De resultaten 1 tot 17 van 17 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard vraag : hoe in service menu te komen van jvc tv av28x25 ?

    Hallo,

    Weet iemand hoe je in het geheime service menu kan komen van de JVC tv AV28X25EU ?
    Ik heb al zitten zoeken op internet, maar kan eigenlijk nergens wat vinden.

    bedankt,

    Arjen.

  2. #2

    Standaard Gevonden !

    Ok, na lang zoeken heb ik dan toch eindelijk iets gevonden...
    ik heb het ook nog es geprobeerd, en het werkt nog ook.

    Toets "i" en "mute" tegelijk in op je remote, en de tv gaat in service mode.

    Let op : Je kan je beeld goed verknallen als je niet weet wat je doet. ( ok, d'r is ook nog een reset functie, dus zo erg is het ook weer niet ).

    groet,

    Arjen.

  3. #3

    Standaard

    wat voor voordelen heb jij dan met het service menu?

    als ik het bij mijn 28l2 bekijk zie ik niet veel speciaals wat ik niet normaal zou kunnen veranderen. of het gaat om al die 00000 die je kan veranderen.

    kortom, kan je een beetje uitleg geven

  4. #4

    Standaard

    ok.
    in menu 4 kan je de volgende settings doen :

    - v-shift, v-size, h-cent, h-size - plaats en grootte
    - trapez, ew-pin, cor-pin, cor-up, cor-lo - boven/onderkant duwen/trekken, buigen
    - angle, bow - ruit, midden verplaatsen
    - v-s.cr, v-lin - midden verplaatsen

    dus als je het niet helemaal goed doet, kan je een heel verkeerd beeld krijgen.

    in menu 2 kan je contrast, helderheid, scherpte, kleur, enzo veel beter instellen dan in het normale menu. Over een bredere schaal zeg maar.

    maar wat nu alles PRECIES inhoud weet ik ook niet.

  5. #5

    Standaard vraag over av28x25

    Ik heb een vraag over de JVC av28x25. Misschien wil ik deze ook aanschaffen, maar bij de winkel waar ik deze gezien heb vond ik het beeld nogal onnatuurlijk. Hiermee bedoel ik een soort retoucheer effect wat vooral bij gezichten onnatuurlijk eruit ziet. Alle oneffenheden maar ook details lijken verdwenen.

    Misschien was de tv in de winkel verkeerd afgesteld (dat hoop ik dan ook) want verder lijkt het me een prachtige tv (qua beeld, vormgeving en prijs).

    Dat zal wel een of ander digitaal filter zijn. Is dat soms 'Auto Digital VNR (Video Noise Reduction)'? Is dit dan ook uit te zetten?

    En hoe is het beeld bij dvd films?
    DVD collectie (niet actueel)- Laatste dvd: Heroes - seizoen 1 (eindelijk gekocht)

  6. #6

    Standaard

    Hoi,

    In bijna alle winkels staan alle tv verkeerd ingesteld. ( naar mijn mening ). Allemaal veel te hoog contrast en veel te hoge helderheid( wat je nodig hebt bij hoog contrast ).

    Dat digital filter kan je uitzetten.

    Bij heel snel bewegende beelden werkt het filter niet optimaal. Maar als het niet zo snel beweegt, dan gaat het beeld echt heel erg vloeiend. geweldig.
    en met dvd's is het helemaal geweldig.

    zelf had ik een paar kleine negatieve dingen aan te merken op die tv :

    1. Een brom, als het geluid heel zacht is, hoor je op de achtergrond een brom. maakt niet uit hoe hard het volume staat.
    2. Het lijkt net of je aan de linker- en rechterkant magnetisch velden ziet van de speakers.
    3. de kleuren staan niet helemaal goed afgesteld aan de onderkant. rechts onder zie je een rode gloed om ondertiteling, en links onder is het juist weer blauw.

    Ik zou een nieuwe tv krijgen, maar die is nog onderweg. ik heb in verschillende zaken gekeken naar die tv, en daar zag het allemaal niet. dus ik w8 nog ff op de nieuwe tv.

    voor de rest is het een geweldige tv.

    Arjen.

  7. #7

    Standaard

    De brom zou zitten bij de av28x25s (afbuigjuk). Waarschijnlijk heb je nu de JVC av28x25s ? De nieuwe is dacht ik JVC av28x25eus. Gevonden op: kieskeurig.nl

    In de winkels hier (Eindhoven) zie ik alleen de s uitvoering. Ik wacht nog even een paar maanden met de aanschaf. Misschien dat dan de nieuwe 'eus' versie dan ook in de winkels staan.
    DVD collectie (niet actueel)- Laatste dvd: Heroes - seizoen 1 (eindelijk gekocht)

  8. #8

    Standaard

    op de doos stond av28x25eu, dus dit zou het nieuwe model dan zijn

    en idd, ik heb dat ook gelezen op kieskeurig.nl

    maar ff afw88.

  9. #9

    Standaard AV28WZ4

    Hallo allemaal, ik heb een JVC AV28WZ4, weet iemand hoe je bij deze tv in het service menu kunt komen?

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ripper
    op de doos stond av28x25eu, dus dit zou het nieuwe model dan zijn

    en idd, ik heb dat ook gelezen op kieskeurig.nl

    maar ff afw88.
    ---------------------------------------
    Reactie vanaf kieskeurig.nl:

    "Ik heb een "vers" exemplaar, de 28X25EUS, maar de BROM is er wel degelijk."
    ---------------------------------------

    Das jammer.
    DVD collectie (niet actueel)- Laatste dvd: Heroes - seizoen 1 (eindelijk gekocht)

  11. #11

    Standaard Re: AV28WZ4

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kollie
    Hallo allemaal, ik heb een JVC AV28WZ4, weet iemand hoe je bij deze tv in het service menu kunt komen?
    Heb het al gevonden, werkt op dezelfde manier.

    I+mute tegelijk op de AB.

  12. #12

    Standaard

    eus heeft niets met de nieuwe versie te maken.

    jvc levert met alle tv's een code van eus of eps. eps staat voor zilvere behuizing.

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sander Dubbeldam
    eus heeft niets met de nieuwe versie te maken.

    jvc levert met alle tv's een code van eus of eps. eps staat voor zilvere behuizing.
    ok... das mooi

    Nu nog w88 op m'n "nieuwe" versie....

  14. #14

    Standaard

    Ik weet dat dit een enorm oud topic is, maar toch wil ik het even kicken.

    Dankzij de tip in de tweede post van dit topic heb ik het beeld van mijn JVC breedbeeld kunnen corrigeren (vertical shift) zodat ik bovenin mijn beeld, wanneer ik een NTSC R1 DVD afspeel, geen lelijke groene balk krijg.

    Mijn dank is, ruim 5 jaar na de opening van dit topic, waanzinnig groot.
    Bier.

  15. #15

    Standaard

    Goed nieuws voor jou en daar zijn we blij om

    En ook een goed voorbeeld van forum gebruikers die eerst de zoekfunctie gebruiken vooraleer te beginnen met vragen stellen. Top!

  16. #16

    Standaard Instructie handleiding

    Beste JVC bezitters,
    Tijdens mijn verhuizing ben ik mijn handleiding kwijt geraakt, dit is nu een gemis, want heb al veel kunnen instellen op mijn nw adres, maar er zijn een aantal zenders erg slecht, en wat ik probeer het blijft slecht, ook geen geluid meer van tv op mijn nieuw aangeschafte home set,dit zal een instelling moeten zijn, maar helaas, dit staat in handleiding, en die is kwijt.
    WIE KAN MIJ ER AAN HELPEN,of een LINK geven waar ik deze kan downloaden.

    BEDANKT voor een ieder die mij tracht te helpen.
    Kees.

  17. #17

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •