De resultaten 1 tot 12 van 12 worden weergegeven.

Discussie: Loewe Art LED 46..!

  1. #1

    Standaard Loewe Art LED 46..!

    Ben van plan om m'n Pioneer Plasma 436 RXE evt. te gaan vervangen door een Loewe led 46 Art.

    Toen ik daar een DREAM pvr 8000 op ging aansluiten was ik eigenlijk om !

    (ook het veel lagere energievebruik speelt een rol )

    Zo'n led speelt de plasma er gelijk uit...wat een details en een natuurlijke zwartwaarde,en full HD,wat ik bij de plasma 6e gen. meer en meer mis!

    Wie heeft al ervaring met een Loewe Art led 46 ?

  2. #2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harrie van Geleuken Bekijk bericht
    Ben van plan om m'n Pioneer Plasma 436 RXE evt. te gaan vervangen door een Loewe led 46 Art.

    Toen ik daar een DREAM pvr 8000 op ging aansluiten was ik eigenlijk om !

    (ook het veel lagere energievebruik speelt een rol )

    Zo'n led speelt de plasma er gelijk uit...wat een details en een natuurlijke zwartwaarde,en full HD,wat ik bij de plasma 6e gen. meer en meer mis!

    Wie heeft al ervaring met een Loewe Art led 46 ?
    Je hebt een oude plasma en bent duidelijk niet op de hoogte van de huidige plasma's, ook die zijn er gewoon in Full HD en 3D. Een plasma van een aantal jaren terug was toch ook niet mijn ding, gelijk dat je naar wat anders gaat kijken

    Loewe gebruikt veel Samsung panelen, je betaald enkel wat extra voor het kastje en het voetje en krijgt een techniek die vaak een halfjaartje tot een jaartje achterloopt achterloopt bij de nieuwste ontwikkelingen, dat is de tijd die Loewe nodig heeft voor het design.....

    Dan edge led..... zeker nooit gehoord van clauding etc etc. Je hoeft het niet te willen hebben, maar de betere TV's beschikken wel over 3D. Een gewone TFT LCD kan beter beeld geven dan een Edge LED LCD, en die paar euro's per jaar dat het voordeliger is met stroomverbruik heb je vet over de balk gegooid voor het design.

    Ben ook benieuwd wie er ervaring mee heeft, en vooral of het toestel ook last heeft van clauding.....
    Have fun and enjoy your collection

  3. #3

    Standaard

    Gelukkig hebben niet alle edge led modellen evenveel last van clouding. Misschien dat deze Loewe hier helemaal geen last van heeft.
    Ik vrees echter dat je op dit forum maar weinig Loewe fans gaat vinden, maar als deze tv goed beeld heeft en je ziet het design wel zitten dan moet je hier gewoon voor gaan.
    Ik neem aan dat het wel geen goedkope tv zal zijn......

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Phil Neutral Bekijk bericht
    Gelukkig hebben niet alle edge led modellen evenveel last van clouding. Misschien dat deze Loewe hier helemaal geen last van heeft.
    Ik vrees echter dat je op dit forum maar weinig Loewe fans gaat vinden, maar als deze tv goed beeld heeft en je ziet het design wel zitten dan moet je hier gewoon voor gaan.
    Ik neem aan dat het wel geen goedkope tv zal zijn......

    Geen echt dure, maar zeker niet goedkoop voor wat je ervoor krijgt

    Zelf ben ik geen fan van Loewe of B&O of welk ander design merk ook, ik wil zelf zoveel mogelijk technische kwaliteit, niet buitenkant/vormgevingskwaliteit, dat zit BTW ook wel goed, zo slecht zien de Samsung TV's er tov de Panasonic modellen nu ook weer niet uit

    Voor het geld dat genoemde Loewe kost, kun je toch echt wel een heel leuke plasma 3D kopen die meer details zal weergeven dan genoemde edge led, zeker met donkere scenes waarbij de LCD zijn meerdere moet erkennen bij de plasma......
    Have fun and enjoy your collection

  5. #5

    Standaard

    Het is héél bizar maar bij de meeste consumenten geeft het plat, plattere en platste toestel de doorslag als er een nieuwe tv moet gekocht worden. Samsung heeft dat héél goed bekeken en brengt dan ook de meest platte toestellen op de markt. Het is wel jammer dat je dan ook een spiegel in huis haalt op een plaats waar er géén spiegel nodig is..........
    En als beeldkwaliteit echt belangrijk is dan ga je voor een full led. Wel niet zo héél plat maar dat ding heeft wel een héél goed beeld.
    Volgend jaar kan je een 55' oled kopen van LG. Maar over de prijs van deze tv is nog niets bekend.

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Phil Neutral Bekijk bericht
    Het is héél bizar maar bij de meeste consumenten geeft het plat, plattere en platste toestel de doorslag als er een nieuwe tv moet gekocht worden. Samsung heeft dat héél goed bekeken en brengt dan ook de meest platte toestellen op de markt. Het is wel jammer dat je dan ook een spiegel in huis haalt op een plaats waar er géén spiegel nodig is..........
    En als beeldkwaliteit echt belangrijk is dan ga je voor een full led. Wel niet zo héél plat maar dat ding heeft wel een héél goed beeld.
    Volgend jaar kan je een 55' oled kopen van LG. Maar over de prijs van deze tv is nog niets bekend.
    Ik denk dat we, ondanks dat het een LG is, dan toch nog heel erg gaan schrikken van de prijs
    Have fun and enjoy your collection

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Ik denk dat we, ondanks dat het een LG is, dan toch nog heel erg gaan schrikken van de prijs
    Ik vrees héél erg dat je gelijk gaat krijgen! We zullen nu dan maar beginnen te sparen.

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Je hebt een oude plasma en bent duidelijk niet op de hoogte van de huidige plasma's, ook die zijn er gewoon in Full HD en 3D. Een plasma van een aantal jaren terug was toch ook niet mijn ding, gelijk dat je naar wat anders gaat kijken

    Loewe gebruikt veel Samsung panelen, je betaald enkel wat extra voor het kastje en het voetje en krijgt een techniek die vaak een halfjaartje tot een jaartje achterloopt achterloopt bij de nieuwste ontwikkelingen, dat is de tijd die Loewe nodig heeft voor het design.....

    Dan edge led..... zeker nooit gehoord van clauding etc etc. Je hoeft het niet te willen hebben, maar de betere TV's beschikken wel over 3D. Een gewone TFT LCD kan beter beeld geven dan een Edge LED LCD, en die paar euro's per jaar dat het voordeliger is met stroomverbruik heb je vet over de balk gegooid voor het design.

    Ben ook benieuwd wie er ervaring mee heeft, en vooral of het toestel ook last heeft van clauding.....
    Allereerst....Ik kan niets met 3 D,omdat ik een lui oog heb,dus niets van 3 d .kan waarnemen.Bovendien zie ik meer in goede kwaliteit HD.

    Wat die oudere plasma betreft...het beeld van zo een PIO...daar moet je toch naar zoeken,al heb ik het idee dat alle systemen naar elkaar toe groeien ! Het aanzienlijk hogere stroomverbruik,dat ie eigenlijk het grootste nadeel.

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harrie van Geleuken Bekijk bericht
    Allereerst....Ik kan niets met 3 D,omdat ik een lui oog heb,dus niets van 3 d .kan waarnemen.Bovendien zie ik meer in goede kwaliteit HD.

    Wat die oudere plasma betreft...het beeld van zo een PIO...daar moet je toch naar zoeken,al heb ik het idee dat alle systemen naar elkaar toe groeien ! Het aanzienlijk hogere stroomverbruik,dat ie eigenlijk het grootste nadeel.
    Het beeld van een een Full HD Kuro is waarschijnlijk toch wel anders dan het beeld van een HD Ready Pio....

    Laten we eerlijk zijn, alle systemen hebben zo hun voor en tegens, heb ze ook allemaal in huis, projectie (Full HD 55inch), een "gewone" LCD (Full HD 55inch), een Edge LED LCD (Full HD 37inch) en een Plasma (3D Full HD 63inch)

    Het stroomverbruik van de plasma's van de laatste paar is aanzienlijk minder geworden dan vroeger, ook al gebruiken ze nog steeds iets meer dan een LCD, het was voor mij geen reden om een plasma daar voor te laten staan, een film optimaal te kunnen genieten maakt dat ik niet kijk op een paar euro extra stroomverbruik op jaarbasis, een hobby mag immers iets kosten.

    Jammer dat je niet kunt genieten van 3D, niet dat ik alles in 3D wil zien, zeker niet, maar zo af en toe is het toch wel leuk. De betere TV's, zeg maar de topmodellen beschikken over 3D, dat wil niet zeggen dat je er dan ook daadwerkelijk gebruik van moet maken. De contrastweergave van de betere plasma's doet het nog vaak iets beter dan die van de betere LCD's.

    Uiteindelijk beslis je toch zelf wat je neemt, maar bedenk wel dat een hele goede 50inch plasma voordeliger is dan die 46 inch design TV, voor dat geld kun je er heel wat kilowattjes doorheen jagen
    Have fun and enjoy your collection

  10. #10

    Standaard

    Ondanks het feit dat ik persoonlijk geen plasma fan ben is het wel zo dat je in het algemeen meer kwaliteit krijgt voor de centen die je er moet voor neertellen. In deze huidige tijden van besparingen en crisis is dat toch wel een belangrijk punt.
    Voor het overige ben ik van mening dat je zelf moet kiezen welke tv je in huis haalt. Wij kunnen je alleen maar proberen te helpen bij die keuze.
    Ik blijf dan ook vrij voorzichtig in het aanraden van een bepaald model van tv omdat ik nooit voor de volle 100 procent weet welke overwegingen er allemaal meespelen in jouw specifieke keuze van een nieuwe tv.
    Het toestel dat in jouw ogen een mooi of goed beeld geeft kan voor iemand anders een afschuwelijk ding zijn met een slechte beeldkwaliteit.
    We kopen immers ook niet allemaal dezelfde wagen, nietwaar?
    Veel succes met je nieuwe led/lcd of plasma tv.

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Phil Neutral Bekijk bericht
    Ondanks het feit dat ik persoonlijk geen plasma fan ben is het wel zo dat je in het algemeen meer kwaliteit krijgt voor de centen die je er moet voor neertellen. In deze huidige tijden van besparingen en crisis is dat toch wel een belangrijk punt.
    Voor het overige ben ik van mening dat je zelf moet kiezen welke tv je in huis haalt. Wij kunnen je alleen maar proberen te helpen bij die keuze.
    Ik blijf dan ook vrij voorzichtig in het aanraden van een bepaald model van tv omdat ik nooit voor de volle 100 procent weet welke overwegingen er allemaal meespelen in jouw specifieke keuze van een nieuwe tv.
    Het toestel dat in jouw ogen een mooi of goed beeld geeft kan voor iemand anders een afschuwelijk ding zijn met een slechte beeldkwaliteit.
    We kopen immers ook niet allemaal dezelfde wagen, nietwaar?
    Veel succes met je nieuwe led/lcd of plasma tv.
    Al met al ben ik tot de conclusie gekomen dat ik die Pioneer 436 RXE voorlopig ga houden.....

    En inderdaad....de contrastwaarde en ook het pure zwart is een punt net zo als de ""warmere"" kleuren !

    Zeker, zo'n Loewe ziet er perfect uit,maar 2500 euro t o v die paar honderd wat m'n 436 zal opleveren...toch maar niet.
    En..inderdaad ik kan er heel wat kilowatts doorheenjagen voor die centen !!

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Phil Neutral Bekijk bericht
    Gelukkig hebben niet alle edge led modellen evenveel last van clouding. Misschien dat deze Loewe hier helemaal geen last van heeft.
    Ik vrees echter dat je op dit forum maar weinig Loewe fans gaat vinden, maar als deze tv goed beeld heeft en je ziet het design wel zitten dan moet je hier gewoon voor gaan.
    Ik neem aan dat het wel geen goedkope tv zal zijn......
    Neen bepaald niet..2500 euro !

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •