Pagina 10 van 26 EersteEerste ... 6789101112131420 ... LaatsteLaatste
De resultaten 226 tot 250 van 646 worden weergegeven.
  1. #226

    Standaard

    jordy. bedoel mij niet verkeerd maar doe er gewoon weinig op uit.
    ben al sinds de laserdisc tijd bezig met deze hobby en mischien zoals je weet heb er een complete dedicated ruimte voor gebouwd.
    ik val jouw ook zeker niet aan maar een aantal mensen hier en wil uit beleefdheid niet de namen noemen kraken gewoon elke release af wat uitkomt en dat vind ik een beetje jammer.
    Sony vplhw 50 es beamer,samsung ps 64d 8000 plasma,teufel system 5 thx select 2 5.2 speakers,pioneer lx 53 thx select 2 , onkyo bd809 thx blurayspeler, pioneer bdp lx55.
    Thx bekabeling, stroomverzorging monster ht hts 2600, dedicated ht.

  2. #227
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Anyway....


    Screenshots zijn er voor de release, voor welke reden dan ook. Dus daar zijn we nu sowieso klaar mee, lijkt me.

    Het is net zo goed een sport om elke specifieke release af te kraken, als er telkens weer op in gaan. Je kunt ook gewoon niet reageren. Zodat het circus niet telkens opnieuw begint en alles.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  3. #228

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door vista-vision Bekijk bericht
    Je zou zeggen dat de scene met de granaatwerper op de dvd scherper is dan op de blu ray.
    http://caps-a-holic.com/hd_vergleich...ess=#vergleich
    Deze transfer kunnen ze ook verklooien door er allamaal trucs op toe te passen
    en dat hebben ze niet gedaan de trasfer oogt mooi natuurlijk.

    Heb het beeld gecheckt en het is gewoon Bluray waardig

    Toen ik de box gister kocht bij MM had ik ook ????had noch geen review gelezen
    ik ging voor Titanic maar kon deze niet laten liggen,toen ik thuis was ging er
    meteen een bluray in de speler en ja het is gewoon een mooie transfer.
    van het weekeind ga ik met me vriendin aan de box beginnen.

  4. #229

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door kristofke Bekijk bericht

    Waarom moet alles toch zo messcherp zijn voor sommigen?? Ik heb er alle vertrouwen in dat Spielberg deze release heeft gerestaureerd zoals hij het in die tijd bedoelde.
    +1
    Naast de 1e keer dat ik de films zag (in de jaren 80) vond mijn ultieme RotLA kijkervaring vele jaren geleden plaats in een tropisch warm amerika waar ik in een klein, ouderwets en enorm sfeervol theater RotLA zag op een relatief klein scherm en de tape zat vol met vlekjes, krassen e.d. Eea gaf het gevoel dat het een film uit de jaren 40/50 was (dus eigenlijk zoals SS en GL het bedoeld hebben; IJ's inspiratiebron zijn de serials van vroeger). De scherpste transfer zal dit voor mij niet kunnen overtreffen.

  5. #230

    Standaard

    Ik heb de screenshots niet gemaakt, ik heb de blu-ray niet gezien, ik ga deze keer alleen af op de screenshots die gemaakt waren door iemand anders die op de site stonden. (en meestal komen deze altijd overeen met de disc)En als ik het zo van de screenshot bekijk is de Blu-ray versie van deel 1 soft en minder details. Als ik zelf screenshots maak dan meld ik dat erbij. Dus kan er niks over zeggen of deze screenshots overeen komen met de originele disc. Maar als deze wel overeenkomt is het onzin om te zeggen "dat release heeft gerestaureerd zoals hij het in die tijd bedoelde" en dat het daarom op deel 1 van indiana jones blu-ray minder details heeft. Het kan niet de bedoeling geweest zijn dat Spielberg er minder details in wilde hebben, dan de HDTV versie.
    Laatst aangepast door De_Hollander : 12-09-2012 om 11:06

  6. #231

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeroeni Bekijk bericht
    Net even een stuk van the tempel of doom gecheckt en het beeld is wat je verwacht van een top serie op bluray,dus ga niet af op screenshots.
    Met temple of doom is ook geen probleem als ik het zo bekijk met de screenshots op de sites. Aleen maar met de eerste film van indiana jones raiders of the lost ark.

  7. #232

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door De_Hollander Bekijk bericht
    Met temple of doom is ook geen probleem als ik het zo bekijk met de screenshots op de sites. Aleen maar met de eerste film van indiana jones raiders of the lost ark.
    Ja heb net even gekeken en hij is softer,Het is net als de Star wars box
    daar is de 1ste ook wat minder.

    tja, een film van begin 80

    Waarom bv. aliens uit 79 op bluray zo mooi is komt omdat die film erg indoor is
    terwijl Indy van hop naar her is.

    Ik zelf ben zeer tevreden over de box,hij staat mooi langs starwars

  8. #233
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door De_Hollander Bekijk bericht
    Ik heb de screenshots niet gemaakt, ik heb de blu-ray niet gezien, ik ga deze keer alleen af op de screenshots die gemaakt waren door iemand anders die op de site stonden. (en meestal komen deze altijd overeen met de disc)En als ik het zo van de screenshot bekijk is de Blu-ray versie van deel 1 soft en minder details. Als ik zelf screenshots maak dan meld ik dat erbij. Dus kan er niks over zeggen of deze screenshots overeen komen met de originele disc. Maar als deze wel overeenkomt is het onzin om te zeggen "dat release heeft gerestaureerd zoals hij het in die tijd bedoelde" en dat het daarom op deel 1 van indiana jones blu-ray minder details heeft. Het kan niet de bedoeling geweest zijn dat Spielberg er minder details in wilde hebben, dan de HDTV versie.
    Het woordje meestal doet het helemaal voor mij

    Heb de box zelf nog niet in huis maar wel benieuwd wat 'k zelf zie na weer eens een zoveelste discussie over soft, hard ... lijkt wel over natuurfilms te gaan
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  9. #234

    Standaard

    Naast hard en soft zouden we t ook nog over de framing kunnen hebben:
    http://screenshotcomparison.com/comp....php?id=144047


    Nee maar even serieus, ik snap niet helemaal waar nu die weerstand tegen een discussie over de kwaliteit vandaan komt. T is toch bijvoorbeeld overduidelijk dat er een verschil zit in de screenshots die, mits de genoemde shots daadwerkelijk afkomstig zijn van de BR, de HDTV versie als betere uit de bus laten komen?

    Tuurlijk zal de BR er op zichzelf prima uitzien maar het had dus wel beter gekund. En dat bewijzen de overige delen. Die zijn wel vergelijkbaar met de kwaliteit van de HDTV uitzendingen. En bovendien zijn ze alledrie gelijkwaardig qua kleur, detailering etc. De BR van RotlA valt nu wat dat betreft uit de toon...

  10. #235

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door StefaanD Bekijk bericht
    Het woordje meestal doet het helemaal voor mij

    Heb de box zelf nog niet in huis maar wel benieuwd wat 'k zelf zie na weer eens een zoveelste discussie over soft, hard ... lijkt wel over natuurfilms te gaan
    Laat ik het zo zeggen, het klopt altijd met de screenshots op http://screenshotcomparison.com nadat ik de disc zelf heb vergeleken.
    Er komen nu steeds meer screenshots bij die bevestigen dat de blu-ray van ROTLA minder details heeft dan de HDTV versie.
    rvvnr1 geeft dat ook al aan.
    Laatst aangepast door De_Hollander : 12-09-2012 om 13:09

  11. #236
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Echte weerstand is het niet. Maar het heeft weinig zin om bij elke release vooraf een momentopname van een screenshot te beoordelen. Zeker als elke keer achteraf blijkt dat de commotie om niets is geweest. Op het moment dat mensen hun bd beoordelen is het een heel ander verhaal.

    Een screenshot is genomen op een tv of monitor waar niemand precies van weet hoe deze ingesteld staat. het zegt niks over bewegings scherpte. Staat scherpte onnodig hoog. Is zo'n scherm gecalibreerd of wel goed ingesteld. Is de PC monitor die de screenshots hier weer weergeeft wel goed enz.enz. Veels te veel factoren en variabelen. Ik zeg niet dat die site er een rommeltje van maakt maar het zegt mij verder weinig. En in het verleden is gebleken dat het achteraf toch allemaal minder erg was dan de screenshots doen vermoeden. Kan me nog zo de LOTR discussie herrineren.

    Zoals gezegt wordt er beoordeeld op een eigen scherm en met de originele eigen BD als bron, vind ik die discussie zeker zinvol. Ook al is het voorgaande nog steeds aan de orde. Zoveel schermen zoveel persoonlijke instellingen. Maar daar kan ik meer mee
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  12. #237
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door De_Hollander Bekijk bericht
    Laat ik het zo zeggen, het klopt altijd met de screenshots op http://screenshotcomparison.com nadat ik de disc zelf heb vergeleken.
    Daar ben ik het dus geheel niet mee eens.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  13. #238

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Bekijk bericht
    Daar ben ik het dus geheel niet mee eens.
    waarom niet?
    Met de screenshots van blu-ray's die ik heb vergeleken met de originele bd klopte het altijd, je weet toch niet wat ik vergeleken heb.

  14. #239

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Bekijk bericht
    Een screenshot is genomen op een tv of monitor waar niemand precies van weet hoe deze ingesteld staat. het zegt niks over bewegings scherpte. Staat scherpte onnodig hoog. Is zo'n scherm gecalibreerd of wel goed ingesteld. Is de PC monitor die de screenshots hier weer weergeeft wel goed enz.enz. Veels te veel factoren en variabelen.
    Dat heeft dus helemaal geen enkele invloed. De bron is tenslotte niet die monitor/tv maar de videodata (hopelijk in dit geval de BR) zelf. Hoe een screenshot eruit ziet(!) varieert idd, net zoals een BR dat op elke tv net even anders doet, al naar gelang de instellingen per scherm. Maar de screenshot zelf is net zoals de BR overal dezelfde.

    M.a.w. je zou de screenshots moeten bekijken op hetzelfde scherm als waarop je de echte BR, HDTV rip of welke bron dan ook bekijkt om te kunnen bevestigen dat de screenshots ook echt afkomstig zijn van de genoemde bron.

  15. #240

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door De_Hollander Bekijk bericht
    waarom niet?
    Met de screenshots van blu-ray's die ik heb vergeleken met de originele bd klopte het altijd, je weet toch niet wat ik vergeleken heb.
    Weetje, in de game wereld werkt dat maar niet met Bluray.
    Ik sta er van te kijken dat het hier echt een ding is.

    als een film als bv. The hobbit opgenomen wordt dan is dat wel leuk een paar
    screenshots [ een beetje promo matriaal ]
    Laatst aangepast door jeroeni : 12-09-2012 om 15:27

  16. #241

    Standaard

    Ik heb de screenshots van HDTV en Blu-ray in Photoshop geopend en gekeken wat het verschil is. Afgezien van de kleurbalans kon ik dmv het verhogen van het contrast van de BD screenshot beide beelden practisch gelijk krijgen. Er zitten dus niet minder details in, het contrast is gewoon lager dan de HDTV versie.

  17. #242
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door De_Hollander Bekijk bericht
    waarom niet?
    Met de screenshots van blu-ray's die ik heb vergeleken met de originele bd klopte het altijd, je weet toch niet wat ik vergeleken heb.
    LOTR anyone... Zelfde discussie enige tijd terug...
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  18. #243

  19. #244

    Standaard

    Duke, nice one...

    Kan alleen maar van een echte star wars fan komen...

    Citaat Oorspronkelijk gepost door theThinWhiteDuke Bekijk bericht
    Zijn er meerderen die dit probleem hebben met hun box?

  20. #245

    Standaard

    Klopt, vind die boxset ook prima.

    Ik heb de box inmiddels binnen en kan beamen dat het bij vloeiend lopend beeld minder opvalt dan bij stills. De rest is prima in orde, geluid is geweldig...
    Het is wel zo dat dit de softste is van alle 4 films. Neemt niet weg dat deze blu-ray beter is dan de dvd...Ach, het geeft ook nog wel een beetje charme aan deze film...

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Bekijk bericht
    LOTR anyone... Zelfde discussie enige tijd terug...

  21. #246

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door theThinWhiteDuke Bekijk bericht
    Zijn er meerderen die dit probleem hebben met hun box?
    Heeft Lucas verdomme, op een moment van onoplettendheid van Spielberg, toch kans gezien met zijn poten aan de montage te zitten.
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  22. #247

    Standaard

    Als dat zo was dan had the lost Ark er vast wel beter uitgezien. restaureren kan hij wel...
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frenkel Bekijk bericht
    Heeft Lucas verdomme, op een moment van onoplettendheid van Spielberg, toch kans gezien met zijn poten aan de montage te zitten.

  23. #248

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jamiev Bekijk bericht
    begrijp mij niet verkeerd,ben ook zeer zeker een pietje precies.
    maar naar mijn mening maken sommige mensen hier er een sport van om elke release af te kraken.
    zoals ik al zij komt het gewoon niet meer geloofwaardig over.
    als ik recensies wil lezen doe ik dat niet hier maar bij vakbladen of internetsites die een disc reviewen op een setup die ver boven die van mij liggen.
    en dan nog blijft het een kwestie van smaak,wat de 1 goed vind is voor een ander weer slecht.
    al die screenshots die hier worden geplaatst om een vergelijking te maken vind ik gewoon een lachertje.
    ik bepaal zelf wel wat ik aanschaf en kijk en luister zeker niet wat sommigen er hier over zeggen.
    Ik oordeel vaak op wie welke uitspraken doet over een release

  24. #249
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door theThinWhiteDuke Bekijk bericht
    Zijn er meerderen die dit probleem hebben met hun box?
    Damn I want the Indy shoots first version. What you say...? Doesn't exists anymore. These are not the versions you're looking for.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  25. #250

    Standaard

    Vandaag de box ontvangen. De "Making of Kingdom of the Crystal Skull"-documentaire duurt slecht 29 minuten, terwijl deze documentaire op de DVD en Blu-ray 81 minuten duurde. Flink wat materiaal is dus weggelaten bij de box.

Pagina 10 van 26 EersteEerste ... 6789101112131420 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •