Pagina 5 van 167 EersteEerste 1234567891555105 ... LaatsteLaatste
De resultaten 101 tot 125 van 4160 worden weergegeven.
  1. #101

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Buscemi
    In de jaren vijftig maakte Mann een reeks zeer hoogwaardige westerns. Inde geschiedschrijving over films worden ze vaak genegeerd of krijgen ze niet de erkenning die ze verdienen.
    Tja, dat lot is wel meer regisseurs van westerns ten deel gevallen. Waar zijn bijvoorbeeld de westerns van Budd Boetticher met Randolph Scott?
    Zelfs John Ford is denk ik voor de meeste mensen op dit forum een onbekende grootheid.

    En in de westerns komt Manns rijke visuele stijl veel beter tot zijn recht dan in de niet-westerns
    Ben ik niet met je eens. Visueel vind ik zijn vroege film noirs die hij samen met cameraman John Altman maakte zoals T-Men en Raw Deal indrukwekkender. Als je noir in noir wilt zien dan kan ik je deze films aanraden. Beide zijn zeer goedkoop verkrijgbaar op R1.

    Het hoogtepunt van de samenwerking tussen Mann en Stewart is voor mij The Naked Spur. Als je Stewart alleen kent uit zijn Capra of Hitchcock films dan is deze film een eye-opener. De waanzin straalt werkelijk uit Stewarts ogen. En dan heeft deze film ook nog de wonderschone Janet Leigh als attractie .

    Anthony Mann heeft een groot aantal prachtige films gemaakt. Hij verdient zeker meer aandacht imho. Naast zijn westerns uit de jaren 50 (oa ook nog The Tin Star en Man Of The West zijn zeer goed) zijn ook de genoemde film noirs en de epics El Cid en Fall Of The Roman Empire ware topfilms die iedere filmliefhebber zou moeten zien. Al was het maar 1 keer .
    When once asked to name his favorite directors, Orson Welles cited "The old masters . . . By which I mean John Ford, John Ford and John Ford."

    A Collection Of Oldies But Goldies

  2. #102

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hitch_fan
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Buscemi
    Deze regisseur, die tot de grootste van de Amerikaanse cineasten gerekend mag worden
    Ford staat op eenzame hoogte. Hij was dan ook de grootste Amerikaanse cineast. Zie sig .
    In Monument Valley, waar ik dacht Stagecoach is opgenomen is zelfs een locatie naar hem vernoemd, Ford's point. Dat soort hommage's kom je daar volgens mij niet vaak tegen in Nationale Parken.
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  3. #103

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hitch_fan
    Bonanza brengt bij mij ook nostalgische gevoelens naar boven. Werd volgens mij vroeger altijd op zaterdagavond op Duitsland uitgezonden. Ken ook alleen de Duitse stemmen van Hoss, Adam en Little Joe .
    .
    Dat heb ik ook, ik vind trouwens de Western het enige filmgenre waar een duitse nasynchronisatie me totaal niet stoort.

    Ik vond de voicecasting van die duitse stemmen zeer goed bij de Cowboy's passen. volgens mij werden ook vaak dezelfde mensen gebruikt bij elke western.

    Voor de goede orde, bij elke andere film of serie gruwel ik van de nasyn, maar bij westerns dus niet??? Vreemd toch??
    Laatste aanschaf nr. 1620 "nights in Rodanthe"

    foto's van collectie | al mijn films bij imdb | dvdprofiler

  4. #104

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Buscemi
    Daarom kijk ik uit naar dé western op DVD die het westerngenre in 1939 nieuw leven inblies:
    STAGECOACH.

    Ik weet dat deze film op DVD in Regio 1 verkrijgbaar is, maar zou deze klassieker ooit het levenslicht zien op Regio 2…?
    Volgende week!



    Kijk even bij www.splashdvd.com waar ze claimen dat hij op 12 mei uitkomt en dat hij ook maar £6.49 / €9.50 (incl. verz.) kost!

    Weer iemand gelukkig gemaakt...?

    Ik heb hem na je lovende woorden ook maar even hier besteld. By the way: The Man from Laramie is bij www.play.com deze maand €12,- incl. verz.

  5. #105

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lex v/d Moolen
    In Monument Valley, waar ik dacht Stagecoach is opgenomen is zelfs een locatie naar hem vernoemd, Ford's point. Dat soort hommage's kom je daar volgens mij niet vaak tegen in Nationale Parken.
    Stagecoach is inderdaad opgenomen in Monument Valley. De lokatie Ford's Point is geloof ik naar hem vernoemd omdat hij veel heeft gedaan voor de Navaho's die er wonen en omdat hij er zoveel films heeft opgenomen (naast Stagecoach ook The Searchers, She Wore A Yellow Ribbon, Fort Apache, Sergeant Rutledge, My Darling Clementine en Cheyenne Autumn).
    When once asked to name his favorite directors, Orson Welles cited "The old masters . . . By which I mean John Ford, John Ford and John Ford."

    A Collection Of Oldies But Goldies

  6. #106

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door MAD
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Buscemi
    Ik weet dat deze film op DVD in Regio 1 verkrijgbaar is, maar zou deze klassieker ooit het levenslicht zien op Regio 2…?
    Volgende week!
    Weer iemand gelukkig gemaakt...?
    Mijn dank is groot... :wink:
    Now if you'll excuse me, I have a beam of light to catch (quote from K-PAX)

  7. #107

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Buscemi
    Citaat Oorspronkelijk gepost door MAD
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Buscemi
    Ik weet dat deze film op DVD in Regio 1 verkrijgbaar is, maar zou deze klassieker ooit het levenslicht zien op Regio 2…?
    Volgende week!
    Weer iemand gelukkig gemaakt...?
    Mijn dank is groot... :wink:
    :wink:

    Nu maar hopen dat hij daadwerkelijk op die datum uitkomt. Volgens deze link is hij overigens R0, Mono en Full Frame 4:3 (de laatste 2 waren niet ongebruikelijk in die tijd, dus ik neem aan dat dit bij het origineel ook zo is)

  8. #108

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door MAD
    Nu maar hopen dat hij daadwerkelijk op die datum uitkomt.
    Mocht hij niet uitkomen dan kun je altijd nog de Franse release kopen die volgens mij al een tijdje verkrijgbaar is: http://www.amazon.fr/exec/obidos/ASI...047468-5241017


    Mono en Full Frame 4:3 (de laatste 2 waren niet ongebruikelijk in die tijd, dus ik neem aan dat dit bij het origineel ook zo is)
    99,9% van alle films van voor 1953 hebben een origineel aspect ratio van 4:3. Eerste film met meer dan 1 kanaal geluid was volgens mij Disney's Fantasia maar tot de jaren 50 zijn de meeste films in mono uitgebracht.
    When once asked to name his favorite directors, Orson Welles cited "The old masters . . . By which I mean John Ford, John Ford and John Ford."

    A Collection Of Oldies But Goldies

  9. #109

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hitch_fan
    Citaat Oorspronkelijk gepost door MAD
    Nu maar hopen dat hij daadwerkelijk op die datum uitkomt.
    Mocht hij niet uitkomen dan kun je altijd nog de Franse release kopen die volgens mij al een tijdje verkrijgbaar is: http://www.amazon.fr/exec/obidos/ASI...047468-5241017


    Mono en Full Frame 4:3 (de laatste 2 waren niet ongebruikelijk in die tijd, dus ik neem aan dat dit bij het origineel ook zo is)
    99,9% van alle films van voor 1953 hebben een origineel aspect ratio van 4:3. Eerste film met meer dan 1 kanaal geluid was volgens mij Disney's Fantasia maar tot de jaren 50 zijn de meeste films in mono uitgebracht.
    Wel grappig, want bij de link naar de Franse editie die jij zelf geeft staat:

    Détails de l'édition :
    Titre Original : La Chevauchée fantastique
    Zone 2 (Europe, Moyen-Orient & Japon seulement)
    Origine : France
    PAL
    Image : 1.66:1
    Mono
    Mono
    Autres langues : Français, Anglais
    ASIN : B00004VY4L
    Dat kan dus dan niet...

  10. #110

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door MAD
    Dat kan dus dan niet...
    Jawel hoor. Informatie van Amazon is niet accuraat (zoals zo vaak). Hier een andere Franse site met wel de goede info: http://www.cinestore.com/html/fiche_...ts.php?id=1814

    Enkele reviews van de Franse DVD:
    http://www.dvdrama.net/fiche.php?472
    http://www.dvdrama.net/fiche.php?2868
    When once asked to name his favorite directors, Orson Welles cited "The old masters . . . By which I mean John Ford, John Ford and John Ford."

    A Collection Of Oldies But Goldies

  11. #111

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hitch_fan
    Citaat Oorspronkelijk gepost door MAD
    Dat kan dus dan niet...
    Jawel hoor. Informatie van Amazon is niet accuraat (zoals zo vaak). Hier een andere Franse site met wel de goede info: http://www.cinestore.com/html/fiche_...ts.php?id=1814

    Enkele reviews van de Franse DVD:
    http://www.dvdrama.net/fiche.php?472
    http://www.dvdrama.net/fiche.php?2868
    Ik bedoelde dus ook dat Amazon weer eens fout was...

    Ik vond het gewoon wel grappig dat je reageert op het 4:3 verhaal en vervolgens een link geeft waarin staat dat de desbetreffende film 1.66:1 zou zijn...

  12. #112

    Standaard

    Pfff. Dure avond. Nou ja duur...

    Eerst "Stagecoach" voor €9,50 bij SplashDVD, toen de "the Man from Laramie" bij Play voor €12,- en nu net "Winchester '73", "Bend of the River", "The Far Country" en "Gunfight at the O.K. Corral" voor €45,- bij DVDSoon.

    Totaal: €66,50 voor 6 klasse westerns! Niet slecht...

    Mijn westernlijst nu (als alles binnen is ):

    Bend of the River
    Big Jake
    The Cowboys
    Dances With Wolves: Special Edition
    El Dorado
    The Far Country
    A Fistful of Dollars
    For a few Dollars More
    The Good, The Bad and The Ugly
    Gunfight at the O.K. Corral
    High Noon: 50th Anniversary Edition
    The Magnificent Seven: Special Edition
    The Man from Laramie
    The Man Who Shot liberty Valance
    Rio Bravo
    Rio Lobo
    The Searchers
    Stagecoach
    The Sons of Katie Elder
    True Grit
    Winchester '73
    Young Guns: Special Edition
    Young Guns II

  13. #113

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hitch_fan
    Overigens was het niet Walter Wanger maar David Selznick die er bij Ford op aandrong om Gary Cooper en Marlene Dietrich te casten voor Stagecoach
    Dan heb ik tijdens mijn lessen filmgeschiedenis foute informatie gekregen.
    Een kenner als jij durf ik dan ook niet tegen te spreken... :wink:


    Citaat Oorspronkelijk gepost door hitch_fan
    Als je meer van Ford wilt weten, kan ik je Tag Gallaghers "John Ford, The Man And His Films" aanraden. Het is een van de beste filmboeken die ik ooit heb gelezen. De nadruk in dit boek ligt namelijk niet zozeer op het persoonlijke leven van Ford zoals in zoveel andere biografische boeken het geval is, maar bijna uitsluitend op zijn werk. Werkelijk elke film die Ford ooit maakte wordt uitgebreid geanalyseerd.
    Van Stagecoach is trouwens ook een prachtig boekje verkrijgbaar in de relatief goedkope BFI Film Classics reeks (geschreven door Edward Buscombe). Ook een aanrader.
    Dank voor deze waardevolle tips. Ik ga ze gelijk bestellen...
    Now if you'll excuse me, I have a beam of light to catch (quote from K-PAX)

  14. #114

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Buscemi
    Dan heb ik tijdens mijn lessen filmgeschiedenis foute informatie gekregen.
    Of je hebt niet goed opgelet .

    Nog een aanrader in de BFI reeks is trouwens hun boekje over John Ford's The Searchers (voor mij de beste film aller tijden). Eveneens door Edward Buscombe geschreven.
    When once asked to name his favorite directors, Orson Welles cited "The old masters . . . By which I mean John Ford, John Ford and John Ford."

    A Collection Of Oldies But Goldies

  15. #115

    Standaard

    Big Jake en Rio Lobo zijn al binnen! 6 dagen na bestelling: klasse levering door Play.com. Jammer dat ik ze pas morgen kan kijken...

  16. #116
    Senior Member
    Registratie datum
    Apr 2003
    Woonplaats
    somewhere in the darkness of Belgium

    Standaard Westerns eh...

    Ik heb niet de hele thread gelezen en ik weet niet goed wat er al besproken werd maar 'Unforgiven' is zonder twijfel de laatste "echte" western. Ik heb een haast abnormale adoratie voor Sam Raimi's naar mijn bescheiden mening lumineus bizarre 'The Quick And The Dead' maar dat is dan ook meer een freaky homage dan een volbloed western.

    Nu vernam ik vandaag dat Jan Kounen (van 'Dobermann' fame - love that movie!) een prent die 'Blueberry' heet uitbrengt, gebaseerd op een gelijknamige stripreeks. Michael Madsen, Juliette Lewis en de onverbetelijke maar in soms dwaze films gecaste Tchéky Karyo vertolken naast Vincent Cassel (the luckiest man in the world!) de hoofdrollen. Iemand enig idee wat dit precies is? Het is in ieder geval een western.

    Waarom ik Cassel the luckiest man in the world noem?! Omdat zijn vrouwtje Monica Belluci is godamnit!!!

    Drexl out
    "We've got everything here from a diddle-eyed Joe to damned if I know!" Drexl (Gary Oldman) in 'True Romance'

    "What's my name? Fuck you, that's my name!" Alec Baldwin in 'Glengarry Glen Ross'

  17. #117
    Super Member
    Registratie datum
    Jul 2002
    Woonplaats
    De Cirkel in Badhoevedorp

    Standaard

    De laatste tijd komen er ook veel oude westerns uit zoals Abilene Town en Angel and the Badman. Jammer dat het beelkwaliteit minder is maar dat komt omdat ze al ruim 50 jaar geleden zijn gemaakt

  18. #118

    Standaard

    Ik kwam deze late John Wayne ook nog tegen. Komt in juni in regio 1 uit en augustus in regio 2.


  19. #119

    Standaard Re: Westerns eh...

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Drexl
    Nu vernam ik vandaag dat Jan Kounen (van 'Dobermann' fame - love that movie!) een prent die 'Blueberry' heet uitbrengt, gebaseerd op een gelijknamige stripreeks. Michael Madsen, Juliette Lewis en de onverbetelijke maar in soms dwaze films gecaste Tchéky Karyo vertolken naast Vincent Cassel (the luckiest man in the world!) de hoofdrollen. Iemand enig idee wat dit precies is? Het is in ieder geval een western.
    Klopt, Drexl. Dit is inderdaad een (Franse) western . De titel is echter MURAYA(l'expérience secrète de Mike Blueberry). Vincent Cassel speelt een US Marshall, Michael Madsen speelt de moordenaar van diens vriendin. Vermeldenswaardig is verder dat Djimon Hounsou (Amistad, Gladiator) een rol heeft evenals Dennis Hopper en Ernest Borgnine.
    zie: http://us.imdb.com/Title?0276830
    Now if you'll excuse me, I have a beam of light to catch (quote from K-PAX)

  20. #120

    Standaard Bonanza

    De classic tv serie Bonanza komt ook op dvd uit.


    Op de hoes staat 3 afleveringen, maar ik heb ook ergens gelezen dat er een box set met alle afleveringen komt.

  21. #121
    Super Member
    Registratie datum
    Jul 2002
    Woonplaats
    De Cirkel in Badhoevedorp

    Standaard

    Die Bonanza-boxet die ik afgelopen maandag heb gekocht bevat ECHT NIET alle afleveringen.
    Jaren geleden zond Superchannel die er niet meer is die serie dagelijks op TV uit. ER zijn echt veel meer afleveringen dan er op die 3-diskboxet staan

  22. #122

    Standaard Re: Bonanza

    Citaat Oorspronkelijk gepost door RDV
    De classic tv serie Bonanza komt ook op dvd uit.


    Op de hoes staat 3 afleveringen, maar ik heb ook ergens gelezen dat er een box set met alle afleveringen komt.
    De Bonanza-box die nu in de winkel ligt is een andere dan deze, degene in de winkel bevat 10 episodes ( episodes 19 tot en met 28 uit seizoen 1 )
    Laatste aanschaf nr. 1620 "nights in Rodanthe"

    foto's van collectie | al mijn films bij imdb | dvdprofiler

  23. #123

    Standaard

    Na mijn nostalgische schok van Bonanza was er weer een nieuwigheidje in de winkel.

    Deze keer heb ik 3 dvd's van Winnetou ( karl May ) gekocht.
    Over de kwaliteit kan ik kort zijn, volgens mij een regelrechte vhs kopie, 4-3 en dolby 2.0 ( 6.99 bij Free )

    per dvd 1 aflevering van 52 minuten

    *Winnetou Van bloed en zand

    *Winnetou duels

    *winnetou Een bloem op de prairie

    Dit zijn dus niet de bioscoopfilms met Lex Barker als Old Shatterhand maar een tv-serie. Overigens wel met de orginele Winnetou ( Pierre Brice )
    Laatste aanschaf nr. 1620 "nights in Rodanthe"

    foto's van collectie | al mijn films bij imdb | dvdprofiler

  24. #124

    Standaard

    Zal hem hier ook plaatsen (voor de liefhebbers, die de andere classic thread niet lezen )

    Van Once Upon a Time in the West (C'era una volta il West) zie ik wel vaak deze Duitse release voor het najaar (4 september) gepland, maar ik heb nog nergens een bevestiging van een Engelse release gezien. De Duitse release heeft overigens alleen een DD 2.0 Duitse track en geen subs :x


  25. #125

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door starbuck
    Dit zijn dus niet de bioscoopfilms met Lex Barker als Old Shatterhand maar een tv-serie. Overigens wel met de orginele Winnetou ( Pierre Brice )
    Pierre Brice heeft Winnetou in een aantal tv-series gespeeld, oa Mein Freund Winnetou en Winnetou's Ruckkehr. Ik vond beide series minder geslaagd. Ik miste denk ik Lex Barker .

    In Duitsland heeft Kinowelt DVD's uitgebracht van een aantal bioscoopfilms:
    Der Schatz Im Silbersee
    Winnetou I
    Winnetou II
    Winnetou III
    Films zijn gerestaureerd tot de originele lengte en hebben zeer goede beeldkwaliteit. Toppers voor de liefhebber .

    Uitgebracht door Polyband in Duitsland:
    Old Shatterhand
    Winnetou Und Shatterhand Im Tal Der Toten
    Beide DVD's zijn helaas pan & scan . Geen aanraders dus.

    Voor degenen die zwelgen in nostalgie bij het aanschouwen van hun jeugdhelden nog een tweetal leuke sites:

    http://mitglied.lycos.de/stefan_sk/index3.html
    http://www.karl-may-filme.de/index2.htm
    When once asked to name his favorite directors, Orson Welles cited "The old masters . . . By which I mean John Ford, John Ford and John Ford."

    A Collection Of Oldies But Goldies

Pagina 5 van 167 EersteEerste 1234567891555105 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •