Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 77 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard De Beste Surround scenes

    Er bestaat al het waar demonstreer je mee topic, er bestaat al een wat zijn de beste LFE scenes topic, maar nog geen wat zijn de beste surround scenes topic. Bij deze dus, wat zijn volgens julie de beste surround scenes, het gaat hier dus om scenes/films waarbij je de meerwaarde van een HT duidelijk bij merkt. Ik zal er zelf vast 2 noemen en daarna de rest bijhouden. Inmiddels even alfabetisch gemaakt tbv het overzicht.

    LAATSTE UPDATE VAN DEZE LIJST : 15/03/208

    Apocalypse Now - de allereerste scene waarbij er een helicopter om je heen vliegt. In de aanvalscene hoor je de helicopters van ver achter je aankomen en dan breekt (zowel in beeld als in geluid) de hel los!

    Band of Brothers - de afleveringen in de Ardennen.

    Behind Enemy Lines - wanneer een tank vuurt. Dan hoor je de 'kogel' langs allebei je oren naar achter suizen.

    Black Hawk Down - Helicopter scenes.

    Blade 2 - Russische vampieren vluchten voor Blade weg op motor. (DTS-EX)

    Blade Runner Final Cut (HDDVD) - Openingsscene inclusief ondervraging van Holden-Leon. ENORM subtiele achtergrondgeluiden die in voorgaande cuts bijna niet te horen waren.

    Butterfly effect - De momenten waarop Evan in zijn dagboeken leest en dan een flashback krijgt.

    Cars - beginscene en races.

    Collateral - schietscene in het steegje en in de discotheek.

    Contact - opening, eerst stilte en dan opeens de radio die je huiskamer in komt blazen, en de trip door de wormholes.

    Das Boot - wanneer ze dieper duiken dan volgens de specs van de duikboot, en overal kraken en knarsen klinken, nagels die door de druk knallen, druppels water die ergens boven je hoofd lekken."

    Der Untergang (EE) - de scenes, wanneer burgers op straat, worden beschoten met raketaanvallen.

    Die Another Day - De pre-title sequence het moment dat bonds undercover-rol word ontdekt, en hij probeert te ontsnappen."

    Donny Darko - als het konijn voor het eerst spreekt.

    Dragonheart - wanneer Bowen stapvoets op z'n paard rijdt en Drago rondjes om hem heen vliegt en de stem van Drago ook om je heen cirkelt.

    Eagles Hell freezes over (DTS)- Plaatsing van sommige instrumenten in de virtuele ruimte is briljant.

    Gladiator - op het moment dat die grote knots in de rondte wordt geslingerd en gevecht met de tijgers. de beginscene waarbij de pijlen van achter over je heen worden geschoten.

    Hero - wanneer duizenden pijlen worden afgeschoten.

    House of The Flying Daggers - drum scene (the echo game).

    Ice Age - Het kraken van het ijs.

    Jean Michel Jarre in China -Het 2de nummer (aero) is echt te bizar voor woorden qua surround.

    Jurassic Park - de scenes met de T-rex (maar alleen op de regio 1 dvd, die heeft nl. een DTS track).

    Jurassic Park 2 - The Lost World: als de mannen voor het eerst de dinosaurussen horen en schieten. De kogels ""verdwijnen"" in de surround."

    Kill Bill - gevecht tussen The Bride en GoGo.

    Kingdom of Heaven - de belegeringsscenes waarbij balista gebruikt worden.

    LOTR - o.a. The Bridge of Khazad-Dum, waar de muziek heerlijk op de voorgrond treedt, maar ook de Balrog goed te horen is! En de slag om Helm's Deep, waar de pijlen je ook om de oren vliegen."

    LOTR-FOTR - Als ze de grotten van Moria inlopen hoor je Gandalfs stem zeer discreet pannen van center naar rechts. Het vallen van het emmertje in de put en daarna de drums.

    Master and Commander - de scene waar hij in de mist kijkt en daarna wordt beschoten.

    MI3 - tijdens de eerste missie, het schieten en de impacts vliegen je om de oren.

    Mission to Mars - Er is een scene dat de camera ronddraait in 0 zwaartekracht en dat al het geluid eromheen draait. ZEER goed gedaan.

    Pearl Harbor - aanval op de haven (Als 'kokkie' achter het snelvuurkanon zit terwijl de vliegtuigen links en rechts over het beeld vliegen, dan hoor je de patroonhulzen achter je op het dek vallen. - Vanuit het vliegtuig, mee'liftend' met een bom die dwars door een aantal dekken heenknalt en daarna explodeert.)

    Saving Private Ryan - de Landing.

    Star Wars 2 - 3/51 - 28/51 - 42/51 en 43/51

    Superman 1 - Openingscene, als de cast en crew voorbij vliegt.

    SWAT - Helicopter scenes.

    Swordfish - ontploffingsscène aan de bank in het begin van de film.

    The Fast & The Furious 2 - openingsscene.

    The Fugitive - als een SWAT-team het huis binnendringt waar Harrisson Ford op dat moment in een kelder zit.

    The Matrix - De lobby scene.

    The Others - de subtiele surroundgeluiden als ze de "anderen" horen.

    Titan AE - achtervolging tussen de ijskristallen.

    Titanic - wanneer hets chip in tweeën breekt.

    Transformers - de scene waar Rachet een raket in de grond schiet en gelijk daarna vliegen er nog aan paar raketten van een Decepticon je om de oren.

    Toy Story 2 - de opening scene.

    Twister - wanneer de auto op een dijkje staat en er drie kleine tornadoes om de auto heen cirkelen met onder andere een koe die je ""mooooooeeeeehhhh"" hoort bleren in een cirkel om je heen."

    U571 - de scene waar je door de dieptebommen het hele schip hoort kraken. Dus goed voor surround én LFE.

    Underworld Evolution - Eerste Scene, muziek pompt door de surrounds, gevecht duidelijk op de voorgrond en tussen de muziek door hoor je ook duidelijk het gevecht op de achtergrond. Diverse heli-scenes(doen het altijd goed)."

    We Were Soldiers - scene 8, 9 en 10 op DTS.

    X-men III - wanneer Jean het gehele huis optilt.
    Laatst aangepast door Edgar Smit : 15-03-2008 om 22:31

  2. #2

    Standaard

    Heb zelf (nog) geen HT setup, maar scenes waar ik me op verheug als m'n spaarpotje vol is:
    House of the flying daggers: drum scene
    Matrix: lobby scene

  3. #3

    Standaard

    Gladiator - op het moment dat die grote knots in de rondte wordt geslingerd

    The Lord of the Rings - o.a. The Bridge of Khazad-Dum, waar de muziek heerlijk op de voorgrond treedt, maar ook de Balrog goed te horen is! En de slag om Helm's Deep, waar de pijlen je ook om de oren vliegen.

    Er zijn er vast nog meer, maar deze schieten me zo even te binnen... :wink:
    "Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul,
    ash nazg thrakatulûk, agh burzum-ishi krimpatul."

    Greetz, the Dude / Four-Star SafeTrader
    Last.fm | Filmlijst en -recensies | DVD Profiler

  4. #4

    Standaard

    Waar demonstreer je mee = voor surround = precies hetzelfde?
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alexander D
    Waar demonstreer je mee = voor surround = precies hetzelfde?
    niet echt volgens mij omdat het hier specifiek om surroundsets gaat terwijk waar demonstreer je mee om de gehele set incl de sub gaat. Althans, dat is mijn insteek :wink: .

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar Smit
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alexander D
    Waar demonstreer je mee = voor surround = precies hetzelfde?
    niet echt volgens mij omdat het hier specifiek om surroundsets gaat terwijk waar demonstreer je mee om de gehele set incl de sub gaat. Althans, dat is mijn insteek :wink: .
    Wat jij wil natuurlijk. :P :wink:

    Het gaat mij om de complete scene dus geluid (en eventueel beeld) maar daar horen alle speakers bij dus ook de sub. :wink:
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  7. #7

    Standaard

    Ik vind het wel een leuk draadje.

    Dijk van een scene is in X-men III, wanneer Jean het gehele huis optilt.
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alexander D
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar Smit
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alexander D
    Waar demonstreer je mee = voor surround = precies hetzelfde?
    niet echt volgens mij omdat het hier specifiek om surroundsets gaat terwijk waar demonstreer je mee om de gehele set incl de sub gaat. Althans, dat is mijn insteek :wink: .
    Wat jij wil natuurlijk. :P :wink:

    Het gaat mij om de complete scene dus geluid (en eventueel beeld) maar daar horen alle speakers bij dus ook de sub. :wink:
    Heb je gelijk in, maar juist omdat er voor subs al een aparte lijst bestaat (svs site bijv) en voor stereo, leek het me handig om een ook surround lijstje te maken.

    Overigens, als de mods het er ook niet mee eens zijn, mag hij van mij op slot hoor.

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Seth__Gekko
    Ik vind het wel een leuk draadje.

    Dijk van een scene is in X-men III, wanneer Jean het gehele huis optilt.
    Dat is dus meer een sub-scene volgens mij.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  10. #10

    Standaard

    Afgezien van het feit dat het een leuk 'sub-scene' is vind ik de landing van Saving Private Ryan ook leuk voor het gehele surround gebeuren.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  11. #11

    Standaard

    Gladiator - gevecht met de tijgers

    Het gebrul / gekrijs van de tijgers vond ik indukwekkend.

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alexander D
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Seth__Gekko
    Ik vind het wel een leuk draadje.

    Dijk van een scene is in X-men III, wanneer Jean het gehele huis optilt.
    Dat is dus meer een sub-scene volgens mij.
    Nee, juist het rond en voorbijvliegen van al het puin maakt het een mooie surround scene van.
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  13. #13

    Standaard

    Thuis hier heb ik een THX Demo dvd ..

    Dus als ik ff wil showen zet ik die op
    vooral de pod race doet het goed

    De demo dvd kan zowel op DTS als dolby digital gezet worden
    Mijn DVD's

    Playstation 3 (250GB)
    Onkyo TX-SR702E
    Mordaunt-Short 908 Vloerstaanders
    Mordaunt-Short 905C
    R.E.L. Stampede
    Xindak Bekabeling
    Panasonic 42PX80E (ISF Calibratie)

  14. #14

    Standaard

    ach, voor de verrassing Donny Darko [spoiler:1408695aed]als het konijn voor het eerst spreekt[/spoiler:1408695aed]
    ... naar mijn bescheiden mening dan hè

  15. #15

    Standaard

    The Matrix 1 - Neo stapt de hal binnen van het overheidscomplex waar morpheus gegijzelfd wordt.

  16. #16
    R Klemkerk
    Guest

    Standaard

    Vreemd dat U571 er nog niet bij staat. Speciaal de scene met de dieptebommen 8)

  17. #17

  18. #18

    Standaard

    Gladiator - vechtscene in het begin als de paarden vanachter je vandaan komen

    Helicopterscenes zoals in SWAT en Black Hawk Down

  19. #19

    Standaard

    Pearl Harbor - Aanval op haven .

  20. #20

    Standaard

    hero van jet li heeft ook een geweldig geluid meerdere scenes.

  21. #21

    Standaard

    Hero inderdaad.. Het moment dat de Pijlen met duizenden afgeschoten worden!! Super scene..

    Kill Bill dat The Bride het gevecht heeft met Gogo en dat haar genotknots rond zwaait..
    KEF | SVS | DENON 3808| Samsung | QED | BETTERCABLE | KIMBER-CABLE | Monster | Xbox360 - HD-DVD | PS-3 Blu-Ray

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door R Klemkerk
    Vreemd dat U571 er nog niet bij staat. Speciaal de scene met de dieptebommen 8)
    Da's meer een subscene dan een surround scene of niet?

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door joostpolletje
    Hero inderdaad.. Het moment dat de Pijlen met duizenden afgeschoten worden!! Super scene..

    Kill Bill dat The Bride het gevecht heeft met Gogo en dat haar genotknots rond zwaait..
    Gisteren nog even opgezet, heerlijke scene!

    De openingsscene van The Fast & The Furious 2 is ook een hele mooie surround scene.
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Seth__Gekko
    Citaat Oorspronkelijk gepost door joostpolletje
    Hero inderdaad.. Het moment dat de Pijlen met duizenden afgeschoten worden!! Super scene..

    Kill Bill dat The Bride het gevecht heeft met Gogo en dat haar genotknots rond zwaait..
    Gisteren nog even opgezet, heerlijke scene!

    De openingsscene van The Fast & The Furious 2 is ook een hele mooie surround scene.
    Inderdaad allemaal erg :P
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  25. #25

    Standaard

    Blade 2 - Russische vampieren vluchten voor Blade weg op motor. (DTS-EX)

Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •