Pagina 9 van 26 EersteEerste ... 567891011121319 ... LaatsteLaatste
De resultaten 201 tot 225 van 646 worden weergegeven.
  1. #201

    Standaard

    Ik ben ook niet zo'n voorstander van die schijfjes in die gleufjes... Gegarandeerd krassen na verloop van tijd! Ik heb liever me digipack... Ieder z'n smaak.

  2. #202

    Standaard

    Blu-ray's zijn juist krasbestendig

  3. #203
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door De_Hollander Bekijk bericht
    De blu-ray valt me tegen, de details zijn een stuk minder goed dan de LP HDTV http://screenshotcomparison.com/comparison/143584

    De blu-ray is te soft.

    Hier valt het nog wel mee met the last crusade http://screenshotcomparison.com/comp....php?id=144049

    En temple of doom valt ook mee http://screenshotcomparison.com/comp....php?id=144048
    Nog even terugkommend op die screenshots.

    Ik vind dat softe wel meevallen. Sterker nog.., Bij de LP HDTV versie zie je o.a. verschijnselen van artificial sharpness. Soortgelijk wat de tv doet met sharpness control. Het voegt extra informatie toe wat er niet hoort om scherpte te simuleren. Los van het feit dat het een screenshot en een still is.

    Het zal waarschijnlijk niet de Jaws restoratie krijgen. Maar toch! Pas wat zinnigs over te zeggen als hij op een referentiescherm draait.


    Wow die VS versie is wederom veel mooier. Helaas heb ik de EU besteld, Anders was ik nu toch sterk gaan twijfelen. Met de krassen zal het wel meevallen. Het wordt geen grootverbruik! Maar ik zou niet al mijn geld daarop gooien...

    Blijft vreemd waarom kwaliteit en smaak anno 2012 nog steeds uit de VS moet komen. Althans qua presentatie.

    Het zijn toch weer mooie dagen voor het jeudgsentiment. Eerst JAWS en nu dit.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  4. #204

    Standaard

    ik voel een Gladiator actie aankomen voor Indy...

  5. #205

    Standaard

    Te soft, niet scherp genoeg, een waas, blabla...

    Ik weet nog dat ik de vierde film eerst gezien heb op een digitale projectie en deze was naar mijn mening te scherp en het contrast was te hoog. Daarna ben ik hem de dag nadien gaan zien op 35 mm projectie en dat was veel aangenamer, het contrast was natuurlijker, de scherpte was iets minder waardoor blue-screens minder afgelijnd waren etc...

    Waarom moet alles toch zo messcherp zijn voor sommigen?? Ik heb er alle vertrouwen in dat Spielberg deze release heeft gerestaureerd zoals hij het in die tijd bedoelde.

  6. #206

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door kristofke Bekijk bericht
    Te soft, niet scherp genoeg, een waas, blabla...

    Ik weet nog dat ik de vierde film eerst gezien heb op een digitale projectie en deze was naar mijn mening te scherp en het contrast was te hoog. Daarna ben ik hem de dag nadien gaan zien op 35 mm projectie en dat was veel aangenamer, het contrast was natuurlijker, de scherpte was iets minder waardoor blue-screens minder afgelijnd waren etc...

    Waarom moet alles toch zo messcherp zijn voor sommigen?? Ik heb er alle vertrouwen in dat Spielberg deze release heeft gerestaureerd zoals hij het in die tijd bedoelde.
    +1
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  7. #207

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door kristofke Bekijk bericht
    Te soft, niet scherp genoeg, een waas, blabla...

    Ik weet nog dat ik de vierde film eerst gezien heb op een digitale projectie en deze was naar mijn mening te scherp en het contrast was te hoog. Daarna ben ik hem de dag nadien gaan zien op 35 mm projectie en dat was veel aangenamer, het contrast was natuurlijker, de scherpte was iets minder waardoor blue-screens minder afgelijnd waren etc...

    Waarom moet alles toch zo messcherp zijn voor sommigen?? Ik heb er alle vertrouwen in dat Spielberg deze release heeft gerestaureerd zoals hij het in die tijd bedoelde.
    Gaat mij om details wat meer wegvalt op de blu-ray niet om scherpte.En daarvan kan je niet zeggen dat het bedoeld is om details weg te laten vallen. Maar zoals ik al melde de andere zijn wel goed.

  8. #208

    Standaard

    Hier zijn mooi de verschillen te zien tussen de HDTV uitzendingen en de nieuwe blu-ray's. De Blu-ray screenshots ogen allemaal wat geler en zachter, waardoor de details bij bepaalde kledingstructuren of natuurlijke omgevingen weg lijken te vallen.

  9. #209

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door kristofke Bekijk bericht
    Te soft, niet scherp genoeg, een waas, blabla...

    Ik weet nog dat ik de vierde film eerst gezien heb op een digitale projectie en deze was naar mijn mening te scherp en het contrast was te hoog. Daarna ben ik hem de dag nadien gaan zien op 35 mm projectie en dat was veel aangenamer, het contrast was natuurlijker, de scherpte was iets minder waardoor blue-screens minder afgelijnd waren etc...

    Waarom moet alles toch zo messcherp zijn voor sommigen?? Ik heb er alle vertrouwen in dat Spielberg deze release heeft gerestaureerd zoals hij het in die tijd bedoelde.
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frenkel Bekijk bericht
    +1
    +1

  10. #210

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door De_Hollander Bekijk bericht
    De blu-ray valt me tegen, de details zijn een stuk minder goed dan de LP HDTV http://screenshotcomparison.com/comparison/143584

    De blu-ray is te soft.

    Hier valt het nog wel mee met the last crusade http://screenshotcomparison.com/comp....php?id=144049

    En temple of doom valt ook mee http://screenshotcomparison.com/comp....php?id=144048
    Citaat Oorspronkelijk gepost door De_Hollander Bekijk bericht
    Gaat mij om details wat meer wegvalt op de blu-ray niet om scherpte.En daarvan kan je niet zeggen dat het bedoeld is om details weg te laten vallen. Maar zoals ik al melde de andere zijn wel goed.
    Geef gewoon je bevindingen weer met je eigen mening erbij maar ga niet voor anderen beslissen wat wel en niet goed is of beslissen wat de blu-ray nu wel of niet is. Bloedirritant is dat....
    Laatst aangepast door Rogier Burghout : 11-09-2012 om 13:46

  11. #211

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TylerDurden Bekijk bericht
    Geef gewoon je bevindingen weer met je eigen mening erbij maar ga niet voor anderen beslissen wat wel en niet goed is of beslissen wat de blu-ray nu wel of niet is. Bloedirritant is dat....
    Jij bent bloed irritant. Maar zoals je leest zijn er meerdere met mij eens over mijn mening. Ik zei dat ik dat vind, en niet dat andere het moeten vinden. Maar Jij moet er weer zo'n dramatisch geval van, en interpreteert het totaal anders wat ik aan berichten neer zet. Ik heb gewoon mijn mening geuit wat mag, met screenshots. Als jij zo begint, kan ik de rollen ook omdraaien en zeggen dat jij niet voor anderen beslissen wat wel en niet goed is. En dan zou je dat ook van de reviewers kunnen zeggen en van kristofke enz. Dus dat antwoord van je, slaat gewoon nergens op.
    Laatst aangepast door De_Hollander : 11-09-2012 om 14:18

  12. #212

    Standaard

    De box net binnen gekregen en snel even raiders in de speler gedaan, en met de screenshots vergeleken.
    Conclusie was al snel gemaakt: In werkelijkheid is de detaillering veel beter dan de screenshots van screenshotcomparison doen geloven , de screenshots zijn dus niet representatief.
    De donkere scènes zijn wel wat donkerder dan wat ik van de DVD kan herinneren, ook is er soms behoorlijk wat filmgrain in de donkere scenes aanwezig maar dat betekend wel dat er van overmatig DNR gebruik, waar ik zelf bang voor was, geen sprake is.
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  13. #213

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door kristofke Bekijk bericht
    Te soft, niet scherp genoeg, een waas, blabla...

    Ik weet nog dat ik de vierde film eerst gezien heb op een digitale projectie en deze was naar mijn mening te scherp en het contrast was te hoog. Daarna ben ik hem de dag nadien gaan zien op 35 mm projectie en dat was veel aangenamer, het contrast was natuurlijker, de scherpte was iets minder waardoor blue-screens minder afgelijnd waren etc...

    Waarom moet alles toch zo messcherp zijn voor sommigen?? Ik heb er alle vertrouwen in dat Spielberg deze release heeft gerestaureerd zoals hij het in die tijd bedoelde.
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frenkel Bekijk bericht
    +1
    Citaat Oorspronkelijk gepost door TylerDurden Bekijk bericht
    +1
    +1

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frenkel Bekijk bericht
    De box net binnen gekregen en snel even raiders in de speler gedaan, en met de screenshots vergeleken.
    Conclusie was al snel gemaakt: In werkelijkheid is de detaillering veel beter dan de screenshots van screenshotcomparison doen geloven , de screenshots zijn dus niet representatief.
    Het is niet de eerste keer . Het belangrijkste is dat wij wel zeer tevreden zijn.

  14. #214

    Standaard

    Goed om te horen. Bestellen dan maar.
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frenkel Bekijk bericht
    De box net binnen gekregen en snel even raiders in de speler gedaan, en met de screenshots vergeleken.
    Conclusie was al snel gemaakt: In werkelijkheid is de detaillering veel beter dan de screenshots van screenshotcomparison doen geloven , de screenshots zijn dus niet representatief.
    De donkere scènes zijn wel wat donkerder dan wat ik van de DVD kan herinneren, ook is er soms behoorlijk wat filmgrain in de donkere scenes aanwezig maar dat betekend wel dat er van overmatig DNR gebruik, waar ik zelf bang voor was, geen sprake is.

  15. #215

    Standaard

    Ik krijg net een mail van bol.com dat mijn bestelling is verzonden. Kan niet wachten!

  16. #216

    Standaard

    Wat een gezeik over die beeldkwaliteit. De films zien er buitengewoon goed uit op blu-ray van deel 1 - 4!! Kopen die handel!

  17. #217

    Standaard

    koop hem ook zeker deze week.
    als ik naar sommigen hier moet luisteren blijft er weinig meer over om te kopen want er is met elke release wel weer wat.
    dit komt op een gegeven moment ook niet meer geloofwaardig over.
    Sony vplhw 50 es beamer,samsung ps 64d 8000 plasma,teufel system 5 thx select 2 5.2 speakers,pioneer lx 53 thx select 2 , onkyo bd809 thx blurayspeler, pioneer bdp lx55.
    Thx bekabeling, stroomverzorging monster ht hts 2600, dedicated ht.

  18. #218

    Standaard

    Gisteren raiders gekeken en beeld is uitstekend en geluid is ook top, alhoewel de klappen die indy uitdeelt wel overdreven veel bas meekrijgen waardoor het soms een beetje slapstick achtig overkomt.
    "Succes isn't overnight, every day you get a little better than the day before, it all adds up"

  19. #219

    Standaard

    dan zal ik het ook wel goed vinden,
    wij twentenaren zijn nog wel een keer tevreden
    Sony vplhw 50 es beamer,samsung ps 64d 8000 plasma,teufel system 5 thx select 2 5.2 speakers,pioneer lx 53 thx select 2 , onkyo bd809 thx blurayspeler, pioneer bdp lx55.
    Thx bekabeling, stroomverzorging monster ht hts 2600, dedicated ht.

  20. #220

    Standaard

    Net gekocht bij MM eindhoven 55 euro ook Titanic 3D 25 euro

  21. #221

    Standaard

    Het is alles behalve de eerste keer dat ik lees dat screenshots niet representatief zijn.
    Ik krijg het idee dat mensen die hier zo snel mee op de proppen komen, zeker vóór de release, hopen op nét dat beetje extra aandacht... Of van die mensen die niet meer van een film kunnen genieten. En alléén maar op de beeldkwaliteit gaan letten.
    Tip voor deze mensen: koop gewoon geen films meer! Scheelt je een hoop tijd en geld

    Ik ga de box snel bestellen
    Mijn thuisbios: LG OLED65C7V tv, LG UP970 4K blu-ray player, Denon AVR-2313 receiver, Klipsch RF-62 (fronts), Klipsch RC-62 (center), Klipsch RB-51 (rears), Klipsch Ksw-10 (sub)

  22. #222

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jamiev Bekijk bericht
    dan zal ik het ook wel goed vinden,
    wij twentenaren zijn nog wel een keer tevreden
    Dat klopt, maar van blu ray verwacht ik toch wel wat en deze box stelt niet teleur.
    "Succes isn't overnight, every day you get a little better than the day before, it all adds up"

  23. #223

    Standaard

    begrijp mij niet verkeerd,ben ook zeer zeker een pietje precies.
    maar naar mijn mening maken sommige mensen hier er een sport van om elke release af te kraken.
    zoals ik al zij komt het gewoon niet meer geloofwaardig over.
    als ik recensies wil lezen doe ik dat niet hier maar bij vakbladen of internetsites die een disc reviewen op een setup die ver boven die van mij liggen.
    en dan nog blijft het een kwestie van smaak,wat de 1 goed vind is voor een ander weer slecht.
    al die screenshots die hier worden geplaatst om een vergelijking te maken vind ik gewoon een lachertje.
    ik bepaal zelf wel wat ik aanschaf en kijk en luister zeker niet wat sommigen er hier over zeggen.
    Sony vplhw 50 es beamer,samsung ps 64d 8000 plasma,teufel system 5 thx select 2 5.2 speakers,pioneer lx 53 thx select 2 , onkyo bd809 thx blurayspeler, pioneer bdp lx55.
    Thx bekabeling, stroomverzorging monster ht hts 2600, dedicated ht.

  24. #224

    Standaard

    Je moet je ook zeker niet laten leiden door wat andere zeggen, maar op dit forum komen allerlei meningen nu eenmaal samen in 1 topic. Als ik puur objectief naar de screenshots kijk vind ik ze tegenvallen, soft, minder gedetailleerd en geel zoals ik eerder heb geschreven. In mijn achterhoofd weet ik echter dat het in de praktijk allemaal heus wel mee zal vallen waarschijnlijk, maar dat wil niet zeggen dat ik of anderen er puur op uit zijn om releases af te kraken, laat staan dat het om (on)geloofwaardigheid gaat in deze. Het gaat er om dat je als liefhebber geconfronteerd wordt met screenshots of reviews waar je voor jezelf een conclusie aan koppelt; zoals je zelf zegt, een kwestie van smaak.

  25. #225

    Standaard

    Net even een stuk van the tempel of doom gecheckt en het beeld is wat je verwacht van een top serie op bluray,dus ga niet af op screenshots.

Pagina 9 van 26 EersteEerste ... 567891011121319 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •