Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 34 worden weergegeven.

Discussie: Grease

  1. #1

    Standaard Grease

    Ik zie dat hier nog geen thread is over Grease.

    Ik heb deze film onlangs via dit forum goedkoop gekocht en nog geen seconde spijt gehad. Heerlijke film die me echt he-le-maal feel-good achterlaat.

    Ik kan me ook niet herinneren dat er uit een musical zoveel nr. 1 hits zijn gekomen... In die tijd (ik was nog geen 10) was het gewoon wekelijks swappen tussen "You're the one that I want", "Hopelessly deveted to you", "Sandy", "Greased Lighting"...

    HEERLIJK!!!

  2. #2

    Standaard

    Toen ik nog op de basischool zat, jaartje of 12/13 geleden alweer, was Grease erg populair. Ik herinner me nog dat ik een sticker van de film op mijn bureaustoel had zitten :P
    Ik vond de film toen, en nu nog, niet geweldig mede doordat er in gezongen wordt en als ik iets irritant vind in een film dan is dat het wel :wink:
    Lost in Translation: best movie ever!

    312 +


  3. #3

    Standaard

    Ik vind dit altijd nog best een leuke film, ook al was ik nog lang niet geboren voordat deze uitkwam . Maar ik vind hem nou nog niet zo leuk om hem op dvd te kopen :wink:

  4. #4

    Standaard

    De Ultieme chick-flick, altijd handig om in huis te hebben...


  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Joost v.d. Ham
    De Ultieme chick-flick, altijd handig om in huis te hebben...
    Sneakert...maar je hebt wel gelijk 8)
    *For love some WiLL search the ends of the world..to possess the objects of their desire some even KiLL*
    Mijn collectie

  6. #6

    Standaard

    Dit is eigenlijk de énige musical die ik wel aardig vind en waar ik wel naar kan kijken (af en toe dan he), maar meer ook niet. Ik heb het gewoon niet zo op met musicals, het is gewoon niet mijn genre. Heb mijn vriendin toen de dvd cadeau gedaan dus ik heb de "ellende" zelf over me afgeroepen. 8) :wink:
    "This is not about revenge, this is punishment..." -> Tom Jane - The Punisher

  7. #7

    Standaard

    Laats was hij op tv, dacht ik waag eens een gokje... Toch maar weer gebleken dat ik niet moet gokken, want ik vond de film alles behalve boeiend...

  8. #8

    Standaard

    Ik heb deze film als puber een keer gezien en in mijn studententijd. Als drummer heb ik de liedjes tot in den treure moeten meedrummen,aangezien we de musical opvoerden tijdens mijn conservatoriumtijd als musicalproject en op mijn werk als muziekdocent in de musicalband voor een schooluitvoering (3 dagen achter elkaar). Ik kan de musical en film onderhand dromen.

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door SKMbeat
    Ik heb deze film als puber een keer gezien en in mijn studententijd. Als drummer heb ik de liedjes tot in den treure moeten meedrummen,aangezien we de musical opvoerden tijdens mijn conservatoriumtijd als musicalproject en op mijn werk als muziekdocent in de musicalband voor een schooluitvoering (3 dagen achter elkaar). Ik kan de musical en film onderhand dromen.
    Vet Trauma aan over gehouden of valt dat nog mee... :wink:
    *For love some WiLL search the ends of the world..to possess the objects of their desire some even KiLL*
    Mijn collectie

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Wizz-Art

    Vet Trauma aan over gehouden of valt dat nog mee... :wink:
    Valt wel mee,de film zal ik over een paar jaar weer leuk vinden, want het blijft wel één van de weinige musicals die ik leuk vind om naar te kijken.

  11. #11

    Standaard

    Het verhaal is natuurlijk niks. Maar de muziek is tijdloos!

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rkrijger
    Het verhaal is natuurlijk niks.
    Maar dat geldt voor heel veel films/musical. Bijna alle verhalen zijn samen te vatten in 3 regels tekst.

    Maar Grease vind ik toch wel een geweldig goede musical. Goede, sterke nummers, zoals hierboven al aangegeven, een lekkere feelgood movie.

    Hoe vaak ik deze film heb gezien weet ik niet meer. In ieder geval 3 keer in de bioscoop, en zeker een stuk of 20 keer op video. Ik heb de DVD wel, maar die moet ik nog kijken. Hopelijk krijg ik m'n vriendin zo gek om mee te kijken, want die houdt niet zo van dit soort films.

  13. #13

    Standaard

    1 van m`n favoriete films allertijden!! de soundtrack luister ik nog best regelmatig en krijg er nog steeds goede zin van
    volgens n film/musical die ongeveer alle generaties wel kunnen waarderen
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  14. #14

    Standaard

    Ik had net eindexamen gedaan toen Grease uitkwam en heb hem de eerste keer in een bios in Duitsland gezien. Barf, nagesynchroniseerd natuurlijk. Dat gaf me in eerste instantie een slechte indruk maar toen ik weer in Nederland was ging ik maar even kijken of het écht zo bar was. In tegendeel!!! De eerste paar weken zat ik ongeveer 2 x per week in de zaal. Ze kunnen me nog steeds inhuren om te souffleren. Het is een heerlijke ontspannen film - inderdaad geen verhaal - maar met toch een tijdloze muziek en tijdloze jongerenproblemen. Laten we wel zijn.
    pluk de dag

  15. #15

    Standaard

    Ik heb de DVD ook, maar dan de Regio 1 NTSC versie vanwege de toonhoogte
    van de muziek.

    Meestal maak ik me daar niet druk om, maar bij deze film wel.

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door zetmoon
    Ik heb de DVD ook, maar dan de Regio 1 NTSC versie vanwege de toonhoogte
    van de muziek.
    Leg uit!

  17. #17
    Glorious Member
    Registratie datum
    Mar 2002
    Woonplaats
    somewhere in time

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rkrijger
    Citaat Oorspronkelijk gepost door zetmoon
    Ik heb de DVD ook, maar dan de Regio 1 NTSC versie vanwege de toonhoogte
    van de muziek.
    Leg uit!
    Film bestaat uit 24 frames per seconde. Video heeft echter een andere framerate. Hier in Europa is het 25 frames per seconde (PAL), in Amerika hebben ze 30 (officieel zelfs 29,97) frames per seconde (NTSC). Om het nog iets ingewikkelder te maken heeft elk frame twee fields (de even en de oneven beeldlijnen).

    Om film op video over te zetten, wordt er bij film -> NTSC een systeem gehanteerd waarbij frames van een film via een ingewikkelde constructie worden overgezet naar videofields en videoframes. Het resultaat is dat de film vooral bij camerabewegingen de beelden een beetje schokkerig kunnen overkomen. De snelheid is echter exact gelijk aan film en dus is het geluid ook identiek.

    Bij omzetting van film -> PAL wordt elk frame van film omgezet naar een videoframe. Het betekent dat film op video iets te snel draait (4%). Het geluid wordt ook met 4% versneld om het synchroon te houden. Het geluid is dus op PAL iets sneller en dus een fractie hoger.
    "Fred, it's not quite dark enough, I can still see something"


  18. #18

    Standaard

    Iedeale romkom, als je wat goed te maken hebt.
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  19. #19

    Standaard

    Fantastische film. Ellke keer als ik deze film bekijk geniet ik weer. Vind het een te gek tijdperk de jaren 50. Vooral de nummers zijn erg goed, regelmatig vind de soundtrack de weg naar mijn cd speler.

  20. #20

    Standaard

    wel spijtig dat de liedjes niet ondertiteld zijn, ze maken toch deel uit van het verhaal. Mijn dochtertje is het engels niet machtig dus heeft ze minder aan deze dvd....

  21. #21

    Standaard

    De foute toonhoogte is mij nog niet opvallen. Ik heb de DVD en de CD...

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rkrijger
    De foute toonhoogte is mij nog niet opvallen. Ik heb de DVD en de CD...
    en daarnaast heb ik ook nog de VHS 8)
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TheGodfather
    Citaat Oorspronkelijk gepost door rkrijger
    De foute toonhoogte is mij nog niet opvallen. Ik heb de DVD en de CD...
    en daarnaast heb ik ook nog de VHS 8)
    En de V2000?!?

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rkrijger
    Citaat Oorspronkelijk gepost door TheGodfather
    Citaat Oorspronkelijk gepost door rkrijger
    De foute toonhoogte is mij nog niet opvallen. Ik heb de DVD en de CD...
    en daarnaast heb ik ook nog de VHS 8)
    En de V2000?!?
    nee dat nog net niet
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  25. #25

    Standaard

    Vind dit de beste musical, geweldige film en de liedjes zijn natuurlijk tijdloos. Het zijn niet voor niets bijna allemaal oude nummer 1 hits, dat zegt toch genoeg!
    8) 8) 8) 8) 8) 8) 8)
    My name is ''Gladiator".

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •