De resultaten 1 tot 24 van 24 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Witte speakerset..onmogelijk??

    Beste lezers, film en audio liefhebbers,

    Helemaal nieuw op dit forum, wel als gast vaak bezocht. Ik ben op zoek naar iets speciaals (denk ik) want ik heb een keuze nog niet kunnen vinden en al zitten googlen op internet in allerlei forums.

    Ik had een Sony Bravia LCD TV 32”, een Kenwood KRF-X9070D icm een Infinity Oreus 5.1 set. Persoonlijk vond ik deze geluidsset tegenvallen, weinig volume, niet vol.
    Mijn buurman heeft een Sony Home cinema set van 400 euro en dat klonk bijna net zo..
    Maar goed, alles verkocht, verbouwing achter de rug, een lange witte wand van 10 meter met daaraan een Samsung 55c7700 3D LED TV plat aan de muur, daaronder een grijs hangend dressoir. Het ziet er allemaal zeer strak uit.
    Maar nu komt het onmogelijke...witte speakers, een 5.1 systeem.
    Ze zijn er wel, maar dan met zwarte fronts, of het Bose acoustimass systeem in wit maar gezien de ruimte mogen er wel 2 zuilen in hoogglans wit en boekenkast speakers, of 4 slanke zuilen en een witte center. De Sub komt achter de bank
    Nu heb ik wel een mooie set beluisterd, alleen de fronts zijn zwart...kan wel gaan knoeien met wit t-shirt stof maar das ook niet zo mooi, Tangent EVO E 34 (www.tangent-audio.com)
    Ik heb wel een hele mooie set bij de Saturn beluisterd, 5.1 – wit van Klipsch of KEF alleen een beeeetje VER boven m’n budget....dat is: 1.000 – 1.500 voor de speakers, de versterker wordt een Onkyo TX-SR608 ivm de HDMI 1.4.
    Graag hoor ik jullie suggesties en tips of een richting waar nog meer te zoeken.
    Bedankt alvast

  2. #2

    Standaard

    Ik wilde ook al de Tangents voorstellen. Maar je kunt dan ook gewoon de fronts eraf laten toch? Vind ik persoonlijk vaak mooier, maar goed smaken verschillen. Je kunt vast en zeker bij een audiospeciaalzaak wel wit speakerdoek kopen en zelf aan de slag gaan. Gewoon een lap katoen moet je natuurlijk niet doen. Dat heeft dempende eigenschappen i.p.v. akoestisch neutrale.
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  3. #3

    Standaard

    Ik ga sowieso nog even luisteren bij de Tangents, of er nou wel of geen Sub bij moet. Ik hoop op nog meer reacties, dank alvast!

  4. #4

    Standaard

    Een sub is zeker geen overbodige luxe. Veel, heel veel gewone speakers gaan lang niet zo diep als een sub.
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  5. #5

    Standaard

    Witte speakers staan niet als demo in de winkel omdat ze te snel vies worden en te weinig verkocht, maar ze zijn er wel degelijk. Kijk gewoon even op de diverse sites van fabrikanten en dan bij de kleurstellingen.
    Meestal zijn echter de conussen toch echt zwart en het doek ook. Je kunt informeren bij een luidsprekerbouwwinkel of er wit doek verkrijgbaar is, dan kun je zelf aan de slag want compleet wit gaat niet lukken.

  6. #6

    Standaard

    Ik vanavond even kijken op diverse leveranciers sites, modellen wit. Ik hou jullie op de hoogte.

  7. #7

    Standaard

    Welkom op het forum!

    Je kan misschien even kijken voor Q Acoustics. De 2000 series heb je in hoogglans wit! Alleen de stofkap en conussen zijn zwart/grijs.

    Ik heb ze zelf ook de Onkyo TX SR608 met 4x 2020 bookshelves, 2000 center en 2070 sub (helaas is de sub nog steeds niet binnen ) .
    Deze combi vind ik zeer goed klinken! Er zijn ook nog zuilen te krijgen.

    Hier de website waar ik ze vandaan heb!

    http://www.concept-av.co.uk/q-acoust...new-1693-p.asp
    (Lukte me niet om een linkje te maken dus doe even de hele website erin,
    als iemand mij kan vertellen hoor ik het graag!!)

    Veel succes,
    Xander.
    Don't bitch when you got killed....respawn and get revenge!

  8. #8
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Niet alles blijkt in de Q Acoustics 2000 serie in wit verkrijgbaar. De zuilluidsprekers
    blijkbaar al niet. Had dit ook al opgezocht op de Q Acoustics site.

    Ben blijkbaar de tegenpool van hairyfriend (Harige Vriend what's in a name
    want voor mij graag alles in het zwart
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  9. #9

    Standaard

    Ben ik weer misschien te oldschool, ik heb alles in het walnoot .

    Ik heb ze gevonden bij Concept AV Hoogglans wit;

    Hier de link;
    http://www.concept-av.co.uk/q-acoust...new-1705-p.asp

    Geen plaatje maar je kan ze er wel bestellen.
    Don't bitch when you got killed....respawn and get revenge!

  10. #10
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Ah dan toch, mooi zo.

    Oldschool ah nee, als ze bij jou in de smaak vallen dan is dat voldoende.
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  11. #11

    Standaard Q Acoustics

    Hallo, ik heb nog even naar de afmetingen van de Tangent speakers gekeken Breedte 12,5 cm, 100 cm hoog en 24 cm diep. Het lijkt me dat de Q Acoustics een voller geluid geven door de grotere speakers. Iemand ervaring met deze?

  12. #12

    Standaard

    Canton
    Have fun and enjoy your collection

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hairyfriend Bekijk bericht
    Hallo, ik heb nog even naar de afmetingen van de Tangent speakers gekeken Breedte 12,5 cm, 100 cm hoog en 24 cm diep. Het lijkt me dat de Q Acoustics een voller geluid geven door de grotere speakers. Iemand ervaring met deze?
    Ik heb de voorloper van de 2000 serie van Q-acoustic. Ik ben hier echt heel tevreden over, al heb ik niet de subwoofer van dit merk genomen maar van BK.
    Ik heb twee zuil luidsprekers voor en de grotere boekenplankluidsprekers achter plus de center.
    Ik heb ze aangsloten op een Onkyo 607.

    Alle speakers van de 2000 serie zijn overigens in het wit te krijgen.

  14. #14

    Standaard

    Laatst kwam ik bij de MM in A'dam deze tegen:

    http://www.bostona.eu/en/loudspeaker...php?dc=1264&gc=&

    Ze hadden de blu-ray van Transformers draaien en kon mijn oren niet geloven. Wat een geluid voor dit formaat speakers...geloof dat de set daar ongeveer 500 euro moest kosten. Persoonlijk was ik erg onder de indruk. Verder zijn ze goed weg te werken in hoeken door de speciale vorm van de behuizing.
    Onkyo TX-SR607 Playstation 3 LG BD370 Cisco 8455dvb BK XLS200 DF 3xBose 301 (2x series V en 1x series II), 2xStudiocraft P2, 2xlogitech z-5400 Logitech Harmony 555

    Laatste blu-ray aankopen: Game of Thrones: Season 4, House of Cards: Season 1&2

  15. #15

    Standaard

    Bedankt jdjta voor je tip, ik heb de ruimte om mooie zuilen te plaatsen, dus ik ga voor zuilspeakers als frontspeakers.
    Ik had op de site van concept-av mijn order reeds samengesteld.. echter, de surround speakers in wit zijn niet op voorraad.
    Maar nu weet ik niet op de site van concept AV of de prijs per stuk of per (pair) is... misschien een domme vraag maar echt duidelijk staat het er niet op..
    Laatst aangepast door hairyfriend : 26-05-2010 om 21:35

  16. #16

    Standaard

    Beste Hairyfriend,

    Ik heb alles bij concept-av gekocht, zeer goede service!!
    Alles was binnen enkele dagen binnen (mits op voorraad nartuurlijk).

    Als het goed is staat er achter de speakers (pair)! Dat betekent dat ze per twee gaan anders staat er (single) achter.
    De prijs die onderaan de pagina staat is dus afhankelijk van wat er boven staat! Is het pair dan is het per paar, staat er single dan is het natuurlijk per stuk.

    Zie hier 2 voorbeelden hoe het staat op de site van concept-av;

    Q Acoustics 2050 HiFi Stereo Speakers (Pair) "New"
    Q Acoustics 2000 | Q Acoustics 2050 Hi Fi Floor Standing Speakers

    De zuilspeakers gaan dan per paar!

    Q Acoustics 2070S Subwoofer (Single) "New"
    Q Acoustics 2000 | Q Acoustics 2070S Subwoofer | Home Cinema

    De subwoofer gaat dan per stuk!

    Ik heb alles via de mail bestelt niet via de site! Ik heb voordat ik alles bestelde een aantal keer gemailed met Rob van Concept-AV.
    Hij maakte een mooie prijs vergeleken met wat het mij via de site moest kosten. Ik moet hem zo nog even mailen over de sub die niet op voorraad was. Als je daar wilt bestellen kan ik vragen als hij een mooie prijs kan maken? Laat maar even weten!

    Succes en hoop dat het nu allemaal een beetje duidelijk is.

    Groeten, Xander.
    Don't bitch when you got killed....respawn and get revenge!

  17. #17

    Standaard

    Dankjewel Xander voor je uitleg.
    In Nederland is Q Acoustics erg prijzig.
    Op de site van Q Acoustics staat de Nederlandse importeur, die heeft een prijslijst online staan en als ik het vergelijk met Engeland, ben ik hier 600 euro duurder uit, en dan moet ik er nog voor in de auto stappen ook!
    Mag ik vragen waar jij bent wezen luisteren?

    Ik had dinsdag een mailtje van Rob van Concept-AV, ze hebben namelijk de witte 2010's niet op voorraad. 14 juni komen die weer binnen.
    Ik zou Rob zelf ook kunnen mailen maar ik vind de verzendkosten van Concept-AV errug hoog..
    Zo vond ik via Google het adres: HardToFindRecords, zij hebben de gehele set: 2x2010 wit, 2x2050 wit, 1x2000c wit en 2x2000ST wit
    op voorraad en rekenen maar 21 euro verzendkosten naar Nederland!
    Ik heb dit als bevestiging in een mailtje.. Concept AV rekent 85 euro!

    Ik moet de versterker nog bestellen, ik twijfel nog tussen een Onkyo TR 608 of de nieuwe Yamaha RX-V567.
    Een sub werd mij aangeraden een KEF te kopen, die komt toch achter de bank en mag zwart zijn.

  18. #18

    Standaard

    Geen probleem Hairyfriend,

    Heb nergens geluisterd! Deze speakers heb ik puur gekocht op recensies!
    Ik weet het....je moet altijd luisteren. Er zullen mensen zijn die me voor gek verklaren.
    Het heeft zeer goed uitgepakt! Want ze klinken voortreffelijk!
    Ik gebruik ze wel vooral voor films, muziek is bijzaak. Daarom heb ik ook geen zuilen.
    Maar heb vrienden die meer voor muziek gaan en die hoor ik niet klagen.

    De verzendkosten zijn idd hoger maar ik kreeg meer korting bij Rob(concept-av)
    dan bij een ander bedrijf. Over de gehele order ging er nog is een paar honder euro vanaf!
    Daarom heb ik daar alles gekocht!

    Wat je kan doen is de benodigde onderdelen in je mail naar rob zetten, geeft hij je van zelf een speciale prijs.
    En die prijs vergelijken met die van HardToFindRecords.

    Geef mijn naam maar door, dan geeft ie je so wie so een mooie prijs!

    Laat maar weten als het gelukt is!
    Don't bitch when you got killed....respawn and get revenge!

  19. #19

    Standaard MediaM

    Hoi Xander, even snel een update:
    Vrijdag was ik voor de TX-SR608 versterker bij de MediaMarkt in Den Haag en toevallig hadden ze daar de Q Acoustics staan! Er zat toevallig iemand te luisteren naar de set en ik ving op dat diegene van de MediaMarkt ook op dit forum zit... Maar goed, die 2050's klinken fantastisch!! Ik weet nu ook dat ik ipv van de 2010 voor de 2020 ga, net meer dynamiek. Center niet gehoord.

    Ik heb Rob van Concept AV gemaild voor een prijs en HardToFindRecords ook
    Dus als jij Rob ff mailt aub...
    Ps. Wij wonen trouwens hemelsbreed 12km van elkaar..

  20. #20

    Standaard

    Als je me even pm stuurt wat je allemaal wilt hebben en wat je naam is stuur ik hem een mailtje! Hij heeft mij toegezegd dat hij een hele mooie prijs zou geven!

    Zodra ik jouw gegevens heb doe ik hem een mailtje.

    ps.
    als je een keer wilt luisteren en wilt kijken naar mijn opstelling kom gerust langs.
    Laatst aangepast door xander79 : 31-05-2010 om 10:26
    Don't bitch when you got killed....respawn and get revenge!

  21. #21

    Standaard

    Xander, je hebt reeds een PM..!
    Die jongen bij MediaMarkt adviseerde trouwens de Mordaunt-Short Alumni 9 ipv de bijpassende Q Acoustics Sub. De Mordaunt is ook goedkoper (in NL)

    MAIL Gezien, we wachten af!
    Laatst aangepast door hairyfriend : 31-05-2010 om 14:10 Reden: Mail en forumpost kruisen elkaar..

  22. #22

    Standaard

    Ik heb zelf voor de sub van Q acoustics gekozen omdat de totaal prijs zeer goed was. Mocht de sub tegenvallen(volgens reviews moet deze sub goed genoeg zijn voor wat ik ermee wil doen) dan gooi ik er nog een sub tussen en gaat de sub van Q acoustics ter ondersteuning!

    Ben inderdaad benieuwd wat hij gaat doen!
    Don't bitch when you got killed....respawn and get revenge!

  23. #23

    Standaard Besteld!

    Hallo lezers, ik heb inmiddels de hele set voor een leuke prijs bij Concept AV in Engeland besteld, ze verwachten de hele set volgende week binnen te krijgen.

    Xander, heb jij inmiddels je SUB al?
    En wat voor speakerkabels heb jij?
    Concept AV adviseert mij de QED Silver Anniversary XT, wat heb jij liggen?
    Ik kan niet te dik gaan want ze moeten door een electropijp door de vloer..
    De frontspeakers ga ik BI-Ampen.
    Grtz

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hairyfriend Bekijk bericht
    Hallo lezers, ik heb inmiddels de hele set voor een leuke prijs bij Concept AV in Engeland besteld, ze verwachten de hele set volgende week binnen te krijgen.

    Xander, heb jij inmiddels je SUB al?
    En wat voor speakerkabels heb jij?
    Concept AV adviseert mij de QED Silver Anniversary XT, wat heb jij liggen?
    Ik kan niet te dik gaan want ze moeten door een electropijp door de vloer..
    De frontspeakers ga ik BI-Ampen.
    Grtz
    Arjan, goed om te horen!

    Ik heb de sub nog niet binnen, hij zou net als met jouw spullen volgende week binnen komen. En dan is het een paar dagen wachten voordat hij in de huiskamer staat. Kalibreren en gaan!

    De kabels weet ik niet, ik wou eerst ook voor de qeds gaan. Totdat er een vriend met een tas binnenkwam met een tiental meters draad. Heb ze toen maar bij concept av geanuleerd! Welk merk het is weet ik niet....maar zijn wel dik en ze schijnen niet echt goedkoop te zijn per meter!(
    Maar de zaak ging over op een nieuwe merk dus deze kabels moesten weg.

    Ben benieuwd hoe je ze vindt klinken.....ik vind ze in mijn situaties echt heel goed klinken. Heb voor het eerst een film gekeken met hd audio master....wist niet wat ik hoorde.

    Gr. Xander.

    ps. probeer morgen wel even een fotootje te plaatsen van de kabel die ik gebruik!
    Don't bitch when you got killed....respawn and get revenge!

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •