Pagina 64 van 104 EersteEerste ... 145460616263646566676874 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1.576 tot 1.600 van 2580 worden weergegeven.
  1. #1576

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen P. Bekijk bericht
    ehm, ik heb de hype niet helemaal meegekregen, maar waar gaat Inception eigenlijk over? (dat haal ik nl. niet uit je stuk )
    Ik weet het zelf ook niet, heb alleen 1 keer de trailer gekeken en wil gewoon verrast worden!

    De acteurs wisten het zelf ook niet eens, alleen informatie over hun eigen rollen. Inception, het beste geheim van Hollywood?!


  2. #1577

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Erwin de Koning Bekijk bericht
    DON'T LOOK NOW

    Had hem al eerder gezien, jaren geleden en toen vond ik er niets aan. Nu in de herkansing en ik vind het nog steeds een hele saaie film met vervelend camerawerk en een (zoals altijd) statische Sutherland

    3.0

    Trailer

    Een 3? no way.....

    Maar goed, het blijft persoonlijk natuurlijk...
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  3. #1578

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen P. Bekijk bericht
    ehm, ik heb de hype niet helemaal meegekregen, maar waar gaat Inception eigenlijk over? (dat haal ik nl. niet uit je stuk )
    Dat is heel moeilijk uit te leggen zonder er iets over te verklappen.
    Zal t proberen uit te leggen tussen spoiler tags maar het beste is eigenlijk als je er zo min mogelijk over weet.


    DiCaprio z`n werk bestaat uit het halen van geheimen uit de geheugens van mensen terwijl ze slapen. Hij gaat samen met z`n collega de droom in van de persoon in kwestie. Hij wordt echter door een rijk zakeman (Ken Watanabe) gevraagd om een idee ín de gedachte van iemand te plaatsen, een heel moeilijk proces. Dat proces heet Inception.

    Go check it out!


    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen P. Bekijk bericht
    Alsjeblief, ik heb je recensie gepimpt met Dark Knight invloeden. Kan je gebruiken als je die gaat kijken
    Haha Niets te doen?
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  4. #1579

    Standaard

    bedankt! Ik ga niet vaak naar de bios, maar deze wil ik wel ff meepakken!
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  5. #1580

    Standaard

    311. Yi yi (2000)
    Yi Yi aka Yi Yi: A One and a Two (Edward Yang, 2000)

    Mooi drama over het dagelijks leven van een Taiwanese familie en de dingen die hen bezighouden op dat moment zoals leven, dood, relaties en liefde.

    De setting is goed, de personages zijn net echte mensen (toch wel het grootste compliment wat voor een personage bestaat) en het acteerwerk dus ook fantastisch. De cinematografie is statisch, maar ook mooi.

    De film is simpelweg op elk front uitstekend, en voor mij was het enige 'probleem' de lange speelduur van 3 uur. Het tempo van de film ligt ontzettend laag en bestaat vrijwel alleen uit statische shots, waarin de personages als het hen uitkomt hun ding doen. Ik wil niet zeggen dat de film saai is, maar naar mijn mening had het in een kortere tijd ook wel verteld kunnen worden.

    7.2
    312. To Live and Die in L.A. (1985)
    To Live and Die in L.A. (William Friedkin, 1985)

    Stijlvolle actie-thriller over geheime dienst agent Petersen (een jonge Grissom van CSI) die na de dood van zijn partner wraak zweert tegen degene die hem vermoord heeft. Dit is Rick Masters (Dafoe), die eigen geld print en verkoopt.

    Deze typische jaren 80 actie-thriller (inclusief synthesizer soundtrack!) is eigenlijk constant redelijk, maar maakt aan het einde een enorm vreemde keuze waardoor de anti-climax enorm tegenvallend is.

    Petersen gaat namelijk dood , en dit gebeurt echt in een split-second. Pief-paf. Niet eens poef. Terwijl de kijker dit nog probeert te verwerken, gaat de nieuwe partner (onsympathiek, een verrader, valt in slaap tijdens een belangrijke stake-out en gewoon een vervelend personage) achter Masters aan.

    Wie is dan nu de protagonist? In mijn mening was het dan Rick Masters, een man die gewoon geld probeert te verdienen en verder weinig fout doet. Maar goed, schijnbaar hoort het publiek nu te juichen voor die nieuwe partner. Na afloop gaat deze als klap op de vuurpijl ook nog even naar de informant/scharrel van Petersen, met de doodleuke boodschap: "You work for me now", alsof hij het baasje is, terwijl hij 20 minuten terug in de film nog aan het huilen was als er wat druk op hem komt te staan.

    De film zelf is verder niet eens zo slecht, met wat semi-spannende scenes, een behoorlijk toffe achtervolging met, wat later blijkt, de FBI en genoeg cheesyness om te blijven boeien. -1 vanwege het ontzettend slechte einde.

    5.5
    En vanavond naar Inception!
    Laatst aangepast door Don van Straalen : 22-07-2010 om 13:24

  6. #1581

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen P. Bekijk bericht
    bedankt! Ik ga niet vaak naar de bios, maar deze wil ik wel ff meepakken!
    Zeker doen! Tip: ga `m zien op het grootst mogelijke scherm en (uiteraard) de digitale versie!

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Don van Straalen Bekijk bericht
    En vanavond naar Inception!
    Benieuwd naar je recensie en wat je er van vindt
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  7. #1582

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TheGodfather Bekijk bericht
    Benieuwd naar je recensie en wat je er van vindt
    Ik ook

  8. #1583

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen P. Bekijk bericht
    Antichrist.

    Ontzettend mooie k*tfilm, of pretentieuze pseudo-intellectuele filmprut. Eerst maar eens laten bezinken. Chaos reigns zegt de pratende wolf. Wat doe je met die schaar? Later meer...
    Dat worden slapeloze nachten. Succes ermee.

    Opvallend trouwens dat ik ook eerst dacht mooie k*tfilm maar na wat leeswerk kwam ik al snel tot pretentieuze filmprut.

  9. #1584

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Verhoeven Bekijk bericht
    Dat worden slapeloze nachten. Succes ermee.

    Opvallend trouwens dat ik ook eerst dacht mooie k*tfilm maar na wat leeswerk kwam ik al snel tot pretentieuze filmprut.
    Ikzelf mis een religieuze achtergrond, maar het is me in ieder geval duidelijk dat meneer Lars weinig positiefs over het onderwerp te melden heeft. Ik snap alleen de titel niet direcht, want de Antichrist (=Satan) haal ik niet direct uit het verhaal. Ik las ergens dat je Antichrist meer moet zien in een andere vertaling, als in 'niet in Christus gelovende' o.i.d. Dat zou het dus meer een atheïstische inslag zijn. Iets wat zou stroken met het karakter van Dafoe. Hij nuanceert het onderzoek van zijn vrouw (de rol van de vrouw in de Middeleeuwen, mede bezien vanuit het geloof o.i.d.) door te zeggen dat er heel veel mensen/vrouwen onder valse voorwendselen destijds vermoord zijn omdat ze een heks, tovenaar of onder invloed van ... zouden zijn.
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  10. #1585

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen P. Bekijk bericht
    Ikzelf mis een religieuze achtergrond, maar het is me in ieder geval duidelijk dat meneer Lars weinig positiefs over het onderwerp te melden heeft. Ik snap alleen de titel niet direcht, want de Antichrist (=Satan) haal ik niet direct uit het verhaal. Ik las ergens dat je Antichrist meer moet zien in een andere vertaling, als in 'niet in Christus gelovende' o.i.d. Dat zou het dus meer een atheïstische inslag zijn. Iets wat zou stroken met het karakter van Dafoe. Hij nuanceert het onderzoek van zijn vrouw (de rol van de vrouw in de Middeleeuwen, mede bezien vanuit het geloof o.i.d.) door te zeggen dat er heel veel mensen/vrouwen onder valse voorwendselen destijds vermoord zijn omdat ze een heks, tovenaar of onder invloed van ... zouden zijn.
    http://www.whatiwatch.net/reviews.php?rec=18836

  11. #1586

    Standaard

    De laatste zin van de review....wat een conclusie zeg. Dat had ik er nou nooit uitgehaald

  12. #1587

    Standaard

    Ook nog gezien:

    309. Lolita (1962)
    Lolita (Stanley Kubrick, 1962)

    In de film zien we Professor Humbert Humbert die komt inwonen bij de weduwe Charlotte Haze en haar dochter Lolita. Humbert en Lolita hebben een bepaalde aantrekking tot elkaar, en als Lolita op zomerkamp wordt gestuurd besluit Humbert te trouwen met mevr. Haze (die verliefd op Humbert is geworden) zodat hij Lolita na de zomer weer kan zien. Als mevr. Haze echter overlijdt rijdt Humbert naar het zomerkamp op Lolita op te halen en verteld hij haar dat moeders in het ziekenhuis ligt, terwijl ze samen van hotel naar hotel reizen. Uiteindelijk is het Humbert die tot waanzin gedreven wordt als Lolita in het ziekenhuis belandt, en daarna zelfs verdwijnt.

    Sinds kort heb ik het boek The Stanley Kubrick Archives in bezit, en besloot eerst al zijn films te kijken voordat ik begin met lezen en de films voor mezelf spoil. Lolita, Killer's Kiss en een handje documentaires stonden dus op het programma.

    Totaal blanco ging ik de film in, geen idee waar het over ging of wie er in speelden. Ik vond de film verrassend humoristisch en de sterke, donkere openingsscène met een hilarische Peter Sellers zette de toon voor de film. Uiteindelijk vond ik Sellers' humor niet zozeer in de film passen, maar vond ik hem (net als in Dr. Strangelove) erg grappig en ga ik zeker meer van hem zien, maar dat terzijde.

    Mason weet bij vlagen ook grappig uit de hoek te komen met z'n droge humor, terwijl hij bij de serieuzere en dramatische stukken ook prima uit de voeten kan. Zijn gehele acteerprestatie is uitmuntend, evenals die van Shelley Winters als de weduwe die zich voor de voeten werpt van de nieuwe bewoner in haar huis. Ook de jonge Sue Lyon als Lolita weet zich prima staande te houden tussen deze sterke acteerprestaties, maar is niet bijster speciaal en voegt niet die extra diepte toe aan het personage, maar aan de andere kant; hoeveel diepte kan een 15 jarige tiener hebben?

    De film opent enorm sterk, maar zakt wat in niveau in het middenstuk en wordt aan het einde wat sterker, al wordt het niveau van het begin niet meer gehaald. Lolita is met 2,5 uur dan ook redelijk lang, en hier had (zeker in het middenstuk) zeker wel wat afgeschaafd kunnen worden.

    In Lolita wordt natuurlijk een taboe behandeld, maar schijnbaar is de film velen malen tammer dan het boek, waarin Lolita zelfs 12 is. Hierdoor is de film (waarin ze 15 is) een stuk minder controversieel als dat deze oorspronkelijk zou zijn.

    Uitstekende film, maar wel de minste die ik tot op heden van Kubrick gezien heb. (Wat vrijwel niks zegt, want de 8.3 is een hogere waardering dan de gemiddelde film die ik kijk)

    8.3

  13. #1588

    Standaard

    FEAR NO EVIL

    LUCIFER / MARK OF THE BEAST

    Het laatste halfuurtje is leuk en typisch jaren '80 maar kan niet verbloemen dat dit een wat rommelige film is waar meer in had gezeten. Het lijkt haast alsof het een miniserie in 3 delen was waar men een speelfilm van heeft gemaakt

    6.5

    Trailer


  14. #1589

    Standaard

    Vandaag gegeken Ica age 3 in 3d (thuis)
    Geeft toch weer een andere dimentie aan tv kijken, heb me er erg mee vermaakt en een stuk beter dan deel 2. Bij vlagen weer erg gelachen.

  15. #1590

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door raMniv Bekijk bericht
    Vandaag gegeken Ica age 3 in 3d (thuis)
    Geeft toch weer een andere dimentie aan tv kijken, heb me er erg mee vermaakt en een stuk beter dan deel 2. Bij vlagen weer erg gelachen.
    hoe dat in 3D?
    Startrader

    Dedicated HT: Sony HW30ES, Kingpin VFS210, Focal 826V, Focal 800CC, Focal 807V+Norstone stylum 2 stands., SVS PC12-NSD DSP, Marantz SR6007, HTPC met xbmc, Mele f10
    Woonkamer HT: LG 50pk950, Triangle Galaxy 2 speakers, Sub: Geen, Receiver: Pioneer VSX-919 AH-K, Mediaplayer: Htpc met openelec frodo + aeon mq5 skin, Telenet HD Digicorder, WII Black, Harmony One

    Storage: Unraid Pro Home Mediaserver

  16. #1591

    Standaard

    Alles wat je daarvoor nodig hebt vindt je bij de grote elektronicazaken.

    (3D Blu-ray, ooit van gehoord?)

  17. #1592

    Standaard

    Ik denk dat hij bedoelt dat deze nog niet op 3D te koop is.
    Als ik het goed begrijp wordt Ice Age 3 bij Panasonic 3D pakket geleverd.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  18. #1593

    Standaard

    Invasion of the Body Snatchers (Philip Kaufman, 1978 ) ****
    In deze remake van de gelijknamige jaren '50 film van Don Siegel is het plot verplaatst van het platteland naar de grote stad (San Francisco). Een mysterieuze plant ''kloont" mensen tijdens hun slaap waarna ze geen emoties meer hebben. De niet geïnfecteerden moeten niet in slaap vallen en uit de handen blijven van de 'mensen' die wel besmet zijn. Een kat-en-muis spel dat zijn weerga niet kent!
    In de jaren '50 versie had de film een duidelijke politieke inslag; de paranoia van het McCarthyism stond centraal. In deze remake is de 'rode dreiging' natuurlijk verdwenen en wordt er meer een sneer aan de new age beweging gegeven.
    Tot slot verschilt het einde enorm. In de originele versie moest Siegel van de studio kiezen voor een happy ending waar verspreiding voorkomen kon worden. In deze versie loopt een uitgeputte hoofdrolspeelster naar protagonist Donald Sutherland. Deze is echter ook overgenomen en met een door-merg-en-been-gaande schreeuw verraadt hij zijn vriendin. Heerlijk zo'n anti-Steven Spielberg einde!

    ----------------------------------------------------------

    Maria Larssons eviga ögonblick (Jan Troell, 2008 ) ****
    Deze waargebeurde oscargenomineerde periodefilm (de film speelt zich in het Zweden van ong. 1900) is een hommage aan een eenvoudige vrouw. Maria Larsson, de oma van de vrouw van regisseur Troell, wint een fotocamera. In plaats van hem te verkopen, gaat ze hem gebruiken en uiteindelijk wordt het zelfs haar beroep. In de tussentijd vecht ze (vaak letterlijk) voor haar huwelijk met haar gewelddadige alcoholistische man.
    De camera registreert haar leven en het leven om haar heen dat bol staat van nieuwe ontwikkelingen; stakingen, emancipatie en oorlog. Gelukkig verzandt de film niet in een té moralistische inslag. Het blijft een relatief intiem en persoonlijk portret van een 'bijzondere gewone vrouw'.
    Laatst aangepast door Coen P. : 22-07-2010 om 15:29
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  19. #1594

    Standaard

    Klopt, de blu ray van ice age 3d wordt bij de panasonic 50vt20 geleverd. (net als caroline) Verder kun je het regent gehaktballen 3d nog kopen.

  20. #1595

    Standaard

    THE EVICTORS

    Een beetje een vreemde eend in de horrorbijt deze horrorthriller die niets nieuws bied (ook niet in 1979) en ik weet ook niet echt goed wat ik er van moet vinden. Er gebeurt niet veel dus je zou zeggen dattie saai is maar dat is niet het geval. Jessica Harper is goed en Michael Parks is wat hij in iedere film is. Zichzelf

    Waar ik me aan stoorde zijn de lelijk gefilmde 'terug in de tijd' scenes (bruingelig zoals te zien in de trailer) die heel rommelig in het heden zijn geplaatst

    6.5

    Trailer


  21. #1596

    Standaard

    313. Léon (1994)
    Léon aka The Professional - International version (Luc Besson, 1994)

    Als de familie van Mathilda wordt vermoord gaat ze in opleiding bij eenzame buurman en huurmoordenaar Léon, zodat ze ooit wraak zal kunnen nemen op de mensen die haar familie hebben afgeslacht.

    Ik ben verder niet echt bekend met het werk van Besson, maar Léon is een uitstekende film die prima wegkijkt. Er zit voldoende actie en karakter ontwikkeling in de film om te blijven boeien. De film duurt meer dan 2 uur maar weet eigenlijk constant de aandacht erbij te houden.

    De film kent 'maar' 3 hoofdpersonages waardoor er genoeg tijd is om deze lekker uit te werken. Zo is daar Reno in de titelrol als Léon. Als hij aan het werk is is hij een emotieloze berekende en ijskoude killer. Hij kan echter niet lezen en schrijven en sociale vaardigheden heeft ie niet echt tot z'n beschikking. Dat vormt een mooi contrast met de jonge Portman die Mathilda speelt. Behoorlijk schattig maar ongelofelijk grof gebekt en praatgraag, een echt wise-ass. Als bad guy Stansfield zien we Oldman, die helemaal in z'n rol opgaat en het meest weet te overtuigen. Strak in pak en met wat tics en uitbarstingen* is hij één van de meest tofste villains ooit.

    Met de actie is het ook prima in in orde en de film kent een ultra gewelddadig einde waarin meerdere SWAT-teams het appartement van Léon binnenvallen (uh jongens, slecht idee). Gelukkig is de actie spaarzaam, wat mooi samengaat met het feit dat Léon een huurmoordenaar is, en geen actieheld. Ook de cinematografie weet te overtuigen, de actie wordt tof in beeld gebracht en de verloederde appartementsblokken zien er uitstekend uit.

    Cool!

    * Bring me everyone. What do you mean everyone? EVERYONE!!

    8.0

  22. #1597

    Standaard

    After.Life (Agnieszka Wojtowicz-Vosloo, 2009)



    Anna (Christina Ricci) is een dame die worstelt met haar relatie en sterft aan de gevolgen van een auto-ongeluk na boos weggereden te zijn van een etentje met haar vriend dat tot een ruzie heeft geleid. Het mortuarium waar ze wordt geprepareerd voor haar begrafenis wordt geleid door Eliot Deacon (Liam Neeson), en die lijkt de gave te hebben om met de doden te praten. Als kijker maak je die conversaties mee en zijn er logischerwijs de twijfels bij Anna omdat nog bewust meemaakt wat er allemaal gebeurt in het mortuarium. De prangende vraag of ze wel echt dood is wordt dan ook steeds meer het middelpunt van de film.

    After.Life heeft niet heel veel om het lijf maar is opzich best een vermakelijke film. Weinig poespas, stijgt nooit boven de middelmaat uit maar is ook nooit vervelend. Een aanvaardbaar debuut van de regisseuse.

  23. #1598

    Standaard

    Gisteren Inception gezien. Het overgrote deel van de mensen vond het dus een ***-film. Nauwelijks actie en een inleiding van bijna anderhalf uur. Drie keer raden wie er verzadigd uitkwam?

    Een film die uitdaagt tot discussie. Een film die je hersenpan een aantal keren laat kraken.

    Waar gaat het uiteindelijk om bij Inception? Het antwoord ligt in de kluis van de vader. We moeten onze menselijkheid houden.

    Deed me af en toe denken aan L'année dernière à Marienbad in combinatie met The Matrix. Kwantumfysica dacht ik ook een aantal keren aan...

    De film kent één gigantische minpunt en dat is de miscasting van ''Juno''. Op de een of andere manier lukt het Nolan nooit echt goed om een sterke vrouwelijke sidekick te casten. In Batman Begins was Katie Holmes de zwakste schakel. En nu dus Ellen Page die door de mand valt...

  24. #1599

    Standaard

    Invictus (Clint Eastwood, 2009) ****
    Zuid Afrika is in rep en roer. De apartheid is achter de rug, Nelson Mandela heeft Robben Eiland verlaten en is -nu de zwarten eindelijk stemrecht hebben- gekozen tot president. Om het land te verenigen besteed Mandela veel aandacht aan de 'Springboks', het nationale rugbyteam van Zuid-Afrika. Rugby is traditioneel de sport van de blanken, zodat er weinig animo is voor de wereldbeker die in 1995 in Zuid-Afrika gehouden gaat worden. Mandela weet dat sport verbroedert en vraagt aanvoerder Francois Pienaar om de beker te winnen. Een schier onmogelijke taak lijkt het...
    Invictus kent weinig scherpe randjes, maar de mengeling van politiek en sport (allen waargebeurd) werkt wonderwel. Regisseur Eastwood heeft hier een grote invloed op door zijn rustige, zelfverzekerde en klassieke manier van filmen. Daarnaast vertolken Morgan Freeman en Matt Damon hun real life karakters (Mandela/Pienaar) met verve. Als acteur was hij al een grootheid, maar ook als filmmaker heeft meneer Eastwood zijn sporen verdiend; hij is een akelig constant en goed palmares aan het opbouwen.


    Kijk nou zelf; pettendrager Clint is toch veel kewler met zijn omgebogen flap?
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  25. #1600

    Standaard

    Lol, wie draagt z'n petje dan ook zo?

    Ik ken er maar 1 en dat is "Action Dan".

    28 days... 6 hours... 42 minutes... 12 seconds. That... is when the world... will end.

Pagina 64 van 104 EersteEerste ... 145460616263646566676874 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •