Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 54 worden weergegeven.

Discussie: Titanic

  1. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sanne
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lex v/d Moolen
    De erbij verzonnen love-story is iets wat ik zie als een vervelend bijgerecht.
    Ik zie het toch meer als een aanvulling. Anders was het meer een documantaire geweest en geen film.
    Er moest idd een verhaaltje omheen gebreeen worden. Maar naar mijn mening veel te langdradig, en Pearl Harbour is nog erger! In diens geval kijk ik bv veel liever naar Tora! Tora! Tora!
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  2. #27

    Standaard

    Het Romantische verhaal vond ik niet TOP, maar ook zeker niet storend.
    De sets en decors van de film vond ik erg mooi en het zinken werd mooi in beeld gebracht.
    Oja alleen de clue van de film vond ik een beetje voorspebaar

  3. #28

    Standaard

    Wat ik meer als zeer storend kan ervaren is het aantal complete blunders die in de film zitten. Ook al horen die erin voor de film (of dingen die andere niet zien/kunnen zien) ik kan me daar werkelijk aan kapot ergeren. Ondanks dat ik de film zelf een kleine 8 durf te geven. 7.5 ofzo.
    Denk aan dingen als "Een derde rangs passagier die uberhaupt maar door het tweede rangs laat staan het eerste rangs gedeelte komt".
    Een eerste en derde rangs die op de piek komen. Ook in die tijd compleet verboden.
    Het ontbreken van de logo's van The White StarLine op de borden/kopjes/schoteltjes/etc. En zo nog een redelijk aantal van dit soort dingen. Al voor de film uitkwam had een redelijke stapel boeken over het schip liggen, en al die kennis zit dan net in je hoofd. Dan merk je dat eigenlijk per onmiddelijk. Maarja. Gewoon een goede film. Lovestory of niet

  4. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lex v/d Moolen
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sanne
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lex v/d Moolen
    De erbij verzonnen love-story is iets wat ik zie als een vervelend bijgerecht.
    Ik zie het toch meer als een aanvulling. Anders was het meer een documantaire geweest en geen film.
    Er moest idd een verhaaltje omheen gebreeen worden. Maar naar mijn mening veel te langdradig, en Pearl Harbour is nog erger! In diens geval kijk ik bv veel liever naar Tora! Tora! Tora!
    Tora rules!!!

    En ik vind van Titanic trouwens dat het wel meevalt. De lovestory is natuurlijk onvermijdelijk wil je een film maken met dit schip. Ik vind het wel mooi zo.

  5. #30

    Standaard

    De reden van succes is altijd moeilijk in te schatten. Ik denk alleen dat het succes komt omdat de massa zich in kon leven in de personages en werd meegesleept door het verhaal. In principe een vrij standaard liefdesverhaal maar wel een verhaal dat duidelijk is en dat heel overtuigend gebracht wordt. De massa weet niet dat er logo's op servies had moeten staan of dat bepaalde passagiers niet daar op de "I'm Flying" spot mochten staan. Men denkt dat ze een realistisch verhaal zien en beginnen mee te leven, dan is het einde natuurlijk vrij dramatisch maar ook wel weer mooi. Dat laatste stuk blijft hangen (wat overigens bij heel veel films/dingen zo is) en zo krijgt men een grote impact van de film en geeft dit door aan vrienden/familie/....vul maar in en zo gaat het door... Ik vond het ook niet een bizar goede film maar wel een indrukwekkende!

    Nu voor een tientje bij de FRS

  6. #31
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Titanic vind ik opzich wel een topper alleen heb ik geen idee wat ik van een eventueel tweede deel moet verwachten.
    Overigens ook jammer dat de film in 4:3 op dvd staat.

  7. #32

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon
    Ik vroeg me eigenlijk af of er nog meer films zijn die in een paar jaar tijd ZO in aanzien zijn gezakt: op IMDB heeft ie niet meer dan een 6,9 en recent werd ie tijdens een publieksonderzoek van BBC's filmprogramma Film 2003 gekozen tot 'slechtste film allertijden'. Ik herinner me een poll in een recent nummer van Empire waarin ie ook al erg onpopulair bleek te zijn en volgens mij zijn dat geen uniek voorkomende zaken. Hoe kan het dat deze film ooit zo enorm populair was en dat nu (kennelijk) niet meer is?
    Ik denk dat het toch simpelweg komt vanwege het feit dat er nog steeds geen fatsoenlijke dvd is. De huidige versie is gewoon een schande voor deze grootse film!

    Kijk, steeds meer en meer mensen hebben nu een dvd speler en de meesten schaffen ook regelmatig dvd`s aan. Naar VHS kijkt bijna geen hond meer nu. Echter omdat de Titanic dvd versie zo`n ramp is ( 8) ) wordt ie dus volkomen genegeerd en raakt de film volgens mij toch een beetje in de vergetelheid. Mensen laten deze film dus nu eigenlijk hierdoor bewust ook een beetje links liggen. En dan gaat de film dus logischerwijs ook aan populariteit inboeten lijkt mij.
    Ik denk dus dat zo gauw er een SE van uit komt hij wel weer gaat stijgen, is alleen nog maar de vraag hoeveel.

    En wat is er toch tegen wat romantiek vandaag de dag? Moet het dan allemaal een en al ellende en aktie zijn wat de klok slaat? Of durven de meeste mannen hier er niet voor uit komen? Watjes! :wink:
    "This is not about revenge, this is punishment..." -> Tom Jane - The Punisher

  8. #33

    Standaard

    Romantiek in een spectakel film vind ik ook prima. Ik ben het ook met de rest van Scratcher eens, als die SE er komt wordt ie zeker interessanter. Maar ze zullen toch ook een goeie reklame campagne op moeten starten om de massa nogmaals te bereiken.
    Oskar Schindler: Stern, if this factory ever produces a shell that can actually be fired, I'd be very unhappy.

  9. #34

    Standaard

    Nou nou nou, ik vind dat er nu wel HEEL negatief over de DVD versie van Titanic gedaan wordt! Ondanks dat de film niet anamorf maar 2.30:1 letterboxed op de DVD staat is de transfer zelf wel een hele goede. Deze transfer wordt zelfs als voorbeeld gebruikt hoe een GOEDE "edge-enhancement"-vrije (!) transfer moet zijn! En op de DD5.1 soundtrack heb ik ook niks aan te merken, die klinkt prima op mijn HT installatie.

    Ik geef toe, Titanic verdient een nieuwe uitgave, als Special Edition uitvoering, met anamorphic beeld en DTS geluid, en een 2e disc met een hele lading extra's waaronder deleted scenes en documantaires. Maar tot die tijd voldoet de huidige release best goed.

  10. #35

    Standaard

    Iemand enig idee of er ook al plannen zijn om Titanic als S.E. DVD uit te brengen Gebeurt tegenwoordig wel steeds vaker met films die erg succesvol zijn (geweest)!


    Grtz
    Hoe moeilijk het ook is, eerst je eigen hachje redden. Als jij niet meer heel bent, kun je ook niet voor anderen zorgen...

  11. #36

    Standaard

    Deze film is gewoon voor een zeer breed publiek en volgens mij heeft de hele wereld deze film in de bioscoop gezien. Deze film staat dan ook eenzaam bovenaan de boxoffice.....

    Onbekende brokstukken Titanic gevonden

    Uitgegeven: 23 augustus 2005 19:38
    Laatst gewijzigd: 23 augustus 2005 20:02

    LONDEN - Onderzoekers hebben een tot dusver onbekende plek gevonden waar brokstukken liggen van het in 1912 gezonken cruiseschip Titanic. Volgens de Amerikaan G. Michael Harris, wiens grootvader al in de jaren tachtig onderzoek deed naar het wrak, geeft de vondst aan dat het schip al eerder begon te zinken dan gedacht.

    De brokstukken liggen op zeker 900 meter van het wrak. Op de plaats zijn ook persoonlijke voorwerpen gevonden zoals handtassen en schoenen. Ook ligt er servies met het logo van de rederij.

    Harris vindt dat de ontdekking nog eens zijn theorie onderschrijft dat de Titanic een ijsberg ramde waardoor er gaten ontstonden aan de onderzijde van het schip. Daarna kon het nog even doorvaren voordat het volledig zonk. Er vielen ongeveer 1500 doden door de scheepsramp voor de Canadese kust.

    De Titanic zonk tijdens zijn eerste reis, die van het Britse Southampton naar New York had moeten voeren. Het schip gold als uitermate veilig en als een vaartuig dat niet zou kunnen zinken. Het wrak, in twee stukken, werd in 1985 gevonden op een diepte van ongeveer 4000 meter.

  12. #37

    Standaard

    TITANIC SEQUEL

    Groot nieuws, bekijk de onderste trailer;

    Wellicht komt er toch nog een sequel: http://www.youtube.com/watch?v=lBsAe...rch=titanic%20

    Hope is lost. Faith is broken. A fire will rise..


  13. #38

    Standaard

    Volgens mij eerder een grap van iemand.
    "If a man can bridge the gap between life and death. I mean, if he can live on after he has died, then maybe he was a great man."
    ~James Dean

  14. #39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bono_Aloys
    Volgens mij eerder een grap van iemand.
    Tuurlijk is dit een grap. Er komt geen vervolg op Titanic.

  15. #40

    Standaard

    wel mooi gemaakt
    "If a man can bridge the gap between life and death. I mean, if he can live on after he has died, then maybe he was a great man."
    ~James Dean

  16. #41

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frank
    Tuurlijk is dit een grap. Er komt geen vervolg op Titanic.
    Dat zou ik niet zo snel zeggen, ik kan nu al regisseurs horen denken: "Hmm niet eens zo een slecht idee dit".

  17. #42

    Standaard

    ALS er een vervolg komt, doe mij dan maar dat blijkt dat Jack het heeft overleefd en als opa naar Rose gaat of zoiets.
    "If a man can bridge the gap between life and death. I mean, if he can live on after he has died, then maybe he was a great man."
    ~James Dean

  18. #43

    Standaard

    Rose was in de film al doodgegaan.
    Maar ze kunnen haar natuurlijk ook weer laten herleven :P

  19. #44

  20. #45

    Standaard

    Vond het wel een grappige trailer. herkende een heleboel andere films:
    (con air, catch me if you can, romeo&juliet, enemy of the state)

  21. #46

    Standaard

    ik vond de film vreselijk.
    technisch een meesterwerk, titanic en het zinken erg goed in beeld gebracht, maar het scenario stinkt aan alle kanten en is bovendien erg beledigend tegenover hen die aan boord zaten.
    Er zitten grapjes in op verkeerde momenten en dankzij de cynische moderne wereld kan blijkbaar niet meer serieus gekeken worden naar bepaalde zaken.
    Daarnaast kan ik me echt niet interesseren voor een stel pubers dat elkaar net heeft leren kennen als vele honderden veel interessantere mensen op het schip rondliepen.
    Daarnaast is het de film met zo ongeveer de meeste fouten ooit, hehehe.
    Alle applaus voor de set en de aankleding, maar wat gekreun over de verhaallijn en een flinke BOEEEE voor het scenario en het gebrek aan respect voor de mensen die de ramp echt hadden meegemaakt.
    "A night to remember" bevalt me beter.

  22. #47

    Standaard

    Ik wilde deze film altijd slecht vinden, maar om heel eerlijk te zijn heb ik hem steeds meer leren te waarderen. Zeker, de film heeft zijn zwaktes (de dialoog is soms gruwelijk, het acteerwerk vaak cliche-achtig en de eerste helft van de film is gewoon niet goed) maar die worden toch wel goedgemaakt door een onvergetelijke tweede helft met een paar hele memorabele en spectaculaire scenes. Ook vindt ik dat Cameron met deze film absoluut laat zien dat ie een heel effectieve en efficiente regisseur is die weet hoe je de kijker kan meeslepen in een verhaal. Ik heb mijn oude mening moeten veranderen: dit is toch wel een echte topper.

    Ik ben btw blij dat ik een tijdje geleden toch nog even de 4-disc heb kunnen bemachtigen voordat ie niet meer te krijgen is. Volgens mij dringt de tijd voor diegenen die hem nog willen hebben.

  23. #48

    Standaard

    Deze film heb ik vorig jaar uiteindelijk ook eens gekeken, na in 1997 meermaals gezworen te hebben de film nooit te kijken, maarja uiteindelijk is James Cameron toch één van mijn favoriete regisseurs dus kon ik het toch niet laten.

    Het romantisch verhaal was minder melig en cliché als ik verwacht had en de effecten van de film zien er na 10 jaar nog altijd zeer goed uit (recent nog Poseidon gezien en de CGI ziet er echt niet veel beter uit in die veel recentere film).

    Niet onmiddellijk een film die ik 20 keer zou kunnen kijken zoals sommige mensen, maar zeker een film die je moet gezien hebben en die toch als een toekomstige klassieker beschouwd mag worden.

  24. #49

    Standaard

    Nou, ik heb de collector's dvd edition met 4 discs, dus dat zegt genoeg lijkt me, ik heb het onderwerp historisch gezien altijd intresant gevonden, van de personen die aan boord waren tot de interieurs en andere, ik heb dus heel wat films over Titanic gezien, waaronder A Night To Remember, S.O.S. Titanic, Titanic(1953) en Titanic, de mini-serie, maar toch deze blijft aan mijn top staan als het echt om favoriete film moet gaan, de muziek, de chemie tussen DiCaprio en Winslet, de decor's, de effecten, hoe het verhaal met de geschiedenis werd verweven, dus ja, ik vind dit een beestige film en geniet echt van de nieuwe dvd-editie ervan, met verwijderde scenes, docu's & andere. Maar als ik echt naar films over de Titanic als onderwerp moet zien, dan toch A Night To Remember. Voor sommigen kan deze film saai en ouderwets aandoen, maar als een een film over Titanic gezien is ie goed, al grijp ik eerder naar deze versie, omdat 'ie gewoon zoveel emotioneler is, en dat komt dan weer door het liefdesverhaal en dat je er gewoon in meeleeft. Maarja naast het feit dat ik dit een geweldige film vindt ben ik ook een 'emotioneel' geval en kijk ik liever naar drama's, oa, dan naar actiefilms.

  25. #50

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVD Watcher Bekijk bericht
    Effe een oude discussie naar boven gehaald !

    Voor de liefhebbers van Titanic:

    Wat voor punt wil je met deze CGI video maken ?
    Veel gebruik van CGI is in films op moment volgens mij niet heel cool.Voor Video games wel

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •