Pagina 4 van 169 EersteEerste 123456781454104 ... LaatsteLaatste
De resultaten 76 tot 100 van 4207 worden weergegeven.
  1. #76

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lex v/d Moolen
    Volgens de aanhangsel werd daar geheimzinnig over gedaan door de Dwergen, vandaar dat de Elfen van mening waren dat Dwergen uit steen gecreeerd werden
    Dan laten we dat voorlopig maar een mysterie.

  2. #77

    Standaard

    Nog een vraagje, is Ungoliant nou Shelob?

  3. #78

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Luther Hartog
    Nog een vraagje, is Ungoliant nou Shelob?
    Nee, Shelob is de laatste nazaat van Ungoliant. Ungoliant was het huisdiertje van Melkor totdat ze zelf ruzie kregen over de silmarillen. Met een legertje Balrogs hebben ze haar weg kunnen drijven en uiteindelijk is de spin verdwaald geraakt in de woestenij van Harad, waar ze zichzelf op heeft gegeten.
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  4. #79

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lex v/d Moolen
    Ungoliant was het huisdiertje van Melkor totdat ze zelf ruzie kregen over de silmarillen. Met een legertje Balrogs hebben ze haar weg kunnen drijven en uiteindelijk is de spin verdwaald geraakt in de woestenij van Harad, waar ze zichzelf op heeft gegeten.
    Dat wist ik dus wel (uit de Silmarillion), maar ik dacht al dat het een nazaat was, maar ik was verward door het woordje later, want dat had ook na LOTR kunnen zijn

  5. #80

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Luther Hartog
    Dat wist ik dus wel (uit de Silmarillion), maar ik dacht al dat het een nazaat was, maar ik was verward door het woordje later, want dat had ook na LOTR kunnen zijn
    Naar mijn weten heeft Shelob wel de oorlog om de ring overleeft, maar er wordt niet over vermeld.

    Ik ben toch benieuwd hoe de marcherende Enten getoond gaan worden. En of het Steenvolk nog in de film komt
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  6. #81

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lex v/d Moolen
    Ik ben toch benieuwd hoe de marcherende Enten getoond gaan worden.
    Dat is moeilijk voor te stellen, je hebt zelf wel een beeld, maar als de film komt, neem je dat beeld over

  7. #82

    Standaard

    Na net weer de trailer te hebben gezien, moet ik ff zeggen hoe goed Ian Mckellen is gecast. Z'n uiterlijk in TTT is geweldig.

  8. #83

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Luther Hartog
    Na net weer de trailer te hebben gezien, moet ik ff zeggen hoe goed Ian Mckellen is gecast. Z'n uiterlijk in TTT is geweldig.
    Helemaal mee eens! Hij speelt nog een betere Gandalf dan het gevoel ik over hem had/heb van het boek. Vooral het moment op het einde van de trailer is kippenvel. Vind dit ook erg goed gekozen van de trailermakers, want hier willen de mensen die de boeken niet hebben gelezen uiteraard meer van weten...

  9. #84

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lex v/d Moolen
    Nee, Shelob is de laatste nazaat van Ungoliant. Ungoliant was het huisdiertje van Melkor totdat ze zelf ruzie kregen over de silmarillen. Met een legertje Balrogs hebben ze haar weg kunnen drijven en uiteindelijk is de spin verdwaald geraakt in de woestenij van Harad, waar ze zichzelf op heeft gegeten.
    Volgens mij heeft ze nog ergens flink huisgehouden in een gebergte waar de elfen niet meer langs durften omdat er overal spinnenwebben waren. En ik dacht dat ze ook nog wat kinderen kreeg en dat die haar opaten ???

    Kan het mis hebben, dat deel heb ik al weer een tijdje geleden gelezen.
    If there is a God, it is only logical that there be a devil.
    When there is an Overfiend the Mad Regent must also exist.
    Mijn collectie - updated 25 mei 2005

  10. #85

    Standaard

    Nog iets wat ik niet helemaal begrijp....

    In de film zegt Gandalf tegen de groep in Moria als ze de Balrog zien dat ze moeten vluchten omdat je een Balrog niet kan verslaan met zwaard en boog. En dat alleen magie hem kan verslaan.

    Hoe verklaar je dan dat in de Silmarrillion een leger van die Balrog Gondolin aanviel en er toch een paar sneuvelden. Ook in andere delen van het boek waarin Balrog werden ingezet zoals de Battles of Beleriand, Dagor-nuin-Giliath (the battle under stars) , Dagor Aglareb (the Glorious Battle) en de Dagor Bragollach (the Battle of the Suden Flame).

    In de Nirneath Arnoediad (The Great Battle) kwamen volgens mij geen Balrogs in voor.
    If there is a God, it is only logical that there be a devil.
    When there is an Overfiend the Mad Regent must also exist.
    Mijn collectie - updated 25 mei 2005

  11. #86

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lex v/d Moolen
    En of het Steenvolk nog in de film komt
    Verklaar, want dit ben ik kwijt .... wie was dat steenvolk ook alweer dan ....
    If there is a God, it is only logical that there be a devil.
    When there is an Overfiend the Mad Regent must also exist.
    Mijn collectie - updated 25 mei 2005

  12. #87

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Hogaarts


    Volgens mij heeft ze nog ergens flink huisgehouden in een gebergte waar de elfen niet meer langs durften omdat er overal spinnenwebben waren. En ik dacht dat ze ook nog wat kinderen kreeg en dat die haar opaten ???
    Dit staat in De Silmarillion en het was zoals Lex het vertelde hoor

  13. #88

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Hogaarts


    Verklaar, want dit ben ik kwijt .... wie was dat steenvolk ook alweer dan ....
    Ik denk dat hij de Púkelmannen bedoeld (ik weet niet of ik het goed heb geschreven hoor)

  14. #89

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Luther Hartog
    Dit staat in De Silmarillion en het was zoals Lex het vertelde hoor
    ja en nee .....

    Het staat inderdaad in the Silmarillion maar kan nergens vinden dat zij haar zelf op at.


    Thither, as was earlier told, Ungoliant had fled from the whips of the Balrogs, and there she dwelt a while, filling the ravines with her deadly gloom, and there still, when she had passes away, her foul offspring lurked and wove their evil nets; and then thin waters that spilled from Ered Gorgoroth were defiled, and perilous to drink, for the hearts of those that hasted them were filled with shadows of madness and despair.

    Kan verders niks vinden in de Silmarillion vinden dat zij haar eigen op at. Het enige wat ik gehoord heb is dat in de nagelate vertellingen staat dat de Mensen denken/vermoeden dat zij haar eigen op at.
    If there is a God, it is only logical that there be a devil.
    When there is an Overfiend the Mad Regent must also exist.
    Mijn collectie - updated 25 mei 2005

  15. #90

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Luther Hartog
    Ik denk dat hij de Púkelmannen bedoeld (ik weet niet of ik het goed heb geschreven hoor)
    Ik heb het even nagevraagd aan een collega, en die zegt dat de Fellowship deze beeldjes langs de weg hebben zien staan.

    Ik denk ook niet dat deze in de film verwerkt worden. Als de trollen en Tom Bomdabil niet in deel 1 zitten, zitten deze er waarschijnlijk ook niet in.

    Ik denk dat alle niet relevante dingen er niet in komen. Maar ik kan het ook mis hebben. Kortom we zullen het pas zien op 18 december.
    If there is a God, it is only logical that there be a devil.
    When there is an Overfiend the Mad Regent must also exist.
    Mijn collectie - updated 25 mei 2005

  16. #91

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Hogaarts
    Het staat inderdaad in the Silmarillion maar kan nergens vinden dat zij haar zelf op at.
    Toch wel, ik quote uit de Nederlandse versie:

    De Silmarillion blz 92 (r. 34 - 36)

    "Over het lot...uiteindelijk zichzelf verslond"

  17. #92

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Luther Hartog
    Ik denk dat hij de Púkelmannen bedoeld (ik weet niet of ik het goed heb geschreven hoor)
    Nee, ik bedoelde de creaturen uit het Steenwagendal, waar die verborgen weg lag, zo kon het leger uit Rohan ongemoeid binnen de muren van de Pelenon komen. De leider heette iets van Gari-buri gan
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  18. #93

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lex v/d Moolen
    Nee, ik bedoelde de creaturen uit het Steenwagendal, waar die verborgen weg lag, zo kon het leger uit Rohan ongemoeid binnen de muren van de Pelenon komen. De leider heette iets van Gari-buri gan
    Heette dat volk het Steenvolk? Nog nooit van gehoord, het waren toch meer een soort van bosjesmannen?

  19. #94

    Standaard

    Ik heb het ff opgezocht en ik had gelijk Het zijn de wilde bosmensen. De Wozen...het Steenvolk is het woord dat ze gebruiken voor de mensen die in Minas Tirith wonen

  20. #95

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Hogaarts


    Volgens mij heeft ze nog ergens flink huisgehouden in een gebergte waar de elfen niet meer langs durften omdat er overal spinnenwebben waren. En ik dacht dat ze ook nog wat kinderen kreeg en dat die haar opaten ???

    Kan het mis hebben, dat deel heb ik al weer een tijdje geleden gelezen.
    Met de eerste opmerking ben je misschien in de war met de Hobbit, de spinnen van het Demsterwold?

    Dat van die kinderen eten klopt wel, maar later verdwaalde het beest in de woestijn van Harad en vrat ze zichzelf op.
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  21. #96

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Luther Hartog
    Ik heb het ff opgezocht en ik had gelijk Het zijn de wilde bosmensen. De Wozen...het Steenvolk is het woord dat ze gebruiken voor de mensen die in Minas Tirith wonen
    Je hebt gelijk, ik was in de war. Maar het waren iig vreemde creaturen. En ik hoop wel dat die in de film komen, een toch belangrijk moment in de oorlog.
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  22. #97

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lex v/d Moolen
    Je hebt gelijk, ik was in de war. Maar het waren iig vreemde creaturen. En ik hoop wel dat die in de film komen, een toch belangrijk moment in de oorlog.
    Ik denk toch wel dat dat erin komt, want ik neem aan dat ze de reis van de Ruiters van Rohan naar Minas Tirith wel laten zien.

    Trouwens ik dacht dus dat je het over de Pukelmannen had, toen je het over het Steenvolk had, maar de Pukelmannen waren dus een beeltenis van de wilde mannen.

  23. #98

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Hogaarts
    Nog iets wat ik niet helemaal begrijp....

    In de film zegt Gandalf tegen de groep in Moria als ze de Balrog zien dat ze moeten vluchten omdat je een Balrog niet kan verslaan met zwaard en boog. En dat alleen magie hem kan verslaan.

    Hoe verklaar je dan dat in de Silmarrillion een leger van die Balrog Gondolin aanviel en er toch een paar sneuvelden. Ook in andere delen van het boek waarin Balrog werden ingezet zoals de Battles of Beleriand, Dagor-nuin-Giliath (the battle under stars) , Dagor Aglareb (the Glorious Battle) en de Dagor Bragollach (the Battle of the Suden Flame).
    Ik denk dat Gandalf bedoelde, jullie van het reisgenootschap kan hem niet aan, hijzelf en hoge Elfen wel waarschijnlijk.
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  24. #99

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Luther Hartog
    Trouwens ik dacht dus dat je het over de Pukelmannen had, toen je het over het Steenvolk had, maar de Pukelmannen waren dus een beeltenis van de wilde mannen.
    Inderdaad, dat waren standbeelden ergens in de buurt van het begin van de pad der doden
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  25. #100

    Standaard

    Leuke thread al zeg ik het zelf Maar goed, ik ga nu fitnessen en aar m'n werk...waar blijft Elwood trouwens? Das toch ook zo'n LOTR-fan?

Pagina 4 van 169 EersteEerste 123456781454104 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •