Pagina 5 van 10 EersteEerste 123456789 ... LaatsteLaatste
De resultaten 101 tot 125 van 233 worden weergegeven.
  1. #101

    Standaard

    Heeft iemand al een reactie ontvangen van Paradiso?

  2. #102

    Standaard

    Nee want morgen is Inge er pas die daar iets over te zeggen heeft.
    Ik betwijfel dat ze iets terug mailt. Daarom bel ik morgen op.
    je kan bellen naar dit nummer tel: 0161241080 ANDERS KUN JE REGELRECHT NAAR DE JUISTE PERSOON MAILEN inge@paradisohome.nl

  3. #103

    Standaard

    Ik heb Inge gesproken aan de telefoon, ze denken dat het aan het productie bedrijf ligt dat het fout is gegaan. Maar ze gaan al het mogelijke doen om het in orde te maken. Je kan je blu-ray naar paradiso terug sturen, en ze checken dan de nieuwe disc die ze terug naar de klanten sturen. Die ze zelf hebben liggen zien ze niet de foutjes. Wat toch vreemd is want het betreft zich op dezelfde tijdstip van de scene, mij lijkt het een recodeer fout.


    dit is het adres

    Paradiso Home Entertainment
    Gerolsteinbaan 7-9
    5121 DN Rijen

    tnv Inge Heerkens
    Laatst aangepast door De_Hollander : 26-01-2012 om 13:15

  4. #104

    Standaard

    Heb dit nog even gemailt, want ze denken dat niet alle schijfjes dit probleem hebben, ik denk van wel, want de meldingen van mensen beschrijven precies hetzelfde punt van artifacts. Ze melde dat de FRS al weer 1000 had besteld. Paradiso hebben de fouten zelf nog niet gezien op de bepaalde punten. Daarom denken paradiso dat niet alle blu-rays het hebben.

    Ik heb de blu-ray meteen op de post gedaan. Hopelijk dat er een goed terug komt. Al moet ik zeggen dat ik toch denk dat de hele partij dit probleem zal hebben, omdat ik denk dat het in de recode zit.
    Dus het omzetten van de mastermovie naar 1080P vc-1 codec blu-ray. En ben bang dat er een nieuwe recode nodig zal zijn van de mastermovie. Ik heb een een maat van me gesproken en dat is de ontwikkelaar van avchdcoder. En hij zegt ook dat er iets niet goed zit in zijn encoder. Sommige mensen zien het misschien niet eens, dat zijn mensen die vaak ook niet het verschil zien tussen dvd en blu-ray, andere mensen hebben misschien nog niet naar de blu-ray gekeken, en andere mensen laten maar voor wat het is. Ik ben zo dat ik alles zie wat er niet in thuis hoort. Ik kijk vaak nog meer naar de kwaliteit dan naar de film.
    Maar waarom encodeerd degene niet met een avc codec? De meeste distribiteus doen dat toch tegenwoordig, ook mensen particulier.
    Laatst aangepast door De_Hollander : 29-01-2012 om 15:59

  5. #105

    Standaard

    En als ze de mastermovie opnieuw gaan encoderen, dan hoop ik dat ze het zo doen dat er een mooie bitrate uitkomt, en niet zo zal zijn met de huidige.
    De huidige zakt de bitrate weg naar zelfs 4 en 2. Ik heb nog nooit bij een blu-ray tot zo'n lage bitrate weg zien zakken.
    Laatst aangepast door De_Hollander : 29-01-2012 om 16:08

  6. #106

    Standaard

    Slecht nieuws ik kreeg deze mail van paradiso
    Hoi Edwin,

    Er zijn nog geen plannen om deze op Blu-ray uit te brengen. Zodra dat wel zo is zal ik het zeker laten weten.

    We zijn er intussen achter wat het probleem is met Resident Evil. Het slechte nieuws is dat we er niets aan kunnen doen.
    De master die wij hebben ontvangen van de licensor blijkt deze fouten al te bevatten en zij krijgen het in hun lab niet verholpen.

    Het probleem is ook dat zij niet de originele licensor zijn. Zij hebben deze film een tijd terug overgenomen en deze master ontvangen.
    Ze hebben niets anders en dus hebben we geen mogelijkheid om een nieuwe Blu-ray te maken.

    We zijn hier goed ziek van zoals je kunt begrijpen.

    Het enige wat ik je kan voorstellen is dat je ipv de Blu-ray die je nu hebt opgestuurd een andere uitkiest uit onze collectie.

    Amelie / Le Fabuleux Destin d'Amélie Poulain
    Appaloosa
    Arrietty (Blu-Ray)
    Blood Creek
    Book of Eli (The)
    City of God
    Crank / Hypertension
    Crossing Over
    Fall (The)
    He's Just Not That into You
    Horsemen / Les Cavaliers de L'Apocalypse (Blu-Ray)
    Inkheart / Coeur D'encre
    Killer Inside Me (The)
    Killshot
    King's Speech (The)
    March of the Penguins
    Mr. Nice
    Nine
    Outlander
    Pan's Labyrinth / Le Labyrithe de Pan
    Passengers / Les Passagers
    Rebound (The)
    Resident Evil: Apocalypse
    Rien a Declarer
    Rien a Declarer (VL)
    Sanctum (2D + 3D BRD)
    Seventh Moon
    Sex and the City: The Movie
    Southland Tales
    Switch (The)
    Transsiberian
    Winter's Bone

    Ik hoop dat er iets voor je bij staat? Laat het maar weten.
    Nogmaals onze excuses voor dit hele gedoe.

    Met vriendelijke groet,

    Inge Heerkens

    Paradiso Home Entertainment
    Gerolsteinbaan 7-9
    5121 DN Rijen
    Tel: 0031-161 241080
    Fax: 0031-161 227100

    mail:Inge@paradisohome.nl
    web: www.paradisofilms.eu
    Facebook: Paradiso.Home.Entertainment
    Twitter: @Paradiso_Home

  7. #107

    Standaard

    Kunnen ze dan niet de rechten voor de Duitse EE-master in Nederland aankopen en deze uitbrengen?
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  8. #108

    Standaard

    Nee hiermee was de kous af zeiden ze. Er komt geen andere meer, want de rechten kopen voor een master kost te veel geld. En ze vinden het voor zo'n oude titel niet waard. Maar ze vinden de artifacts wel meevallen. En ze kregen te weinig respons, terwijl ze er meer als 1000 verkocht hadden.
    Ik zelf heb de blu-ray terug gevraagd, en ga het bij de FRS terug brengen en kies iets anders uit naar mijn smaak.
    Laatst aangepast door De_Hollander : 30-01-2012 om 13:41

  9. #109

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter Kleine Bekijk bericht
    Kunnen ze dan niet de rechten voor de Duitse EE-master in Nederland aankopen en deze uitbrengen?
    Daar is Paradiso (en onze markt) te klein voor.

    A-Film heeft in het verleden pogingen gedaan om dit voor DVD te doen, maar blijkbaar verdienen ze dan liever niets dat iets, door het vragen van zeer hoge bedragen!

    Maar gezien de Duitse uitgave daar ook van "Constantin Film/Highlight - Extended Version" is, zijn die misschien welwillender dan bv een Sony (die de rechten in andere EU landen heeft).

    Lukt dat niet wordt het alternatief die "op last van de rechter te blokeren site" en hun collega's over.

  10. #110

    Standaard

    Ik ben wel erg teleurgesteld, ze zeggen eerst het zit niet in de master, en dat de fout bij de repoductie zit. En melde aan mij dat ze hoe dan ook het in orde zouden maken. En nu zeggen ze dat ze niks kunnen doen dat het in de master zit. Ik zou dan als distributeur me geld terug eisen bij degene die de master heeft bezord. En dan voor een andere master gaan. Maar ja ze zeggen daarop dat te weinig mensen reageren op de fouten.

  11. #111

    Standaard

    Het is al vaker aangegeven, de Nederlandse markt voor officiële producten is klein (en wordt steeds kleiner). Want deze heeft veel last van o.a. import en downloaden.

    Voorbeeld: Werd er in het verleden met een veel kleiner inwoners aantal een muziek album (LP later CD) goud bij 50.000 exemplaren, is dit nu al bij 25.000 exemplaren. De helft minder dus, en dat op 17 miljoen inwoners of ca. 7.3 miljoen huishoudens is dat dan ca. 3% van het totaal.

    Stel dat er 5.000 exemplaren van deze film zijn geperst hebben we het dus over aantallen van niets,
    waardoor je nauwelijks je investering kan terug verdienen. Laat staan een fout op eigen kosten herstellen.

    Daarom kunnen Independents het zich ook niet veroorloven om dure (extended) masters en/of extra's aan te kopen.

    Misschien iets om rekening mee te houden bij een oordeel????

  12. #112

    Standaard

    Films worden doorgaans op celluloid geschoten, 35mm in dit geval, en daarbij is er uiteraard geen sprake van compressie.

    Vervolgens wordt dit digitaal gescanned om er zo een Master van te krijgen. Die Master wordt dan vervolgens gebruikt
    door de authoring/productie studio om het op DVD/BD te zetten, waarbij dan de compressietechnieken pas om de hoek
    komen kijken.

    In een eerder stadium kunnen er dus nooit compressie-artifacts onstaan, tenzij er bij het scannen van het celluloid iets
    mis is gegaan (maar dan zijn het geen compressie-artifacts).

    Naar mijn mening is het dus gewoon fout gegaan bij de authoring/productie studio.

  13. #113

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door De_Hollander Bekijk bericht
    Films worden doorgaans op celluloid geschoten, 35mm in dit geval, en daarbij is er uiteraard geen sprake van compressie.

    Vervolgens wordt dit digitaal gescanned om er zo een Master van te krijgen. Die Master wordt dan vervolgens gebruikt
    door de authoring/productie studio om het op DVD/BD te zetten, waarbij dan de compressietechnieken pas om de hoek
    komen kijken.

    In een eerder stadium kunnen er dus nooit compressie-artifacts onstaan, tenzij er bij het scannen van het celluloid iets
    mis is gegaan (maar dan zijn het geen compressie-artifacts).

    Naar mijn mening is het dus gewoon fout gegaan bij de authoring/productie studio.
    Niet geheel correct.

    Ja, veel films en ook deze is op celluloid geschoten in Super35 mm.
    Helaas worden veel films na het inscannen gedeeltelijk of zelfs geheel digitaal geproduceerd DI (digital ntermediate). Dan wordt er veel aan het beeld gerommeld, zodat je zelfs in de bioscoop artefacts kan zien.

    Deze master is afkomstig van de DI maar staat gewoon op tape, waarvan alle formfaten dvd, bd, smarphone en tv worden gehaald. Deze master moet dus na gebruik weer retour. Wsl zitten de fouten in die tape, waardoor de fout niet hersteld kan worden. Dit kan alleen met een nieuwe master, en die is voor NL dus niet aanwezig.

    Balen.

  14. #114

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hombre Bekijk bericht
    Het is al vaker aangegeven, de Nederlandse markt voor officiële producten is klein (en wordt steeds kleiner). Want deze heeft veel last van o.a. import en downloaden.

    Voorbeeld: Werd er in het verleden met een veel kleiner inwoners aantal een muziek album (LP later CD) goud bij 50.000 exemplaren, is dit nu al bij 25.000 exemplaren. De helft minder dus, en dat op 17 miljoen inwoners of ca. 7.3 miljoen huishoudens is dat dan ca. 3% van het totaal.

    Stel dat er 5.000 exemplaren van deze film zijn geperst hebben we het dus over aantallen van niets,
    waardoor je nauwelijks je investering kan terug verdienen. Laat staan een fout op eigen kosten herstellen.

    Daarom kunnen Independents het zich ook niet veroorloven om dure (extended) masters en/of extra's aan te kopen.

    Misschien iets om rekening mee te houden bij een oordeel????
    Aan deze fout kunnen ze niks aan doen, ze kunnen het toch terug verhalen op degene die de master gemaakt heeft, en dan vragen om een correcte master deze die goed is ingescand.

  15. #115

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door De_Hollander Bekijk bericht
    Aan deze fout kunnen ze niks aan doen, ze kunnen het toch terug verhalen op degene die de master gemaakt heeft, en dan vragen om een correcte master deze die goed is ingescand.
    In theorie ja. In de praktijk lastig.

    Het grootse probleem in NL is dat als je de rechten voor het uitbrengen van een film niet gelijk of zomaar toegang tot al het bronmateriaal hebt.

    Dit loopt via een Licensor of sub licensor, maar kan ook onderdeel zijn van een pakketdeal.
    In dit geval moet je het zien als of je een kantoor met inventaris hebt gekocht/overgenomen (dat is wat deze licensor heeft gedaan). Als er dan een kras op een kast, bureau e.d. (of in dit geval een master) zit, heb je pech.
    Je gebruikt die of koopt een nieuwe. En dat mijn vriend kost muntjes...

    Overigeens hoe gaat het met je plannen om zelf het e.e.a. te gaan uitbrengen?

  16. #116

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hombre Bekijk bericht
    In theorie ja. In de praktijk lastig.

    Overigeens hoe gaat het met je plannen om zelf het e.e.a. te gaan uitbrengen?
    Heeft de Hollander een paar miljoen eurootjes in zijn kast liggen ofwa?
    In dat geval mag De Hollander mij contacteren. Ik heb ook een en ander dat ik zou willen uitbrengen op dvd/blu-ray. De Hollander, hoe zit het jongen?

  17. #117

    Standaard

    Het probleem is dat alle goede titels voor je neus wordt weggepikt door andere distributeurs.
    Dus dan krijg je alleen de mindere goede titels wat je kan uitbrengen, niet interessant dus.

  18. #118

    Standaard

    lol er is nog vrij weinig op blu-ray te krijgen, zeker in nederland... er zijn wat dat betreft films zat om uit te brengen.

  19. #119

    Standaard

    Dat dacht je, maar bv Land Of The dead, deze rechten liggen al vast voor paradiso.
    Ze brengen hem alleen nog niet uit. Zo is het met veel titels. Al zou ik als distributeur films willen uitbrengen wat nog in NL nog niet gereleased is zoals dit voorbeeld, gaat gewoon niet.Ik zou ook graag The Illusionist willen hebben, Universal Pictures heeft de rechten maar hebben het helaas nog niet uitgebracht.
    Laatst aangepast door De_Hollander : 03-02-2012 om 22:49

  20. #120

    Standaard

    het is ook wel een beetje naief om de rechten voor een film als the illusionist te willen krijgen. Sowieso omdat het een heel bekende film is waardoor het voor de hand ligt dat deze rechten al gekocht zijn door een grotere maatschappij, maar ook omdat je denk ik niet het budget hebt om deze rechten uberhaupt te kopen en dan vervolgens ook nog uit te geven. Maar dat is slechts een wilde gok.

    ik kijk niet vaak zogenaamde blockbusters, ik krijg een beetje de indruk dat je voornamelijk blockbusters kijkt en daardoor een beetje mist wat voor geweldige films er allemaal uit te brengen zijn. desalniettemin zal een onbekendere film op blu-ray het in nederland al helemaal niet goed doen. dus eigenlijk is het een beetje kansloze missie als je niet een enorm budget hebt en heel veel connecties.

  21. #121

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door De_Hollander Bekijk bericht
    Dat dacht je, maar bv Land Of The dead, deze rechten liggen al vast voor paradiso.
    Ze brengen hem alleen nog niet uit. Zo is het met veel titels. Al zou ik als distributeur films willen uitbrengen wat nog in NL nog niet gereleased is zoals dit voorbeeld, gaat gewoon niet.Ik zou ook graag The Illusionist willen hebben, Universal Pictures heeft de rechten maar hebben het helaas nog niet uitgebracht.
    Universal backcatalogus titels waar zij nog niets mee hebben gedaan of van plan zijn te doen, zijn vaak beschikbaar voor Indipendents.

    Daar zijn zijn voorbeelden bij o.a. DFW en eOne terug te vinden.
    En die laten ook vele lopen, dus er is keus genoeg...

  22. #122

    Standaard

    Ik voeg nog een film bij de lijst Conan van DFW
    regelmatig macroblokking, en posterisatie

  23. #123

    Standaard

    the 3 musketeers (2011) NL versie uitgebracht door DFW Bij deze macroblocking en posterisatie

  24. #124

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door De_Hollander Bekijk bericht
    Ik voeg nog een film bij de lijst Conan van DFW
    regelmatig macroblokking, en posterisatie
    kan je tijden aangeven waar je het ziet, had het idee dat beeld prima was
    When I die I don't want no part of heaven
    I would not do heaven's work well
    I pray the devil comes and takes me
    To stand in the fiery furnaces of hell

    from "Youngstown" by Bruce Springsteen

    mijn collectie mijn verkoop topic

  25. #125

    Standaard

    ja idd meeste van de film is wel goed, dus haal hem toch uit het lijstje nu ik de 3 musketeers heb gezien is deze wel goed.

Pagina 5 van 10 EersteEerste 123456789 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •