Wel dus
Misschien kunnen de meesten hier niet tot honderd tellen of hebben ze nog niet zoveel films gezien?
Als de respons hier onverhoopt wat tegen blijft vallen, wellicht is het dan een idee om een aantal mensen een pm te sturen met de vraag of ze een lijstje willen posten? Vooral diegenen waarvan je weet dat ze veel films zien en dit forum regelmatig bezoeken natuurlijk. Het is wel iets meer werk, maar je krijgt ongetwijfeld meer reacties.
Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd
LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer
Ben ik in de picture?
Haha, het kost mij wel wat tijd om uit bijna 800-900 titles mijn top 100 te kiezen. Betekend niet dat ik mijn top 100 zal afmaken.. Moet even goed zien welke titel ik op 26 ga zetten
Hope is lost. Faith is broken. A fire will rise..
Zo iets dan maar.
1 Apocalypse Now 1979
2 Clockwork Orange, A 1971
3 Wild at Heart 1990
4 Thin Red Line, The 1998
5 Underground 1995
6 Baby Snakes 1979
7 Eureka 1983
8 Boogie Nights 1997
9 Lat Sau San Taam 1992
10 Soy Cuba 1964
11 Fight Club 1999
12 Tree of Life, The 2011
13 Requiem for a Dream 2000
14 Bad Taste 1987
15 Bad Timing 1980
16 C'era una Volta il West 1968
17 2001: A Space Odyssey 1968
18 American Beauty 1999
19 Dolls 2002
20 Idi i Smotri 1985
22 Thing, The 1982
22 Escape from New York 1981
23 Soldaat van Oranje 1977
24 Survive Style 5+ 2004
25 Cidade de Deus 2002
26 Inland Empire 2006
27 Taxi Driver 1976
28 Shining, The 1980
29 Barton Fink 1991
30 Texas Chain Saw Massacre, The 1974
31 Goodfellas 1990
32 Toxic Avenger, The 1985
33 Moulin Rouge! 2001
34 Bijit‚ Q 2001
35 Exorcist, The 1973
36 Short Cuts 1993
37 Evil Dead, The 1981
38 Godfather: Part II, The 1974
39 Halloween 1978
40 King Kong 1933
41 Lost in Translation 2003
42 Godfather, The 1972
43 Long Good Friday, The 1980
44 Mr. Nobody 2009
45 Adaptation. 2002
46 Pulp Fiction 1994
47 E.T.: The Extra-Terrestrial 1982
48 Blade Runner 1982
49 Blue Velvet 1986
50 Tengoku to Jigoku 1963
51 Fly, The 1986
52 Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring, The 2001
53 Raiders of the Lost Ark 1981
54 Salaire de la Peur, Le 1953
55 200 Motels 1971
56 Enter the Void 2009
57 Rambo: First Blood Part II 1985
58 Woodstock 1970
59 Scarface 1983
60 Jaws 1975
61 North by Northwest 1959
62 Commando 1985
63 Rambo 2008
64 Platoon 1986
65 Dr. Strangelove or: How I Learned to Stop Worrying and Love the Bomb 1964
66 Antichrist 2009
67 Drive 2011
68 Usual Suspects, The 1995
69 Alligator 1980
70 Prince of Darkness 1987
71 French Connection, The 1971
72 Rear Window 1954
73 Wizard of Oz, The 1939
74 Pink Floyd The Wall 1982
75 Henry: Portrait of a Serial Killer 1986
76 Conversation, The 1974
77 Full Metal Jacket 1987
78 Paths of Glory 1957
79 Wicker Man, The 1973
80 Dark Star 1974
81 Fear and Loathing in Las Vegas 1998
82 Big Trouble in Little China 1986
83 Once upon a Time in America 1984
84 Player, The 1992
85 Sien Nui Yau Wan 1987
86 Texas Chainsaw Massacre 2, The 1986
87 Starship Troopers 1997
88 Descent, The 2005
89 Kill Bill: Vol. 1 2003
90 Rocky Horror Picture Show, The 1975
91 Simon 2004
92 Freaks 1932
93 Another Earth 2011
94 Dawn of the Dead 1978
95 Forbidden Zone 1980
96 Escape from L.A. 1996
97 Expendables, The 2010
98 They Live 1988
99 Poultrygeist: Night of the Chicken Dead 2006
100 Avatar 2009
Laatst aangepast door Reinbo : 03-07-2012 om 06:36
01 - Terminator 2: Judgment Day (1991)
02 - Aladdin (1992)
03 - Toy Story (1995)
04 - Toy Story 2 (1999)
05 - Toy Story 3 (2010)
06 - Once Upon a Time in America (1984)
07 - Forrest Gump (1994)
08 - FernGully: The Last Rainforest (1992)
09 - Scarface (1983)
10 - Hachi: A Dog's Tale (2009)
11 - Australia (2008)
12 - Salt (2010)
13 - The Thing (2011)
14 - Aliens (1986)
15 - Casino Royale (2006)
16 - King Kong (1933)
17 - Back to the Future (1985)
18 - Back to the Future: Part II (1989)
19 - Stealth (2005)
20 - Taken (2008)
21 - The Rock (1996)
22 - Transporter 2 (2005)
23 - Godzilla (1998)
24 - The Matrix Reloaded (2003)
25 - From Paris with Love (2010)
Speakers: KEF HTS6001 + Paradigm CC-270 + KEF KHT2005.2 + Polk Audio RM3300 + KEF PSW 1000.2
Versterker: Onkyo TX-NR656 / TV: LG OLED55C6V / Speler: LG UBK90 / Blu-ray's: 1010 / 4K UHD: 187
Bij sommigen ben ik bang van niet
Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd
LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer
Ben ik in de picture?
1. Apocalypse now (Francis Ford Coppola, 1979)
2. Blade Runner (Ridley Scott, 1982)
3. Wild at Heart (David Lynch, 1990)
4. McCabe & Mrs. Miller (Robert Altman, 1971)
5. Pulp Fiction (Quentin Tarantino, 1994)
6. Bring Me the Head of Alfredo Garcia (Sam Peckinpah, 1974)
7. Days of Heaven (Terrence Malick, 1978)
8. The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford (Andrew Dominik, 2007)
9. Raging Bull (Martin Scorsese, 1980)
10. Romance & Cigarettes (John Turturro, 2005)
11. Total Recall (Paul Verhoeven, 1990)
12. The Thing (John Carpenter, 1982)
13. Stranger than Paradise (Jim Jarmusch, 1984)
14. Alien (Ridley Scott, 1979)
15. Brazil (Terry Gilliam, 1985)
16. Down by Law (Jim Jarmusch, 1986)
17. Bottle Rocket (Wes Anderson, 1996)
18. Barfly (Barbet Schroeder, 1987)
19. The Life Aquatic with Steve Zissou (Wes Anderson, 2004)
20. Mad Max 2 (George Miller, 1981)
21. Bad Lieutenant (Abel Ferrara, 1992)
22. Barry Lyndon (Stanley Kubrick, 1975)
23. The King of Comedy (Martin Scorsese, 1983)
24. Bis ans Ende der Welt (Wim Wenders, 1991)
25. The Killing of a Chinese Bookie (John Cassavetes, 1976)
26. The Deer Hunter (Michael Cimino, 1978)
27. Dark City (1998, Alex Proyas)
28. Bringing out the Dead (Martin Scorsese, 1999)
29. Naked Lunch (1991, David Cronenberg)
30. Videodrome (David Cronenberg, 1983)
31. Angel Heart (Alan Parker, 1987)
32. Jacob’s Ladder (Adrian Lyne, 1990)
33. Jackie Brown (Quentin Tarantino, 1997)
34. Once Upon a Time in America (Sergio Leone, 1984)
35. Full Metal Jacket (Stanley Kubrick, 1987)
36. The Godfather (Francis Ford Coppola, 1972)
37. The Godfather: Part II (Francis Ford Coppola, 1974)
38. Taxi Driver (Martin Scorsese, 1976)
39. O Brother, Where Art Thou? (Joel Coen, 2000)
40. La Leggenda del Santo Bevitore (Ermanno Olmi, 1988)
41. Dead Man (Jim Jarmusch, 1995)
42. The Long Goodbye (Robert Altman, 1973)
43. Invasion of the Body Snatchers (Philip Kaufman, 1978)
44. Blue Velvet (David Lynch, 1986)
45. Blood Simple (Joel Coen, 1984)
46. Paris, Texas (Wim Wenders, 1984)
47. Arizona Dream (Emir Kusturica, 1993)
48. Dead Ringers (David Cronenberg, 1988)
49. Buffalo ’66 (Vincent Gallo, 1998)
50. Man on the Moon (Milos Forman, 1999)
51. The Bad Lieutenant: Port of Call - New Orleans (Werner Herzog, 2009)
52. Badlands (Terrence Malick, 1973)
53. Starship Troopers (Paul Verhoeven, 1997)
54. Pat Garrett & Billy the Kid (Sam Peckinpah, 1973)
55. After Hours (Martin Scorsese, 1985)
56. Mystery Train (Jim Jarmusch, 1989)
57. Aguirre, der Zorn Gottes (Werner Herzog, 1972)
58. Robocop (Paul Verhoeven, 1985)
59. The Conversation (Francis Ford Coppola, 1973)
60. Sunshine (Danny Boyle, 2007)
61. Goodfellas (Martin Scorsese, 1990)
62. Body Double (Brian De Palma, 1984)
63. Exotica (Atom Egoyan, 1994)
64. Midnight Run (Martin Brest, 1988)
65. Runaway Train (Andrey Konchalovskiy, 1985)
66. The Terminator (James Cameron, 1984)
67. Blow Out (Brian De Palm, 1981)
68. The New World (Terrence Malick, 2005)
69. The Purple Rose of Cairo (Woody Allen, 1985)
70. The Duellists (Ridley Scott, 1977)
71. Artificial Intelligence: AI (Steven Spielberg, 2001)
72. King of New York (Abel Ferrara, 1990)
73. The Funeral (Abel Ferrara, 1996)
74. The Getaway (Sam Peckinpah, 1972)
75. Gattaca (Andrew Niccol, 1997)
76. L 'Armée des Ombres (Jean-Pierre Melville, 1969)
77. Naked (Mike Leigh, 1993)
78. The Fisher king (Terry Gilliam, 1991)
79. Du Rififi chez les Hommes (Jules Dassin, 1955)
80. The Adventures of Baron Munchausen (Terry Gilliam, 1988)
81. Terminator 2: Judgement Day (James Cameron, 1991)
82. Waterworld (Kevin Reynolds, 1995)
83. Short Cuts (Robert Altman, 1993)
84. Lost in Translation (Sofia Coppola, 2003)
85. A Scanner Darkly (Richard Linklater, 2006)
86. Twelve Monkeys (Terry Gilliam, 1995)
87. The Big Lebowski (Joel Coen, 1998)
88. Mulholland Dr. (David Lynch, 2001)
89. Garden State (Zach Braff, 2004)
90. The American (Anton Corbijn, 2010)
91. Heat (Michael Mann, 1995)
92. Drive (Nicolas Winding Refn, 2011)
93. Straw Dogs (Sam Peckinpah, 1971)
94. Radio Days (Woody Allen, 1987)
95. Hannah and Her Sisters (Woody Allen, 1986)
96. Contact (Robert Zemeckis, 1997)
97. Broken Flowers (Jim Jarmusch, 2005)
98. Reservoir Dogs (Quentin Tarantino, 1992)
99. True Romance (Tony Scott, 1993)
100. The Talented Mr. Ripley (Anthony Minghella, 1999)
Laatst aangepast door BigLebowski : 07-07-2012 om 13:02
Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd
LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer
Ben ik in de picture?
Als 90% van de lijstjes 'buitenlands' zou zijn, zou het dan kwalitatief veel beter zijn? Ik denk van niet.
"Smaken verschillen nou eenmaal..."
Dat is natuurlijk een dooddoener en maar een deel van het verhaal. Er zijn heus genoeg filmliefhebbers die wel een wat bredere of afwijkende blik/smaak hebben en ook al voor een wat langere tijd veel verschillende films zien. De enige vraag is: zitten er daar nog genoeg van op dit forum? Ik heb daar op z'n zachtst gezegd nog wel eens mijn twijfels over. Volgens mij zijn die hier namelijk op 1 hand van een slechte houthakker te tellen zo langzamerhand. Of ze laten in elk geval weinig van zich horen (op een paar uitzonderingen na).
De -met alle respect- wat meer 'standaard lijstjes' hebben hier in elk geval duidelijk de overhand. Ieder mag daar zijn eigen conclusie uit trekken. Maar 'smaken verschillen nu eenmaal' is natuurlijk een te makkelijk en tekenend antwoord.
En dat lijstjes veel beter zouden zijn als ze 90% buitenlandse titels zouden bevatten, nee natuurlijk niet. Maar het zegt weldegelijk iets dat er nauwelijks buitenlandse titels genoemd worden. Want er werden en worden natuurlijk genoeg mooie films buiten Amerika/Hollywood (wat overigens ook nog 2 verschillende dingen zijn, maar dat terzijde) gemaakt. En dat komt hier helaas niet zo erg tot uiting. Ik denk dat dat het punt is dat Verhoeven wil maken.
Maar zo al te serieus moeten we dit allemaal ook niet maken, of wel? Het zijn 'maar' lijstjes
Laatst aangepast door BigLebowski : 07-07-2012 om 16:02
Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd
LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer
Ben ik in de picture?
Hier mijn Top 25, op 5 na puur gebaseerd op mijn gegeven cijfers (9,0 en hoger) op WiW (ingaand januari 2011!):
1. Apocalypse Now (1979) 10
2. E.T. The Extra-Terrestrial (1982) 10
3. The Killing Fields (1984) 9,8
4. Knowing (2009) 9,7
5. Terminator 2 - Judgment Day (1992) 9,6
6. Saturday Knight Fever (1977) 9,6
7. The Godfather Part II (1974) 9,5
8. The Tree Of Life (2011) 9,5
9. Basic Instinct (1992) 9,4
10. The Big Lebowski (1998) 9,4
11. A Clockwork Orange (1971) 9,3
12. Into The Wild (2007) 9,3
13. Close Encounters Of The Third Kind (1977) 9,3
14. Chronicle (2012) 9,3
15. The Godfather (1972) 9,2
16. Lucía Y El Sexo (2001) 9,2
17. Almost Famous (2000) 9,2
18. Back To The Future (1985) 9,2
19. The Terminator (1984) 9,2
20. The Green Mile (1999) 9,2
21. Blade Runner (1982) 9,1
22. The Thin Red Line (1998) 9,0
23. Alien (1979) 9,0
24. Avatar (2009) 9,0
25. Scream (1996) 9,0
Ik heb nog een paar films liggen die ik nog nooit gezien heb, maar die ongetwijfeld een 9,0 of hoger krijgen, en een aantal films die ik al een tijd niet gezien heb en nu ook geen beoordeling kan geven.
En inderdaad, weinig recente titels die een 9,0 of hoger hebben gekregen.
Maar dat maakt toch eigenlijk helemaal niet uit, of een lijstje nu meer standaard is of niet. Ik houd ook wel van kleinere (niet-Amerikaanse) producties, maar ik vind ze niet snel beter dan de meer geijkte klassiekers. Die grotere Hollywood-producties zijn toch niet per definitie slecht, helemaal niet als ze van de hand komen van regisseurs als Nolan, Hitchcock, Lumet, Scorsese, Malick of Coppola?
- 12 Angry Men
- The Adventures of Tintin
- Snow White and the Seven Dwarfs
- The Treasure of the Sierra Madre
- Léon
- Titanic
- Inception
- Edward Scissorhands
- Drive
- Rear Window
De volgorde is willekeurig. Het is ******* moeilijk om een echte rangschikking te maken
De grotere producties zijn vaak zelfs de beste films. Je kunt wel een interesse hebben voor kleinere producties, en er zijn vast wel mensen die liever de minder bekende films zien en die beter vinden, maar het is wel een feit dat de mensen die nu een grote naam hebben, dat niet zomaar gekregen hebben. Als die ''kleine producties'' echt beter waren, dan waren die films/acteurs/regisseurs nu echt wel bekend, maar meestal zijn ze dat niet en dat zegt vaak genoeg. Namelijk dat de film voor een bepaalde groep mensen interessant is en aardig gemaakt is, maar zeker geen meesterwerk is of een grote titel verslaat.
Ik zal later mijn top 100 posten .
Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd
LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer
Ben ik in de picture?
Hier is mijn top 100 voor vandaag:
1) Zerkalo (1975)
2) La Passion de Jeanne d'Arc (1928)
3) Singin' In The Rain (1952)
4) L'avventura (1960)
5) Napoleon (1927)
6) Mouchette (1967)
7) Metropolis (1927)
8) Trois Couleurs: Rouge (1994)
9) Eraserhead (1977)
10) Persona (1966)
11) Satantango (1994)
12) Taxi Driver (1976)
13) 2001: A Space Odyssey (1968)
14) Le mépris (1963)
15) Rear Window (1954)
16) 8½ (1963)
17) Såsom i en spegel (1961)
18) Die Ehe der Maria Braun (1979)
19) Stalker (1979)
20) Bronenosets Potyomkin (1925)
21) Les quatre cents coups (1959)
22) Trois Couleurs: Bleu (1993)
23) La belle et la bête (1946)
24) El espíritu de la colmena (1973)
25) Rebecca (1940)
26) An American In Paris (1951)
27) Les enfants du paradis (1945)
28) Blue Velvet (1986)
29) Die verlorene Ehre der Katharina Blum (1975)
30) Apocalypse Now (1979)
31) M (1931)
32) Sunset Blvd (1950)
33) Der Himmel über Berlin (1987)
34) Laura (1944)
35) Vampyr - Der Traum des Allan Grey (1932)
36) Videodrome (1983)
37) Sunrise: A Song of Two Humans (1927)
38) À bout de souffle (1960)
39) Bride Of Frankenstein (1935)
40) Double Indemnity (1944)
41) Un condamné à mort s'est échappé ou Le vent souffle où il veut (1956)
42) Vertigo (1958)
43) A Woman Under The Influence (1974)
44) Au hasard Balthazar (1966)
45) The Godfather part II (1974)
46) L'anneé dernière à Marienbad (1961)
47) La double vie de Vèronique (1991)
48) Eyes Wide Shut (1999)
49) La battaglia di Algeri (1966)
50) Jules et Jim (1962)
51) Deadly Is The Female (1949)
52) King Kong (1933)
53) Koyaanisqatsi (1982)
54) Nosferatu, eine Symphonie des Grauens (1922)
55) Mulholland Drive (2001)
56) Solyaris (1972)
57) La strada (1954)
58) Pickpocket (1959)
59) Wizard of Oz (1939)
60) Shichini no samurai (1954)
61) Das Cabinet des Dr Caligari (1920)
62) Blade Runner (1982)
63) All That Heaven Allows (1955)
64) Angst essen Seele auf (1974)
65) Belle de jour (1967)
66) Lawrence of Arabia (1962)
67) Komissar (1967)
68) The Third Man (1949)
69) Citizen Kane (1941)
70) Vozvrashchenie (2003)
71) Nuovo Cinema Paradiso (1988)
72) Il vangelo secondo Matteo (1964)
73) The Red Shoes (1948)
74) Ostrov (2006)
75) Some Like It Hot (1959)
76) Ratcatcher (1999)
77) C'era una volta il West (1968)
78) The Matrix (1999)
79) The Innocents 1961)
80) Straw Dogs (1971)
81) The Maltese Falcon (1941)
82) Play Time (1967)
83) Bez konca (1985)
84) City Lights (1931)
85) The Ten Commandments (1956)
86) Voskhozhdeniye (1977)
87) Casablanca (1942)
88) Tystnaden (1963)
89) Rashômon (1950)
90) Letyat zhuravli (1957)
91) V for Vendetta (2006)
92) eXistenZ (1999)
93) North by Northwest (1959)
94) Manhattan (1979)
95) High Noon (1952)
96) Snow White and the Seven Dwarfs (1937)
97) Mon oncle (1958)
98) La règle du jeu (1939)
99) Breaking The Waves (1996)
100) The Silence of the Lambs (1991)
DVDPROFILER
LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB
Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd
LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer
Ben ik in de picture?
Meningen verschillen. Ik vind het bijvoorbeeld grote onzin wanneer mensen doen alsof kleine producties, waar geen mens van gehoord heeft, de meest briljante films zijn en de films niet zo populair zijn omdat ze zogenaamd ''speciaal'' zijn.
En het erge is helemaal dat mensen films van regisseurs als Nolan, Spielberg of Eastwood niet beter vinden omdat het 'mainstream' films zouden zijn. Dat is natuurlijk de grootste onzin ooit, want dat zijn juist de regisseurs die behoren tot de besten. Het kan mij niet interesseren dat iedereen Jurassic Park heeft gezien of dat Westerns van en met Eastwood elk jaar 25x op TV komen. Dat maakt die films er niet slechter op, maar bevestigd juist dat die regisseurs en acteurs enorm succesvol zijn en de talenten die zij hebben véél en véél beter zijn dan de acteurs en regisseurs van de zogenaamd 'kleinere producties'.
Natuurlijk is iedereen klein begonnen, ook Spielberg en Eastwood (en velen anderen in Hollywood, dit zijn maar 2 voorbeelden). Maar zij zijn wel enorm gegroeid en daar kun je niet omheen.
Ik zeg niet dat minder bekende films slecht zijn hoor, begrijp mij niet verkeerd. Ik heb zelf zat films die op IMDb nog geen 500 beoordelingen hebben, maar die wel tot mijn favorieten behoren. Maar sommige mensen doen alsof goedkope/kleine producties meteen beter zijn dan grote Hollywood producties en als je ze vraagt waarom, komen ze met vage dingen aanzetten als 'originaliteit en het verhaal is veel beter'... sommigen geloven dat en kunnen zich daarin vinden, maar mij kun je dat moeilijk wijs maken.
We gaan nu off-topic, ik wil hier best over verdergaan, maar dan het liefst in een ander topic .
01. The Godfather (1972)
02. Apocalypse Now (1979)
03. C'era una volta il West (1968)
04. Pulp Fiction (1994)
05. Il buono, il brutto, il cattivo. (1966)
06. The Godfather: Part II (1974)
07. The Tree of Life (2011)
08. Idi i smotri (1985)
09. Mulholland Dr. (2001)
10. Stalker (1979)
11. Taxi Driver (1976)
12. 2001: A Space Odyssey (1968)
13. Andrey Rublyov (1966)
14. Der Himmel über Berlin (1987)
15. Inland Empire (2006)
16. Alien (1979)
17. Das Boot (1981)
18. Terminator 2: Judgment Day (1991)
19. The Deer Hunter (1978)
20. Dekalog (1989)
21. Naked (1993)
22. The New World (2005)
23. Once Upon a Time in America (1984)
24. Viskningar och rop (1972)
25. Full Metal Jacket (1987)
26. The Last Picture Show (1971)
27. The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring (2001)
28. Manhattan (1979)
29. One Flew Over the Cuckoo's Nest (1975)
30. La passion de Jeanne d'Arc (1928)
31. Play Time (1967)
32. Ordet (1955)
33. There Will Be Blood (2007)
34. A Woman Under the Influence (1974)
35. Zerkalo (1975)
36. Trois couleurs: Bleu (1993)
37. Days of Heaven (1978)
38. Eternal Sunshine of the Spotless Mind (2004)
39. Casino (1995)
40. Offret (1986)
41. No Country for Old Men (2007)
42. Lost in Translation (2003)
43. Shane (1953)
44. Fight Club (1999)
45. Fanny och Alexander (1982)
46. The Thin Red Line (1998)
47. A Clockwork Orange (1971)
48. The Lord of the Rings: The Return of the King (2003)
49. The Lord of the Rings: The Two Towers (2002)
50. The Fountain (2006)