Pagina 8 van 24 EersteEerste ... 45678910111218 ... LaatsteLaatste
De resultaten 176 tot 200 van 576 worden weergegeven.
  1. #176

    Standaard

    Net weer bericht van CameraNu dat de levering pas in december wordt verwacht.
    Blu Ray crisis!

  2. #177

    Standaard

    Heb dit probleem met The Mist ook, niet met andere Blu-ray's.
    Yamaha RX-V671 Receiver, KEF 2005.3 Speakers, Panasonic DMP-BD110 Blu-ray speler, XBOX 360s spelconsole, Nintendo Wii, Yamaha CD-S300 CD speler, Panasonic TX-P42G30E Plasma TV en Belgacom Digitale TV.

  3. #178

    Standaard BD35 en "Earth"

    Ik ben sinds kort in het bezit van de BD35 en heb hier de "Earth"-documentaire op afgespeeld.
    Schitterende beelden, maar af en toe storende horizontale haaientand-achtige storingen bij bewegende voorwerpen op de voorgrond. In een bepaalde donkere passage (met onweer) was deze storing wel heel erg duidelijk waar te nemen.
    Voorts valt mij op dat bij elke beeldwisseling er zéér kortstondig streepflitsen op mijn scherm verschijnen.
    Ligt het aan m'n hardware of is dit een euvel van de disc?
    Mijn LCD: SAMSUNG LE40A656

  4. #179

    Standaard

    Ik heb jouw scherm maar 46" en nooit ergens last van met de BD50.
    Probeer eens of er inmiddels een webupdate is voor BD55, moet-ie vanzelf doen als je de netwerkkabel erin prikt.

  5. #180

    Standaard 24p

    Citaat Oorspronkelijk gepost door nmbs Bekijk bericht
    De speler is gewoon super! Hij start razendsnel op (BD inladen in ongeveer 6 seconden!)
    Beeld en geluid zijn gewoon de max. 7.1 output werkt uitstekend en voor alle formaten (ook DTS HD MA).

    Enige nadeel is dat afspelen in 24P bij mij niet lukt voor sommige DFW titels als Saw en 1408. Het beeld is niet vloeiend. Daarvoor moet ik in het instellingen menu de functie 24P afzetten en dan kan ik die films wel min of meer normaal kijken (er is nog zo'n ghosting effect dan), maar ja kom. Hopelijk brengt firmware daar verandering in. Wat het probleem daar juist is weet ik zelf niet. Zou het aan mijn tv liggen, of aan de panny? Of aan de HDMI kabel.

    Ik zou het fijn vinden moest jij dit ook even testen als je speler er is.

    Groeten,
    Logisch, 24 Hz is maar een lage refresh rate, de TV moet dus 24p compatible zijn om hakkelen bij bewegingen te voorkomen.
    De Sammies b.v. van de laatste 2 generaties (LE46M87BD had ik en LE46H656 heb ik) zijn 24p compatible.
    Het verschil in beeldwaliteit tussen 1080p-60 en 1080p-24p vind ik maar gering.
    Greetz
    Barend

  6. #181
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door barend Bekijk bericht
    Logisch, 24 Hz is maar een lage refresh rate, de TV moet dus 24p compatible zijn om hakkelen bij bewegingen te voorkomen.
    De Sammies b.v. van de laatste 2 generaties (LE46M87BD had ik en LE46H656 heb ik) zijn 24p compatible.
    Het verschil in beeldwaliteit tussen 1080p-60 en 1080p-24p vind ik maar gering.
    Greetz
    Barend
    De tv maakt van die 24hrz uiteraard 72 hrz
    De 24p functie dient natuurlijk alleen maar om de originele bron vloeiend weer te geven.
    Immers het verschil tussen ntsc 24 fps en pal 25 fps.

    Zoals bekend versnellen dvd's gewoon de freq. waardoor de lengte en pitch veranderd.
    Blu-ray's doen dit niet en de 24p functie is vereist voor soepel pannen en bewegingen.

    Ik vermoed dat dit ligt aan de DFW masters of authoring i.c.m. de 35 of 55
    Ik kan me niet herrineren dat mijn BD 50 problemen gaf met bijv.1408

    De allereerste DFW releases waren trouwens niet eens 1080p 24hrz, maar 1080i 50hrz.
    maar o.a. 1408 weer wel
    Zie oude DFW Blu-ray berichten in dit forum!
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  7. #182

    Standaard

    Ik heb vandaag (al) mijn BD55 speler ontvangen.
    Prachtig apparaat, geweldig beeld en helemaal super geluid.

    Natuurlijk ook een paar DFW discs uitgeprobeerd. Speler is via HDMI gekoppeld aan een Panasonic plasma scherm. Ik heb geen enkel probleem ervaren, alles loopt even soepel als bij andere schijven. De 24P indicatie gaat netjes aan, behalve natuurlijk bij de eerste lichting DFW schijven.

    Als reactie op een eerdere posting, er is nog geen update voor de Europese BD55 uitgebracht.

  8. #183

    Standaard

    Blijf het dan vreemd vinden dat bij mij, en sommige andere mensen die titels zo hakkelen op de BD35 en de BD55.
    Persoonlijke DVD-Website met gedetailleerde informatie van de films (niet de laatste updates)!
    Samsung LE40A656 | Epson TW-700 Projector met BD speler via PC | Harman Kardon AVR 335 | JBL 5.1 SCS speakers | JVC XV-N33 | Panasonic EH57 | Blu-Ray speler: Panasonic BD-55

    DVD: 1392 | Blu-ray: 279 [oa: Lost S1-S5 | Prison Break Collection | The Hangover | The Proposal ]

  9. #184

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Arnold van Oostrum Bekijk bericht
    Ik heb vandaag (al) mijn BD55 speler ontvangen.
    Prachtig apparaat, geweldig beeld en helemaal super geluid.

    Natuurlijk ook een paar DFW discs uitgeprobeerd. Speler is via HDMI gekoppeld aan een Panasonic plasma scherm. Ik heb geen enkel probleem ervaren, alles loopt even soepel als bij andere schijven. De 24P indicatie gaat netjes aan, behalve natuurlijk bij de eerste lichting DFW schijven.

    Als reactie op een eerdere posting, er is nog geen update voor de Europese BD55 uitgebracht.
    Fijn om te horen!
    Zit de BD van National Treasure 2 standaard in de doos van NL exemplaren?
    Hoe zit dat precies?
    Zie de vorige pagina, waar een forumlid deze BD erbij kreeg.

  10. #185

    Standaard

    Klopt, de BD van National Treasure 2 zit ook in de doos.

  11. #186

    Standaard

    Er zit ook een SD kaart bij van 1 gieg.
    Persoonlijke DVD-Website met gedetailleerde informatie van de films (niet de laatste updates)!
    Samsung LE40A656 | Epson TW-700 Projector met BD speler via PC | Harman Kardon AVR 335 | JBL 5.1 SCS speakers | JVC XV-N33 | Panasonic EH57 | Blu-Ray speler: Panasonic BD-55

    DVD: 1392 | Blu-ray: 279 [oa: Lost S1-S5 | Prison Break Collection | The Hangover | The Proposal ]

  12. #187

    Standaard

    Dank voor de info, duidelijk!

  13. #188

    Standaard

    ik heb even een vraag over het instellen van het geluid bij de bd55.
    ik heb een denon 3805 reciever en die heb ik 5.1 aangesloten. zover was het simpel maar welke instellingen kan ik nou het beste gebruiken in de bd55 voor het geluid, pcm of bistreamen, dan secondary audio off of on?

  14. #189
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door boes66 Bekijk bericht
    ik heb even een vraag over het instellen van het geluid bij de bd55.
    ik heb een denon 3805 reciever en die heb ik 5.1 aangesloten. zover was het simpel maar welke instellingen kan ik nou het beste gebruiken in de bd55 voor het geluid, pcm of bistreamen, dan secondary audio off of on?
    Jouw Denon heeft geen decoders!
    In jouw geval dien je PCM te kiezen, zodat de BD55 alles decodeert en analoog uitstuurt.
    Ik neem aan dat je 5.1 analoog hebt aangesloten.
    Via coax of optisch ben je beperkt tot Dolby Digital en DTS.

    Bitstream is alleen voor AV versterkers met alle benodigde audio decoders aan boord, incl. hdmi 1.3.

    Secundary audio kun je gerust aanzetten, omdat dit pas bij een 7.1 opstelling beperkingen geeft.
    Je kunt dan menu geluiden horen, en pip audio muxen/mixen.

    Overigens is nog geheel niet duidelijk of digitale audio instellingen, ook maar enig invloed hebben op de analoge output van HD formaten, of de manier van decoderen.
    Het kan dus zijn dat al het bovenstaande alleen betrekking heeft op de hdmi verbinding!

    Beste test is een hoortest
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 11-11-2008 om 22:11
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  15. #190

    Standaard

    dankje voor de reactie.
    ik kom net op een ander forum het volgende tegen dus ik denk dat je gelijk hebt met het laatste dat het niks uit maakt voor anloge output.

    Originally Posted by kcskac
    Just got my bd55 today and got it all hooked up, downloaded the new firmware, just wondering if I have my sound setup right. Do I set both to PCM in the Digital Audio Output? I'm going through analog 5.1 since I don't have an HDMI receiver.
    The digital audio outputs will have no effect on analog. The player will decode whatever track you select on the disc for output over analog. (I set my digital outputs to bitstream because I hooked up a second audio connection using the coax output for use with DVDs and for ease of use by my wife and kids.)

    If you are using an HDMI connection to your TV, make sure to set HDMI Audio to Off. Otherwise, the HDMI handshake with the TV will tell the player to use two channel audio for the analog outputs.


    Quote:
    What do I set PCM Down Conversion to off or on?
    This depends on whether your AVR can accept 96 kHz signals. If it can, leave it at 96/24. If it can't set it to 48 kHz. This only affects playback of discs with 96 kHz tracks, which are rare. It may also affect the use the audio Remaster setting, which upsamples to 96 kHz. I haven't tried that setting yet.


    Quote:
    what do I set Downmix to?
    Use Surround Encoded if your AVR supports ProLogic processing. Most do. This only affects two channel playback of multichannel sources and won't come into play often, if ever.


    Quote:
    Also the BD Video Secondary Audio, is this just the sound effects in the menu?
    It's also PIP commentary.

  16. #191
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Is dat gelijk duidelijk! ( als het goed is)

    Dan kunnen we mooi de digitale output op Bitstream zetten, zodat gewone Dolby digital en DTS op dvd's enz. wel netjes door de Receivers kunnen worden gedecodeerd.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  17. #192

    Standaard

    Ik weet niet of iemamnd hier nog iets aan heeft maar dit stond op avsforum.

    If you set Digital Audio Output settings to:

    BITSTREAM with SECONDARY AUDIO OFF:
    • You get the BITSTREAM Output (Dolby TrueHD, DTS-HD MA full resolution) - ALL THE TIME and Secondary Audio is silent
    BITSTREAM with SECONDARY AUDIO ON:
    • You get the BITSTREAM Output (Dolby TrueHD, DTS-HD MA full resolution) UNLESS there is Secondary Audio (BonusView PiP) or Menu Clicks in the stream, in which case you get lossy Dolby Digital or DTS with secondary audio present
    PCM with SECONDARY AUDIO OFF:
    • You get FULL RESOLUTION PCM Output ALL THE TIME and Secondary Audio is silent
    PCM with SECONDARY AUDIO ON:
    • You get FULL RESOLUTION PCM Output UNLESS there is Secondary Audio (BonusView PiP) or Menu Clicks in the stream, in which case you get 48KHz PCM with rear channel missing (only on 7.1-ch original content) and Secondary Audio is present.

    The software is out there guys so do some testing of your own and it might help to understand how these settings all work and interact.

  18. #193

    Standaard

    Iemand in de gelegenheid geweest om analoog audio uit te vergelijken tussen de BD50 en de BD55 ?
    Of een test waar dat instaat?
    Bedankt
    Barend

  19. #194
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Bekijk bericht


    Het zou uiteraad zomaar ook aan de DFW release kunnen liggen.
    Ik zelf heb deze titel niet, maar ik leen hem wel even om te zien wat de BD50 met de Pio doet.

    Inmiddels de Rambo Disc getest met mijn BD50 i.c.m. De Pio LX 6090, en heb geen problemen ervaren, (los van de film zelf )
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  20. #195

    Standaard

    Met Rambo heb ik ook wat problemen op de bdm-55. Andere blu-ray's totaal geen last. Ook enkele AVCHD films (DVD9) haperen wat andere AVCHD films lopen wel goed.

    er zal binnenkort wel een firmware update komen.

  21. #196

    Standaard

    Ik moet zeggen dat ik erg enthousiast ben over de DMP-BD55.
    Het beeld met Blu-ray Disc ziet er onvoorstelbaar mooi uit. Ook het gewone DVD beeld overtreft mijn verwachtingen. Bij bepaalde menuschermen (zoals het menu van Phil Collins afscheidsconcert) zie je jaggies, maar de feitelijk content zoals het concert zelf of bij andere DVD's de films zien er bijzonder goed uit zonder storende artefacten. Een test die ik veel gebruik is Gladiator (openingsscène en de eerste vechtscène in de arena) en dat ziet er heel erg goed uit.
    Geluid is werkelijk top. Ik gebruik de analoge 5.1 uitgang, omdat ik geen receiver heb met HD Audio codecs. Maar ook hier alleen maar positieve bewoordingen. Verder is de speler lekker snel (alles is relatief) met de menu's van de BD's.
    De US firmware heeft een issue opgelost dat met HDMI audio had te maken. Wij hebben geen last van dit issue, dat blijkbaar bij de initiele Europese release is opgelost. Dus ik vermoed voorlopig nog geen Europese firmware update. Zelfs de FOX BD's, die vaak problemen geven, doen het op de DMP-BD55 probleemloos.
    Een puik apparaat en ben blij deze keuze gemaakt te hebben.

  22. #197

    Standaard

    Arnold, denk je dat de upscaling van DVD's beter is, dan bij mijn huidige Pioneer AV-696K?
    Ik heb de BD-55 in bestelling staan, dus binnenkort ook mijn ervaringen!

  23. #198

    Standaard

    wil deze ook aanschaffen (bd55) maar is gewoon nergens meer te krijgen...
    The Garage

  24. #199

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hoekie Bekijk bericht
    wil deze ook aanschaffen (bd55) maar is gewoon nergens meer te krijgen...
    Volgens mij moet de grote bulk nog komen, is maar mondjesmaat te krijgen. Probeer Foka anders eens.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  25. #200

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hoekie Bekijk bericht
    wil deze ook aanschaffen (bd55) maar is gewoon nergens meer te krijgen...
    Eind deze maand verwacht Panasonic een grote(re) lading van beide spelers binnen te krijgen.

Pagina 8 van 24 EersteEerste ... 45678910111218 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •