mijn top 5 oorlogfilms
we were soldiers
windtalkers
saving private ryan
platoon
hamburger hill
mijn top 5 oorlogfilms
we were soldiers
windtalkers
saving private ryan
platoon
hamburger hill
1. Saving Private Ryan
2. Black Hawk Down
3. Thin Red Line
4. Full Metal Jacket
5. Das Boot
Mijn oorlogfilms waar ik stil van word:
Saving Private Ryan
The Killing Fields
The Deer Hunter
Schindler's List
Black Hawk Down
Killing Fields is een must have seen... zwaar emotioneel. Soms niet voor te stellen dat het echt kan gebeuren.
"Your Focus Determines Your Reality." -Qui-Gon Jinn
Leuke topic dus maar effe reageren.
DE TOP 5:
1: Saving private ryan
2: Band of Brothers
3: The Pianist
4: A bridge to far
5: das boot
1. SPR
2. The great escape
3. Casualties of war
4. Band of brothers
5. Platoon
Moeilijk dit,alleen de eerste 2 ben ik heel zeker van.
Full Metal Jacket
Platoon
Apocalypse Now
The Pianist
Schindler's List
Band of Brothers
Saving Private Ryan
Platoon
Black Hawk Down
Three Kings
1. Platoon
2. 84 Charlie Mopic
3. Saving Private Ryan
4. Full Metal Jacket
5. The Longest Day (zwart-wit)
1. Der Bunker
2. All quiet on the western front
3. Tora tora tora
4. Das Boot
5. Apocalyse now
Certainty of death! Small chance of succes! What are we waiting for?
DVD collectie
1. Die Brücke
2. Kelly's heroes
3. Patton
4. The bridge at Remagen
5. Schindler's list
1) Platoon
2) Dr. Strangelove
3) Full MEtal Jacket
4) Apocalypse now
5) Band of Brothers
Maar ik heb er eigenlijk nog veel te veel niet gezien (bv. Deerhunter, Das Boot)
"Gentlemen, you can't fight in here! This is the War Room."
Ik geloof dat ik al wel eens eerder zo'n lijstje heb ingevuld. Maar goed, nogmaals:
1. Apocalypse Now
2. The Thin Red Line
3. Full Metal Jacket
4. Platoon
5. Das Boot
Als Dr. Strangelove als oorlogsfilm telt, komt die op nummer 2.
BOB
Platoon
The Pianist
Schindler's list
Black hawk down.
Maar er zijn er natuurlijk nog veel meer die al eerder genoemd zijn.
1. Schindler's List
2. Saving Private Ryan
3. The Thin Red Line
4. Black Hawk Down
5. The Pianist
En zeker ook Band of Brothers, maar dat zie ik met zijn 10 uur toch meer als een serie....
Apocalypse Now Redux
Full Metal Jacket
Paths of Glory
La Vita e Bella
Platoon
Dat is mijn top 5 geen saving private ryan, omdat alleen de eerste 15 minuten de moeite waard zijn en de waanzin goed weergeven maar daarna verzand de film in sentimenteel amerikaans gepruttel
The Great escape
La vita e bella
SPR
Apocalypse now
good morning vietnam
Top 20
Laatst gezien:Jackass: The Movie 3*/5
Als ik van mijn eigen collectie uit ga dan:
Saving Private Ryan
The Thin Red Line
Schindler's List
Black Hawk Down
Deerhunter
*For love some WiLL search the ends of the world..to possess the objects of their desire some even KiLL*
Mijn collectie
1. Platoon
2. Pearl Harbor
3. Band Of Brothers (is niet echt een film..)
4. Saving Private Ryan
5. Full Metal Jacket
idd: Diana en ik zijn een dvd-stelletje
Hmm... Dit is moeilijk. Ik heb ook niet zoveel oorlogsfilms gezien, dus ik beperk me tot een top 3.
1. Apocolypse Now! (bij voorkeur de Redux versie)
2. Full Metal Jacket
3. Saving Private Ryan
En eeuwig in de tipparade, omdat het niet echt een film is maar een miniserie: Band of Brothers
Mijn top 5 van wat ik gezien heb:
- Braveheart
- Band Of Brothers
- Schindler's List
- Saving Private Ryan
- Black Hawk Down
Four-Star Trader (236)
waar is La vita e bella in jullie top 5?
Top 20
Laatst gezien:Jackass: The Movie 3*/5
1. Saving Private Ryan
2. Band of Brothers
3. Stalingrad
4. Platoon
5. Black Hawk Down
1. Saving Private Ryan
2. Enemy at the Gates
3. Band of Brothers
4. Das Boot
5. Black Hawk Down
Hoewel ik gisteren al een top 5 heb geplaatst, wil ik toch nog enkele films noemen.
1. Starship Troopers [of mag je dit geen oorlogsfilm noemen?]
2. Soldaat van Oranje
3. Pastorale '43
4. Stalag 17
5. Cross of Iron [1&2]
01. Saving Private Ryan
02. Apocalypse Now (Redux)
03. Platoon
04. Full Metal Jacket
05. Thin Red Line
06. Casualties Of War
07. Black Hawk Down
08. Lawrence Of Arabia
09. The Deer Hunter
10. The Longest Day
eervolle vermeldingen:
- Cross Of Iron
- Das Boot
- Tigerland
- Three Kings
- Zulu
- Uprising (mini-serie)
- Enemy At The Gates