De resultaten 1 tot 9 van 9 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard WAARSCHUWING: Incassovorderingen van Trilandia Incasso

    Vandaag ontvangen een incassovordering van Trilandia Incasso over volgens hen niet betaalde facturen van de frs in 2006 en 2007. Lijkt sterk op oplichting, blijkens berichten op internet. Denk dat wel meer mensen hier ook zo'n nota ontvangen hebben. Heb in elk geval de frs mail gestuurd met onderstaande tekst:


    Vandaag ontving ik een incassovordering van Trilandia Incasso namens Free Interactive Services b.v. voor de betaling van twee volgens hun niet betaalde facturen:
    - 17842041 van 17 december 2006 voor €31,94;
    - 17964582 van 1 februari 2007 voor €38,25.
    Ik begrijp via google dat meerdere mensen onterecht via dit bedrijf namens u worden lastig gevallen.
    Ik heb geen flauw idee waar de nota’s op slaan, laat staan of ze terecht zijn gedaan. Echter ik weet inmiddels wel dat er voor consumentenaankopen een verjaringstermijn van 2 jaar bestaat. Voor zover dus de vorderingen terecht zou zijn, zijn deze inmiddels verjaard.
    Voor zover Trilandia inderdaad in uw opdracht werkt, verzoek ik u ommegaande mijn dossier te sluiten en mij dit te bevestigen. Als Trilandia niet in uw opdracht werkt verzoek ik u dit ook te bevestigen, zodat ik aangifte wegen oplichting kan doen.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  2. #2

    Standaard

    Vreemd dat een incassobureau niet weet dat er bij consumentenaankopen een wettelijke verjaringstermijn bestaat van 2 jaar. Dat mag je toch wel verwachten van een incassobureau?

  3. #3

    Standaard

    Heb wel al vaker zulke mails gekregen, altijd maar negeren is de boodschap. Heb zelfs ooit eens een officieel ogende mail gekregen van ebay waarin staat dat mij account geschrapt zal worden als ik een gekocht object niet zou betalen (had totaal niets gekocht). Om te vermijden dat mijn account verwijdert zou worden moest ik gewoon mijn creditcard gegevens doorsturen.... Die mail werd zelfs verstuurd van het e-mail adres complaints@ebay.com

    Beste wat je ook doet is zulke mails overmaken aan je bank. Mijn bank heeft zelfs klacht ingediend voor mij ivm twee fishing mails die ik ontving.
    Sticking feathers up your butt does not make you a chicken!

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kevin Rijm Bekijk bericht
    Die mail werd zelfs verstuurd van het e-mail adres complaints@ebay.com
    Dat kun jij ook zo doen met je e-mailprogramma, geen probleem, alleen wordt het dan niet vanaf de juiste servers vezonden.
    Dus niet alleen op de afzender een e-mail zomaar openen.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  5. #5
    Zanoni
    Guest

    Standaard

    Ik krijg net een telefoontje van mijn moeder. Zijn heeft op dat adres onder mijn naam ook een incasso brief van Trilandia gekregen.
    Het moet ook een factuur betreffen van 22/1/2007.
    Lijkt mij ook oplichting! Zal ook maar eens een mail sturen naar de frs.

  6. #6

    Standaard

    Lijkt me een beetje op dit:

    http://forum.www.trosradar.nl/viewto...53151&start=40

    Bepaalde incassofirma's "kopen de openstaande schulden van een winkel als FRS af", en zitten dan op foutjes in de boekhouding etc. na te vlooien, om de gedupeerden dan torenhoge rekeningen op te sturen.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  7. #7
    meisje22
    Guest

    Standaard aangifte doen

    ook ik heb zaterdag een brief gekregen van Trilandia.
    Ik heb vandaag free record shop gebeld en die wisten niet hoe dit kon gebeuren. wel hebben ze het dossier gesloten.
    Ook heb ik hier de politie over gebeld en die zij dat het duidelijk om oplichting gaat en dat ik aangifte moet doen.
    Hoe meer mensen aangifte doen, hoe beter.

  8. #8

    Standaard

    Ook ik heb een vordering van Trilandia gekregen.
    Het gaat om 2 titels die ik 02-06-2009 (factuurdatum) gekocht zou hebben.
    In onze ruim 900+ collectie komen deze 2 titels helemaal niet voor, beetje vreemd dus.

    Deze vordering van 45,87 excl. buitengerechterlijke kosten van 37,- euro en €0,21 rente ook niet voldaan.

    Eigenlijk pas na dit topic de boel gaan checken.

    Laat ze maar met bewijs komen dat ik dit in ontvangst genomen zou hebben, onmogelijk.

    Grt Roger.
    Laatst aangepast door Roger Weerts : 07-03-2011 om 10:28
    Onze site : www.BillyGates.nl

    LG 50PV350 | Onkyo TX-SR806B | Denon DVD/SACD 1930 | A.C. RYAN PLAYON HD mini | Cisco 8455 DVB HD PVR |
    JBL Northridge E100 | JBL Northridge EC35 | JBL Northridge E80

  9. #9

    Standaard

    Dit soort praktijken moeten hard worden aangepakt vind ik.. Maar goed preventief tegengaan zal nooit lukken denk ik.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •