ik kijk er uit en ga er zeker heen.
    Heeft iemand behalve het nr van Bruce Springsteen, al iets gehoord van de soundtrack van Clint Mansell.

  12. #12

    Standaard

    Eindelijk een trailer!
    Ziet er indrukwekkend uit (vooral Mickey Rourke). Hopelijk krijgt de film hier een waardige release in de bioscopen.
    Sometimes nothin' can be a real cool hand.

  13. #13

    Standaard

    Prima trailer! Weer een film om naar uit te kijken. Hier trouwens de trailer op youtube, voor de mensen die niet de nieuwste flash hebben.

  14. #14

    Standaard

    Ik heb The Wrestler ruim een maand geleden gezien op het Film Festival van Gent, en het was echt een fenomale film. Mickey Rourke zet de rol van zn carriere neer (ik hoop op een Oscar voor hem), Marisa Tomei is erg goed, de muziek van Clint Mansell is minimaal en zeer doeltreffend en Darren Aronofsky heeft nog steeds geen slechte film gemaakt. Staat voor mij in mn top 3 films van het jaar in ieder geval!! Ik hoop dan ook dat we in Nederland niet te lang hoeven te wachten op de release van The Wrestler, want ik ga er zeker nog een keer heen.
    .....The Only Verdict Is Vengeance, A Vendetta.....

    V (Hugo Weaving)- V For Vendetta

  15. #15

    Standaard

    Erg goede trailer!! Rourke ziet er schitterend uit als oude worstelaar.

    Hier kijk ik best wel naar uit...Het is dus inderdaad te hopen dat de film een degelijke release krijgt in De Lage Landen.
    Sonny: "What the hell is this?"
    Clemenza: "It's a Sicilian message. It means Luca Brasi sleeps with the fishes."
    - The Godfather (1972) -


    whatiwatch

  16. #16

    Standaard

    Id een goede trailer, maarja dat kan ook niet anders Darren is een uitstekend regisseur, hier ooit op dvd.nl genoemd als de nieuwe Kubrick.
    Ik denk dat de film niet super groots wordt uitgebracht, zal afhangen wat ie in Amerika etc doet, zag je met de Fountain ook. Dus ben benieuwd.

  17. #17

    Standaard

    Dit gaat zeker een film worden die ik ga zien. Zoiezo altijd wel met wrestling ben bezig geweest en dit ziet er gewoon uit als een goed verhaal over iemand die de top bereikt en daarna in shit terecht komt.

  18. #18

    Standaard

    Ik dacht: leuk, een nieuwe film van vriend Darren. Dat is toch altijd het bekijken waard. Maar ik zag net die trailer, en het ziet er echt vreselijk uit. Maargoed, we zien wel.
    Misschien ben ik wel een gokjunkie en een leugenaar, maar ik heb hulp nodig. Kan ik misschien wat geld van je lenen?
    Scorsese te ruil

  19. #19

    Standaard

    Lijkt mij de verrassing van 2008 te worden. Ik heb de 3 vorige van Darren gezien en vond ze allemaal geweldig, nu ik de trailer gezien heb kan ik ook niet meer wachten op deze. Al nieuws over een DVD release?


  20. #20

    Standaard

    Qua stijl lijkt de trailer erg op PI, die ik niet goed vond. Daarentegen bevielen The Fountain en Requiem for a Dream me wel weer. Ik ben benieuwd!
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  21. #21

    Standaard

    filmmet underline for drama in thema van wrestling..Maar rouke ziet er cool uit..

    Hope is lost. Faith is broken. A fire will rise..


  22. #22

    Standaard

    Wat ziet Rourke er vreselijk slecht uit zeg......Wat is er met de beste man gebeurt ?
    Of ziet hij er zo uit omdat dat moest voor de film ?

  23. #23

    Standaard

    Volgens mij plastische chirurgie die niet helemaal het gewenste effect had.
    If you have a milkshake, and I have a milkshake, and I have a straw. And my straw reaches acrooooss the room and starts to drink your milkshake... I drink your milkshake!

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BrianB Bekijk bericht
    Volgens mij plastische chirurgie die niet helemaal het gewenste effect had.
    Inderdaad, mislukte plastische chirurgie, zoals wel meer sterren is Rourke al jaren verslaafd aan plastische chirurgie.

    Heb gisteren eindelijk The Wrestler kunnen kijken en nadat The Fountain me redelijk tegenviel is Darren Aronofsky helemaal terug, en hetzelfde kan gezegd worden van Mickey Rourke die hier zonder twijfel de rol van z'n leven neerzet. De gelijkenissen tussen het leven van worstelaar Randy The Ram en Rourke's eigen carriëre als filmster zijn zeer treffend en maken de film ook echt sterker. Ook zeker even Marisa Tomei en Evan Rachel Wood vermelden die het ook goed doen als stripster/vriendin en dochter van Randy. Bovendien wordt er denk ik ook een treffend beeld neergezet van het onafhankelijke worstel-circuit, al ken ik daar zelf weinig van. Oorspronkelijk ging de hoofdrol door Nicolas Cage gespeeld worden, maar die trok zich terug toen Aronofsky Rourke kon strikken die de eerste keuze was voor de rol. En dat is waarschijnlijk de juiste keuze geweest, want met Rourke in deze rol is dit voor mij één van de beste films van het jaar geworden, samen met de twee Eastwood-projecten Changeling en Gran Torino en The Dark Knight. Het is eigenlijk geen aangename film om te kijken, maar in dat soort films is Aronofsky gewoon het beste want ook Pi en Requiem For A Dream zijn geen films die ik even zou opzetten voor een leuk avondje film kijken. Ook dit is terecht weer een serieuze awards-kandidaat en aangezien ik de afgelopen week veel van dit soort films gekeken heb kan ik zeer tevreden terugkijken op 2008 als een zeer goed filmjaar, zowel voor blockbusters als de meer serieuze cinema.

    Nog maar eens een 10/10, hoe ga ik in godsnaam een aanrader van de maand kunnen kiezen voor december

  25. #25

    Standaard

    Ik ga hem vanavond kijken, verheug me er al maanden op en vanavond is het dan eindelijk zo ver!!

    Je maakt het wachten nog moeilijker


Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •