Pagina 5 van 9 EersteEerste 123456789 LaatsteLaatste
De resultaten 101 tot 125 van 209 worden weergegeven.
  1. #101

    Standaard

    Er staat nog een keertje 'custiomers' in plaats van customers.

  2. #102
    Member Avatar van SpawnFan1
    Registratie datum
    Mar 2008
    Woonplaats
    Arnhem, Gelderland, Nederland

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BrianB Bekijk bericht
    Mag ik dan meteen even verbeteren? Het is of course, en niet off course .
    Hehe lol ja je hebt gelijk. :razz:
    150 Blu-Ray Discs - Onkyo TX-NR616 - 7.2 THX Certified systeem

  3. #103

    Standaard

    En nog steeds Warner Bross, ipv Warner Bros.
    Dit is al de derde keer dat ik het vemeld!

  4. #104
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door -Jaap- Bekijk bericht
    En nog steeds Warner Bross, ipv Warner Bros.
    Dit is al de derde keer dat ik het vemeld!
    Klopt idd, moest effe zoeken maar zag het ook staan in de tabel.
    Waar overigens ook Supermand Returns verkeerd staat.

    of course issue is al aangepast zag ik.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  5. #105

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door -Jaap- Bekijk bericht
    En nog steeds Warner Bross, ipv Warner Bros.
    Dit is al de derde keer dat ik het vemeld!
    Ik zie nu pas waar dat staat, ik had het niet gezien maar staat in de tabel.

  6. #106

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Bekijk bericht
    en buy, niet to buy
    Aangepast

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BrianB Bekijk bericht
    Mag ik dan meteen even verbeteren? Het is of course, en niet off course .
    Aangepast

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TPIMaster Bekijk bericht
    Er staat nog een keertje 'custiomers' in plaats van customers.
    Aangepast

    Citaat Oorspronkelijk gepost door -Jaap- Bekijk bericht
    En nog steeds Warner Bross, ipv Warner Bros.
    Dit is al de derde keer dat ik het vemeld!
    Aangepast

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Bekijk bericht
    Klopt idd, moest effe zoeken maar zag het ook staan in de tabel.
    Waar overigens ook Supermand Returns verkeerd staat.

    of course issue is al aangepast zag ik.
    Aangepast

  7. #107

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door SpawnFan1 Bekijk bericht
    In plaats van "equivalents" moet je eigenlijk "counterparts" gebruiken, is namelijk beter Engels.

    En hierin zit een komma teveel, dit is zoals het hoort;

    "Taken into consideration that Blu-Ray discs are not the cheapest available above statement is, according to us and all who signed the guestbook already, a realistic request."
    ik heb er counterparts/equivalents van gemaakt en de komma is aangepast

  8. #108

    Standaard

    Gaan er in het overzicht nu ook alle Disney titels worden opgenomen die in NL/EU een 16 bit i.p.v. 24 bit track hebben?

  9. #109

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hombre Bekijk bericht
    Gaan er in het overzicht nu ook alle Disney titels worden opgenomen die in NL/EU een 16 bit i.p.v. 24 bit track hebben?
    Als jij er een aantal weet, gooi maar op, wel even specifiek vermelden welke wat hebben en of andere releases elders wel voorzien zijn van een 24bit track.

  10. #110

    Standaard

    Dat zijn heel wat Disney titels, waaronder de 3 delen: Pirates of the Caribbean.
    Gelukkig gebruiken ze bij hun recenste releases DTS-HD MA 24 bits, dus ze beteren hun leven.

  11. #111

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door -Jaap- Bekijk bericht
    Dat zijn heel wat Disney titels, waaronder de 3 delen: Pirates of the Caribbean.
    Gelukkig gebruiken ze bij hun recenste releases DTS-HD MA 24 bits, dus ze beteren hun leven.
    Maar deze hebben dus een NL (of EU) release met 16bit track terwijl dezelfde film elders een release hebben met wel 24bit?

  12. #112

    Standaard

    Yepz, USA is 24 bits, de rest 16 bits.

  13. #113

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door -Jaap- Bekijk bericht
    Yepz, USA is 24 bits, de rest 16 bits.
    OK, zet maar een lijstje neer dan zet ik die bij de voorbeelden.

  14. #114

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar S. Bekijk bericht
    Claudio, nogmaals we zijn je zeer dankbaar voor het meedenken. vwb het eu verhaal heb je best een goed punt, aan de andere kant als er al zat andere fora zijn waar dergelijke problemen besproken, waar zouden wij het dan nog voor doen? Dan moeten juist ook die sites de petitie tekenen want het doel is om gewoon 1 BR schijf te krijgen met HDSoundtrack in de originele taal en HD beeld en daarbij mogen het liefst ook alle extra's en dan een paar dubbings in DTS of DD (Italiaans, Frans, Duits, Spaans en dan ben je er wel denk ik) en ondertitels nemen nauwelijks ruimte in. Het zou de maatschappijen zelfs bergen geld besparen als men dat zo hanteerd. Vandaar dat de etitie niet perse EU georienteerd moet zijn, maar dat is weer mijn mening.

    Nogmaals, we zijn juist blij me actieve meedenkers
    Percies gewoon minstens één Engelse DTS HDMA of HDMR en 1 Engelse DD 5.1 (640). Natuurlijk is het wel zo dat bij lange films een probleem kan optreden zoals bij The Davincie Code waar alleen ruimte was voor 1 THD track (640) en 1 DD 5.1 (448.). Als je bedenkt dat huidige dvd van de het 3de deel van LOTR (Met pall 192 minuten) maar ruimte had voor één DD 5.1 (448.) en DD 2.0 (224),dan ga je afvragen die film (Door het pall verlies is die film 201 minuten !!) wel op een Bluray past met één THD/DD 5.1 (640) track. Bij animatie mogen ze zeker meer verschillende versies maken,want daar is het toch wel minimaal 4 audio tracks en 2 ondertitels.

    Voor mensen zoals ik die nog moeten beginnen of nog niet meteen alles willen,vind ik dat Warner nog het beste doet tot nu toe en Universal het slechts wat betreft geluids sporen. Er zijn gewoon te veel voor Nederland on nodige niet Engelse DTS HDMA of HDMR (of DTS 768.) tracks die Universal en (groot deel) Fox er opzetten er zou best 1 daarvan afkunnen in ruil voor een Engelse THD track. Één DTS HDMA track word geschat op 4247 kb/s volgens de bluray review van Death Race bij dvdhome (Death Race is dan weer uitzondering,waar maar 1 HDMA opstaat en dus een van de normale Dts tracks had moeten wijken voor Engelse THD track. Universal is dit geval voor het beeld gegaan ipv meer geluids sporen in ook HDMA.) en dat is dus ongeveer 6x zoveel als een THD track. (Neemt dit ook 6 keer zoveel ruimte in ??)

    Ideaal optie 1b:
    Engels DTS HDMA (of DTS HDMR*)
    Engels THD (640)

    * Waarschijnlijk word dit gezien als een zelfde verschil 448 - 384 bij dvd en is dit punt van deze petitie om te voorkomen dat straks Warner met alleen HDMR tracks gaat komen ??

    Ideaal optie 2 (Ivm lange speelduur HDMA of HDMR niet mogelijk is)
    Engels THD (640)

    Bij petities kan je ook proberen met voorbeelden te komen hoe je graag zit en wees daarin objectief voor iedereen. Ook open staan dus voor problemen die je zelf niet ondervind of dingen je zelf niet wilt,maar een ander wel. Nederlandse ondertitels en THD track benadrukken zonder verlies van HDMA track en de petitie ook in het Nederlands.
    Laatst aangepast door pietdvd : 01-06-2009 om 20:55

  15. #115

    Standaard

    Pietdvd, ik weet dat je je best doet, maar je zit weer allerlei dingen te zeggen die niet kloppen.
    Universal doet het juist harstikke goed qua BD's, al hun BD's met de de originele taal in DTS-HD MA en dan ook nog eens vaak 24 bits, chapeau!

    En DVD's zijn qua capaciteit/compressie niet echt te vergelijken met Blu-ray's, dus het is een beetje appels met peren vergelijken.

  16. #116

    Standaard

    Inderdaad. Dolby TrueHD heeft een veel betere kwaliteit dan 640 kbps. Die bitrate is meestal voorbehouden aan de standaard DD track die op een schijf staat. Bij DTS-HD MA kan bitstreaming worden toegepast, dus een extra track is er eigenlijk niet nodig. Zeker niet als alle spelers dat binnenkort eindelijk aankunnen.
    If you have a milkshake, and I have a milkshake, and I have a straw. And my straw reaches acrooooss the room and starts to drink your milkshake... I drink your milkshake!

  17. #117
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    @Pietdvd. Je haalt idd de boel door elkaar!

    Engels THD (640)
    Die 640 kbps is de maximale bitrate van Dolby digital op een Bluray disc(speler), indien aangesloten op optische of coaxiale wijze.
    Een Dolby Digital spoor op een dvdspeler is beperkt tot 448kbps.

    The coaxial or optical digital audio output enables 5.1-channel playback through A/V receivers and home-theater-in-a-box (HTIB) systems equipped only with Dolby Digital decoding*. While you won’t realize the full high-definition capabilities of Dolby Digital Plus and Dolby TrueHD soundtracks, the sound quality can be better than that of standard-definition DVD, because your Dolby Digital receiver can take advantage of a higher 640 kbps core Dolby Digital signal on Blu-ray™ discs.
    Ideaal optie 1b:
    Engels DTS HDMA (of DTS HDMR*)
    Engels THD (640)

    Ideaal optie 2 (Ivm lange speelduur HDMA of HDMR niet mogelijk is)
    Engels THD (640)
    'Oudere' formaten zoals Dolby Digital, DTS en MP3 wordt er informatie uit het signaal verwijderd, die ‘onhoorbaar’ is, waardoor de audio-bestanden veel kleiner gemaakt kunnen worden. Dit heeft ‘lossy compressie’. De nieuwe formaten laten niets weg, maar comprimeren het audiosignaal zoveel mogelijk: ‘lossless compressie’. Dit is te vergelijken met het ‘zippen’ van computerbestanden, waarbij ook geen gegevens verloren gaan. Nu is een programma als ‘winzip’ wel geschikt om willekeurige computerbestanden kleiner te maken, maar audio-bestanden krijg je hier niet veel kleiner mee. True-HD en DTS-HD/MA weten goed om te gaan met audio, en met name meerkanaals audio.
    Alleen de manier waarop het audiosignaal wordt ingepakt verschilt tussen Dolby en DTS, dit kun je weer vergelijken met rar en zip: ze doen hetzelfde, alleen op hun eigen manier. En daardoor heb je met het afspelen dezelfde kwaliteit als waarvoor tijdens de opnamen is gekozen.

    Op AVS forum heeft ‘bfdtv’ een lijstje gemaakt waarin duidelijk wordt gemaakt, wat de verschillende formaten gemiddeld in beslag nemen:
    LPCM
    2 hours @ 5.1 16/48 LPCM = 4.14 Gbytes @ 4.6 Mbps (used on most Blu-ray titles with LPCM)
    2 hours @ 7.1 16/48 LPCM = 5.52 Gbytes @ 6.13 Mbps
    2 hours @ 5.1 24/48 LPCM = 6.21 Gbytes @ 6.9 Mbps (used on Disney Blu-ray titles with BD50 + AVC)
    3 hours @ 5.1 24/48 LPCM = 9.32 Gbytes @ 6.9 Mbps
    2 hours @ 7.1 24/48 LPCM = 8.28 Gbytes @ 9.2 Mbps
    3 hours @ 7.1 24/48 LPCM = 12.42 Gbytes @ 9.2 Mbps
    2 hours @ 7.1 24/96 LPCM = 16.56 Gbytes @ 18.4 Mbps
    3 hours @ 7.1 24/96 LPCM = 24.84 Gbytes @ 18.4 Mbps

    Dolby TrueHD (comparable to DTS-HD MA)
    2 hours @ 5.1 16/48 TrueHD = 1.26 Gbytes @ 1.4 Mbps ABR
    2 hours @ 5.1 24/48 TrueHD = 3.06 Gbytes @ 3.4 Mbps ABR
    3 hours @ 5.1 24/48 TrueHD = 4.59 Gbytes @ 3.4 Mbps ABR
    2 hours @ 7.1 24/48 TrueHD = 4.23 Gbytes @ 4.7 Mbps ABR
    3 hours @ 7.1 24/48 TrueHD = 6.35 Gbytes @ 4.7 Mbps ABR

    Both TrueHD and DTS-HD MA use variable bit rates, so the bit rate varies by the "complexity" of the soundtrack during the film. The ABR notation above refers to average bit rate.
    Link Dolby DD True HD overview
    Link DTS HD MA Overview

    Ik denk dat de bedoeling van deze petitie is, dat de hoogst haalbare kwaliteit minimaal als standard track gebruikt wordt.
    En omdat LPCM niet reëel is, zijn maar twee compressie formaten:

    DTS HD-Master Audio of Dolby Digital True HD
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 01-06-2009 om 23:37
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  18. #118

    Standaard

    Bedankt voor het uitleggen, dat klopt dus inderdaad.
    Oh, pietdvd
    Bij petities kan je ook proberen met voorbeelden te komen hoe je graag zit en wees daarin objectief voor iedereen. Ook open staan dus voor problemen die je zelf niet ondervind of dingen je zelf niet wilt,maar een ander wel. Nederlandse ondertitels en THD track benadrukken zonder verlies van HDMA track en de petitie ook in het Nederlands.
    ik heb niet eens Blu-Ray dus ik ervaar uberhaupt geen BR problemen maar doe dit wel samen met Tim .
    Petitie in het Nederlands ga ik op veler verzoek vandaag aan werken !

  19. #119

    Standaard

    Disney's die ik weet:
    Pirates of the Caribbean: The Curse of the Black Hole
    Pirates of the Caribbean: Dead Man's Chest
    Pirates of the Caribbean: At World's End
    Cars (LPCM 24-bit in USA, Dolby True HD 16 bit in EU).

    Twijfel (niet plaatsen, graag bevestiging):
    Ratatouille
    "I don't have a gambling problem. I have a financial problem." - Dan Mahowny (Philip Seymour Hoffman)

  20. #120

    Standaard

    als fabrikant zou ik maling aan petities hebben

  21. #121

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door deTuinman Bekijk bericht
    als fabrikant zou ik maling aan petities hebben
    Weer even constructief als altijd! Ga zo door, als je er zelf blij van wordt maak je er tenminste nog iemand blij mee
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  22. #122

    Standaard

    Tja, met zo'n houding weet je inderdaad zeker dat alles bij het oude blijft....

    Ik ben het wel met je eens dat het heel moeilijk wordt, maar op deze manier krijgt een fabrikant wel te horen dat een heel collectief het niet eens is met hun blu ray release beleid hier in Nederland en wordt wellicht Amsterdam weer gewoon onze hoofdstad in plaats van Parijs nu... Ik steun de petitie dan ook van harte
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  23. #123

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door deTuinman Bekijk bericht
    als fabrikant zou ik maling aan petities hebben
    Even "genuanceerd": Dan ben je een superdomme fabrikant.

    Weer inhoudelijk: De petitie ziet er nu erg goed uit. Ook het aantal reacties groeit, ondanks dat de petitie nog maar onder een kleine groep bekend is, lekker. De eerste mail naar een internationale DVD site is eruit en ik wacht op reactie. Volgende e-mails naar verschillende DVD sites en fora volgende in de komende tijd.
    "I don't have a gambling problem. I have a financial problem." - Dan Mahowny (Philip Seymour Hoffman)

  24. #124
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door *TIMMIE* Bekijk bericht
    Even "genuanceerd": Dan ben je een superdomme fabrikant.

    Weer inhoudelijk: De petitie ziet er nu erg goed uit. Ook het aantal reacties groeit, ondanks dat de petitie nog maar onder een kleine groep bekend is, lekker. De eerste mail naar een internationale DVD site is eruit en ik wacht op reactie. Volgende e-mails naar verschillende DVD sites en fora volgende in de komende tijd.
    De site ziet er idd goed uit nu

    Misschien dat je, om nog wat meer dvd.nl forumers te kunnen bereiken, nog een nieuwe draad kunt aanmaken met als doel om nu te reageren op de petitie. (i.p.v. meningen over de site)
    Eventueel in samenwerking met de DVD.nl crew, zodat deze hem tijdelijk stickie kunnen maken en daardoor een grotere groep op deze site kan bereiken.
    Lijkt me dat de crew en redactie van DVD.NL deze site waarschijnlijk alleen maar aanmoedigt.
    De banner op de homepage zou ook niet mis zijn, maar misschien een beetje teveel gevraagd.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  25. #125

    Standaard

    we zijn bezig om te kijken of we banners van sites die dit steunen op een parate steunpagina te zetten of zelfs als hoofdpagina met een doorklik. Meer informatie volgt hierover nog. Dradje voor de BR petitie te tekenen als sticky zit in de pijplijn....

Pagina 5 van 9 EersteEerste 123456789 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •