De resultaten 1 tot 15 van 15 worden weergegeven.

Discussie: Alan Wake 2 [2023]

  1. #1

    Standaard Alan Wake 2 [2023]


    Speelbaar op: Xbox Series X&S/PS5/PC[Epic store]

    - Studido: Remedy Entertainment
    - Uitgever: Epic Games
    - Genre:Survival horror
    - Re 27 Oct/2023

    Reviews:https://www.metacritic.com/game/alan-wake-ii/

    Launch trailer:



    DEZE GAME IS ALLEEN DIGITAAL BESCHIKBAAR!!!
    Gezien dit wel degelijk een AAA productie is vind ik deze keuze voor alleen digital wel wat vaag.Gezien ik op de Xbox bijna alles digitaal koop heb ik er persoonlijk weinig moeite mee.
    UPDATE
    Uitgever Epic Games doet niet meer aan een fysieke uitgave.Hoe dan ook gaat digtaal de toekomst worden.
    Een winkle al bv MM heeft nog maar een heel zielig hoekje aan fysieke games.

    Na het eten ga ik hem binnen halen.

    Met RE4 remake & Dead Space remake is dit een erg goed horror jaar.
    Laatst aangepast door jeroeni : 27-10-2023 om 18:47

  2. #2

    Standaard

    Ik vind digitaal maar niks. Met fysieke games kan je vaak bij release al leuke deals scoren. Digitaal betaal je altijd volle mep in het begin.

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door tmvde Bekijk bericht
    Ik vind digitaal maar niks. Met fysieke games kan je vaak bij release al leuke deals scoren. Digitaal betaal je altijd volle mep in het begin.
    In dit geval bestaat er geen fysieke versie.

    Qua prijzen heb je een goed punt hoor.Straks met bv kerst zijn er wel vaak leuke deals in de digital store.

    Alan Wake 2: Zag straks wat berichten over een stel verveldende bugs dus ik wacht nog even.

  4. #4

    Standaard

    Wil ik erg graag spelen, maar digitaal only? Ik wacht wel even tot hij in sale staat of misschien op Game Pass komt.
    Blu-ray collection : http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Daunty
    Leuke FB-pagina:
    https://www.facebook.com/groups/1274261196044607/

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lorre Bekijk bericht
    Wil ik erg graag spelen, maar digitaal only? Ik wacht wel even tot hij in sale staat of misschien op Game Pass komt.
    Komt omdat Epic Games[uitgever] dat niet doet.Gezien Remedy Entertainment[studio] zelf de keuze maakt om een deal met Epic te sluiten valt er aan beide kanten wel wat van te zeggen.

    Game Pass: Juist omdat Epic Games zelf een PC platform heeft zie ik dat niet heel snel gebeuren.Door die Epic deal is hij via Steam niet te spelen.

    Dit nog: Als je het op deze manier wil doen prima maar bied je game dan voor 50 Euro aan.
    Laatst aangepast door jeroeni : 28-10-2023 om 09:37

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeroeni Bekijk bericht
    Komt omdat Epic Games[uitgever] dat niet doet.Gezien Remedy Entertainment[studio] zelf de keuze maakt om een deal met Epic te sluiten valt er aan beide kanten wel wat van te zeggen.

    Game Pass: Juist omdat Epic Games zelf een PC platform heeft zie ik dat niet heel snel gebeuren.Door die Epic deal is hij via Steam niet te spelen.

    Dit nog: Als je het op deze manier wil doen prima maar bied je game dan voor 50 Euro aan.
    Had geen idee dat dit een deal was met Epic Games. Dan pik ik hem wel in een sale mee. Ik betaal graag het volle bedrag voor een fysiek exemplaar, maar een duurdere digitale versie? Nee, daar trek ik de lijn.
    Blu-ray collection : http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Daunty
    Leuke FB-pagina:
    https://www.facebook.com/groups/1274261196044607/

  7. #7

    Standaard

    Alan Wake II video laat zien hoe Remedy het horrorgedeelte heeft aangepakt:

    Deze finse studio heeft altijd wel een apart stijltje dat je in weinig andere games ziet.Quantum Break & Control zijn een goed voorbeeld.

    Nog wat info:
    - Game krijgt in 2024 nog 2 uitbreidingen
    - NewGame+ optie gaat er ook komen[deze is natuurlijk gratis]
    Laatst aangepast door jeroeni : 28-10-2023 om 11:19

  8. #8

    Standaard

    Ben de game binnen aan het halen.

    UPDATE
    The bug waar ik het gisteren in post over had: Na een paar minuten valt het geluid weg.DOE DIT: Start de game opnieuw op en alles werkt.
    Tuurlijk komt hiet snel een patch voor.

    Of elke versie van Alan Wake 2 dit heeft durf ik zo niet te zeggen.

    Het is wel het ergste van wat ik dit jaar heb meegemaakt
    Laatst aangepast door jeroeni : 30-10-2023 om 07:21

  9. #9

    Standaard

    Eerste indruk:

    - Verbluffende graphics
    - Heel gaaf sound design
    - Sfeer zit er meteen in
    - Northlight Engine is en blijft een vette game engine[niet alles in gaming moet gemaakt worden met de Unreal engine]

    Ik ga alles wat ik nu gespeeld heb wissen en straks in de donker opnieuw beginnen.

  10. #10

    Standaard

    Voor iedereen die baalt dat het geen fysieke release heeft kan ik zeggen dat als je groot fan bent van het survival horror genre dan is dit een dikke must-have titel.
    Ze doen hier audiovisueel leuke dingen.Ben op de helft maar kan wel al zeggen dat deze game makkelijk met de beste games van het jaar mee kan doen.

    Echt een top ervaring dit!

  11. #11

    Standaard

    Hé jongens wat fijn dat je op de map alles zelf mag onthouden.

  12. #12

    Standaard

    Remedy Creative Director Sam Lake Wants to Develop a 'Crazy, Huge Budget, Dark Gothic Fantasy' Game

    https://www.vgchartz.com/article/458...-fantasy-game/

  13. #13

    Standaard

    Hoop wel dat ze nog een foto-mode lanceren.Van zo'n mooie game wil je gewoon plaatjes maken.

  14. #14

    Standaard

    These are the latest update notes for Alan Wake 2:

    With this latest Xbox update there is now parity across PC, PS5 and Xbox versions.
    Xbox Series (1.0.0.7)

    • Bugfixes
    • Localization fixes

    Previous updates:

    30th October:
    PC (1.0.6)

    • Bugfixes
    • Localization fixes
    • Significantly friendlier error message when third-party software stops the game from starting.

    PlayStation 5 (1.00.05)

    • Bugfixes
    • Localization fixes

    Xbox Series (1.0.0.4)

    • Bugfixes
    • Fixed multiple visual issues
    • Fixed multiple UI-related issues
    • Fixed an issue where players could get stuck in interacts and not exit

  15. #15

    Standaard

    Gisteren uitgespeeld.

    + Audiovisueel heel sterk
    + Beter dan de 1e Alan Wake
    - Op gameplay gebied had er denk meer in kunnen zitten
    - Replay Value is er eigenlijk niet.De NewGame+ mode die nog gaat komen zal er niet voor zorgen dat ik de game snel opnieuw ga spelen.

    Conclusie: Op visueel gebied misschien wel de mooiste ervaring van het jaar maar dat is het dan ook.Voor mezelf ben ik dan toch meer fan van de games die wat meer gameplay in zich hebben.

    Als cijfer zou ik de game zeker een dikke 8 geven.
    Laatst aangepast door jeroeni : 07-11-2023 om 15:38

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •