Pagina 9 van 18 EersteEerste ... 5678910111213 ... LaatsteLaatste
De resultaten 201 tot 225 van 446 worden weergegeven.
  1. #201

    Standaard

    "Mijn favoriete film allertijden is momenteel Apocalypse now! en daarvoor was het 2001: a space Odyssey. Binnenkort zal het wel weer wat anders zijn denk ik. Citizen Kane is ook geweldig om over E.T. the Extra-terrestrial, Vertigo, Casablanca, Gone with the wind, Goodfellas, The godfather, Raging bull, Dr. Strangelove, Amelie, Rear window, Taxi driver, The gold rush, Vertigo, The big Lebowski, My fair lady, City lights (aww.. die moet ik zien vanavond), Solyaris, Metropolis, Se7en, Lawrence of Arabia, The Exorcist, Blade Runner, Requiem for a dream, Cinema Paradiso, North by Northwest, de LOTR-trilogie en Singin in the rain maar even niet te spreken..."

    Ah! een frisse wind tussen alle Armageddons (wat!?), Air Buds (huh!?)Green Miles, Gladiators en Pearl Harbors als favo film door. Ik wil niemand een mening opleggen natuurlijk; maar een van de laatste vijf als favo film opgeven , daar kan ik echt niet bij (maar misschien ben je een beginnende kijker of zo)
    Maar goed, misschien iets waar anderen weer niet bij kunnen :wink: ; mijn favo films zijn Lawrence of Arabia en 2001; daarna Citizen Kane, Rear Window, Godfather part II, Dr. Strangelove, Pulp Fiction, C'era...west, Empire, On the Waterfront, LOTR 1t/m3 als geheel, Silence of the Lambs, Night of the Hunter, Shawshank, Godfather, Casablanca, Chinatown, Sunset Blvd, One flew, Vertigo, Goodfellas, Some like it hot, 12 Angry men, Barry Lyndon, Searchers (allemaal op volgorde van1 t/m 25! ik heb er nog 75 meer in mijn (reken maar uit) top 100!)

    mzzl

  2. #202

    Standaard

    Vind het heel moeilijk om mijn favoriete film aan te geven, maar ik weet
    wel welke film bij mij het meeste indruk heeft gemaakt .
    Dat is zonder twijfel Leaving las vegas met Nicolas Cage !

  3. #203

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door bepgreet
    "Mijn favoriete film allertijden is momenteel Apocalypse now! en daarvoor was het 2001: a space Odyssey. Binnenkort zal het wel weer wat anders zijn denk ik. Citizen Kane is ook geweldig om over E.T. the Extra-terrestrial, Vertigo, Casablanca, Gone with the wind, Goodfellas, The godfather, Raging bull, Dr. Strangelove, Amelie, Rear window, Taxi driver, The gold rush, Vertigo, The big Lebowski, My fair lady, City lights (aww.. die moet ik zien vanavond), Solyaris, Metropolis, Se7en, Lawrence of Arabia, The Exorcist, Blade Runner, Requiem for a dream, Cinema Paradiso, North by Northwest, de LOTR-trilogie en Singin in the rain maar even niet te spreken..."

    Ah! een frisse wind tussen alle Armageddons (wat!?), Air Buds (huh!?)Green Miles, Gladiators en Pearl Harbors als favo film door. Ik wil niemand een mening opleggen natuurlijk; maar een van de laatste vijf als favo film opgeven , daar kan ik echt niet bij (maar misschien ben je een beginnende kijker of zo)
    Maar goed, misschien iets waar anderen weer niet bij kunnen :wink: ; mijn favo films zijn Lawrence of Arabia en 2001; daarna Citizen Kane, Rear Window, Godfather part II, Dr. Strangelove, Pulp Fiction, C'era...west, Empire, On the Waterfront, LOTR 1t/m3 als geheel, Silence of the Lambs, Night of the Hunter, Shawshank, Godfather, Casablanca, Chinatown, Sunset Blvd, One flew, Vertigo, Goodfellas, Some like it hot, 12 Angry men, Barry Lyndon, Searchers (allemaal op volgorde van1 t/m 25! ik heb er nog 75 meer in mijn (reken maar uit) top 100!)

    mzzl
    Hoewel ik zelf niet allemaal echte meesterwerkjes in mijn lijstje heb staan, ben ik wel akkoord met je mening. Natuurlijk kan je niemand iets opleggen, en ik vind het ook zever om te zeggen dat de klassiekers PERSE betere films zijn, maar ik vind dat zijn wel films dat je tenminste moet gezien hebben. En hoewel niet allemaal, een groot deel heb ik er toch van gezien, en dat deel heb ik wel in mijn collectie staan.

    Ergens ben ik er ook wel mee akkoord, als ik een beetje in een nostalgische bui ben, dat hoewel ik nog zoooo van LOTR hou, dat sommige soort films... gewoon niet meer gemaakt worden.
    Pas op, ik heb EERLIJK LOTR bij mijn favorieten toegevoegd, ik vind het een prachtig meesterwerk, maar soms kijk ik ook naar Jaws, de oudere spielberg films, de oudere francis ford coppola films, en dan vind het vaak jammer dat vaak de montage vandaag zoveel sneller gaat, en niemand meer zo die oude trage spanningsopbouw kent (Sergio Leone bijvoorbeeld). (Sorry als ik veralgemeen met 'niemand', ik weet dat er veel filmliefhebbers op dit forum zitten die VEEL meer filmklassiekers dan mij hebben gezien)
    Soms als je kijkt naar moderne Michael Bay films, en je vergelijkt het met een Sergio Leone (het is maar een voorbeeld): dat zijn beiden films die geen wereldverbeterende boodschappen hebben. Maar bij een Sergio Leone was spanningsopbouw, dialoog, muziek, beeld, kadrage, zodanig goed... Dat zijn echt de grote meesters denk je dan vaak (samen met Spielberg, mijn favoriet, Francis Ford Coppola, vooral diens eerdere films dan, Orson Welles, hoewel ik slechts Citizen Kane van hem heb gezien, maar die vond ik prachtig, Touch of Evil moet ik nog zien,...)
    Het is ook verkeerd om alle moderne films als 'Michael Bay' films te gaan zien, dat zou pas een grooooote belediging zijn, dat besef ik ook wel. Als ik zo klink, dan is dat zeker mijn bedoeling niet.

    Daarom, als ik nu tegenwoordig nog een draaiboek maak van mijn filmpjes, probeer ik vaak in lange, gecontroleerde shots te werken, om tenminste een beetje meer het gevoel van de oudere films terug te krijgen. Dat is moeilijk, want ondanks mijn preek hier, moet ik ook schuldig pleiten: ik hou van Requiem for a dream (nuja daar heeft die snelle montage wel nog een filmische functie), en soms kan ik ook van een snelle actiefilm genieten. Hoewel dat laatste wel steeds minder het geval is.
    Ik hou nog altijd bijvoorbeeld van Memento en LOTR en 25th hour, omdat het duidelijk films met een ziel zijn.
    Een Edward Scissorhands is voor mij ook een regelrechte klassieker, maar daar zit dus een hart in. Toen ik klein was vond ik The Rock schitterend, echt waar, en ik kan hem nog waarderen. Nicolas Cage en Sean Connery zijn een prachtkoppel :wink: maar hoe meer klassiekers je gaat zien, hoe minder je soms van de nieuwere 'snelle hapklare films' gaat genieten, hoe meer je een gecontroleerd tempo gaat waarderen. Ik moet het bekennen dat, toen ik na vele jaren The Rock opnieuw zag, zelfs gekocht op dvd, toch een beetje teleurgesteld was.
    (Ow, ik ben 17 trouwens, ik ben geen 40jarige, en ook geen 13 jarige, niet dat die leeftijden iets betekenen )

    Als ik moet kiezen, geef me dan maar een A Clockwork Orange, een ouderwetse Jaws, een Indiana Jones trilogie. Wat een montage en draaiboeken!
    Nuja, ik moet altijd dubbel blijven : vandaag worden er ook nog klassiekers gemaakt, en dat mogen we niet over het hoofd zien. En ik hou ook niet van een soort 'pseudo intellectuele' critici houding.
    (ge kent niks als ge da ne goeie film vindt!)
    (btw, ik zeg niet dat jij dat hier zei :-p)
    Ik hou enorm van films gelijk (zie mijn lijst uiteraard :-p maar er zijn er zoveeel) Requiem For A Dream, Memento, 25th hour... Maar op een of andere manier, en iedereen mag het oneens met me zijn, voel je soms bij die oudere films echt die tijdloosheid.

    Maar misschien dat we binnen 50 jaar ook de tijdloosheid van LOTR voelen en zeggen: zo maken ze ze niet meer.

    Alleen spijtig soms dat het vandaag soms allemaal met de computer gemaakt wordt. Bij LOTR past dat nog, daar heb je zooo massieve veldslagen, die zodanig gevuld zijn met beesten in plaats van mensen, dat het gemakkelijker is met computer (nuja dat is het altijd) en ook niet mogelijk soms... maar ik vind bijvoorbeeld een veldslag uit Braveheart, met allemaal échte figuranten, wel véééél aangrijpender en realistischer overkomen bij de toeschouwer als dan de veldslagen van LOTR, wat niet wil zeggen dat ik Braveheart een betere film vind. (Ja, hangt beetje van moment tot moment af)
    Ik heb zo'n beetje de mening: als je het écht kan doen, doe het dan ook echt. Het drijft de geloofwaardigheid op voor de toeschouwer.

    Daarom dat ik niet van de moderne star wars films kan genieten, en ik het wat raar vind dat zoooveel mensen er naar uitkijken.
    En hiermee wil ik niemand tegen de schenen schoppen, waarschijnlijk vinden de meesten het onwaarschijnlijke fun, daar zijn ze ook voor bedoeld, maar door al die computer effecten en het verloren gaan van goede dialogen en goed scenario, vind ik die prequels compleet koel, kil en afstandelijk overkomen.
    Ik hou van een pure entertainmentfilm, maar bij die prequels is elk shot wat tonen van computereffecten, en zijn de karakters uit karton gemaakt. Spijtig van goeie acteurs als Liam Neeson en Ewan Mcgregor toch wel.
    Maar dat is weer mijn mening, en een andere discussie, die al veel té vaak wordt gehouden op internet.

    Eigenlijk heb ik examens, ik zou nu moeten leren, wat ik ook ga doen, in plaats van hier ellenlange preken af te steken.

    Sorry als dit een té lange post was :-p

    byebye! en veel kijkplezier aan iedereen gewenst

  4. #204

    Standaard

    Voor mij is de eeuwige nummero uno Forrest Gump. Zo hartverwarmend en zacht. Volgens mij kan ik 'm elke dag wel een paar keer bekijken en dan nog zou hij niet vervelen. Als er ooit een film de nummer één positie overneemt, dan erken ik pas dat wonderen écht bestaan.

    De LOTR trilogie is natuurlijk een hele goede tweede :wink:
    Leland Gaunt: "The young carpenter from Nazareth? I know him well. Promising young man. He died badly."

  5. #205

    Standaard

    Klassiek antwoord wellicht: Pulp Fiction, van nabij gevolgd door Reservoir Dogs

  6. #206

    Standaard

    Ik wil even reageren op bepgreet. Ik heb de film Air Bud in m'n lijstje gezet omdat het zo'n lekkere niets-aan-de-handfilm is. Ik ben nu 16 jaar, en als ik dit zou zeggen zouden veel mensen me uitlachen. Maar Air Bud is zo'n lekkere kinderfilm die ook niet zo zoet is, hoewel de film het vaste stramien van elke kinderfilm volgt. Maar die honden zijn zo cool! 8)
    En nog even reageren op jouw films:
    Lawrence of Arabia is prachtig, Some Like it Hot is keer op keer hilarisch, Casablanca is geweldig, Metropolis was ik vergeten te noemen :P (de godfather van de sf-films) en Cinema Paradiso, die ook in mijn lijst stond, is een van de meest ontroerende films aller tijden.
    Maar soms wil je wel eens wat anders, begrijp je? Mijn lijstje bestaat uit zoveel verschillende film(s)(genres) omdat er bij elk genre wel wat leuks en aparts te beleven valt. En alleen klassiekers gaan ook vervelen :wink: .
    Mr Fairbrother: 'Is Ted here?'
    Spike: No, he's doing the whocanputhisheadinabucketofwaterthelongest-competion!

  7. #207

    Standaard

    Bij de weg een heel goed stukje van Mathieu!
    Mr Fairbrother: 'Is Ted here?'
    Spike: No, he's doing the whocanputhisheadinabucketofwaterthelongest-competion!

  8. #208

    Standaard

    bij mij was het altijd The gofather.
    Maar nadat ik het laatste deeel van The Lord Of the Rings heb gezien ben ik bang dat ik moet overstappen en de Trilogie van de Lord of the rings mijn Favoriete film allertijden is

  9. #209

    Standaard

    vanzelfsprekend: LotR trilogy
    TV: Panasonic TX-P50UT50 - Receiver: Onkyo TX SR313 - Blu-ray: Sony BDP-350B - Mediaplayer: Mede8er 600X3D - Console: Playstation 3 - Center: Mission M7C1 - Fronts: Mission 760Subwoofer: Pioneer SW110S - Kabels: Oehlbach


  10. #210

    Standaard

    The Shawshank Redemption ... voor de rest zie mij lijstje :wink:

  11. #211

    Standaard

    Ik heb LOTR 1,2 en 3, Titanic, The Patriot, Terminator 2, Gladiator, Braveheart en Saving Private Ryan heel hoog staan.

  12. #212

  13. #213

    Standaard

    hoe meer klassiekers je gaat zien, hoe minder je soms van de nieuwere 'snelle hapklare films' gaat genieten, hoe meer je een gecontroleerd tempo gaat waarderen
    Mooi gezegd Mathieu, zo voel ik dat ook. Geeft mij maar die oldies, al zijn nieuwe "snelle hapklare films" soms ook wel te pruimen.

    On topic --> zowat de moeilijkste vraag die je kan stellen vind ik: "wat is je favoriete film" M vind ik een schitterende film uit de Duitse cinema, Once Upon a Time in the West vind ik een klasse western, The Godfather is een top gangsterfilm, The Maltese Falcon een intrigerende film noir, The Adventures of Robin Hood een prachtige technicolor, Requiem for a Dream is een mooi drama, Monsters inc. is lief etc etc. Een ALL TIME favorite kan ik echt niet noemen, dat is te moeilijk.

    Wel heel leuk om erover na te denken, komen al die mooie films weer voorbij.
    Dit is mijn uitspraak en hiermee zult u het moeten doen!
    YMDB

  14. #214

  15. #215

    Standaard

    Mijn top 10:

    1. LOTR Trilogy
    2. The Shawshank Redemption
    3. The Rock
    4. Gladiator
    5. Schindler's List
    6. Star Wars (original trilogy)
    7. Pulp Fiction
    8. The Lion King
    9. Braveheart
    10. The Godfather

    Verder nog hoog in mijn lijstje:
    Indiana Jones, Das Boot, The Matrix, Pirates of the Carribean, Se7en, Training Day, American Beauty, The Pianist, Enemy of the State, Instinct enz..
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  16. #216

    Standaard

    Stalker (Tarkovsky)

  17. #217

    Standaard

    The Godfather Trilogy uiteraard

    Verder behoren tot mijn favorierten:

    Citizen Kane
    Gone With The Wind
    LOTR Trilogy
    Pulp Fiction
    Star Wars Trilogy
    Roman Holiday
    Breakfast At Tiffany`s


    en nog veel meer
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  18. #218

  19. #219

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pxl
    On top of my list:
    SEVEN SAMURAI
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Remi van Nes
    Stalker (Tarkovsky)

  20. #220

    Standaard

    Mijn drie favoriete films zijn Vertigo, M en American Beauty.

  21. #221

    Standaard

    Blow
    A Time to Kill
    Few Good Men A
    Scarface

  22. #222

  23. #223

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Prekip
    Ook goed! :P

  24. #224

    Standaard

    Lastig om de allerbeste te noemen, maar deze staan in elk geval erg hoog:

    - Lord Of The Rings
    - Bram Stoker's Dracula
    - Braveheart
    - Green Mile
    - Shawshank Redemption

  25. #225

    Standaard

    Once Upon A Time In America.
    Oskar Schindler: Stern, if this factory ever produces a shell that can actually be fired, I'd be very unhappy.

Pagina 9 van 18 EersteEerste ... 5678910111213 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •