Pagina 4 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste
De resultaten 76 tot 100 van 132 worden weergegeven.
  1. #76

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door neo123 Bekijk bericht
    Ben ik het niet mee eens heb al last bij 40 inch op 3 meter afstand en meedere mensen met mij. Als je een aktie film kijkt gaan de beelden heel snel waardoor je ogen dat ook bij moeten gaan benen. Gevolg is dat je ogen snel heel moe worden en je het allemaal niet goed kan volgen. Pff een scherm van 3 meter kan me niet voorstellen dat je dan ook maar iets kan goed kan zien tenzij je op een meter of 6 van het scherm af zit. Daarnaast gaat de bioscoop ook niet op omdat de ruimte daar veel groter is. En de regel gaat daar ook op dat als je daar te dichtbij zit (en dan bedoel ik niet vooraan) heb je ook al last dat je ondertitels als een tenniswedstrijd van links naar rechts snel moet gaan lezen en moeite hebt om de film nog een beetje te volgen......
    Natuurlijk mag je het niet eens zijn maar neemt niet weg dat je het onjuist hebt.

    Met een scherm van 2.5 meter breed en een kijkafstand van 4 meter heb je nimmer het tennisbaleffect, zie je meer details en is de actie vele malen beter te volgen. Daarnaast is de kleurechtheid bij projectoren hoger, heb je geen last van smeren, is 24p pas echt als boter, is grain puur filmisch. Je kunt dit vergelijken met de ideale plaats in een bioscoop. 21:9 native met ca 3 meter breed kan ook nog gemakkelijk bij een kijkafstand van 4 meter....
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  2. #77

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    Natuurlijk mag je het niet eens zijn maar neemt niet weg dat je het onjuist hebt.

    Met een scherm van 2.5 meter breed en een kijkafstand van 4 meter heb je nimmer het tennisbaleffect, zie je meer details en is de actie vele malen beter te volgen. Daarnaast is de kleurechtheid bij projectoren hoger, heb je geen last van smeren, is 24p pas echt als boter, is grain puur filmisch. Je kunt dit vergelijken met de ideale plaats in een bioscoop. 21:9 native met ca 3 meter breed kan ook nog gemakkelijk bij een kijkafstand van 4 meter....
    Toch vreemd dan dat ik tig mensen ken die een 40 inch scherm op een te kleine afstand super irritant vinden of er zelfs draaierig van worden. Ondertitels hecht ik ook niet teveel waarde aan maar als ik ze dan lees wil ik niet eerst mijn hoofd van links naar rechts hoeven te draaien Maar goed ieder zijn ding ik volg liever de film dan dat ik koppijn krijg zeg maar.....

  3. #78

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door neo123 Bekijk bericht
    Toch vreemd dan dat ik tig mensen ken die een 40 inch scherm op een te kleine afstand super irritant vinden of er zelfs draaierig van worden. Ondertitels hecht ik ook niet teveel waarde aan maar als ik ze dan lees wil ik niet eerst mijn hoofd van links naar rechts hoeven te draaien Maar goed ieder zijn ding ik volg liever de film dan dat ik koppijn krijg zeg maar.....
    Ik heb het over ideale omstandigheden en dat is het natuurlijk niet als je
    1 meter van je 40 inch lcd gaat vandaan zitten.... Alles naar verhouding natuurlijk
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  4. #79

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door neo123 Bekijk bericht
    Toch vreemd dan dat ik tig mensen ken die een 40 inch scherm op een te kleine afstand super irritant vinden of er zelfs draaierig van worden. Ondertitels hecht ik ook niet teveel waarde aan maar als ik ze dan lees wil ik niet eerst mijn hoofd van links naar rechts hoeven te draaien Maar goed ieder zijn ding ik volg liever de film dan dat ik koppijn krijg zeg maar.....
    Maar wat is een te kleine afstand? Ik heb een 42 inch en ik zit er iets meer dan 2 meter vanaf. Het beeld was de eerste dagen nogal groot (vergeleken met de 17 inch beeldbuis ervoor) maar het went toch behoorlijk snel. Hoofdpijn heb ik er nooit van gekregen.
    If you have a milkshake, and I have a milkshake, and I have a straw. And my straw reaches acrooooss the room and starts to drink your milkshake... I drink your milkshake!

  5. #80

    Standaard

    Een aantal mensen met nekproblemen merk ik haha, of zou dat komen dat ze uit hun nek L.........
    Blu rays: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/johnsmeets
    Hometheater:
    SONY LED TV 55 HX850, Receiver Yamaha RX-V663, Sony BDPS790B Blu-ray Speler, Sony hd recorder RDR-HX750. UPC hdtv dvr Horizon Speakers: Teufel Theather 3 Hybride 7.2 (2 intergraded subwoofers 2 rear 2 surround 2 front 1 center) cables monster

    Te koop sony 40 inch tv d3500 receiver yamaha rx v663 Pana BD50 blu ray speler afhaalprijs 300 euri(wegens overcompleet lokatie apeldoorn

  6. #81

    Standaard

    heb hem gezien in mm en moet zeggen dat de beeldkwaliteit tegenviel
    er stonden 3 philips tv's naast elkaar wall e te spelen en de21/9 tv was duidelijk minder scherp.
    waarschijnlijk door de slecht resolutiekeuze

  7. #82

    Standaard

    Ach MM. Of men heeft van het instellen echt geen kaas gegeten of men manipuleert instellingen bewust om bepaalde toestellen beter te kunnen verkopen. De waarheid zal wel ergens in het midden liggen....
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  8. #83

    Standaard

    het feit is dat 1920x800 er niet zo scherp kan uitzien op 2560x1080 als opeen normale full hd tv.

  9. #84

    Standaard

    het feit is dat menigeen scherpte weg gooit door er te ver vanaf te gaan zitten.

    kun je net zo goed hd ready nemen je afmelden bij dit forum en ons niet meer storen.
    of klonk dit onaardig....sorry, liet me even gaan.
    In ouderwets 2D: Philips 42pes0001, Panasonic dmp BD-55, Jamo/Onkyo 5.1 opstelling, UPC / Horizon.

  10. #85

    Standaard

    Er wordt hier veel over beeld-diagonalen gesproken en over kijkafstand, maar wat ook een benalngrijke factor is is het aantal Hz van je TV. Heb je 50 Hz en zit je op een relatief korte afstand, dan zal dit veel vermoeiender zijn dan met een 100 Hz TV. Ik heb zelf een 52 inch 100 Hz TV en zit er 3,5 meter vanaf, nergens last van.
    Ook de algehele kwaliteit van de TV is belangrijk. Een goede Samsung of Shap zal beter presteren dan een Finlux of iets dergelijks.....

  11. #86

    Standaard

    Wat knippert er dan bij een LCD, TylerDurden?

  12. #87

    Standaard

    Media Markt bakt er niet veel van nee ik zag bij BCC (nog zo'n fijne winkel ) ook de Cinema 21:9 staan met The Dark Knight Blu ray erop. Het zag er wel indrukwekkend uit allemaal maar dat ding neemt wel erg veel ruimte in en is wel flink duur. Ik wacht zelf nu even de nieuwe 9000 series af om te zien of de LED techniek daarop een beetje verbeterd is ten opzichte van verleden. Eerste berichten kwa prijs zijn alleen nog niet echt positief heb gehoord rond de 2.200 euro voor een 40 inch wat ik toch wel een de dure kant vind.

  13. #88

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door -Jaap- Bekijk bericht
    Wat knippert er dan bij een LCD, TylerDurden?
    klopt jaap, er knippert niets aan en uit.
    En als ik film kijk (24p/blu-ray) gaat bij mij al die beeldverbeteraar troep uit,
    waaronder de 100 hrz.
    In ouderwets 2D: Philips 42pes0001, Panasonic dmp BD-55, Jamo/Onkyo 5.1 opstelling, UPC / Horizon.

  14. #89

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door johanhoitink Bekijk bericht
    klopt jaap, er knippert niets aan en uit.
    En als ik film kijk (24p/blu-ray) gaat bij mij al die beeldverbeteraar troep uit,
    waaronder de 100 hrz.
    Er knippert ook niks, dat heb ik ook niet beweerd. Echter heeft elke TV een verversingssnelheid van het beeld, ook wel aangeduid in milliseconden. Hoe kleiner die verversingssnelheid is (tot de 6 Ms ongeveer, daaronder merk je dit bewust en ook onbewust niet echt meer) hoe rustiger voor je ogen. De verversingsfrequentie wordt aangegeven in Hz, en de meeste recente LCD's hebben 100 Hz of meer (nu wordt 200 Hz meer de standaard). Eigenlijk is dit alleen voor de normale TV, en omdat dit redelijk vaak mindere kwaliteit is (ik noem Digitenne bijv) worden de beeldverbeteraars in de TV aangezet. Dat kan iets schelen, maar het ligt eraan wat de kwaliteit ervan is.
    Voor Blu-ray heb je zoals Johan aangeeft dit niet nodig, enkel een TV die een beeldsnelheid van 24p ondersteunt, anders krijg je schokjes binnen vloeiende bewegingen in een film. Omdat veel mensen de TV ook gebruiken voor normale TV heb ik dit als nuance erbij gezet.

  15. #90

    Standaard

    moet ik je meegeven, dat is zeker een kloppende nuance.

    dus afhankelijk van wat je prioteit is wat de bron betreft,
    denk ik wel als je deze tv koopt voor dit bedrag dat je geen digitene neemt.
    In ouderwets 2D: Philips 42pes0001, Panasonic dmp BD-55, Jamo/Onkyo 5.1 opstelling, UPC / Horizon.

  16. #91

    Standaard

    Als film op blu ray je ding is en projecteren geen alternatief kan zijn ivm opstellen waf factor of whatever kan ik het mij voorstellen dat een 21:9 tv een mooie oplossing is...niet om alleen series als Friends op dvd of tv te kijken lijkt mij...
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  17. #92

    Standaard foto's Cinema 21:9

    Zoals gevraagd zijn hier de foto's van mijn Philips Cinema 21:9:
    (Watchmen - Director's Cut Blu-ray staat op)















  18. #93

    Standaard

    Ziet er niet uit............ (liegen is niet mijn sterkste eigenschap....)

    Vind alleen dat ambilight een rare optie. Heeft totaal niets met filmkijken meer te maken...
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  19. #94

    Standaard

    Ik hou ook niet van Ambilight. Van mij mag Panasonic wel met een mooie 21:9 tv komen...
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  20. #95

    Standaard

    Ambilight kun je uitzetten Michael...
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  21. #96

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    Ambilight kun je uitzetten Michael...
    Duhhh...

    I'm a Philips hater...!
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  22. #97

    Standaard

    Het ziet er erg mooi uit en kwijl dan ook langs deze kant
    Enige dat me dan wel ervan af zou houden is als je dan een film/serie ziet die op dvd staat als 4:3, hoe ziet dat er dan uit?
    BD (1243) What i Watch

  23. #98

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door freaky Bekijk bericht
    Het ziet er erg mooi uit en kwijl dan ook langs deze kant
    Enige dat me dan wel ervan af zou houden is als je dan een film/serie ziet die op dvd staat als 4:3, hoe ziet dat er dan uit?
    Maar goed, wie gaat een 4:3 dvd kijken op een 21:9 hd scherm.........
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  24. #99

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    Maar goed, wie gaat een 4:3 dvd kijken op een 21:9 hd scherm.........
    Wie zal er 2 tv's zetten om beide te kunnen zien......
    BD (1243) What i Watch

  25. #100

    Standaard

    Ziet er erg goed uit ik vind Ambilight wel een leuke optie alleen vind ik het bij deze tv wat minder passen vanwege de breedte. Het zag er in de winkel niet zo mooi uit maar dat kan thuis weer heel anders zijn......

Pagina 4 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •