De resultaten 1 tot 16 van 16 worden weergegeven.

Discussie: Mag op slot.....

  1. #1

    Standaard Mag op slot.....

    Zijn er mensen die hun verzameling DVD's apart hebben verzekerd?...Is dit altijd een goed idee of bij een overschrijding van een aantal DVD's? Houdt de verzekeraar rekening met Regio's en verzamelwaarde?

    Kortom DVD's en verzekeringen....Wie kan er wat nuttigs over vertellen....
    Greetz,
    Toine

  2. #2

    Standaard

    Ik weet niks van verzekeren, maar heb wel een punt. Inbrekers, vaak junkies, nemen liever je apparatuur mee dan dvd's. Dvd's krijg je te weinig geld voor lijkt me. Voor een lekker receivertje krijgen ze meer. Verder, koop goede sloten.
    "I like to remember things my own way. Not neccessarily the way they happened". - Bill Pullman in Lost Highway

  3. #3

    Standaard

    ik heb naast de inboedelverzekering ook nog een aparte kostbaarhedenverszekering. Zowel voor de apparatuur als voor de dvd's.
    ? | Home Cinema | Gekeken Films/Series | Don't ask me... I use my brain to keep my ears apart.

  4. #4

    Standaard

    Je moet natuurlijk ook met andere factoren dan inbrekers rekening houden, bijv. brand.
    Verzekeringen zijn altijd erg star als het om uitkeren gaat. Zorg er dus voor dat je je collectie en apparatuur (kostbaarheden) goed verzekert!

    Het is ook verstandig om alle gevens van je apparatuur (serie- en typenummers, facturen) goed te noteren en veilig te bewaren.
    Mijn DVD-collectie:
    http://home.planet.nl/~i4ict

  5. #5

    Standaard

    Maar met brand is het misschien toch wel erg lastig om al je type nummers en serie nummers te bewaren.

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roberto Corleone
    Maar met brand is het misschien toch wel erg lastig om al je type nummers en serie nummers te bewaren.
    dan stuur je toch een mailtje met die gegevens naar een vriend....(vóórdat er brand is he)

    ----> geografische back-up
    --Check out the big brain on Brett!--
    ---------------Jules----------------

    [•]Three Star Trader[••]SafeTrader[•]

  7. #7
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door foley
    Je moet natuurlijk ook met andere factoren dan inbrekers rekening houden, bijv. brand.
    Verzekeringen zijn altijd erg star als het om uitkeren gaat. Zorg er dus voor dat je je collectie en apparatuur (kostbaarheden) goed verzekert!

    Het is ook verstandig om alle gevens van je apparatuur (serie- en typenummers, facturen) goed te noteren en veilig te bewaren.
    Maak daarnaast ook regelmatig foto,s van je kostbare spullen zodat je eventueel een recente foto kunt laten zien.

  8. #8

    Standaard

    Hier vind je nog een topic als dit.

    Tja.. Ik maak iig regelmatig foto's nu, maar ik moet toch altijd nog eens vragen hoe het nou zit bij mijn verzekering.
    Denk dat ik wel weet wat die gaan zeggen (ja, is meeverzekerd), tot ze moeten betalen
    My DVD Collection
    Laatste aankoop: xXx, American Pie, American Pie 2, Top Gun...

  9. #9

    Standaard

    In de meeste inboedelverzekeringen zijn audio/visuele zaken (dat is dus de hardware zoals dvd speler en tv en de software zoals de CD's en DVD's) meeverzekerd tot een bepaald maximum bedrag. Bij mijn verzekering was dat ooit 5000 gulden.
    Ik heb dus besloten audio / visuele zaken apart bij te verzekeren en dat kost niet eens zoveel, maar kan je een hoop ellende besparen.
    Je kunt vrij snel uitrekenen wat een DVD verzameling waard is en als ik de verzamelingen van de forumgenoten eens bekijk (laat staan de meeste hardware !) dan is bijverzekeren absoluut een must.
    "Respect please, for I am Costanza, Lord of the Idiots" George Costanza, Seinfeld

    My Collection:
    http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Anorak

  10. #10
    Ernest Hamstra
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Anorak
    In de meeste inboedelverzekeringen zijn audio/visuele zaken (dat is dus de hardware zoals dvd speler en tv en de software zoals de CD's en DVD's) meeverzekerd tot een bepaald maximum bedrag. Bij mijn verzekering was dat ooit 5000 gulden.
    Ik heb dus besloten audio / visuele zaken apart bij te verzekeren en dat kost niet eens zoveel, maar kan je een hoop ellende besparen.
    Je kunt vrij snel uitrekenen wat een DVD verzameling waard is en als ik de verzamelingen van de forumgenoten eens bekijk (laat staan de meeste hardware !) dan is bijverzekeren absoluut een must.
    CD's & DVD's vallen niet onder audio/video, maar onder de gewone inboedel. In die andere thread valt het volgende te lezen:

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ronald Stiebolt
    Mijn verzekeraar (Centraal beheer) heeft mij - meer dan eens - verzekerd (geen woordspeling) van het feit dat DVD's niet vallen onder de audio/video-verzekering maar onder de 'normale' inboedel. Ergo: ondanks het feit dat ik in een van de risicosteden woon hoef ik mijn DVD's niet additioneel te verzekeren...
    En ik weet dat Ronald er, gezien zijn collectie, een uitgebreide studie van heeft gemaakt :wink: .

  11. #11

    Standaard

    Ga ik het nog eens goed bekijken of het bij de Postbank ook valt onder inboedel en hoe hoog die is....Ze bellen als het goed is straks terug en gaan we het rond maken, maar denk dat ik het toch extra verzeker... mits het natuurlijk niet verzekerd is (of genoeg) via inboedel, kortom...Als inclusief, dan inboedel hoog genoeg, anders extra kostbaarheden verzekering afsluiten....

    Tja ik dacht er ineens aan toen ik weer ens voor de kast stond en een gemiddelde prijs nam per DVD....

    Even begreep ik ineens waar nu toch al die verdwenen euroos waren gebleven.....Had een mooi Alfa Romeo kunnen zijn...

    Maar goed ook die komt er wel...

    Nu nog even wachten telefoontje van Postbank.....en dan regelen die hap...

    Greetz,
    Toine

  12. #12
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door toine_schoots

    Maar goed ook die komt er wel...
    Heb ik eventueel nog wel voor je
    http://www.htforum.nl/yabbse/index.p...threadid=10267

  13. #13

    Standaard

    Kom je potverdorie wel met een mooie bak aanzetten zeg

    Maaruh....toch nog heel ff doorsparen of een gedeelte van de collectie eruit...

    Heb altijd 33 gereden, maar nu is het even (sorry ) een ander merk. Hierna zal het wel weer Alfa worden...ben het mezelf wel verplicht....

    Maar over Postbank....DVD's en CD's zitten in de inboedel tot 80.000 euro, dus dat komt wel goed....

    Okidoki....denk dat het zo wel klaar is....
    Iedereen bedankt weer voor de reacties...
    En plezier verder..
    Greetz,
    Toine

  14. #14
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door toine_schoots
    Kom je potverdorie wel met een mooie bak aanzetten zeg

    Maaruh....toch nog heel ff doorsparen of een gedeelte van de collectie eruit...
    Ach wilde je toch nog even lekker maken zo aan het einde van het jaar

  15. #15

    Standaard

    Dat is je dan aardig gelukt...maar begrijp dat ik hier met een fan te maken heb....Als lid van de club hou ik je naam ff in mijn achterhoofd, want je hebt smaak!!!!!
    Dikke groeten en tot een andere keer....
    greetz,
    Toine 8)

  16. #16
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door toine_schoots
    want je hebt smaak!!!!!
    Dank je

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •