De resultaten 1 tot 2 van 2 worden weergegeven.

Discussie: Samsung Just Scan

  1. #1

    Standaard Samsung Just Scan

    Bij de instellingen van mijn tv heb ik altijd gekozen voor de beeldinstelling 16:9. Vandaag was ik een beetje aan het rondkijken en daar lees ik op verschillende fora dat je bij full hd deze instelling beter op just scan kan zetten. klopt dit? Uit mijn handleiding van de tv wordt ik niet veel wijzer.

    Als ik de tv op just scan zet dan worden de zwarte balen aan beide kanten iets groter dan dat deze op 16:9 staat ingesteld.
    Yamaha RX-V1800, Yamaha BD-S1900
    Denon PMA 1500 AE, Denon DCD 1500AE
    Fronts Klipsch RF 35 zuil
    Rears Klipsch RS 35 surrounds
    Center Klipsch RC-35
    Sub Klipsch RW-12

  2. #2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hotsparky Bekijk bericht
    Bij de instellingen van mijn tv heb ik altijd gekozen voor de beeldinstelling 16:9. Vandaag was ik een beetje aan het rondkijken en daar lees ik op verschillende fora dat je bij full hd deze instelling beter op just scan kan zetten. klopt dit? Uit mijn handleiding van de tv wordt ik niet veel wijzer.

    Als ik de tv op just scan zet dan worden de zwarte balen aan beide kanten iets groter dan dat deze op 16:9 staat ingesteld.
    Just scan zal waarschijnlijk de beeldscan functie zijn. Als je fullHD materiaal kijkt moet je dat idd uitzetten. Je balken worden dan wel wat groter, maar de pixels worden dan 1 op 1 doorgegeven. Dit resulteert vaak in een scherper beeld. Met de beeldscanfunctie aan rekt ie het beeld een klein beetje op. Dit is absoluut niet nodig bij fullHD materiaal. Zowiezo moet je zoveel mogelijk beeldverbeteraars uitzetten. Die verpesten het beeld alleen maar...
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •