Pagina 15 van 35 EersteEerste ... 511121314151617181925 ... LaatsteLaatste
De resultaten 351 tot 375 van 851 worden weergegeven.
  1. #351

    Standaard

    Voor degenen die niet bedonderd willen worden door slordige FRS medewerkers, volgen hier de glassmaster codes, te vinden op de datazijde van de disc, rondom het gat:
    buitenste ring = L0 G51-28647/1 V02 POk
    binnenste ring = L1 G51-28647/2 V02 DWM

  2. #352

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door -Jaap- Bekijk bericht
    Voor degenen die niet bedonderd willen worden door slordige FRS medewerkers, volgen hier de glassmaster codes, te vinden op de datazijde van de disc, rondom het gat:
    buitenste ring = L0 G51-28647/1 V02 POk
    binnenste ring = L1 G51-28647/2 V02 DWM
    Nu ben ik benieuwd welke Bigbro heeft...
    ...to start from scratch you first have to create a universe...

    Sony KDL 52Z4500 / Multiregion Oppo BDP-80 / Yamaha RX-V465 / Boston Acoustics A 360 - A 25 - A 225C / Cisco 8455DVB HD PVR / Marmitek IR Control8 / Logitech Harmony 300i / 401 Blu-Ray's / Laatste aanwinst: "Attack the Block"

  3. #353

    Standaard

    Dit zijn de codes van de nieuwe disc, met dank aan ''The Vampire'' op HTforum.nl.

  4. #354

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door CrimsoNl Bekijk bericht
    Verbazingwekkend. Alle vergelijkende screencaptures en reviews zijn uiterst lovend. Maar goed, ik moet het zelf nog ondervinden en kom er dan op terug.
    Heb je de "oude" BD ook gehad/gezien?
    Verder vind ik het afraden van de BD op z'n zachts gezegd vreemd, alsof er een autoriteit op dit gebied spreekt. Er kunnen legio omstandigheden zijn waardoor jouw kijkervaring tegenvalt (ook al heb je een gekalibreerde Kuro) en de positieve geluiden voeren gelukkig dan ook overal de bovenhand. Maar ieder zijn mening...
    vind dat ie wel een punt heeft wat betreft de kleur, die is behoorlijk verschillend; de vraag is dus hoe de film, wat betreft de kleur, eruit zag in de bioscoop (wat in principe "director approved" moet zijn)
    When I die I don't want no part of heaven
    I would not do heaven's work well
    I pray the devil comes and takes me
    To stand in the fiery furnaces of hell

    from "Youngstown" by Bruce Springsteen

    mijn collectie mijn verkoop topic

  5. #355

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Peter van santbrink Bekijk bericht
    vind dat ie wel een punt heeft wat betreft de kleur, die is behoorlijk verschillend; de vraag is dus hoe de film, wat betreft de kleur, eruit zag in de bioscoop (wat in principe "director approved" moet zijn)
    De kleur (of liever het kleur verschil) valt alleen op in directe vergelijking. Maar dan nog gaat mijn voorkeur uit naar de kleuren van de nieuwe versie (ik verwijs weer even naar: http://comparescreenshots.slicx.com/comparison/68257). In de oude is het één fletse aangelegenheid, in de nieuwe is er daadwerkelijk kleur, al lijkt het in directe vergelijking ietwat blauw. Daar bovenop ontkom je niet aan het feit dat het ene plaatje er als een upscaled DVD uitziet en het andere als een volwaardige (en wat mij betreft referentie kwaliteit) BD uitgave. Als jij om de die reden (omdat de kleur meer overeenkomt met de bioscoop versie, wat geenszins vaststaat) de oude versie prefereert, prima...
    En wat als hij daadwerkelijk de oude versie heeft, tuurlijk vallen de kleuren dan tegen, maar dan verschil jij in feite van mening met Bigbro (jij hebt het namelijk over de nieuwe neem ik aan). Dus wellicht is het verstandig om even af te wachten over welke versie hij het nu daadwerkelijk heeft...
    ...to start from scratch you first have to create a universe...

    Sony KDL 52Z4500 / Multiregion Oppo BDP-80 / Yamaha RX-V465 / Boston Acoustics A 360 - A 25 - A 225C / Cisco 8455DVB HD PVR / Marmitek IR Control8 / Logitech Harmony 300i / 401 Blu-Ray's / Laatste aanwinst: "Attack the Block"

  6. #356

    Standaard

    Okee, ik heb de codes vergeleken en die komen overeen met de codes in het bericht van Jaap. Verder was ik er bij eerste blik vanuit gegaan dat de bluray met seamless branching werkt en had ik dus gekozen voor de extended version. Omdat ik niet kon slapen ben ik weer naar de speler gegaan en heb de theatrical version gestart. Het gekke doet zich nu voor dat ik die er wel duidelijk beter vindt uitzien.

    Conclusie: of ik spoor niet goed meer of beide versies staan er los op, dus zonder seamless branching. Wie weet het antwoord?

    Groet,

  7. #357

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bigbro Bekijk bericht
    Okee, ik heb de codes vergeleken en die komen overeen met de codes in het bericht van Jaap. Verder was ik er bij eerste blik vanuit gegaan dat de bluray met seamless branching werkt en had ik dus gekozen voor de extended version. Omdat ik niet kon slapen ben ik weer naar de speler gegaan en heb de theatrical version gestart. Het gekke doet zich nu voor dat ik die er wel duidelijk beter vindt uitzien.

    Conclusie: of ik spoor niet goed meer of beide versies staan er los op, dus zonder seamless branching. Wie weet het antwoord?

    Groet,
    Ben bang dat je niet goed spoort , want er wordt wel degelijk gebruik gemaakt van seamless branching.

  8. #358

    Standaard

    Nou ben benieuwd wat ik binnen krijg staat sinds een week in bestelling bij frs(via hun site) onder preorder en nog geen woord van uitlevering, how the heck kunnen mensen hem dan al kopen bij frs???
    Blu rays: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/johnsmeets
    Hometheater:
    SONY LED TV 55 HX850, Receiver Yamaha RX-V663, Sony BDPS790B Blu-ray Speler, Sony hd recorder RDR-HX750. UPC hdtv dvr Horizon Speakers: Teufel Theather 3 Hybride 7.2 (2 intergraded subwoofers 2 rear 2 surround 2 front 1 center) cables monster

    Te koop sony 40 inch tv d3500 receiver yamaha rx v663 Pana BD50 blu ray speler afhaalprijs 300 euri(wegens overcompleet lokatie apeldoorn

  9. #359

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door johnsmeets Bekijk bericht
    Nou ben benieuwd wat ik binnen krijg staat sinds een week in bestelling bij frs(via hun site) onder preorder en nog geen woord van uitlevering, how the heck kunnen mensen hem dan al kopen bij frs???
    Afgelopen donderdag lagen er bij de FRS in Haarlem centrum nog 1 of 2 sticker-exemplaren (en nog eentje zonder) in de schappen. Maar ik denk dat dat sowieso slechts één beperkte levering was en dat men nu wacht tot de versie met de juiste verpakking gaat verschijnen.

  10. #360

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bigbro Bekijk bericht
    Okee, ik heb de codes vergeleken en die komen overeen met de codes in het bericht van Jaap. Verder was ik er bij eerste blik vanuit gegaan dat de bluray met seamless branching werkt en had ik dus gekozen voor de extended version. Omdat ik niet kon slapen ben ik weer naar de speler gegaan en heb de theatrical version gestart. Het gekke doet zich nu voor dat ik die er wel duidelijk beter vindt uitzien.

    Conclusie: of ik spoor niet goed meer of beide versies staan er los op, dus zonder seamless branching. Wie weet het antwoord?

    Groet,
    Ik zou eerlijk gezegd denken dat de eerste optie die je geeft het geval is. Ik heb net de eerste 48 minuten van de Extended Version (de NIEUWE master) bekeken, wilde hier posten dat ik er behoorlijk van onder de indruk ben en lees dit. Ik heb meteen even de proef op de som genomen en ben omgeschakeld naar de Theatrical Edition (op diezelfde NIEUWE master-disc). Ik zie echt geen verschil, en volgens mij staan de twee versies inderdaad met seamless branching op de disc. Misschien moet je nu nog een keer naar de Extended Edition kijken. Misschien ben je nu wel onder de indruk. Misschien moest je wennen. Misschien ook niet.

  11. #361

    Standaard

    Ik denk dat het toch de BD speler van Bigbro is.... de inconsistentie van de weergave kan IMO bijna alleen maar van de speler komen en de hardwarematige verwerking van de BD...
    En Xander: je hebt gelijk, In Haarlem lagen er 3 gestickerde en 1 zonder sticker. Ik heb de best uitziende steelcase met sticker meegenomen.... En BTW: de codes kloppen dus de kans is groot dat je bij FRS Haarlem de goede disc meekrijgt.....

  12. #362

    Standaard

    Het ligt meer voor de hand dat de inconsistentie van analoge aard is... Overkomt ons allemaal wel eens
    ...to start from scratch you first have to create a universe...

    Sony KDL 52Z4500 / Multiregion Oppo BDP-80 / Yamaha RX-V465 / Boston Acoustics A 360 - A 25 - A 225C / Cisco 8455DVB HD PVR / Marmitek IR Control8 / Logitech Harmony 300i / 401 Blu-Ray's / Laatste aanwinst: "Attack the Block"

  13. #363

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TylerDurden Bekijk bericht
    Ik denk dat het toch de BD speler van Bigbro is.... de inconsistentie van de weergave kan IMO bijna alleen maar van de speler komen en de hardwarematige verwerking van de BD...
    Er zitten uiteraard verschillen tussen BD spelers, maar dit is echt onzin!

  14. #364

    Standaard

    Ik heb maanden terug de BD van Gladiator gedownload, en deze had inderdaad seamless bracnching (ga dan de disc maar eens afspelen met Media Player Classic :P ).
    Ik neem aan dat de nieuwe master op precies dezelfde manier werkt...
    Mijn thuisbios: LG OLED65C7V tv, LG UP970 4K blu-ray player, Denon AVR-2313 receiver, Klipsch RF-62 (fronts), Klipsch RC-62 (center), Klipsch RB-51 (rears), Klipsch Ksw-10 (sub)

  15. #365

    Standaard

    Het is gewoon seamless branching, kijk maar eens naar de video bitrate, dat past nooit in tweevoud op één disc.

  16. #366

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door CrimsoNl Bekijk bericht
    De kleur (of liever het kleur verschil) valt alleen op in directe vergelijking. Maar dan nog gaat mijn voorkeur uit naar de kleuren van de nieuwe versie (ik verwijs weer even naar: http://comparescreenshots.slicx.com/comparison/68257). In de oude is het één fletse aangelegenheid, in de nieuwe is er daadwerkelijk kleur, al lijkt het in directe vergelijking ietwat blauw. Daar bovenop ontkom je niet aan het feit dat het ene plaatje er als een upscaled DVD uitziet en het andere als een volwaardige (en wat mij betreft referentie kwaliteit) BD uitgave. Als jij om de die reden (omdat de kleur meer overeenkomt met de bioscoop versie, wat geenszins vaststaat) de oude versie prefereert, prima...
    En wat als hij daadwerkelijk de oude versie heeft, tuurlijk vallen de kleuren dan tegen, maar dan verschil jij in feite van mening met Bigbro (jij hebt het namelijk over de nieuwe neem ik aan). Dus wellicht is het verstandig om even af te wachten over welke versie hij het nu daadwerkelijk heeft...
    ik heb graag een versie "zoals de director bedoeld heeft"; kijk beeld technisch is de laatste versie beter maar waarom is de kleur zo anders ? rare is dat, in de link die geeft, bij de eerste vergelijking de nieuwe versie blauwer (en zeker niet een beetje) is maar bij de overige net andersom...

    zoals ik vermelde weet ik niet wat de correcte kleur is omdat ik de film niet in de bioscoop heb gezien en ik geef ook geen oordeel wat beter is, constateer alleen dat er een groot verschil is wat betreft kleur

    blijkbaar is er vaak (geloof b.v. dat Criterion regelmatig de director raadpleegt bij het uitbrengen van een titel) geen controle bij het uitbrengen van een titel, zie ook b.v. de uitgaves van Pierrot le Fou en ook Thirst (UK versie vs Korean) is wat kleur/brightness betreft verschillend
    When I die I don't want no part of heaven
    I would not do heaven's work well
    I pray the devil comes and takes me
    To stand in the fiery furnaces of hell

    from "Youngstown" by Bruce Springsteen

    mijn collectie mijn verkoop topic

  17. #367

    Thumbs down

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Nyarlathotep Bekijk bericht
    Ik heb maanden terug de BD van Gladiator gedownload, en deze had inderdaad seamless bracnching (ga dan de disc maar eens afspelen met Media Player Classic :P ).
    Ik neem aan dat de nieuwe master op precies dezelfde manier werkt...

  18. #368

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hombre Bekijk bericht
    Hahaha, iemand bannen omdat hij download, dat kan toch niet...enkele mods hier downloaden zelf ook, dus dat wordt lastig denk ik ....

  19. #369

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Peter van santbrink Bekijk bericht
    ik heb graag een versie "zoals de director bedoeld heeft"; kijk beeld technisch is de laatste versie beter maar waarom is de kleur zo anders ? rare is dat, in de link die geeft, bij de eerste vergelijking de nieuwe versie blauwer (en zeker niet een beetje) is maar bij de overige net andersom...

    zoals ik vermelde weet ik niet wat de correcte kleur is omdat ik de film niet in de bioscoop heb gezien en ik geef ook geen oordeel wat beter is, constateer alleen dat er een groot verschil is wat betreft kleur

    blijkbaar is er vaak (geloof b.v. dat Criterion regelmatig de director raadpleegt bij het uitbrengen van een titel) geen controle bij het uitbrengen van een titel, zie ook b.v. de uitgaves van Pierrot le Fou en ook Thirst (UK versie vs Korean) is wat kleur/brightness betreft verschillend
    Ik snap wat je bedoelt. Ik heb alleen tijdens het kijken van de oude me groen en geel geërgerd aan de beroerde beeldkwaliteit, dan neem ik ietwat "afwijkende" kleuren (als dit daadwerkelijk het geval is) voor lief. Met het risico dat ik mijn puristenhart breek (en blijkbaar dat van jou)...
    ...to start from scratch you first have to create a universe...

    Sony KDL 52Z4500 / Multiregion Oppo BDP-80 / Yamaha RX-V465 / Boston Acoustics A 360 - A 25 - A 225C / Cisco 8455DVB HD PVR / Marmitek IR Control8 / Logitech Harmony 300i / 401 Blu-Ray's / Laatste aanwinst: "Attack the Block"

  20. #370

    Standaard

    Volgende maand ga ik de Oppo halen. Dan zal ik hem weer afspelen en kijken hoeveel verbetering erin zit. Sorry wanneer ik jullie iets teleurgesteld heb. Na de 2e keer kijken is mijn conclusie dat de bluray wel beter is dan de dvd maar niet erg veel. Nogmaals, vergeleken met bijvoorbeeld 'Tears of the sun' of 5th Element remastered blijft hij echt ver achter. Zeker de openingsscene die met opzet een blauwfilter heeft gekregen vind ik echt niet spectaculair, met uitzondering van een enkele shot.

    Wel grappig vind ik dat dat seamless branching nu zo makkelijk gaat. Ik weet nog goed dat Terminator 2 uitkwam in NL en dat hij dit technisch niet kon terwijl de VSversie dit wel kon. Hoeveel verder zijn we gelukkig gekomen.

    Groet,
    Bigbro

  21. #371

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bigbro Bekijk bericht
    Volgende maand ga ik de Oppo halen. Dan zal ik hem weer afspelen en kijken hoeveel verbetering erin zit. Sorry wanneer ik jullie iets teleurgesteld heb. Na de 2e keer kijken is mijn conclusie dat de bluray wel beter is dan de dvd maar niet erg veel. Nogmaals, vergeleken met bijvoorbeeld 'Tears of the sun' of 5th Element remastered blijft hij echt ver achter. Zeker de openingsscene die met opzet een blauwfilter heeft gekregen vind ik echt niet spectaculair, met uitzondering van een enkele shot.

    Wel grappig vind ik dat dat seamless branching nu zo makkelijk gaat. Ik weet nog goed dat Terminator 2 uitkwam in NL en dat hij dit technisch niet kon terwijl de VSversie dit wel kon. Hoeveel verder zijn we gelukkig gekomen.

    Groet,
    Bigbro
    Waarmee zouden jouw reacties iemand teleurstellen? Ik kan overigens ook wel films bedenken die er spectaculairder uitzien qua beeldkwaliteit dan Gladiator, maar wat is het nut van zo'n vergelijking? Ik vind Gladiator een mooie film, en ik wil graag de mooist mogelijke versie uit de kast kunnen trekken om van die film te genieten. Dat kan nu. Als ik Gladiator wil zien ga ik niet The 5th element kijken omdat de beeldkwaliteit misschien beter is.

    Jouw bijdrage aan de discussie lijkt een soort van grap, alsof je wilt zien hoe idioot iedereen hier is, hoe ver men gaat in de reacties. Maar we waren al veel verder gegaan in eerdere threads, die laagtes zijn niet eenvoudig opnieuw te bereiken.

  22. #372

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hombre Bekijk bericht
    Ik wist niet dat jij een mod was??

    Ja, ik had hem gedownload, na alle negatieve berichten over de transfer.
    Het feit dat ik die toen gekeken heb, heeft mij behoedt van een miskoop.
    En houdt a.u.b. met het heilig boontje uit te hangen...

    Anyway, ik hoop dat wanneer 8 augustus de niet bestickerde versie uitkomt, deze nog steeds 12,99 kost hier bij de MM. Dan wordt dit misschien mijn eerste NL uitgave sinds tijden
    Mijn thuisbios: LG OLED65C7V tv, LG UP970 4K blu-ray player, Denon AVR-2313 receiver, Klipsch RF-62 (fronts), Klipsch RC-62 (center), Klipsch RB-51 (rears), Klipsch Ksw-10 (sub)

  23. #373

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Zelfs dan weet je het niet zeker, of de verpakking moet fabrieksgesealed zijn
    Je bent nu wel heel erg neurotisch.
    Ik ga er toch echt vanuit dat als je op 05-08-2010 de nieuwe versie koopt, daar ook daadwerkelijk de nieuwe schijfjes inzitten.
    Laatst aangepast door hstadman : 25-07-2010 om 10:59

  24. #374

    Standaard

    beste bureaulamp,

    Op zich is het natuurlijk zo dat je gewoon van de film moet genieten. Helaas betrap ik mezelf erop dat ik vaak meer naar de 'fouten' zit te kijken dan ontspannen naar de film kijk. Dat is hobbydeformatie.

  25. #375

    Standaard

    Heb zojuist de oude brd recensie gelezen van Arnold van Oostrum, pijlen die weggepoetst zijn tussen 8:50 en 9:05, hoezo doorgeslagen? Omdat ik de korte bioscoopversie op dvd heb is het wel de moeite de brd aan te schaffen.
    http://www.whatiwatch.net/collection.php?ov=3795
    Bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla.

Pagina 15 van 35 EersteEerste ... 511121314151617181925 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •