De resultaten 1 tot 23 van 23 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Samen filmpje kijken?

    Ik zit nu toch al een paar dagen met een idee in me hoofd die mij erg leuk lijkt maar misschien hier anders onthaald zal worden...

    Het is eigenlijk erg simpel en vergelijkbaar met een boekenclub.
    1 keer in de week/maand maakt niet zoveel uit wordt er een film gekozen (recent, klassieker, alternatief, ...) hier in het topic (op welke manier dat zou gedaan worden ben ik nog niet helemaal uit) gekozen waarna we dan met een paar forumleden die film ook allemaal samen zien zelfde avond zelfde uur om er misschien dan een kleine discussie rond te voeren waarom de film je wel of niet beviel.

    Geen idee of het iets is anders mag het topic natuurlijk op slot, maar het was zomaar een ideetje.
    BD (1243) What i Watch

  2. #2

    Standaard

    Leuk idee. Wellicht een aardig idee om er dan een thema van te maken gedurende een paar maanden? Bv het thema Film Noir. Dat er drie films uit dat genre worden bekeken om zo tot een beter beeld te komen van dat genre. Of je neemt een bepaald regisseur, of een bepaald jaar.
    En dan graag films die niet zo snel op ieder netvlies staan gebrand.

    Blijft wel lastig want de films moeten ook meerdere mensen aanspreken.

  3. #3

    Standaard

    Lijkt wel tof.

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Melzz Bekijk bericht
    Leuk idee. Wellicht een aardig idee om er dan een thema van te maken gedurende een paar maanden? Bv het thema Film Noir. Dat er drie films uit dat genre worden bekeken om zo tot een beter beeld te komen van dat genre. Of je neemt een bepaald regisseur, of een bepaald jaar.
    En dan graag films die niet zo snel op ieder netvlies staan gebrand.

    Blijft wel lastig want de films moeten ook meerdere mensen aanspreken.
    Dat lijkt me wel een leuk idee per thema, het is ook de bedoeling om als filmliefhebber nieuwe genres of stijlen te ontdekken op die manier.
    Ik heb nog niet veel Film Noir films gezien maar sta er wel voor open.
    BD (1243) What i Watch

  5. #5

    Standaard

    Tof idee!
    Blu-ray collection : http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Daunty
    Leuke FB-pagina:
    https://www.facebook.com/groups/1274261196044607/

  6. #6

    Standaard

    Leuk idee! Echt op dezelfde avond kijken wordt misschien wat lastig, maar bijvoorbeeld in dezelfde week?

    Misschien vooraf (een week of 2) bepalen welke films gekeken worden, dat je ook genoeg tijd hebt om aan de film te komen, ook niet onbelangrijk met de diverse collecties hier. Het lijkt mij ook wel een goed idee om een beetje af te wijken van de 'grote' films; het idee van Melzz is wel aardig dacht ik.

  7. #7

    Standaard

    Zoiets is hier volgens mij al eens eerder gedaan, maar helemaal zeker ben ik er niet meer van Wel een leuk idee evengoed! Wat rogue ook zegt is het dan wel leuk om ook een beetje van de 'standaard' films af te wijken inderdaad.
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  8. #8

    Standaard

    Iedereen moet wel op de plaats kunnen komen lijkt me he. Niet iedereen is in het bezit van een rijbewijs, en is hierdoor erg gebonden, en afhankelijk van bv bustijden (wil men nog thuis kunnen komen).

    Lijkt mij een belangrijk iets om rekening mee te houden in ieder geval

  9. #9

    Standaard

    Volgens mij begrijp je het niet goed Raymond
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Volgens mij begrijp je het niet goed Raymond
    Lees het idd verkeerd , maar als ieder thuis die film zou willen bekijken, moet iedereen hem wel in bezit hebben lijkt me bv.

    En mocht er voor de gezelligheid onderling in real life films worden bekeken, dan lijkt me wel belangrijk wat ik opnoemde.

    Maar allemaal veel succes met het plan

  11. #11

    Standaard

    Je zult er inderdaad wat voor moeten doen, als je film nog niet hebt. Mooi toch? Weer een kans om nieuwe films te ontdekken.

  12. #12

    Standaard

    Ik spreek even voor mezelf als ik zeg dat ik niet van plan ben om films aan te gaan schaffen speciaal voor dit doel, tenzij het mij op voorhand erg aanspreekt. Mijn kast is al zo goed als vol en ruimte om uit te breiden is er ook niet meer. Ik moet het noodgedwongen rustig aan doen. Maar als ik de films al in mijn bezit heb, dan zie ik geen belemmeringen.
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  13. #13

    Standaard

    Komt hier nog een vervolg op of is er te weinig belangstelling?

  14. #14

    Standaard

    Dat vroeg ik mij nu ook af
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  15. #15

    Standaard

    Mij lijkt het wel leuk! Ik hoor graag hoe en wat. Ik denk wel dat we veel mensen moeten hebben die mee willen doen, zodat er ook af en toe eens een keertje kan worden overgeslagen.
    Twee-wekelijks lijkt me een mooie routering.

  16. #16

    Standaard

    Misschien wel even wat ruimer de tijd geven, zodat iedereen die dat wil de film ook kan aanschaffen.

    Is het een idee dat iedereen een of meerdere thema's met bijbehorende film(s) nomineert zodat we een lijstje kunnen maken. En dan stemmen welk thema we als eerst pakken?

  17. #17

    Standaard

    Misschien even wachten wat freaky wil doen?

  18. #18

    Standaard

    Ik zou het persoonlijk nog altijd erg leuk vinden, maar als de belangstelling te klein is zal het waarschijnlijk toch in de soep lopen.
    Erg veel reacties kwamen er niet op...
    BD (1243) What i Watch

  19. #19

    Standaard

    Ik tel er toch (met jou erbij) 8 personen.

  20. #20

    Standaard

    Kunnen we gewoon niet een regisseur kiezen en dan een film? Ik schat dat ik niet de meeste films zal hebben, maar hopelijk kunnen ook wat algemene titels gekozen worden? Ridley Scott?

    Hope is lost. Faith is broken. A fire will rise..


  21. #21

    Standaard

    Dezelfde regisseur is ook prima wat mij betreft. Ikzelf hoop wel juist op de minder bekende films .

  22. #22

    Standaard

    Zo te zien heeft de topic starter er zelf geen vertrouwen (meer) in. En dus lijkt dit alweer een vroege dood te sterven. Helaas. Of voelt iemand zich nog geroepen om dit op te pakken?
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  23. #23

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •