De resultaten 1 tot 10 van 10 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Upscaling DVD's via blu-ray speler of met pc? En aanverwante vragen.

    Hallo iedereen,

    Ik zit met een probleem waar ik maar geen duidelijke oplossing kan voor vinden.
    Ik hoop dat ik mijn situatie even mag schetsen zodat de experts onder jullie mij een duidelijk antwoord kunnen geven, want na enkele weken intensief zoeken via google ben ik er zeker niet wijzer op geworden.

    Mijn probleem is het volgende.
    Ik ben onlangs verhuisd en ben nu van plan een aantal "elektronische toestellen" zeg maar, te gaan updaten en vervangen.
    Waaronder mijn pc, tv en misschien dvd-speler én receiver mocht dit nodig zijn.
    Momenteel ben ik aan het kijken om een nieuwe pc samen te stellen, want deze is 10 jaar oud dus vervanging dient zich aan.
    Mijn nieuwe pc is zo goed als gekozen, op een paar punten na. DVD of blu-ray speler én het geluid zijn het probleem.

    Okay, ook wil jullie nog vertellen dat ik momenteel in het bezit ben van een 5.1 home cinema set die aangesloten is op mijn AV receiver van JVC (RX-6000R) die ik inmiddels ook al 10 jaar heb (dus geen hdmi aansluitingen)
    Daarnaast heb ik een DVD speler van Pioneer (DV-350) die tevens aangesloten is op mijn receiver.
    Ook heb ik nog een oude CRT televisie van JVC van 55cm breed staan, die geen 16/9 is en die ook al meer dan 10 jaar oud is!

    Doordat de tv enorm verouderd is én doordat ik nu in mijn appartement veel verder zit van de tv dan voorheen, ben ik van plan om eind dit jaar - begin volgend jaar een nieuwe tv te kopen. Uiteraard wordt dit een FULL HD met een breedte van rond de 100 cm (dit moet ik nog allemaal eens bekijken en opmeten).
    Nu weet ik inmiddels dat als ik een DVD ga afspelen met die oude DVD-speler die hoogstwaarschijnlijk geen upscaling zal doen.
    Ik heb om en bij de 100 films liggen, allemaal origineel op DVD, en ben niet van plan die allemaal te gaan vervangen door blu-ray.
    Ik weet dat de blu-ray spelers vandaag de dag redelijke upscaling doen van DVD's.
    Maaaaar, doordat mijn pc naast mijn televisie komt te staan... sta ik nu voor een beslissende keuze.

    Kies ik voor:
    a) een aparte blu-ray speler van een goed merk met een goede upscaling die ik zo aansluit aan mijn receiver???
    of
    b) steek in mijn pc een blu-ray speler die dan voorzien van de nodige software ook de upscaling kan doen, die ik dan ook aansluit op mijn receiver???

    Ook is het bedoeling om voor nieuwe titels op lange termijn over te gaan op blu-ray.

    Ik heb al op het forum gezocht, maar kreeg geen duidelijk onderwerp hierover, of het waren dan topics van 6 - 7 jaar terug waar ik vandaag 'waarschijnlijk' niets meer aan heb.

    Tevens stel ik mij dan ook nog een bijkomende vraag, of dat het mogelijk is om van een PC een dolby 5.1-geluid of dts 5.1 geluid te laten afspelen op mijn receiver adhv een optische kabel? Dus via SPDIF.
    Dit heb ik nu al uitgetest met mijn oude pc, maar daar krijg ik enkel een digitaal stereo geluid te zien. De onboard geluidskaart is een Creative Live 24-bit en ik gebuik Windows XP. Kan het zijn dat die geen surround ondersteuning biedt? Ik dacht dat de omzetting gebeurde via de DAC van mijn receiver omdat ik het geluid gewoon digitaal doorstuur of ben ik fout?
    Reden van mijn bijkomende vraag is, als ik mijn nieuwe pc ook optisch ga verbinden met mijn receiver krijg ik dan wel 5.1 geluid: ja of neen?
    Plus, zal mijn oude receiver die 2 audio formaten van blu-ray: Dolby True HD én DTS HD Master Audio wel kunnen afspelen?
    Een verkoper van een winkel heeft mij gezegd dat dit niet kon. Wil dat dan zeggen dat ik niets meer zal horen? Of?

    Ik hoop dat ik dit in het correcte forum heb gepost, want ik zit werkelijk met 1001 vragen in mijn hoofd en ik zou totaal niet weten waar ik die moet plaatsen omdat alles min of meer een beetje aan elkaar samenhangt.
    Mocht ik het verkeerd geplaatst hebben, dan mijn excuses.

    SirMacCoy

  2. #2
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Allereerst welkom op dit forum!

    Een hoop goed vragen waar we uiteraard veel antwoorden op weten, maar de maatstaaf is altijd wat vind jij belangrijk.
    Ik zou naast een tv (waar je je zeker ook even goed over moet laten informeren) zeker een Blu-ray speler aanschaffen. Uiteraard kun je dan je huidige dvd upscaled bekijken, maar daar moet je ook niet teveel van verwachten. Het zal meer de illusie van verbetering geven, maar net als een lage resolutie foto, wordt het toch lastig om daar een echte verbetering in te verwachten. Kom je tevens bij het nadeel van een goede (nieuwe) tv. Deze gaat veel meer onthullen. Dus je gaat meer zien dan DVD's een resolutie beperking heeft, althans veel meer dan op je huidige scherm. Upscalen zal dat ook niet echt verhullen. Waarom dan een Blu-ray speler? Simpel, je bent er klaar voor om straks van echt HD te gaan genieten en de volledige potentie van je nieuwe scherm te benutten. Daarnaast kun je dan meteen kiezen tussen BD of DVD versie bij een nieuwe aankoop! Blu-ray spelers zijn tevens in staat een beter Dolby Digital geluid te laten horen, omdat er iets minder compressie wordt gebruikt.

    In principe zal je Creative live kaart gewoon de bitstream track (Dolby Digital/DTS) van een dvd via Optisch of coaxiaal (spdif) moeten doorgeven naar je versterker, dus vreemd dat dit nu niet werk. Wellicht moet je dit (nog) instellen in je softwarespeler of spdif instellingen in je audio eigenschappen of wat instellen in je versterker. Nieuwere audio kaarten kunnen van al je PC geluid Dolby Digital maken, maar ook dat is niet echt Dolby, maar een DVD via je pc afspelen moet ook nu gewoon, mits goed aangesloten gewoon Dolby Digital doorgeven. Immers de PC hoeft niks te doen anders dan het signaal via een optische of coaxiale kabel naar je versterker te vervoeren. Die doet verder het werk!

    PS Blu-ray spelers in je PC dienen ten alle tijde via HDMI te moeten worden aangesloten, anders wordt de resolutie vaak beperkt, daarnaast kan het lastig zijn om steeds je pc eerst aan te moeten zetten en maakt hij soms ook wel link wat lawaai, wat natuurlijk niet prettig is tijdens het kijken van een film!

    DTS HD en Dolby True HD zullen echter nooit door een optische of coaxiale kabel worden weergegeven, althans het wordt dan wer DTS (core) of Dolby Digital. Heeft je versterker echter 8 analoge ingangen (RCA/tulp), dan kan je Blu-ray speler, mits HD audio decoders aan boord, dit via deze kabels naar je versterker sturen. Je versterker geeft dan multichannel aan en de Blu-ray speler decodeert de HD audio formaten! Let wel niet alle Blu-ray spelers hebben dit. Veelal kun je het herkennen aan wederom die 8 analoge uitgangen achterop de speler! Maar ook dat is nog geen garantie. Beter kun je het model waar je gestresseerd in bent hier posten, dan helpen we je, net zoals je tv! (Merk en Typenummers)

    Zoals eerder gesteld: het kiezen van een tv kan een boek apart zijn. LED, LCD, Plasma en straks Ultra HD en Oled, Laat je goed informeren en gebruik dit forum voor advies. Beter advies kun je namelijk nooit in de winkel krijgen en de leden hier zijn vaak erg behulpzaam. Het is immers hun hobby

    Heel veel succes en als je nog vragen hebt, brandt maar los!
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  3. #3

    Standaard

    Hallo Claudio,

    Allereerst bedankt voor je snelle reactie én je duidelijke antwoorden.

    Laat mij toe even te reageren én de nodige informatie aan te vullen waar nodig.
    De reden van mijn twijfel tussen een aparte blu-ray speler en een blu-ray in een pc was louter de kostprijs!!!
    Want ik ging er van uit dat een aparte blu-ray speler naar upscaling toe niet kon tippen aan de software upscaling van een pc.
    Ik ga er van uit dat een blu-ray speler in een pc stukken goedkoper zal zijn dan als je kiest voor een aparte speler.

    Je stelt mij de vraag wat ik belangrijk vind. Ik weet wel dat DVD's nooit aan de kwaliteit van blu-ray zullen kunnen tippen, omdat die gewoon een lagere resolutie hebben. Daarvan ben ik mij wel bewust, maar je moet ook begrijpen dat ik in de afgelopen 10 jaar een mooie collectie opgebouwd heb van 100-tal DVD's. Die allemaal gaan vervangen zal, denk ik, mij enorm veel geld gaan kosten en zie ik niet zitten. Sommige titels die ik heb zijn een speciale editie die ik, denk ik, niet zal vinden in een blu-ray versie, maar dit terzijde.
    Daarom is het voor mij enorm belangrijk welke van de 2 mogelijkheden, hetzij een aparte speler of via pc, dat laat mij maar zeggen "het zo best mogelijke" zal afspelen op mijn nieuwe televisie.

    Wat betreft die geluidskaart van Creative is het toch zo, dat als je het geluid digitaal doorstuurt naar de versterker dat men toch spreekt van bitstreaming? Of ben ik mis? Dus er is geen tussenkomst van de geluidskaart want de geluidsomzetting van digitaal naar analoog gebeurt via de receiver?
    Ik weet ook niet goed waarom dit niet lukt. Ik heb al van alles geprobeerd van instellingen maar niets lijk te werken. Zowel met VLC als met Media Player Classic, niets lukt.
    Nu, op zich is dit niet zo erg, want het is vooral op mijn nieuwe pc dat het moet lukken.

    Mijn computer staat elke dag aan. Deze dient nu al als mijn muziekspeler en dus moet ik die niet extra aansteken.
    Natuurlijk heb je wel een argument dat een pc lawaai maakt. Nu heb ik wel duidelijk gevraagd in de pc winkel om de pc zo stil mogelijk te maken omdat die in de woonkamer komt én ikzelf vind het ook prettiger om naar muziek te luisteren als je je pc minder hoort. Maar het is inderdaad wel een belangrijk punt zeker bij het bekijken van films.
    Is het ook niet zo dat een blu-ray speler in een pc meer lawaai maakt bij het afspelen dan een aparte blu-ray speler?
    In mijn oude pc zit een DVD-drive en ik ondervind duidelijk meer lawaai van de speler bij het afspelen dan van mijn losstaande DVD-speler.

    Ik snap niet goed wat je bedoelt met DTS Core en gewone Dolby Digital...? Kan je dit even uitleggen aub?

    Het klink misschien stom, maar ik wil eerst mijn pc gaan vervangen door een nieuwe, omdat die vorig jaar al eens stuk gegaan is. Mijn moederbord heeft het toen begeven en met een beetje geluk heb ik toen op ebay nog een gelijkaardig moederbordje op de kop kunnen tikken.
    Maar ik durf nu niet het risico meer te nemen om mijn aankoop nog langer uit te stellen, wie weet wat er dan zal stuk gaan.
    En vanaf ik mijn nieuwe pc heb, zal ik mij uitgebreid informeren via internet wat betreft mijn nieuwe televisie.
    Wel had ik nog een opmerking. Ik dacht dat het een uitgemaakte zaak was, als je voor een tv kiest je automatisch voor LED gaat. Aanvankelijk wilde ik Plasma omdat die voor films een betere kleurweergave gaf. Maar blijkbaar is dat verschil tussen LED niet meer zo groot dan toen met LCD het geval was. Ook heeft een winkelier mij wijs gemaakt dat Plasma niet meer verkocht wordt en dat het allemaal LED is...?

  4. #4

    Standaard

    Als ik alles wat hier boven staat zo lees vraag ik mij af of TS nog wel van deze wereld is, een verzameling van een honderdtal DVD's doet niemand verbazen, zeker niet hier op dit forum.

    Een 4:3 CRT tv, en dan praten over upscalen. Een PC gebruiken als muziek speler, alleen al wat zo'n PC aan herrie maakt en stroom verbruikt wordt je niet vrolijk en dan ook nog eens het niet altijd even vriendelijke bedieningsgemak.

    Een oude receiver inzetten voor Blu ray is natuurlijk ook niet gewenst en toch vraag ik mij af met welke speakers er geluisterd wordt, misschien dat ik deze TS dan toch nog serieus wil gaan helpen, maar dan wil ik wel weten wat TS er aan budget wil en kan spenderen.
    Have fun and enjoy your collection

  5. #5
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Zoals gezegd: het zoeken van een tv is best een beetje huiswerk. Verkopers en showroom opstellingen met je meestal met een emmer zout nemen. (Afhankelijk van de zaak, want we kunnen niet alles over één kam scheren) Plasma is inderdaad een wat oudere technologie. Echter het feit dat het nog bestaat zegt genoeg over de ontwikkeling van LED. Plasma is op vele fronten nog ongeëvenaard, maar vooral de cruciale zwartwaardes zijn niet haalbaar met LCD of zelfs LED. Pas als OLED zijn intrede doet, zal plasma plaatsmaken. Heel lang kan dat niet duren, want men heeft aangekondigd te stoppen.., binnenkort.., weet men nog niet zeker! Vooralsnog zijn de nieuwe Panasonics en Samsungs een lust voor het oog in ongeëvenaarde sublieme beeldkwaliteit.

    DTS core is niet meer dan de 5.1 basis die in het nieuwe DTS HD zit ingebakken, zodat die gebruikt kan worden bij gebrek aan beter. (om niet heel technisch te worden).

    Maar het is zoals DVDPFG al aangeeft: Als je budget en wensen vermeld kunnen mensen met goede adviezen en voorbeelden komen. Dat soort waardevolle adviezen vind je niet bij de verkoper!
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  6. #6

    Standaard

    Bedankt jullie beide voor jullie antwoorden.
    De één al wat opbouwender dan de andere...
    Wat betreft de blu-ray speler heb ik inmiddels een keuze gemaakt.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Als ik alles wat hier boven staat zo lees vraag ik mij af of TS nog wel van deze wereld is
    Sorry, maar ik wil hier toch even op reageren, zonder agressief over te komen. Met zo'n antwoord ben ik totaal niet geholpen. In plaats van - in mijn ogen althans - de mensen af te breken en belachelijk te maken zou je beter wat commentaar geven waar ik iets mee ben. Sorry maar dat is mijn mening.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Een 4:3 CRT tv, en dan praten over upscalen.
    Blijkbaar heb je mijn post niet goed gelezen... Ik dacht dat ik duidelijk was dat ik van plan ben een nieuwe HD televisie te kopen, en dat in functie daarvan ik wilde weten hoe goed het upscalen van DVD's werkte.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Vooralsnog zijn de nieuwe Panasonics en Samsungs een lust voor het oog in ongeëvenaarde sublieme beeldkwaliteit.

    DTS core is niet meer dan de 5.1 basis die in het nieuwe DTS HD zit ingebakken, zodat die gebruikt kan worden bij gebrek aan beter. (om niet heel technisch te worden).
    - Van die Panasonics en Samsungs geldt dat voor LED televisies of Plasma?
    - Dus in principe als ik mijn oude receiver wens te houden, dan ga ik dus niet het DTS HD geluid horen (dat weet ik)... maar het zal dus wel nog altijd mogelijk zijn om naar de gewone DTS te luisteren?
    Misschien dat jullie eisen hoger liggen dan de mijne, maar voor mij volstaat dit momenteel.

  7. #7
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Dat van die Sammy's en Pana's betreft de kwaliteit van de nieuwste serie Plasma's, maar plasma heeft net zoals LED ook wel wat nadelen. De vraag is wederom wat jij belangrijk vind! beste beeldkwaliteit of is dat minder relevant!

    Je 'ouwe' receiver kan alleen DTS HD MA/HR en Dolby True HD weergeven als je receiver 5.1 of 7.1 analoge aansluitingen heeft. (Dus 8 tulp ingangen, multichannel) en je toekomstige Blu-ray speler HD audio decoders aan boord heeft en wederom die analoge uitgangen. Er zit verschil tussen spelers. Sommige hebben alleen een HDMI aansluiting en werken net als de DVD speler. Bitstream over HDMI.

    En nogmaals alles valt en staat bij wat jij belangrijk vind!

    PS: Je kunt je keuze (die je al gemaakt hebt) voor de Blu-ray speler gewoon even posten en dan geven wij gewoon een onbevooroordeelde mening!
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 06-09-2013 om 12:39
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door SirMacCoy Bekijk bericht
    Bedankt jullie beide voor jullie antwoorden.
    De één al wat opbouwender dan de andere...
    Wat betreft de blu-ray speler heb ik inmiddels een keuze gemaakt.



    Sorry, maar ik wil hier toch even op reageren, zonder agressief over te komen. Met zo'n antwoord ben ik totaal niet geholpen. In plaats van - in mijn ogen althans - de mensen af te breken en belachelijk te maken zou je beter wat commentaar geven waar ik iets mee ben. Sorry maar dat is mijn mening.



    Blijkbaar heb je mijn post niet goed gelezen... Ik dacht dat ik duidelijk was dat ik van plan ben een nieuwe HD televisie te kopen, en dat in functie daarvan ik wilde weten hoe goed het upscalen van DVD's werkte.



    - Van die Panasonics en Samsungs geldt dat voor LED televisies of Plasma?
    - Dus in principe als ik mijn oude receiver wens te houden, dan ga ik dus niet het DTS HD geluid horen (dat weet ik)... maar het zal dus wel nog altijd mogelijk zijn om naar de gewone DTS te luisteren?
    Misschien dat jullie eisen hoger liggen dan de mijne, maar voor mij volstaat dit momenteel.
    Een zuiderling met een kort lontje en lange tenen, is zo mijn eerste indruk, heb je nergens belachelijk gemaakt nog afgebroken enkel eea geconstateerd. Wees eerlijk, moet ik je wel serieus nemen, al zo lang films kijken op een 55cm 4:3 CRT TV, heel eerlijk, toen ik al weer heel lang geleden overging van Tape naar DVD, was het eerste wat de deur uitging een 29inch Sony flatscreen TV die ten tijde van de aankoop van de DVD speler nog geen jaar oud was...... er bleef bij 2.35/2.40:1 films weinig tot geen beeld over dat het gewoon niet leuk meer was.

    Niks mis met DVD, heb er zelf nog ruim 2500 filmtitels/TV series van in bezit, waard zijn ze tegenwoordig geen drol meer, doe ze daarom ook niet weg, zou pure kapitaal vernietiging zijn en de meesten geven nog best een heel fijn beeld, zelfs op 2 meter breed geprojecteerd. Begrijp me niet verkeert, maar wees eens eerlijk, in 10 jaar tijd een collectie opgebouwd van 100-tal is toch niet wereldschokkend en heden ten dage heb je er voor een habbekrats zo een paar honderd bij.

    Geen info geven over speakers en eventueel budget voor de gewenste zaken, tevens niet gewoon mededelen waar het oog mbt de blu-rayspeler op gevallen is maakt het niet fijn om iemand te helpen, lijkt meer te willen verbergen dan geholpen willen worden. BTW, een krap budget hebben is tegenwoordig echt geen schande meer, het zijn moeilijke tijden, heb zelf nog wel werk, maar wie weet slaat bij mij ook het noodlot toe, heb alle begrip voor diverse omstandheden.(beperkt budget kan ook een keuze zijn, ivm andere hobby's, je kan je geld maar 1x uitgeven, soms gewoon omdat het er niet is, dat is geen schande)

    Heb helemaal geen zin om zo mensen te helpen die wel allerlei info willen hebben maar zelf zuinig met info zijn die wel tot de gewenste goede adviezen kunnen leiden, immers alle waar naar zijn geld, en geld dat je niet hebt kun je ook niet uitgeven, makkelijk zat, maar het is natuurlijk wel leuk om te weten wat je er voor over hebt, zo geven de gebruikte speakers ook een inzicht waar we op het gebied van geluidskwaliteit op letten moeten, of is daar met een simpele tip nog leuke winst te halen.

    Vind zelfs dit berichtje al zonde van mijn tijd, daar er wel wordt gemekkerd maar relevante info geven genegeerd wordt, als je zelfstandig een blu ray speler weet te kiezen omdat je daar alle in en outs al van kent, dan komt het zeker wel goed en lijk je geen ondersteuning nodig te hebben. Geloof me goede raad kan enkel gegeven worden als je met de spreekwoordelijke billen bloot gaat en als je dat niet wil, ja..... dan houd het op.

    BTW, als ik iemand belachelijk wil maken doe ik dat wel heel duidelijk, ben daarin wel duidelijk. Als je wat vaker op het forum komt dan had je wel geweten dat de apparatuur van onze hobby helaas net als bij PC's snel verouderd, een 4:3 CRT TV is dan ook iets dat wel op het forum wordt aangeduid met...... die is uit het jaar kruik, je kan je daar belachelijk meegemaakt voelen of gekrenkt, maar het zegt meer iets over jezelf.

    Intrekken die lange tenen, schijnt iets zuiderlijks te zijn, het brengt je nergens en ook korte lontjes mag ik graag ontsteken, het is dat je dat weet, kun je er vast rekening mee houden.
    Have fun and enjoy your collection

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Heb helemaal geen zin om zo mensen te helpen die wel allerlei info willen hebben maar zelf zuinig met info zijn die wel tot de gewenste goede adviezen kunnen leiden, immers alle waar naar zijn geld, en geld dat je niet hebt kun je ook niet uitgeven, makkelijk zat, maar het is natuurlijk wel leuk om te weten wat je er voor over hebt, zo geven de gebruikte speakers ook een inzicht waar we op het gebied van geluidskwaliteit op letten moeten, of is daar met een simpele tip nog leuke winst te halen.
    Mensen zoals jij, die al jaren met deze hobby bezig zijn, hebben daar dan ook een volledig andere kijk op nemen dingen vanzelfsprekend die voor een nieuwkomer compleet onbekend zijn.
    Mensen die er niks van kennen weten dan ook niet altijd welke info ze moeten geven.
    Voor veel mensen is een speaker een speaker en een tv een tv.
    Een flatscreen tegen de muur, een all-in-one homecimema setje er erbij en klaar is Klara.
    Ze zien en horen dan ook het verschil niet tussen hun materiaal van 1500 euro all-in en een installatie die een veelvoud daarvan kost.

    Ik begrijp dan ook best dat op vragen als: "Welk klankprofiel wil je?", of "Welke klankkwaliteit?" er even in de haren gekabt wordt.
    Samsung UE46H7000 - Pioneer BDP-LX55 - Samsung BD-E6100 - MED800X3D - Pioneer VSX-S500 - Pioneer S-HS100
    Mijn Collectie

  10. #10
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Even ter verduidelijking. DVDPFG is één van de weinige leden die altijd uitgebreid de tijd wil nemen om juist mensen te helpen in hun keuze. Oké soms wat direct en zonder een blad voor zijn mond, maar altijd eerlijk en zeer uitgebreid. Eigenlijk zie je dat al aan de omvang van de post hierboven. Ik kan me wel voorstellen dat je even opkijkt van de toon, maar zoals gezegd, ik zie weinig andere leden die zo ver gaan om mensen goed te helpen en geloof me, hij kan dat als de beste.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •