Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 40 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Aantal verkochte films op Blu-ray Disc stijgt in 2011 met 60%

    Aantal verkochte films op Blu-ray Disc stijgt in 2011 met 60%



    Lees dit artikel

  2. #2

    Standaard

    60% toename in blurayverkoop, van 1,5 naar 2,4 miljoen stuks. Ter vergelijking: in 2010 werden er 24,6 miljoen 'ouderwetse' DVD's verkocht (en in 2006 12,8 miljoen DVD's). Marktaandeel bluray is zo'n 10% binnen de beelddragers. Gemeengoed is de bluray dus nog lang niet.

    De entertainmentmarkt als geheel blijft echter krimpen

    bron: nvpi.nl

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    60% toename in blurayverkoop, van 1,5 naar 2,4 miljoen stuks. Ter vergelijking: in 2010 werden er 24,6 miljoen 'ouderwetse' DVD's verkocht (en in 2006 12,8 miljoen DVD's). Marktaandeel bluray is zo'n 10% binnen de beelddragers. Gemeengoed is de bluray dus nog lang niet.

    De entertainmentmarkt als geheel blijft echter krimpen

    bron: nvpi.nl
    10% ? Wat ongelovelijk weinig.

  4. #4

    Standaard

    Zolang blu ray niet verdwijnt kan het me niet veel schelen. Ik vind die schijven geweldig! Ik koop haast alles op blu ray. De kwaliteit is stukken beter dan een dvd. Vind een dvd gewoon rommel. Je geeft veel geld uit aan een slechte kopie van een film.

  5. #5

    Standaard

    Dat is ook weer overdreven. Er zijn genoeg DVD's met een zeer redelijke kwaliteit, net als er blu-ray's zijn met een zeer matige kwaliteit.

  6. #6

    Standaard

    Gullivers Travels 3D in de top tien...dat verbaasd mij werkelijk...!!!

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door WaymannDirector Bekijk bericht
    Zolang blu ray niet verdwijnt kan het me niet veel schelen. Ik vind die schijven geweldig! Ik koop haast alles op blu ray. De kwaliteit is stukken beter dan een dvd. Vind een dvd gewoon rommel. Je geeft veel geld uit aan een slechte kopie van een film.
    Nou, bluray is inderdaad beter maar nog steeds een kleine verbetering vind ik.

  8. #8

    Standaard

    Daar ben ik het ook weer niet mee eens .

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door langejan Bekijk bericht
    Gullivers Travels 3D in de top tien...dat verbaasd mij werkelijk...!!!
    Dit is puur een promopersbericht van een paar grote distributeurs, waarschijnlijk van de Stichting Blu-ray Promotie. Beide Harry Potters in de top 10, die waren nog niet eens te koop toen dit persbericht verscheen...
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  10. #10

    Standaard

    Op basis van wat zijn die top10 lijstjes samengesteld?

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Dit is puur een promopersbericht van een paar grote distributeurs, waarschijnlijk van de Stichting Blu-ray Promotie. Beide Harry Potters in de top 10, die waren nog niet eens te koop toen dit persbericht verscheen...
    Idd, want Green Lantern en Hangover II zijn nog steeds niet verkrijgbaar. Wat een flutbericht...

  12. #12

    Standaard

    Inderdaad een flut bericht.

    Geeft wel aan dat door de slechte en zeer beperkt aantal NL uitgaven, de concurentie met import en downloaden steeds groter wordt...

  13. #13

    Standaard

    In NL zijn alle blu ray uitgaven veel te duur ten opzichte van import versies Met een beetje marketing zou dat best nog verder kunnen groeien.
    Maar de NL filmmaatschappijen vinden dit blijkbaar totaal onbelangrijk.

  14. #14

    Standaard

    beetje goedkope reclame dit... 'wij van wceend'

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door langejan Bekijk bericht
    In NL zijn alle blu ray uitgaven veel te duur ten opzichte van import versies Met een beetje marketing zou dat best nog verder kunnen groeien.
    Maar de NL filmmaatschappijen vinden dit blijkbaar totaal onbelangrijk.
    Dat is niet waar. Bij de FRS zijn er genoeg titels in de 2 voor 20 actie die in het buitenland duurder zijn. Of wat dacht je van de recente actie van MM, met titels van €4 a €5.
    Ook zijn prijzen van grote nieuwe releases vaak redelijk t.o.v. het buitenland.

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door langejan Bekijk bericht
    Gullivers Travels 3D in de top tien...dat verbaasd mij werkelijk...!!!
    Deze lijst bevat alleen maar 3D-titels van de major filmmaatschappijen. Green Lantern en Ice Age 3D komen pas begin december uit...
    Harry Potter na 2 dagen al in de top 10? Lijkt me heel sterk. Thor en Drive Angry zullen ongetwijfeld meer hebben verkocht.

    Bridesmaids een topper op bluray? hahahahaha.... 't zal ongetwijfeld een leuke film zijn, maar dit soort films spreekt maar weinig bluraykopers aan. Over Beverly Hills Chihuahua 2 kan ik kort zijn: Wie koopt dat op bluray????

    Citaat Oorspronkelijk gepost door deTuinman Bekijk bericht
    beetje goedkope reclame dit... 'wij van wceend'
    Je neemt de woorden uit m'n mond!
    Laatst aangepast door marcelb7 : 18-11-2011 om 14:57
    Concertagenda op Podiuminfo

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Dat is niet waar. Bij de FRS zijn er genoeg titels in de 2 voor 20 actie die in het buitenland duurder zijn. Of wat dacht je van de recente actie van MM, met titels van €4 a €5.
    Ook zijn prijzen van grote nieuwe releases vaak redelijk t.o.v. het buitenland.
    Ik koop sowieso bijna niet bij de FRS. Ik kan bij de 2 voor 20 euro acties eigenlijk nooit iets vinden dat ik wil hebben (valt dan meestal onder de categorie leuk om eens te zien maar ik ga mn goede geld er niet aan besteden) plus dat van de films die ik wel wil hebben er in het buitenland vaak betere versies geleverd worden. Bovendien ligt de prijs voor nieuwe uitgaven vaak een stuk lager. Zeker als je een maandje of 3 wacht ofzo. En dan zijn de prijzen bij FRS etc echt nog niet aangepast naar beneden.
    Wat me vooral opvalt is dat in NLd de prijzen voor series zo hardnekkig hoog blijven. Had bijv. even terug een paar seizoenen Big Bang Theory (ok t is dvd maar het gaat om het punt) gekocht. Gemiddeld net iets minder dan een tientje per seizoen. Betaal je bij FRS gewoon 25 euro voor per seizoen.

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter Rijkers Bekijk bericht
    Ik koop sowieso bijna niet bij de FRS. Ik kan bij de 2 voor 20 euro acties eigenlijk nooit iets vinden dat ik wil hebben (valt dan meestal onder de categorie leuk om eens te zien maar ik ga mn goede geld er niet aan besteden) plus dat van de films die ik wel wil hebben er in het buitenland vaak betere versies geleverd worden. Bovendien ligt de prijs voor nieuwe uitgaven vaak een stuk lager. Zeker als je een maandje of 3 wacht ofzo. En dan zijn de prijzen bij FRS etc echt nog niet aangepast naar beneden.
    Wat me vooral opvalt is dat in NLd de prijzen voor series zo hardnekkig hoog blijven. Had bijv. even terug een paar seizoenen Big Bang Theory (ok t is dvd maar het gaat om het punt) gekocht. Gemiddeld net iets minder dan een tientje per seizoen. Betaal je bij FRS gewoon 25 euro voor per seizoen.
    De 2 voor 20 actie is idd dit jaar pas interessant geworden. FRS gooit met name catalogus uitgaven van Paramount, Universal en Fox direct in deze actie. Gisteren nog de spiksplinter nieuwe Paramount release van My Fair Lady gekocht (die nog niet eens verkrijgbaar is in de UK). Verder zijn alle kaskrakers van 1,5-2 jaar geleden nu toegevoegd aan de actie, zoals 2012, A-Team, Unstoppable, etc.
    Everyone knows, when you make an assumption, you make an ass out of "u" and "umption". - Mitch Henessey

    What I Watch

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Vampire Hunter D Bekijk bericht
    Nou, bluray is inderdaad beter maar nog steeds een kleine verbetering vind ik.

    Een kleine verbetering dan heb je of je goeie bril niet op gezet of je tv is nog door Napoleon in elkaar geschroefd maar ik vind Blu Ray toch wel een enorm verschil met DVD als ik zo bescheiden mag zijn.....ik verbaas me er iedere keer weer over, en als ik dan weer is een DVD kijk heb ik toch vaak dat ik denk mwah mis het retescherpe van een BD schijfje

    Vraag me toch af waar je dat op baseert je "kleine verbetering"
    Grtz Ron

  20. #20

    Standaard

    Blu-ray begint de laatste tijd ook eindelijk betaalbaar te worden, dus zo vreemd is dit nieuws niet.

    Koop de laatste maanden ook steeds vaker blu-rays, waarbij ik maximaal 10 euro bereid ben om uit te geven.

  21. #21

    Standaard

    Nieuwe Blu Ray kosten tegenwoordig evenveel als dvd's vroeger kosten toen die nieuw waren. Dvd's nieuw zijn nu goedkoper. Wees blij voor diegene die dvd's kopen!!

  22. #22

    Standaard

    Blu-ray is hier nog steeds veel te duur vind ik.
    Ik kreeg gisteren weer een box van Amazon UK binnen:

    Green Hornet 3D
    Resident Evil Afterlife 3D
    Priest 3D

    GBP 22 incl. verzenden, dat is zo'n €26

    Hier in Nederland kosten deze films in totaal €65 Dat is 2,5x zo duur!!!
    Resident Evil mag hier dan een tientje kosten maar daar staan totaal geen extra's op terwijl de UK versie bomvol staat met commentaries, deleted scenes en wat al niet meer.

    Heel af en toe is het de moeite om hier iets te kopen maar 90% van de tijd ben je beter uit als je in Engeland bestelt.

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Nisei Bekijk bericht
    Blu-ray is hier nog steeds veel te duur vind ik.
    [...]
    Heel af en toe is het de moeite om hier iets te kopen maar 90% van de tijd ben je beter uit als je in Engeland bestelt.
    Toch loopt bluray in de UK ook ver achter bij de verwachtingen: [...]sales of Blu-rays increased by 10% in the last year, is nu ook niet bepaald een doorbraak.
    - http://www.deadline.com/2011/06/repo...rices-decline/
    - http://www.blu-raydisc-reporter.com/...blu-ray-sales/
    Laatst aangepast door Oakey : 26-11-2011 om 13:18

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Nisei Bekijk bericht
    Blu-ray is hier nog steeds veel te duur vind ik.
    Ik kreeg gisteren weer een box van Amazon UK binnen:

    Green Hornet 3D
    Resident Evil Afterlife 3D
    Priest 3D

    GBP 22 incl. verzenden, dat is zo'n €26

    Hier in Nederland kosten deze films in totaal €65 Dat is 2,5x zo duur!!!
    Resident Evil mag hier dan een tientje kosten maar daar staan totaal geen extra's op terwijl de UK versie bomvol staat met commentaries, deleted scenes en wat al niet meer.

    Heel af en toe is het de moeite om hier iets te kopen maar 90% van de tijd ben je beter uit als je in Engeland bestelt.
    Zijn die alle 3 ook nlondertiteld?

    Want bij amazon geeft ie wel aan dat ie nl ondertitlels heeft maar niet of het voor alle 3 geld.

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Nisei Bekijk bericht
    Blu-ray is hier nog steeds veel te duur vind ik.
    Ik kreeg gisteren weer een box van Amazon UK binnen:

    Green Hornet 3D
    Resident Evil Afterlife 3D
    Priest 3D

    GBP 22 incl. verzenden, dat is zo'n €26

    Hier in Nederland kosten deze films in totaal €65 Dat is 2,5x zo duur!!!
    Dat is wel een extreem voorbeeld en niet echt objectief.
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •