Pagina 17 van 31 EersteEerste ... 713141516171819202127 ... LaatsteLaatste
De resultaten 401 tot 425 van 771 worden weergegeven.
  1. #401

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter Kleine Bekijk bericht
    Only the brave. Film op de blinde gok gekocht vanwege onderwerp (Japans usa-eenheid die vecht tegen Duitsers).
    De film staat in formaat mpeg2 op de blu-ray met geluidsformaat dd. 20 en d5.1. Dus geen hd-beeld en geen hd-geluid.
    Ik kreeg vandaag de volgende reactie van de uitgever:
    De blu-ray is van een HD Tape ingeladen en in HD (1920x1080).
    De compressie die gebruikt is, is een MPEG2HD techniek. En op de DVD wordt de MPG2SD techniek gebruikt.
    De film op de blu-ray heeft een HD resolutie van 1920x1080 terwijl de DVD het moet doen met een SD resolutie van 768x576.

    Het verschil tussen blu-ray en DVD is dus de beeldkwaliteit .
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  2. #402

    Standaard

    Tja, alleen de reactie vwb de beeldkwaliteit dus.... Mocht ik het fout hebben dan moeten jullie me maar corrigeren, maar volgens mij is MPEG2 toch wel een beetje het Lada'tje onder de compressietechnieken....

  3. #403

    Standaard

    Volgens mij werd MPEG2 vooral in het begin veel gebruikt en mits goed gebruikt kan er best wat moois tevoorschijn getoverd worden, maar eigenlijk is dit een mooie vraag voor De Hollander.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  4. #404

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Volgens mij werd MPEG2 vooral in het begin veel gebruikt en mits goed gebruikt kan er best wat moois tevoorschijn getoverd worden, maar eigenlijk is dit een mooie vraag voor De Hollander.
    Klopt wat jij zegt, MPEG2 vooral in het begin veel gebruikt en mits goed gebruikt kan er best wat moois tevoorschijn getoverd worden, maar moet het wel in een hogere bitrate zijn.
    Kingdom of heaven is een voorbeeld, heeft ook een mpeg2 codec de hele BD50 is beschreven en toch heeft deze artifacts.
    Met een video bitrate van 24,04 Mbps en een speelduur van ruim 3 uur zit je wel zo'n beetje aan het maximum.
    MPEG-4 AVC was beter geweest in verband met de efficiëntie, want MPEG-2 is alleen goed inzetbaar bij 32+ Mbps
    De Sony baas die over o.a. over de encoding heeft in een interview gezegd dat MPEG-4 AVC en VC-1 dicht bij elkaar in de buurt liggen, maar dat MPEG-4 AVC de voorkeur heeft in verband met meer mogelijkheden voor finetuning van de encoding (featureset). Met de VC-1 codec wordt de film smoother de grain wordt heel lichtjes gladgestreken.
    Daarnaast zei hij dat zelfs MPEG-2 nog goed kan meekomen voor grainy films met 35+ bitrate.
    Maar het is maar net hoe de reencode wordt uitgevoerd, je kan kan zelfs dmet de beste codec een rommeltje maken.
    Belangrijk is dat er genoeg tijd aan wordt besteed.
    Maar nu in deze tijd mag er geen Mpeg2 codec meer worden gebruikt voor blu-ray.
    Laatst aangepast door De_Hollander : 27-09-2011 om 18:44

  5. #405

    Standaard

    Is er na al die blunders de laatste tijd bij die backcatalogue titels van Universal al iets bekend over Requiem for a Dream? De hoes zal ook wel weer de nodige fouten bevatten, maar hoe staat t met de disc? Is die kwalitatief wel in orde??

  6. #406

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rvvnr1 Bekijk bericht
    Is er na al die blunders de laatste tijd bij die backcatalogue titels van Universal al iets bekend over Requiem for a Dream? De hoes zal ook wel weer de nodige fouten bevatten, maar hoe staat t met de disc? Is die kwalitatief wel in orde??

    Ik vrees er voor, ik ga deze morgenmiddag bekijken. Ik heb gemerkt dat U-571 heel veel last heeft van stutterend beeld en ook Brotherhood of the Wolf en Being John Malkovich hebben er lichtjes last van.
    Candyman en Memento moet ik ook nog zien.

    Teveel gereleased op een dag vind ik...

    Voor U-571 heeft Universal al een onderzoek ingesteld.

  7. #407

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jurgen42u Bekijk bericht
    Ik vrees er voor, ik ga deze morgenmiddag bekijken. Ik heb gemerkt dat U-571 heel veel last heeft van stutterend beeld en ook Brotherhood of the Wolf en Being John Malkovich hebben er lichtjes last van.
    Candyman en Memento moet ik ook nog zien.

    Teveel gereleased op een dag vind ik...

    Voor U-571 heeft Universal al een onderzoek ingesteld.
    Deze heb iik ook.... maar nog niet bekeken

    Kan je ons op de hoogte houden wat universal gaat doen?

  8. #408

    Standaard

    Requiem for a dream ziet er goed uit op BD, is wel een BD25 ipv BD50. Gemiddelde bitrate tussen 15 en 25, soms eens wat hoger. AVC codec. Zie ook review op dvdinfo.be

  9. #409

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jurgen42u Bekijk bericht
    Requiem for a dream ziet er goed uit op BD, is wel een BD25 ipv BD50. Gemiddelde bitrate tussen 15 en 25, soms eens wat hoger. AVC codec. Zie ook review op dvdinfo.be
    Zie er daar niet een van de Blu-Ray....

  10. #410

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rvvnr1 Bekijk bericht
    Zie er daar niet een van de Blu-Ray....
    Neen, inderdaad, een review van RfaD op BR hebben we niet staan!
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  11. #411

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jurgen42u Bekijk bericht
    Ik vrees er voor, ik ga deze morgenmiddag bekijken. Ik heb gemerkt dat U-571 heel veel last heeft van stutterend beeld en ook Brotherhood of the Wolf en Being John Malkovich hebben er lichtjes last van.
    Candyman en Memento moet ik ook nog zien.

    Teveel gereleased op een dag vind ik...

    Voor U-571 heeft Universal al een onderzoek ingesteld.
    Veel films hebben last van stutterend beeld, en het ligt er ook aan waar je clear motion op hebt staan. Zet je hem op clear dan krijg je niet steeds zo'n rare verspringing.

  12. #412

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door De_Hollander Bekijk bericht
    Veel films hebben last van stutterend beeld, en het ligt er ook aan waar je clear motion op hebt staan. Zet je hem op clear dan krijg je niet steeds zo'n rare verspringing.
    Het is al eens vaker gezegd: filmliefhebbers zetten het beste alle beeld"verbeteraars" uit. Of kopen een plasma.

  13. #413

    Standaard

    Met alle beeldverbeteraars uit kan het nog hakkelen. Zelfs op een nieuwe plasma heb ik het gezien.

  14. #414

    Standaard

    Nog een catalogustitel van E-ONE Entertainment die niet het correcte aspect ratio heeft meegekregen: Rounders. 1.78.1 in plaats van 2.35.1. Terwijl laatstgenoemde ratio wel achterop vermeld staat.

    Het is opletten geblazen bij titels van Miramax door E-ONE. Retourneren was gelukkig geen probleem bij Saturn, dus dat scheelde nog.
    I used to steal birds, but now I'm a newspaper man. (Mr. Fox)

  15. #415

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Daniël V. Bekijk bericht
    Nog een catalogustitel van E-ONE Entertainment die niet het correcte aspect ratio heeft meegekregen: Rounders. 1.78.1 in plaats van 2.35.1. Terwijl laatstgenoemde ratio wel achterop vermeld staat.

    Het is opletten geblazen bij titels van Miramax door E-ONE. Retourneren was gelukkig geen probleem bij Saturn, dus dat scheelde nog.
    In de US staat hij er wel in 2.35:1 op: http://www.blu-ray.com/movies/Rounders-Blu-ray/3643/
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  16. #416

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Daniël V. Bekijk bericht
    Nog een catalogustitel van E-ONE Entertainment die niet het correcte aspect ratio heeft meegekregen: Rounders. 1.78.1 in plaats van 2.35.1. Terwijl laatstgenoemde ratio wel achterop vermeld staat.

    Het is opletten geblazen bij titels van Miramax door E-ONE. Retourneren was gelukkig geen probleem bij Saturn, dus dat scheelde nog.
    Bij E-ONE klopt het haast nooit met de juiste ratio en zeker met wat ouder titels.

  17. #417

    Standaard

    Sissi-trilogie 1080i, ipv 24p als in Duitsland. Wel heel mooi beeld.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  18. #418

    Standaard Memento vraagje.

    Hoi kan me iemand vertellen of de NL blu-ray Momento een bd25 of bd50 is?
    En om welke codec, deze is van Universal Pictures, en ik weet dat de info op de cover meestal een fout bevat.

    Alvast bedankt

  19. #419

    Standaard

    De hoes zegt BD50, maar op het schijfje zie ik maar 1 ring rond het gat. Of dat betekent dat het 'slechts' een BD25 is? Mij interesseert het niet zo, want ik ben nu eenmaal geen 'technische' kijker zoals jij.
    Laatst aangepast door Marcel Hoeve : 29-10-2011 om 19:29

  20. #420

    Standaard

    alle Universal backcatalogs die recent zijn uitegegeven zijn BD25, behalve Being John Malkovich en Candyman, die zijn BD50

  21. #421

    Standaard

    De codec is: MPEG-4 AVC (volgens PowerDVD). Bitrates liggen tussen de 17 en 20Mbps, met uitschieters naar 27Mbps. Zover de technische info.
    Beeld ziet er echter prima uit, zoals Werner ook al vaststelde in zijn review.
    Met de extra's is het echter droef gesteld: helemaal niets.

  22. #422

    Standaard

    Oke bedankt voor jullie reactie.

  23. #423

    Standaard

    Son of Babylon van justbridge

    1080i en DTS HD HR i.p.v. de vermelde 1080p en DTS HD MA
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  24. #424

    Standaard

    Ik zie dat Lion King, The - Diamond Edition en beeldverhouding heeft van 1:78 waar het origeneel 1:66 is. Is dat wat jullie betreft deze afwijking erg genoeg om in de lijst te worden op genomen?

  25. #425

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door homernt Bekijk bericht
    Ik zie dat Lion King, The - Diamond Edition en beeldverhouding heeft van 1:78 waar het origeneel 1:66 is. Is dat wat jullie betreft deze afwijking erg genoeg om in de lijst te worden op genomen?

    Raar, heb hem zelf ook liggen en DVD profiler vermeld toch de 1.66 beeldverhouding, ook al staat er 1.78 op de hoes. Zal hem nog eens moeten bekijken.

Pagina 17 van 31 EersteEerste ... 713141516171819202127 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •