Pagina 11 van 169 EersteEerste ... 7891011121314152161111 ... LaatsteLaatste
De resultaten 251 tot 275 van 4207 worden weergegeven.
  1. #251

    Standaard

    Nog iets wat ik me afvraag;

    Waarom was Bilbo niet op de raadsvergadering in Rivendell? In de boeken was hij dat duidelijk wel en hij hoort er als ex-drager van de Ring toch wel bij. Vreemd.
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  2. #252

    Standaard

    Een beetje flauw dit maar ben ik de enige die 'net niet' in de lach schiet bij het zien van de kapsels van de elfen? Vooral als agent Smith .. eh .. Elrond (Hugo Weaving) voor het eerst ten tonele verschijnt kan ik een grijns NOOIT onderdrukken.

  3. #253

    Standaard

    Van mij had de film langer mogen duren zodat de scenes verder uitgewerkt waren. Nu heb ik af en toe het gevoel dat de boel een beetje afgeraffeld is. Je hebt nauwelijks tijd om stil te staan bij de dingen die gebeurd zijn. Daardoor mist de film wat diepgang vind ik.

  4. #254

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon
    Een beetje flauw dit maar ben ik de enige die 'net niet' in de lach schiet bij het zien van de kapsels van de elfen? Vooral als agent Smith .. eh .. Elrond (Hugo Weaving) voor het eerst ten tonele verschijnt kan ik een grijns NOOIT onderdrukken.
    Bij hem valt het nog mee, maar bij de Elven in Lothlorien heb ik dit wel. Die gasten zijn duidelijk niet gekozen omdat lang haar hun goed staat Gelukkig is het maar een korte scene...
    Eens benieuwd of we er nog meer van zien in de extended version en hoe ze er dan uitzien...

  5. #255

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edwin V
    Van mij had de film langer mogen duren zodat de scenes verder uitgewerkt waren. Nu heb ik af en toe het gevoel dat de boel een beetje afgeraffeld is. Je hebt nauwelijks tijd om stil te staan bij de dingen die gebeurd zijn. Daardoor mist de film wat diepgang vind ik.
    Volgens mij wordt je met de aanstaande 4-disc-versie op je wenken bediend. Veel details uit het boek zitten niet in de bioscoopversie, maar wel in de 30 minuten die aan deze uitgebreide versie worden toegevoegd.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  6. #256

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mark t
    Volgens mij wordt je met de aanstaande 4-disc-versie op je wenken bediend. Veel details uit het boek zitten niet in de bioscoopversie, maar wel in de 30 minuten die aan deze uitgebreide versie worden toegevoegd.
    Toch heeft hij wel gelijk, want op sommige momenten gaat het ook wel erg snel. Vooral het gedeelte dat de Hobbits van de Shire naar Rivendell trekken, maar dat is al eerder besproken. Kan me dus voorstellen dat je als niet bekende zijnde met het boek soms even moet bijkomen om alles te bevatten. Oplettende kijkers zullen zich daarom ook bepaalde zaken gaan afvragen. Hopelijk zal dit in de DC allemaal wat rustiger zijn, alhoewel een half uur daarvoor eigenlijk nog te kort is...

  7. #257

    Standaard

    Zo is er ook nog zo'n snel stukje, dat ze over die besneeuwde berg moeten gaan.....in 1 keer zijn ze op de top, is toch ook wel snel.
    With great powers comes great responsibility - Uncle Ben - Spiderman

  8. #258

    Standaard

    Ik ben hier net maar zit nu al met een dringende vraag.

    De liefde tussen Arwen en Aragorn, wordt dat uitgelegd in de Extended Version? Want in de bioscoopversie is die liefde er plotseling en zegt ze sterfelijk te willen worden om bij hem te kunnen zijn.

    P.S. Ik heb de boeken (nog) niet gelezen.

  9. #259

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door P B
    De liefde tussen Arwen en Aragorn, wordt dat uitgelegd in de Extended Version? Want in de bioscoopversie is die liefde er plotseling en zegt ze sterfelijk te willen worden om bij hem te kunnen zijn.

    P.S. Ik heb de boeken (nog) niet gelezen.
    Dit staat niet in de boeken en wordt dus inderdaad niet goed uitgelegd. (misschien wel in een van de andere boeken, maar niet het originele LOTR verhaal) Je moet er maar uithalen dat ze al een liefdesverleden achter de rug hebben en dat zij er werkelijk alles voor over heeft om zijn geliefde te kunnen zijn... zucht*
    Wat ik gehoord heb wordt dit wel nog wat verduidelijkt in de Extended version, maar voor mij hadden ze het er helemaal uit mogen knippen...

  10. #260

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jeroen Driessen
    Dit staat niet in de boeken en wordt dus inderdaad niet goed uitgelegd. (misschien wel in een van de andere boeken, maar niet het originele LOTR verhaal)
    Klopt, het verhaal van Aragorn en Arwen staat beschreven in de aanhangsels, die later als een apart boekje is verschenen.
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  11. #261

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jeroen Driessen
    Toch heeft hij wel gelijk, want op sommige momenten gaat het ook wel erg snel. Vooral het gedeelte dat de Hobbits van de Shire naar Rivendell trekken, maar dat is al eerder besproken. Kan me dus voorstellen dat je als niet bekende zijnde met het boek soms even moet bijkomen om alles te bevatten. Oplettende kijkers zullen zich daarom ook bepaalde zaken gaan afvragen. Hopelijk zal dit in de DC allemaal wat rustiger zijn, alhoewel een half uur daarvoor eigenlijk nog te kort is...
    Hoewel hier stukken uit het boek zijn overgeslagen, is er op zich niks mis met dit specifieke deel van de film. Ik denk dat het 'afgeraffelde' juist in andere tekortkomingen t.o.v. het boek zit: Waarom gaan Pepijn en Merijn mee? Wat is de relatie tussen Sam en Frodo? Wat is de positie/status van Galadriel? Welke tegenstellingen zijn er tussen Elf en Dwerg? En wat veranderd daarin? En waarom? Et cetera. Het gaat hierbij met name om de relatie tussen de reisgenoten onderling - en daarmee ook gedeeltijk de relatie tussen de verschillende volken en rassen. In de bioscoop-versie komen vooral Gimli, Legolas, Pepijn, Merijn en Sam er in dit opzicht bekaaid nogal vanaf.
    Het weglaten van stukken uit de tocht naar Rivendel is m.i. van geen verdere invloed op het verhaal. M.a.w.: Het verhaal zou niet duidelijker of beter worden als deze stukken wel zouden zijn meegenomen (Maar daar hebben we het eerder in deze thread ook al eens over gehad.). Het enige dat ik zou kunnen bedenken is dat de bewondering (obsessie?) van Sam voor de Elfen hier aan bod komt. In de preview van de 4 disc-versie zag ik dat dit overigens alsnog verwerkt is in de extended-version.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  12. #262

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lex v/d Moolen
    Klopt, het verhaal van Aragorn en Arwen staat beschreven in de aanhangsels, die later als een apart boekje is verschenen.
    Dan vind ik het wel goed dat her erin zit. Er zitten trouwens meer verwijzingen naar de aanhangsels volgens mij, dus je kunt PJ wat dat betreft alleen maar meer prijzen.

  13. #263

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mark t
    In de bioscoop-versie komen vooral Gimli, Legolas, Pepijn, Merijn en Sam er in dit opzicht bekaaid nogal vanaf.
    Ja, de fricties (en verandering) tussen Gimli en Legolas komen niet zo goed aan bod als in het boek en inderdaad wordt de bekoelde relaties tussen de Elfen en Dwergen niet duidelijk. In de DC zal meer Gimli komen mbt Lorien en Galadriel.

    Boromir heeft eigenlijk meer aandacht gekregen dan als in het boek en ik ben daar wel positief over, hij wordt door PJ wat sympathieker neergezet dan in het boek.

    De drie andere Hobbits komen in TTT denk ik veel meer aan bod.
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  14. #264

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jeroen Driessen
    Er zitten trouwens meer verwijzingen naar de aanhangsels volgens mij, dus je kunt PJ wat dat betreft alleen maar meer prijzen.
    De intro bijvoorbeeld...dat komt rechtstreeks uit De Silmarillion.

  15. #265

    Standaard

    Sorry Moppies, ik denk na al die LOTR threads gelezen te hebben hier goed te zijn...

    Gisteren gekeken (om 23 uur beginnen, dan lekker tot 2 uur 's nachts doorbuizen)

    Mijn verwondering:
    Het draait allemaal om het vernietigen van die ring, maar dan ineens zijn Frodo en Sam aan de overkant en lopen ze het veld in richting Mortor (of hoe heet hetookalweer) en is het afgelopen....
    dus ze wandelen met die ring rond, wie weet word ie wel nog afgepikt... bijna 3 uur bezig en dan is het probleem nog niet opgelost...

    Erg mooie film, khad het boek nog niet gelezen dus ging er nietswetend in, maar ben nog een beetje op zoek naar de euforie eromheen.

    Skidip of The Rings

  16. #266

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Skidip
    dus ze wandelen met die ring rond, wie weet word ie wel nog afgepikt... bijna 3 uur bezig en dan is het probleem nog niet opgelost...
    Als je al die LOTR heb gelezen had je er toch wel achter kunnen komen dat dit pas het eerste deel van een trilogie is, er komen dus nog twee delen.

    3 delen, 1 groot verhaal. Anders had je in 1 keer een film van 10 uur moeten bekijken
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  17. #267

    Standaard

    Ah Lex, da's een goeie verherklaring, wel vervelend dat je moet wachten tot het 2e deel voor meer benul en nog beroerder dat we met een beetje mazzel pas volgend jaar weten wat het einden is.
    (voor de niet literatuur vrienden zoals ik natuurlijk...)

  18. #268

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Skidip
    Ah Lex, da's een goeie verherklaring, wel vervelend dat je moet wachten tot het 2e deel voor meer benul en nog beroerder dat we met een beetje mazzel pas volgend jaar weten wat het einden is.
    (voor de niet literatuur vrienden zoals ik natuurlijk...)
    Och, dat valt wel mee. De film volgt niet 100% het boek. Bepaalde stukken zijn weggelaten, andere komen in het boek niet voor. Dit biedt voor degenen die het boek gelezen hebben nog genoeg verrassingen. Wie is bijvoorbeeld niet geschrokken toen Bilbo in Rivendel nog even de ring wilde vasthouden?
    Ook het einde zal iets afwijken van het boek, aangezien Sauron in het hele boek nergens in fysieke gedaante te zien is. Peter Jackson heeft lang geleden al eens laten doorschemeren dat hij tegemoet zal komen aan de noodzaak voor een tastbare schurk. Hoe dat uiteindelijk gaat gebeuren is nog onduidelijk. Misschien neemt Sauron weer dezelfde gedaante aan als in de inleiding van de film, maar wellicht zitten er nog een paar aardige andere verrassingen aan te komen.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  19. #269

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Skidip
    Ah Lex, da's een goeie verherklaring, wel vervelend dat je moet wachten tot het 2e deel voor meer benul en nog beroerder dat we met een beetje mazzel pas volgend jaar weten wat het einden is.
    (voor de niet literatuur vrienden zoals ik natuurlijk...)
    Het is wel jammer dat er een heel jaar tussen zit. De opnames zijn allemaal al gedaan. Maar de post-productie heeft flink wat tijd nodig. En het precies uitbrengen vlak voor Kerstmis heeft natuurlijk zijn economische voordelen voor de uitgevers
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  20. #270

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mark t
    Wie is bijvoorbeeld niet geschrokken toen Bilbo in Rivendel nog even de ring wilde vasthouden?
    Nou, ik wist wel dat zoiets zou komen, maar je schrikt toch

    Misschien neemt Sauron weer dezelfde gedaante aan als in de inleiding van de film, maar wellicht zitten er nog een paar aardige andere verrassingen aan te komen.
    Dat hoop ik eigenlijk niet. Sauron kan zonder ring geen fysieke gedaante aannemen, en zal gewoon het Oog blijven hoop ik. Maar we zullen zien.
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  21. #271

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Luther Hartog
    De intro bijvoorbeeld...dat komt rechtstreeks uit De Silmarillion.
    ....die ik nog steeds moet lezen. En nu de film uit is ben ik hier ff drukker mee dan met deel III uit te lezen

    Zou er misschien enige kans zijn dat PJ, ter aanvulling, nog eens een avondvullende film gaat maken gebaseerd op een van de verhalen in de Silmarillion?? Zou op zich wel stoer zijn, voor de die-hard fans.

  22. #272

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jeroen Driessen
    Zou er misschien enige kans zijn dat PJ, ter aanvulling, nog eens een avondvullende film gaat maken gebaseerd op een van de verhalen in de Silmarillion?? Zou op zich wel stoer zijn, voor de die-hard fans.
    Ik zou het niet erg vinden, maar ik denk het niet, misschien wel The Hobbit, maar eerst gaat hij 2 andere films maken.

  23. #273

    Standaard

    Ja ik meen ook ergens gelezen te hebben dat A Hobbits Tale verfilmd zou worden, lijkt mijzelf op zich wel interesant te kunnen worden...
    StarTrader

  24. #274

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Skidip
    Ah Lex, da's een goeie verherklaring, wel vervelend dat je moet wachten tot het 2e deel voor meer benul en nog beroerder dat we met een beetje mazzel pas volgend jaar weten wat het einden is.
    (voor de niet literatuur vrienden zoals ik natuurlijk...)
    Je kunt ook naar de biep gaan en dan alleen het laatste hoofdstuk lezen als je geen zin hebt om alles te lezen (je zou eigenlijk zin moeten maken want het is een goed boek).

  25. #275

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edwin V
    (je zou eigenlijk zin moeten maken want het is een goed boek).
    Inderdaad, als je bent geinteresseerd in de film: Lezen dat boek
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

Pagina 11 van 169 EersteEerste ... 7891011121314152161111 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •