De resultaten 1 tot 10 van 10 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard BR speler die NTSC dvd's afspeelt

    Zal wel bestaan, maar welke doen dat?
    Ik heb de Sony 480 op het oog, speelt die NTSC regiovrij af?
    Alternatieven?
    Bij ons werd een Pioneer 330/333 aangeboden, waarbij expliciet werd genoemd dat deze NTSC afspeelt, maar bij mijn weten ondersteunt deze speler weer geen 3D.

    Ik kom tot mijn vraag, omdat ik deze week een nieuwe TV, Samsung 6500 met 3D, heb aangeschaft. Hier zit maar 1 scartaansluiting op en ik heb nog 2 apparaten, Panasonic EH53 DVD-recorder annex speler en een JVC 33 DVD-speler.
    Uit praktische overweging heb ik de DVD-recorder aan de scart gehangen en wil ik de DVD-speler vervangen door een BR-speler met HDMI aansluiting. De Panasonic doet nu even ook dienst als speler, maar toen ik een regiovrije NTSC dvd erin deed kreeg ik de mededeling No Disc en op de TV ook een melding omtrent Instellen televisiesysteem. Nog een andere NTSC dvd geprobeerd, weer No Disc en dus ook geen beeld. Toch weer even de oude JVC 33 aangesloten, probleemloos beeld dus.

    Ik heb op het internet naar een lijstje gezocht met spelers, die NTSC ondersteunen, maar kwam niet verder dan een topic uit 2009. Niet echt actueel.

    Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen.

  2. #2

    Standaard

    Bij mijn weten spelen alle tv's en dvd/blurayspelers van de laatste 10 jaar ntsc probleemloos af. En een ntsc disc zal niet tot melding 'no disk' leiden, maar tot zwart-wit of vervormd beeld.

    Misschien moet je wel op je tv wat instellen (Pal of NTSC-weegave of Auto).

    Probeer een een andere ntsc disc?
    Laatst aangepast door Oakey : 14-01-2012 om 11:35

  3. #3

    Standaard

    Volgens mij alle Philips BD spelers en die zijn ook eenvoudig regiovrij te maken voor DVD's.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Probeer een een andere ntsc disc?
    Ik heb een originele regiovrije NTSC dvd gedraaid, No Disc in de display van de Panasonic en de TV geeft aan: Waarschuwing Incompatible TV instelling. Zo ook met een gebrande versie van dezelfde schijf en een ander gebrand exemplaar. Deze melding zie je niet als je de JVC gebruikt, maar die speelt de bewuste schijfjes ook gewoon af.
    Zou er dan in bepaalde gevallen wat aangepast moeten worden in de insellingen van de TV? Kan altijd, maar wel vreemd, dat dit dan wel t.o.v. de ene speler moet en niet bij de andere speler.

  5. #5

    Standaard

    Probleem opgelost, door toeval.
    De Panasonic speler moet voor weergave handmatig omgezet worden naar NTSC danwel PAL. Dit gebeurt omslachtig via het menu.
    Niet problematisch, zodra op voorraad bestel ik de betaalbare Sony 480!
    Bedankt voor het meedenken.

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jank Bekijk bericht
    Probleem opgelost, door toeval.
    De Panasonic speler moet voor weergave handmatig omgezet worden naar NTSC danwel PAL. Dit gebeurt omslachtig via het menu.
    Niet problematisch, zodra op voorraad bestel ik de betaalbare Sony 480!
    Bedankt voor het meedenken.
    Mmmm, denk niet dat de Sony gemakkelijk regiovrij is te maken voor DVD's, zou ik toch eens gaan kijken voor een Philips zoals Pep je ook al aanraad, of een LG, je kan ook zelf even kijken bij www.videohelp.com
    Have fun and enjoy your collection

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Mmmm, denk niet dat de Sony gemakkelijk regiovrij is te maken voor DVD's, zou ik toch eens gaan kijken voor een Philips zoals Pep je ook al aanraad, of een LG, je kan ook zelf even kijken bij www.videohelp.com
    Als ik TS goed begrijp, is er ook niet een vraag om de speler regiovrij te maken, maar alleen of deze NTSC-discs afspeelt.
    Laatst aangepast door Oakey : 16-01-2012 om 20:58

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Als ik TS goed begrijp, is er ook niet een vraag om de speler regiovrij te maken, maar alleen of deze NSTC-discs afspeelt.
    Mmmm, slimme opmerking

    NTSC DVD schijven komen meestal uit het land van de NTSC bij uitstek, de USA - regio 1. (Canada,Japan,Taiwan etc etc etc etc hebben ook NTSC, het zijn iig geen regio 2 landen)

    Een regio 2 speler kan over het algemeen wel NTSC afspelen, er zijn namelijk genoeg regiovrije NTSC schijven(vaak muziek) op de markt, een beetje DVD speler kan dat omzetten naar PAL en een beetje TV van de laatste paar jaren zal ook van een NTSC signaal niet direct in de war raken en dit kunnen verwerken(veel TV's van tegenwoordig hebben een multi system tuner die geschikt is voor zowel PAL SECAM en NTSC). Een regio 2 DVD speler speelt geen regio 1 schijven, dat doen enkel de regiovrij gemaakte spelers of natuurlijk een regio 1 speler.

    Het is dan natuurlijk wel fijn om een regiovrije speler te hebben als je NTSC schijven in het algemeen wilt afspelen, niet alle NTSC schijven zijn regiovrij

    Je kan uiteindelijk ook je gekochte regio 1 schijven allemaal gaan rippen om de beveiliging eruit te halen en ze vervolgens om te zetten naar PAL of er een regiovrije NTSC schijf van te branden, net wat je wil, zelf zou ik me niet zoveel werk op de hals halen
    Have fun and enjoy your collection

  9. #9

    Standaard

    Zoals je zelf al zegt: veel muziek-dvd's zijn NTSC omdat je anders dan bij films de PAL-speed-up meteen hoort (klinkt dan als tezeer gepitcht).

    Als je nooit importeert hoef je ook geen regiovrije speler. Alles wat hier in de winkels ligt aan NTSC-schijven is regiovrij of regio 2.

    En zoals je kan lezen was het probleem van TS wel degelijk de instelling van de speler, die op PAL stond en niet op NTSC.

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Zoals je zelf al zegt: veel muziek-dvd's zijn NTSC omdat je anders dan bij films de PAL-speed-up meteen hoort (klinkt dan als tezeer gepitcht).

    Als je nooit importeert hoef je ook geen regiovrije speler. Alles wat hier in de winkels ligt aan NTSC-schijven is regiovrij of regio 2.

    En zoals je kan lezen was het probleem van TS wel degelijk de instelling van de speler, die op PAL stond en niet op NTSC.
    Heb zelf vanaf het begin van het DVD tijdperk altijd regiovrije spelers gekocht, begonnen met een Revoy 2200. Niet veel geimporteerd, maar heb toch nog een kleine 100 regio 1 schijven, dan is een regiovrije DVD speler altijd fijn, tevens vind ik het niet fijn als men mij beperkingen poogt op te leggen

    Klopt, heb het gelezen, die Pana speler moet je met de hand omzetten van PAL naar NTSC, heb al heel wat regiovrije spelers gehad, maar dat heb ik nooit hoeven doen. (moet ik er nog wel bijvertellen dat mijn TV toestellen ook allemaal multi system waren/zijn)

    Toch, waarom niet een regiovrije speler kopen als je NTSC schijven wil afspelen, altijd erg frustrerend als een speler een schijfje niet wil afspelen, om wat voor reden dan ook, je zal maar net een schijfje treffen dat wel regio gebonden is...... TS wilde graag dat we meedenken

    Ook van BR spelers houd ik er niet van dat zij zone gebonden zijn, heb er dan ook 2 die beiden zowel regio als zonevrij zijn.

    Vrijheid, blijheid
    Have fun and enjoy your collection

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •