Pagina 7 van 8 EersteEerste ... 345678 LaatsteLaatste
De resultaten 151 tot 175 van 196 worden weergegeven.
  1. #151

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    Deze versie moet je hebben van the Echo

    The Echo' shines in presenting an immersive, three-dimensional soundscape. The chilling opening credit sequence is scattered with creepy sounds from all angles--footsteps, whispers, and scrapings--and they sometimes encircle the entire listening area with pristine directionality. The rear channels remain highly active throughout the film, contributing unsettling noises around the apartment complex and noticeable ambience in the diner and mechanic shop. The subwoofer has a strong presence within the score and supports the jump-moments well, while dialogue is clean and prioritized to the center channel. What more can I say? This is definitely one case where a movie is made all the better thanks to a fantastic soundtrack.

    Wellicht opmerkelijk maar de film heeft een 5.1 DTS-HD Master Audio track...
    Ondanks dat super geluid zal je hem toch echt voor een super koopje moeten aanbieden....... horror movies kunnen me niet echt bekoren.
    Have fun and enjoy your collection

  2. #152

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Bekijk bericht
    Theoretisch natuurlijk wel.
    Maar dat ben ik weer. Het is niet de standaard maar de mix die de maatstaaf bepaald. Je kan wat dat betreft een goede Dolby en foute DTS track hebben.

    Theoretisch is de PS3 beter dan de X-box, maar ja het gaat om het aanbod, dat bepaald of iets theoretisch goed of praktisch goed is, of volledig benut wordt.

    Desondanks heb ik liever voor mijn gevoel het best mogelijke, dus ik ben ook blij dat DTS HD MA veelal de standaard is. Theoretisch dan...
    Mmm, teveel rommel(nep DTS HD MA) wordt als DTS HD MA aangeprezen, krijg meer en meer het idee dat je bij DD Treu HD meer waar voor je geld krijgt, maar zoals je al schrijft liever een goed Dolby dan een foute DTS track.
    Have fun and enjoy your collection

  3. #153

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Ondanks dat super geluid zal je hem toch echt voor een super koopje moeten aanbieden....... horror movies kunnen me niet echt bekoren.
    Ben jij nou een echte vent...

    Maar je zult elders moeten kijken, deze is te leuk...
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  4. #154

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Bekijk bericht
    Hij bedoelt meer dat door de decoder via een matrix kanalen uit andere kanalen gefiltert worden, wat nu het geval is bij dolby prologic en Dolby EX. Officieel is alleen DTS ES Discrete en DTS HD HR/MA echt volledig discreet.

    Hoe het nu precies zit met Dolby (true HD) 7.1 weet ik ook niet precies.
    Daar moet een whitesheet aan te pas komen.
    Dat bedoel ik idd Claudio. Maar daarnaast ook de discrete formaten zoals de 5.1 e.d.

    Zo maken ze vermoedelijk van een 5.1 een 10.2 (een matrix 5.1 als core + een 5.1 extension om de matrix in discrete te laten veranderen) en van de 7.1 een 16.2 (een matrix 7.1 als core + een 7.1 extension 1 voor een discrete 5.1 + een 2.0 extension 2 om van de 5.1 een discrete 7.1 van te maken) terwijl DTS-HD MA er van een 5.1 een 10.2 (een discrete 5.1 als core voor de SD decoders + een discrete 5.1 om van de SD een HD te maken) en van een 7.1 een 16.2 (een discrete 7.1 als core voor de SD decoders + een discrete 7.1 om van de SD een HD te maken). Bij DTS blijven alle kanalen daarom discreet en moeten bij Dolby alle kanalen weer discreet gemaakt worden.

    Info in de spoiler is gebaseerd op de informatie die vinden op de sites van de ontwikkelaars (www.dolby.com en www.dts.com) en de documentatie die je daar kunt downloaden.
    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Mmm, teveel rommel(nep DTS HD MA) wordt als DTS HD MA aangeprezen, krijg meer en meer het idee dat je bij DD Treu HD meer waar voor je geld krijgt, maar zoals je al schrijft liever een goed Dolby dan een foute DTS track.
    Er zit af en toe idd wel eens rommel tussen, maar dat is niet veel en wordt steeds minder. Vaak staat er dan een HR op de disc en de MA-logo op de verpakking. Zelfs Warner en Paramount gebruiken het steeds vaker.

    Bij DVD werd en wordt Dolby nog steeds gebruikt omdat je daarmee de makkelijker de slordigheden en de fouten mee kan wegwerken die je met DTS makkelijker zou kunnen horen. Daardoor lijkt een Dolby veel beter te klinken dan een DTS track. Bij BD gaat die vlieger niet meer op omdat beide nu kunnen beweren dat het na decoderen het geluid weer hetzelfde is als de master. Als het op de juiste manier wordt toegepast, zal een foute mix daardoor fout blijven.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 03-06-2010 om 11:11
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  5. #155

    Standaard

    ? DD heeft bij mij nog nooit beter dan dts geklonken als je twee goede tracks gaat vergelijken...
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  6. #156

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    ? DD heeft bij mij nog nooit beter dan dts geklonken als je twee goede tracks gaat vergelijken...
    Sommige mensen luisteren ook liever naar opnames op muziek-cassettes. Die bevatten vaak minder ruis.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  7. #157

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Sommige mensen luisteren ook liever naar opnames op muziek-cassettes. Die bevatten vaak minder ruis.
    Ja, die zijn er echt inderdaad...haha

    Tja, hoe leg je deze mensen uit dat het hebben of horen van meer fouten juist beter kan betekenen...
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  8. #158

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    Ja, die zijn er echt inderdaad...haha

    Tja, hoe leg je deze mensen uit dat het hebben of horen van meer fouten juist beter kan betekenen...
    Heel eenvoudig:
    Zet ze aan een tafel, geef ze een bord met eten en wacht totdat ze er over gaan klagen. Als ze gaan klagen breng je ze wat ze helemaal niet lekker zullen vinden...en dan weer gaan wachten.

    Precies hetzelfde als de industrie de afgelopen jaren heeft gedaan.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 03-06-2010 om 11:46
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  9. #159
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Hallo wel on-topic blijven..
    Dus graag een 7 gangen diner met een klein .1 toetje erna.....,
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  10. #160
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    Ja, die zijn er echt inderdaad...haha

    Tja, hoe leg je deze mensen uit dat het hebben of horen van meer fouten juist beter kan betekenen...
    Nog simpeler niet aan beginnen.
    Gewoon replyen met een verontwaardigde 'Whatever' of als het niet anders kan. 'goed he, die Maxel Metal 90m tapes'
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  11. #161

    Standaard



    Maar het waren wel top tijden. Cassettebandjes, commodore 64 enz. Heerlijk
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  12. #162

    Standaard

    Oeps, weer off-topic...:veryfunny:
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  13. #163

    Standaard

    Op een gegeven moment moet je ook een keer tevreden met wat er geserveerd wordt. Vaak zal je het beter smaken als je er meer moeite voor moet doen. Iemand die tevreden is met junkfood wat lekker goedkoop is, kan ik maar één advies geven: Om een keer naar de docu 'Supersize me' te kijken met een HT set met minimaal 1 Michelin-ster.

    Alvast smakelijk eten.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 03-06-2010 om 12:22
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  14. #164

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    Ben jij nou een echte vent...

    Maar je zult elders moeten kijken, deze is te leuk...
    Geef mijn portie Horror maar aan fikkie, het meeste is aan mij niet besteed, enne graag goede 7.1 titels, 5.1 heb ik er al genoeg

    Goede HD van DTS en DD.... inderdaad dan kan ik niet zeggen dat er slecht geluid uitkomt, ze zijn aan elkaar gewaagd, vreemd genoeg heb ik bij de 'gewone' DD en DTS toch vaker dat ik de DD track mooier vind klinken en dan ook meestal de DD track aan heb staan

    De mooiste 7.1 track die ik tot nu toe gehoord heb is die van Hellboy 2 en dat is een DTS HD Master track.... nu maar hopen dat ze me gehoord hebben en een puike film met een nog betere DD True HD 7.1 film gaan uitbrengen, concurrentie is goed, dat houd de kwaliteit hoog
    Have fun and enjoy your collection

  15. #165
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Een goed gemixte 7.1 track is uiteraard altijd welkom, maar ondanks dat het niet echt 7.1 is, merk ik bij vrijwel elke films dat de DPLiix matrix een meer dan natuurlijk surrroundveld geeft. De ene titel is uiteraard nog mooier dan de andere, maar dat zal met een oorspronkelijke 7.1 mix niet anders zijn.

    Momenteel zit ik aardig diep in RDR op de Xbox, altijd leuk om met je padje iemand de rondte in te sturen. Zelfs daar klinkt de stem echt zeer zuiver en identiek in elke speaker, uiteraard zijn mijn speakers vrijwel identiek, maar hoor geen verschil als de stem een rondje langs mijn speakers gaat.
    Een goede manier om foutjes in afstelling te ontdekken.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  16. #166

    Standaard

    Vandaag voor de eerste keer mijn 7.1 installatie uitgetest met Hellboy 2. Kan niets beter uitbrengen dan een grote lange woooooow. Je zit er nog meer in dan bij een 5.1 track. Laat die 7.1 titels maar komen! Want eens je dit ervaart hebt...
    Marantz AV7005 & MM8003 - Panasonic TH46PZ85 & Panasonic BD55 - B&W S3 reeks: 603 fronts - 602 Back Surround - 601 Surround - LCR600 - Sub: SVS PB12+

  17. #167

    Standaard

    Als je hellboy 2 goed vond, ga dan maar eens naar deze titels luisteren:

    9 (DTS-HD MA)
    A BUG'S LIFE (DTS-HD MA)
    APOCALYPTO (PCM)
    AVATAR (DTS-HD MA)
    BOURNE ULTIMATUM, THE (DTS-HD MA)
    CLOVERFIELD (Dolby TrueHD)
    FAST AND THE FURIOUS, THE: TOYKO DRIFT (DTS-HD MA)
    FIGHT CLUB (DTS-HD MA)
    FLIGHT OF THE PHOENIX (DTS-HD MA)
    GAMER (DTS-HD MA)
    GRAND CANYON ADVENTURE: RIVER AT RISK (DTS-HD MA)
    HELLBOY II: THE GOLDEN ARMY (DTS-HD MA)
    INCREDIBLE HULK, THE (DTS-HD MA)
    KING KONG (DTS-HD MA)
    KUNG FU PANDA (Dolby TrueHD)
    MASTER AND COMMANDER: THE FAR SIDE OF THE WORLD (DTS-HD MA)
    MATRIX RELOADED, THE (Dolby TrueHD)
    MATRIX REVOLUTIONS, THE (Dolby TrueHD)
    MONSTERS, INC. (DTS-HD MA)
    MR. & MRS. SMITH (DTS-HD MA)
    STAR TREK (Dolby TrueHD)
    TERMINATOR SALVATION (DTS-HD MA)
    TOY STORY (DTS-HD MA)
    TOY STORY 2 (DTS-HD MA)
    TRANSFORMERS (Dolby TrueHD)
    U-571 (DTS-HD MA)
    WE WERE SOLDIERS (IMPORT) (DTS-HD MA)

    Bron: Audio tier lijst

    Ik heb een aantal gearceerd die mijn persoonlijke voorkeur hebben. Salvation is zeer zeker minstens zo goed als Hellboy II. The echo zou ik er ook bij durven zetten vanwege de fantastische surround track.Maar feitelijk zijn de eerste honderd titels zeer sterk en tier 3 kan ook nog wel uit z'n bol gaan afhankelijk van de track...
    Laatst aangepast door Albert Kostwinder : 04-06-2010 om 10:02
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  18. #168

    Standaard

    Al die titels dat je nu opsomt hebben toch geen 7.1 track? Want een BR installatie heb ik al een tijdje hoor maar ik heb onlangs 2 boxen bij gekocht waardoor ik nu een 7.1 installatie heb.

    Maar enkele van die films die daar in dit lijstje staan staan sowieso op mijn wish list...
    Marantz AV7005 & MM8003 - Panasonic TH46PZ85 & Panasonic BD55 - B&W S3 reeks: 603 fronts - 602 Back Surround - 601 Surround - LCR600 - Sub: SVS PB12+

  19. #169

    Standaard

    Het gaat toch over de zin of onzin van 7.1 deze draad?

    Hmm, moet ik dan concluderen dat het op basis van dit lijstje 7.1 onzin is?

    Maar ik begrijp je wel, als je 7.1 hebt wil je er ook gebruik van maken. Ben ik ook helemaal voor maar ik heb nog steeds liever top 5.1 dan matig 7.1. Helaas zijn de top 7.1 titels nog zeer mager helaas...ach, gewoon door de digitale mangel gooien zodat alles pseudo 7.1 wordt. Werkt ook erg mooi...
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  20. #170

    Standaard

    Een 6.1 en 7.1 klinkt ook veel ruimtelijker via een 5.1 opstelling dan een 5.1. Het heeft dus ook meerwaarde als je niet alle kanalen gebruikt.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  21. #171

    Standaard

    Was het maar waar, had ik niet 2 extra kabels hoeven te trekken...
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  22. #172

    Standaard

    Uiteraard is het de bedoeling om mijn 5.1 tracks ook uit surround en back surround te krijgen. Maar ik heb nog niet gevonden hoe ik dit moet instellen op mijn receiver...

    Zal wat zoekwerk worden vrees ik...
    Marantz AV7005 & MM8003 - Panasonic TH46PZ85 & Panasonic BD55 - B&W S3 reeks: 603 fronts - 602 Back Surround - 601 Surround - LCR600 - Sub: SVS PB12+

  23. #173
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Simpel...
    De Dolby Prologic IIx/z movie aanzetten. De rest gaat vanzelf.
    Hij maakt van 2.0, 3.0, 5.1 heel mooi en gebalanceerd een 7.1 geluidsveld.
    Heb je THX op je receiver, dan kan die dat ook middels de THX Surround EX of Ultra2 Mode.

    Alles is toepasbaar op tv, gameconsole, dvd en bd, en als je echt zou willen ook op audiocd's. Maar dat wil je meestal niet.
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 04-06-2010 om 12:08
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  24. #174

    Standaard

    Hmm. Dat klinkt wel heel simpel. Ik heb wel gemerkt dat het op mijn receiver Dolby Proligic II Music noemt ipv movie. Maar het effect zal wel hetzelfde zijn..

    Maar ga ik vanavond zeker eens proberen! Bedankt. Ik heb trouwens ook THX op mijn receiver dus dat ga ook zo instellen.
    Marantz AV7005 & MM8003 - Panasonic TH46PZ85 & Panasonic BD55 - B&W S3 reeks: 603 fronts - 602 Back Surround - 601 Surround - LCR600 - Sub: SVS PB12+

  25. #175
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    In principe heeft elke DPLII decoder beide standen. Movie en Music, waar je bij music nog de panorama stand heb. Music brengt meer van de center naar de fronts en surrounds, niet echt ideaal voor films, gewoon even zoeken, waarschijnlijk moet je nogmaals op de surround toets drukken zodat hij toggled tussen DPL movie, DPL music en daarna na DTS NEO6 enz. Maar hoe dat precies op de Marantz werkt durf ik niet te zeggen, maar het zit er zeker op.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

Pagina 7 van 8 EersteEerste ... 345678 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •