De resultaten 1 tot 12 van 12 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Sony start met films op 50GB Bluray-media

    Sony start met films op 50GB Bluray-media



    Lees dit artikel

  2. #2

    Standaard

    Zolang men blijft worstelen met twee formaten zullen weinig mensen overstappen van DVD.

  3. #3

    Standaard

    Dat denk ik ook. Als je beide formaten wilt gaan afspelen ben je wel erg veel kwijt aan apparatuur alleen al.

    Ik zie persoonlijk meer voordeel in de grote opslagcapaciteit van Blu-ray, maar denk toch dat het HD-DVD gaat worden omdat deze goedkoper is te produceren. De meeste consumenten kijken immers alleen maar naar de prijs.

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mark9534
    Dat denk ik ook. Als je beide formaten wilt gaan afspelen ben je wel erg veel kwijt aan apparatuur alleen al.

    Ik zie persoonlijk meer voordeel in de grote opslagcapaciteit van Blu-ray, maar denk toch dat het HD-DVD gaat worden omdat deze goedkoper is te produceren. De meeste consumenten kijken immers alleen maar naar de prijs.
    Los daarvan stel het wordt HD-DVD, zit je mooi met je blue ray schijven te kijken. Op den duur geen speler meer te krijgen waarop dat af te spelen is.

    Ik hou het voorlopig bij DVD dat is voor mij goed genoeg. Als er meer duidelijk is wie overblijft stap ik pas over.

  5. #5
    memphisflash
    Guest

    Standaard

    uh uh, beide formaten verliezen, ik denk dat het dezelfde weg opgaat als DVD-audio en SACD ... downloaden gaat 't winnen, over een jaar koop je je films in de iTunes store en speel je ze af via je iTV oid ...gemak diend de mens

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door memphisflash
    uh uh, beide formaten verliezen, ik denk dat het dezelfde weg opgaat als DVD-audio en SACD ... downloaden gaat 't winnen, over een jaar koop je je films in de iTunes store en speel je ze af via je iTV oid ...gemak diend de mens
    En mijn mooie dvd/blu-ray/HD-DVD verzameling dan? Dat is de helft (nouja...) van de fun, het verzamelen, uitstallen, gewoon hebben enzo. Ik betrap me er steeds meer op dat als ik een film echt goed vind, ik daar een mooie uitgave van wil hebben. Vandaar dat ik in downloaden niet zoveel zie eerlijk gezegd. Ik wil toch wel graag fysiek iets in handen hebben als ik iets koop.

  7. #7

    Standaard

    Gebeurt ook echt nog niet zo snel hoor. Breedband internet met genoeg snelheid om HD spul binnen te trekken is nog niet zo wijd verspreid hoor. Daarbij moet je ook nog plek hebben om die GB's op te slaan (succes aan de verzamelaar ). Elke boerenkinkel heeft bij wijze van spreken een dvd-speler, maar lang niet iedereen snel internet. Sommige mensen wonen nu eenmaal een beetje afgelegen, en kunnen dat internet nog niet krijgen. Het zal denk ik dan ook de komende tijd (10+) jaar alleen als extra mogelijkheid bestaan, ipv een vervanging van de fysieke media.

  8. #8
    memphisflash
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Flying Dagger
    Gebeurt ook echt nog niet zo snel hoor. Breedband internet met genoeg snelheid om HD spul binnen te trekken is nog niet zo wijd verspreid hoor. Daarbij moet je ook nog plek hebben om die GB's op te slaan (succes aan de verzamelaar ). Elke boerenkinkel heeft bij wijze van spreken een dvd-speler, maar lang niet iedereen snel internet. Sommige mensen wonen nu eenmaal een beetje afgelegen, en kunnen dat internet nog niet krijgen. Het zal denk ik dan ook de komende tijd (10+) jaar alleen als extra mogelijkheid bestaan, ipv een vervanging van de fysieke media.
    Verzamelaars is een uitstervend ras [kijk maar op het te koop forum] Ik, een verzamelaar -heb NIETS op dvd-r, betrap mezelf er ook steeds meer op dat ik niet meer ga voor de 'mooie' uitgaves. Een serie als 'prison break' of 24 heb ik allang gezien, gedownload dan wel, maar als ik dan PB in de winkel zie staan voor 69 euro dan vraag ik me wel eens af wie er gek is ... Het is toch wel verdomde gemakkelijk of series gedownload te bekijken. Dingen die mij echt intereseren zoals comic verfilmingen zal ik blijven kopen, maar ik denk toch echt dat ik mijn centen steeds meer in de zak zal houden ...just my 2 cents

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard68
    Zolang men blijft worstelen met twee formaten zullen weinig mensen overstappen van DVD.
    Doe het inderdado maar niet. SACD werd ook niks en zo zijn er al meer systemen gesneuveld waar ik veel geld in investeerde. :x
    Een goeie DTS-track op een DVD is hier nog niet eens gemeengoed!!!!!!
    Ik kocht ooit breedbeeld TV, die al versleten en aan vervanging toe was, toen er enigszins breedbeeluitzendingen kwamen.
    Ik ben vaak "koploper" geweest, maar voelde me dan ook vaak GENAAID
    Zou willen dat DVD m'n enige verslaving was!

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mark9534
    Dat denk ik ook. Als je beide formaten wilt gaan afspelen ben je wel erg veel kwijt aan apparatuur alleen al.

    Ik zie persoonlijk meer voordeel in de grote opslagcapaciteit van Blu-ray, maar denk toch dat het HD-DVD gaat worden omdat deze goedkoper is te produceren. De meeste consumenten kijken immers alleen maar naar de prijs.
    Helaas is kwaliteit en duurzaamheid voor de grijze massa geen belangrijk item. 90% is nou niet bepaald wat je noemt verzamelaar of liefhebber. Meeste consumenten zijn simpel verbruikers. Het eenvoudigste systeem en goedkoopste systeeem gaat dus domweg winnen. :P 8) :wink:
    Zou willen dat DVD m'n enige verslaving was!

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mark9534
    Dat denk ik ook. Als je beide formaten wilt gaan afspelen ben je wel erg veel kwijt aan apparatuur alleen al.

    Ik zie persoonlijk meer voordeel in de grote opslagcapaciteit van Blu-ray, maar denk toch dat het HD-DVD gaat worden omdat deze goedkoper is te produceren. De meeste consumenten kijken immers alleen maar naar de prijs.
    Helaas is kwaliteit en duurzaamheid voor de grijze massa geen belangrijk item. 90% is nou niet bepaald wat je noemt verzamelaar of liefhebber. Meeste consumenten zijn simpel verbruikers. Het eenvoudigste systeem en goedkoopste systeeem gaat dus domweg winnen. :P 8) :wink:
    Zou willen dat DVD m'n enige verslaving was!

  12. #12

    Standaard

    Op de DigitalLife-elektronicabeurs in New York hebben leden van de HD-DVD Promotional Group, waartoe onder andere Toshiba behoort, vol trots wereldkundig gemaakt dat de schijfjes voor 'hun' formaat drie keer beter verkopen dan de volgens hen inferieure Blu-ray-schijven. Volgens de gegevens van onderzoeksbureau Nielsen worden er drie keer zoveel HD-DVD-schijfjes verkocht als eender welk ander hogedefinitieformaat en hebben bezitters van HD-DVD-materiaal gemiddeld 8,4 van die schijfjes in huis. HD-DVD-bestseller 'The Fast and the Furious: Tokyo Drift' was tijdens zijn eerste week al goed voor dertig procent van de totale HD-DVD-verkoopcijfers. Binnenkort worden bovendien kaskrakers als 'V for Vendetta', 'Superman Returns', 'Mission Impossible 3' en 'King Kong' op hoge definitie verwacht, zodat de verwachtingen van filmstudio's hooggespannen zijn. Met de verwachte lancering van Microsofts Xbox 360-uitbreiding, zal het formaat een extra stimulans krijgen, zodat HD-DVD voorlopig een voorsprong genomen lijkt te hebben op de concurrentie.

    bron: http://tweakers.net/nieuws/44770/HD-...n-Blu-ray.html
    Het HD-DVD kamp claimt de overwinning al.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •