Pagina 18 van 87 EersteEerste ... 81415161718192021222868 ... LaatsteLaatste
De resultaten 426 tot 450 van 2175 worden weergegeven.
  1. #426

    Standaard

    Cruijff tegen Davids: Je zit hier alleen omdat je zwart bent



    Arno Vermeulen, chef voetbal en commentator bij de NOS, heeft in Studio Voetbal onthuld wat Johan Cruijff tegen Edgar Davids zou hebben gezegd tijdens een vergadering van de Raad van Commissarissen van Ajax.

    Davids zei gisteren in een interview met de NOS dat bij Ajax soms normen worden overgeschreden. 'Meestal blijft het binnen de perken. Soms gaat men over de schreef, tot racistisch aan toe. Ook binnen de raad van commissarissen. Ik ben daarvan geschrokken.'

    Wat er precies werd gezegd en door wie, wilde Davids niet zeggen. Vermeulen wist gisteravond te melden dat het om Cruijff ging en dat hij tegen Davids zou hebben gezegd: 'Je zit hier alleen maar omdat je zwart bent'

    Bevestiging

    Steven ten Have, voorzitter van de Raad van Commissarissen, bevestigde even later in de uitzending de uitspraak van Cruijff aan het adres van Davids. 'Wat Edgar heeft gezegd is de waarheid. Die uitspraak is helaas waar', aldus Ten Have, die zelf inbelde in de uitzending. 'Tijdens die vergadering heb ik overwogen om iemand te schorsen. Ik heb opgeroepen tot discipline.'

    Netjes

    Hij zei ook dat Davids naar buiten kwam met zijn onthulling nadat hij net uit een vergadering kwam waarin 'hij was getergd en geïntimideerd tot op het bot op een onfatsoenlijke manier'. 'Davids heeft het vanmiddag allemaal nog netjes gezegd en verwoord', aldus Ten Have.

    Volgens de NOS zou Johan Cruijff zijn gewraakte uitspraak hebben gedaan in een vergadering van de RvC in augustus. Het bewuste citaat zou op band zijn vastgelegd.

    Bron : AD.nl

    Roy: Racisme? Ik ben nog zwarter dan Edgar



    Bryan Roy, jeugdtrainer van Ajax, heeft met verbazing kennis genomen van de uitlatingen van Edgar Davids vanmiddag na de ledenraadvergadering van Ajax. Davids beweert dat er sprake is van racisme in de raad van commissarissen en lijkt daarmee te suggereren dat de dwarsligger in de raad, Johan Cruijff, zich hier schuldig aan gemaakt heeft.

    'Ik zit al jaren héél dicht bij de familie Cruijff en dat zegt eigenlijk genoeg', aldus de voormalig topspeler, zelf van Surinaamse afkomst.

    Roy denkt dat de woorden van Davids een ultieme troef zijn in de koude oorlog die woedt bij Ajax. 'Ik ben nog zwarter dan Edgar!'

    De ledenraad van Ajax kwam vanmiddag bijeen om uitleg te krijgen van Cruijff aan de ene kant en de vier commissarissen - waaronder Davids - aan de andere kant. De voormalige nummer 14 gaf aan niet meer met zijn collega-bestuurders te willen samenwerken, waardoor er een vertrouwensbreuk is geboren.

    Voorzitter Steven ten Have verklaart nog altijd te hopen op een aanblijven van Cruijff en een samenwerking met de beoogde directeur Louis van Gaal.
    Volgende week komt de ledenraad opnieuw bijeen. Dan wordt er gestemd voor de vier commissarissen of Cruijff. Op 12 december volgt een definitieve keuze tijdens een aandeelhoudersvergadering.

    Bron : AD.nl


    Ik krijg sterk het idee (wat ik al had) dat Ajax gewoon het iccoon Johan Cruyff kapot wil maken.

    Ik ben geen Ajax supporter, maar ik ben van mening dat de club moet worden geleid door mensen met een clubhart, en niet door wat mannekes van een kantoorwereld.

    En van bovenstaande weet ik niet wat ik ervan moet denken.

    Denk dat het net zoiets zal zijn (de zogenaamde opname) dat ze die niet kunnen vinden, net als de zogenaamde brief die ze Johan Cruyff zouden geven tot een paar keer aan toe.

    Niveau Soap zeg.
    Laatst aangepast door DVD Watcher : 21-11-2011 om 05:24

  2. #427

    Standaard

    Ah, 'The Racism card'....waarom ook niet.
    (Als het al waar is) Waarom wachten tot nu met het naar buiten brengen van zo'n uitspraak? Uiteraard alleen maar om Cruyff nog meer te beschadigen.
    Als Davids ballen zou hebben gehad, dan was hij uiteraard in augustus opgestapt en had hij die uitspraak gelijk wereldkundig gemaakt.

    En was Davids trouwens niet die voetballer die zijn vriendin afgetuigd had? Helemaal vrij van onbesproken gedrag is onze vriend dus ook niet...dus waarom ook niet een leugentje om bestwil....
    Laatst aangepast door Mr. Blonde : 21-11-2011 om 07:47

  3. #428

    Standaard

    Als Cruijff dit heeft gezegd zou die club nooit meer met hem samen moeten werken. Hierboven wordt de indruk gewekt dat ze Cruijff expres weg willen pesten. Yeah right.

  4. #429

    Standaard

    En de soap gaat verder; het onbewerkte filmpje van de NOS met Davids: http://www.youtube.com/watch?v=PiK1l...layer_embedded

  5. #430

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door *NERAZZURRI* Bekijk bericht
    Misschien dat Ron inderdaad her of der nog een schoen kan poetsen van de jongens.
    Is hij echt zoveel slechter dan wat er nu loopt? Hij is ooit afgerekend op één wedstrijd waarin hij door Luca Toni belachelijk werd gemaakt. Dat heeft hem geknakt. Je kunt zeggen: Dat moet hij kunnen verwerken, maar jonge spelers kunnen door zo'n ervaring psychologisch helemaal worden geradbraakt. Hetzelfde dreigt nu te gebeuren met Strootman, die tegen Duitsland inderdaad werd overlopen, maar ook pas 21 is en in een elftal stond dat niet functioneerde.


    @ Ajax | Benieuwd hoe Cruyff (en zijn paladijnen) op deze worden van Davids gaat reageren. Mijn indruk van de persoon is en blijft dezelfde: Cruyff is iemand met een narcistische persoonlijkheidsstructuur, andere visies dat die van hemzelf berusten volgens hem op gebrek aan inzicht. Hij snapt gewoon niet dat er mensen zijn die anders denken dan hij. Hij zal nooit tegenspraak dulden. De club moet nu duidelijk kiezen, geen tussenwegen proberen te zoeken (partijen verzoenen, Cruyff plus Van Gaal aan boord halen, enz.): Het is alle macht aan Cruyff of Cruyff (en de zijnen) weg.

  6. #431
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ik ben ook vrij koppig en stoïcijns. Pas als iemand mij overtuigd ben ik bereid erin mee te gaan. Dus ik begrijp wel waar hij vandaan komt. Van Gaal is net zo, alleen is communicatie een groot probleem. Dat is toch wel een kwaliteit die een algemeen directeur moet bezitten. Voor de rest is het toch wel erg om te zien hoe zo'n interview gestuurd wordt van de zijlijn. Dat wordt wel pijnlijk duidelijk uit dat filmpje.

    En wat een glad programma wordt dat studio voetbal zeg. Van die Arno wordt ik misselijk. Van Halst wordt ik moe van. Ik begrijp dat je het vooral over voetbal wilt hebben. Maar Ajax soap is hot momenteel. Of je geeft je mening of je blijft thuis als je niet over de actualiteiten wilt praten. Jack is ook een watje aan het worden. Idd Borst bracht nog enige controverse. Verder vond ik de protesten in de Arena zaterdag een beetje in het niet vallen. Had er veel meer van verwacht.

    Onderhoudend is de hele soap overigens wel. Zo kan Ajax een superslechte reeks neerzetten, maar niemand die er momenteel nog van opkijkt.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  7. #432

    Standaard



    De hele opzet van Ajax kan allemaal prima, zolang iedereen weet wat z'n plaats en funktie is en niet gaat proberen een ander te vertellen hoe hij/zij zijn of haar baan moet uitvoeren.
    Ajax is een bedrijf, waarom een halfbakke "zakenman" op een funktie zetten omdat die een Ajax hart en verleden heeft ? Hoe gaat dat dan bij miljardenbedrijven als Madrid, Barcelona en ManU ? Hebben die ook een ex-keeper aan het roer, een raad vol verdedigers en grootaandeelhouders van de bank ?
    Gewoon mensen met een zakeninstinct in de raad die weten wat ze doen en via hun contract weten wat ze wel en niet mogen in het belang van de club. Al jaren dat amateuristische gezeik moet ophouden "Ik hou meer van Ajax!" "Nee ik!" "Maar jij doet je werk niet, ik doe het wel voor je" blah blah blah. Het is geen 6e divisie zondagochtend club.
    M'n LE collectie gaat grotendeels in de verkoop, zoek je nog iets ? Check m'n verkoop topic of vraag maar raak :D

  8. #433

    Standaard

    Ik heb vertrouwen in Ajax, maar ik word zo moe van die achterlijke supporters die denken dat ze een aandeel hebben.
    Laatst aangepast door Mr. Humphries : 21-11-2011 om 15:40 Reden: oeps

  9. #434

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door deTuinman Bekijk bericht
    ik word zo mooi van die achterlijke supporters die denken dat ze een aandeel hebben.
    Klaarblijkelijk is Cisca geen supporter van Ajax:


  10. #435

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Bekijk bericht
    ...Van die Arno wordt ik misselijk...
    Dan zal je Dit wel wat vinden of niet , toch geinig gedaan

  11. #436
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door deTuinman Bekijk bericht
    Ik heb vertrouwen in Ajax, maar ik word zo moe van die achterlijke supporters die denken dat ze een aandeel hebben.
    Dat snap ik niet. Zonder supporters geen business.

    Als je zegt: "Waarom zo is de Ajax Directie niet zo logisch als Twente, AZ, Heracles, Groningen enz." Dan snap ik je.
    Als je dus zegt: "Waarom wordt een voetbalclub gerund door niet voetbal kenners/liefhebbers" dan snap ik je.
    Als je zegt: "Waarom zit een voetbalclub op de beurs" dan snap ik je.
    Als je zegt: "Waarom zijn sommige supporters zulke malloten" dan snap ik je.

    Maar als je zegt: "Waarom denken supporters dan ze een aandeel hebben" Dan snap ik het niet. Die mensen betalen veelal veels te forse bedragen voor hun club. Zij het de te dure sezioenskaarten, dure losse verkoop of pay per view.

    Tuurlijk mogen ze denken dat ze een aandeel hebben. Ze zullen alleen niet mogen verwachten dat het ook maar enige invloed heeft. Wel hopen natuurlijk. Maar daarom mogen ze/we hun/onze mening wel ventileren. Ik heb namelijk dus totaal geen vertrouwen in Ajax. En dat wordt al jaren bevestigt door het wanbeleid wat is gevoerd. Mensen die alleen aan hun eigen positie denken. Eindelijk slaan ze/we een andere noodzakelijke weg in. Maar blijkbaar gaat dat niet zonder oorlog en vuilmakerij. Maar goed dat was wel te verwachten. Dat is blijkbaar het circus en poppenkast Ajax.

    Ik snap je min of meer wel, alleen begrijp het niet.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  12. #437
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVD Watcher Bekijk bericht
    Dan zal je Dit wel wat vinden of niet , toch geinig gedaan
    Ja dat had ik gezien.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  13. #438

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVD Watcher Bekijk bericht
    Cruijff tegen Davids: Je zit hier alleen omdat je zwart bent
    Johan zal wel verkeerd verstaan zijn......volgens bronnen zei hij "Je zit hier alleen omdat je (Sjaak) Swart kent"

  14. #439

    Standaard

    Jij luister dus ook naar Evers staat op .

  15. #440

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roy de Jong Bekijk bericht
    Jij luister dus ook naar Evers staat op .
    Ehm, nee? Heb deze van iemand anders

  16. #441

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door theThinWhiteDuke Bekijk bericht
    Ehm, nee? Heb deze van iemand anders
    Evers deed hem vanochtend om een uur of 7:30, met zijn Johan Cruijf imitatie

  17. #442

    Standaard

    Zielige soap bij Ajax die de hele media (NOS, Telegraaf, AD, Studio Voetbal, DWDD, Pauw en Witteman, VI) al een paar weken in de greep houd. Waar niet over wordt gepraat is dat de insteek van Cruijf (Aanhaken bij europese top) 0% kans van slagen heeft. Barcelona, Real Madrid en Manchester United en City hebben een begroting die 5 keer zo groot is als Ajax, hoe willen ze dit ooit inhalen!

    Ik hoor ook steeds dat er zoveel kwaliteit aan jeugdtrainers bij de jeugdopleiding rondloopt. Hoe kan het dan dat ze al drie jaar geen kampioen bij de A-jeugd zijn geworden? Of is het misschien alleen belangrijk dat de jeugdelftallen kampioen worden als ze het ook daadwerkelijk zijn geworden?!

  18. #443

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door scherpschutter Bekijk bericht
    Is hij echt zoveel slechter dan wat er nu loopt? Hij is ooit afgerekend op één wedstrijd waarin hij door Luca Toni belachelijk werd gemaakt. Dat heeft hem geknakt. Je kunt zeggen: Dat moet hij kunnen verwerken, maar jonge spelers kunnen door zo'n ervaring psychologisch helemaal worden geradbraakt. Hetzelfde dreigt nu te gebeuren met Strootman, die tegen Duitsland inderdaad werd overlopen, maar ook pas 21 is en in een elftal stond dat niet functioneerde.
    Hij voegt in ieder geval niks toe aan de huidige verdedigers, die ik ook al matig at best vind. Dat van Toni was ik al weer vergeten eerlijk gezegd. Ik baseer me op wat ik recentelijk van 'm heb gezien. Niks bijzonders. Douglas trouwens ook niet, om eens wat te noemen. Onberekenbare figuur.

  19. #444

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door *NERAZZURRI* Bekijk bericht
    Hij voegt in ieder geval niks toe aan de huidige verdedigers, die ik ook al matig at best vind. Dat van Toni was ik al weer vergeten eerlijk gezegd. Ik baseer me op wat ik recentelijk van 'm heb gezien. Niks bijzonders. Douglas trouwens ook niet, om eens wat te noemen. Onberekenbare figuur.
    Dat laatste ben ik met je eens.

    Niettemin.

    De huidige verdedigers zijn matig, at best. Mathijsen is boven de dertig, Bouma ook. Beiden lijken me over hun hoogtepunt heen. Ik had vaak het idee dat Van Bommel terugtrekken naar de laatste linie nog de beste optie was (dus Van Bommel plus een sobere voorstopper als centrum), maar Van Bommel is ook al 34 en lijkt me ook over zijn hoogtepunt heen. Op wie val je dan terug? Heitinga is bruikbaar, maar meer ook niet. Vd Wiel en Pieters zijn misschien ook bruikbaar, maar alleen als ze in topvorm zijn (en dat zijn ze al geruime tijd niet). Je komt dan, of je wilt of niet, uit bij Douglas en Vlaar. Er is niets beters.

    Ik woon in België en zie dus Donk regelmatig (hij werd onlangs in VI als optie genoemd): Nou nee, liever niet.

    Mijn conclusie is derhalve: de laatste linie is een zorgenkind.

  20. #445

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door wimv Bekijk bericht
    Waar niet over wordt gepraat is dat de insteek van Cruijf (Aanhaken bij europese top) 0% kans van slagen heeft. Barcelona, Real Madrid en Manchester United en City hebben een begroting die 5 keer zo groot is als Ajax, hoe willen ze dit ooit inhalen!
    Als een ding zeker is, dan is het wel dat het nooit zal lukken om weer aan te haken als Ajax dezelfde weg van de afgelopen jaren blijft volgen. Dat kan nooit tot iets leiden, simpelweg en vooral (zoals je zelf ook al zegt) vanwege de financiele kant van het verhaal.
    Maar wanneer Ajax gedurende een aantal jaren eerst heel hard gaat investeren in de eigen kweek, zoals het dat ooit jarenlang met veel succes heeft gedaan, dan moet ik nog zien of het volstrekt ondenkbaar is dat er weer eens een gouden generatie opstaat. Als eerst de randvoorwaarden worden gecreeerd, dan is er wat dit betreft veel mogelijk. Waarom niet?

  21. #446

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bogart-Fan Bekijk bericht
    . Waarom niet?

    Omdat men in het buitenland steeds jonger de toppers weg plukt.

  22. #447

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door chev Bekijk bericht
    Omdat men in het buitenland steeds jonger de toppers weg plukt.
    Maar Ajax moet toch ergens beginnen? En als de (jonge) toppers voor veel geld worden weggekaapt, dan is er daardoor dus wél meer financiele ruimte gekomen, in ieder gaval meer ruimte dan nu, en dat betekent per definitie dat de afstand daardoor al kleiner is geworden, toch? En als desbetreffende spelers zo goed zijn dat ze voor veel geld weggeplukt worden, dan hebben ze dus al iets gepresteerd op het veld, wat sportief gezien een stap voorwaarts inhoudt, of zie ik ook dit verkeerd?

    En laten we wel wezen, Ajax heeft geen andere keus (meer) dan om volledig in te zetten op de eigen kweek. Behalve dan dat het op een dag wordt gekocht door een Saoudische oliesjeik van amper 29 die toe was aan een nieuwe hobby. En dat wil niemand. Dus wat kan het probleem dan nog zijn, behalve dan dat een stel opgeblazen leugenachtige zakkenvullers, die het alleen maar goed voor hebben met zichzelf en niet werkelijk met Ajax, de boel daar al jaren lopen te verzieken?
    Al dat tuig eruit, en laat Cruyff maar schuiven met zijn toekomstgerichte meerjarenplan!

  23. #448

    Standaard

    Probleem is dat jonge toppers niet voor veel geld weg worden gekaapt omdat je hier met andere mogelijkheden zit qua contracten tov engeland.
    Die contracten gaan over een paar ton en dan is een jeugdopleiding verliesgevend, want je verkoopt ze niet allemaal voor die paar ton.

  24. #449

    Standaard

    Laten we nou wel wezen, dat plan van Cruyff klinkt veel te ambitieus. ik hoorde hem gisteren in VI en hij denkt een plan te hebben waarmee hij Ajax terug brengt naar de Europese top zonder het maken het schulden, dit is gewoon weg niet mogelijk.

    Prima dat de club zich wil richten op de eigen jeugd, maar om tot de Europese club te behoren is wel even wat meer nodig. Ook zal Ajax een manier moeten vinden om je betere spelers te gehouden. Dit lukt clubs als Arsenal, Valencia etc geen eens, dus waarom zou het Ajax wel lukken? Ajax moet gewoon genoegen nemen met een de rol als opleider, waarmee het misschien incidenteel eens Europees succes zou kunnen halen.

  25. #450

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door chev Bekijk bericht
    Probleem is dat jonge toppers niet voor veel geld weg worden gekaapt omdat je hier met andere mogelijkheden zit qua contracten tov engeland.
    Die contracten gaan over een paar ton en dan is een jeugdopleiding verliesgevend, want je verkoopt ze niet allemaal voor die paar ton.

    Niet steeds zo pessimistisch joh! Als dat zootje wat daar nu nog de dienst uitmaakt eenmaal is opgerot, zijn er weer nieuwe mogelijkheden.

    Ik ben aanhanger van FC Groningen, en je kunt toch niet ontkennen dat wij een enorm goed scouting-team hebben wat ons ieder jaar opnieuw waardevolle topvoetballers oplevert, én dat we daarnaast ook nog eens jonge spelers laten doorstromen uit de eigen kweek (dan wel bij andere Hollandse clubs uit de opleiding weten weg te plukken)?
    Als het (al jarenlang!) in Groningen kan, kan het ook in Amsterdam. Sterker nog, Ajax was traditioneel gezien dè kweekvijver voor de Europese topclubs. En ook al is dat allemaal compleet naar de verdoemenis geholpen in de voorbije 10 jaar, waarom kan dat niet weer nieuw leven in geblazen worden?
    Maar eerst moet dat tuig eruit, en vervolgens moet er een toekomstgericht beleid voor de komende jaren worden bepaald, aangestuurd door mensen met een Ajax-hart en niet door machtswellustige eikels met dollartekens in hun leugenachtige ogens, niet specifiek gericht op de komende seizoenen, maar vooral op de jaren daarna.

Pagina 18 van 87 EersteEerste ... 81415161718192021222868 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •