Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 26 worden weergegeven.

Discussie: HT Starter set

  1. #1

    Standaard HT Starter set

    Beste forumleden,
    Ook ik wil mij in het HT geweld gaan mengen. Ik zal even mijn verhaal doen. Begin februari kocht ik een Xbox360, toendertijd speelde ik nog op een normale tv. Een paar maandjes later kocht ik een LCD HDTV, teweten een LE23T51B van Samsung. Erg blij mee, goed beeld en veel mogelijkheden. De Xbox360 is er werkelijk fantastisch op. Maar de keerzijde van de medaille is dat ik eigenlijk meer wilde. Dan doel ik op mooier geluid. Mijn Xbox360 fungeerde ook als DVD-speler via component aangezien die mijn goedkope DVD-speler met scart alle hoeken van de kamer liet zien.

    Ik had aan mijn pc een Creative Inspire 4.1 setje hangen en aangezien ik geen ruimte voor negen speakers heb, werd het tijd voor wat nieuws. Ik kocht een Logitech Z5400 setje. Perfect dacht ik, mijn pc en tv staan immers naast elkaar op mijn kamer. Thuis alles uigepakt en toen begon het gedonder al, de subwoofer was niet goed. Gelukkig kon ik hem omruilen. Thuis opnieuw aangesloten en het geluid was voor mij erg mooi, ik kon switchen tussen mijn pc en Xbox 360.

    Afgelopen week ging het echter opnieuw mis. De set ging helemaal niet meer aan. Ik maakte opnieuw gebruik van mijn garantie en kreeg gelukkig het volledige aankoopbedrag terug. Voor mijn pc heb ik een goed 2.1 setje gehaald, topgeluid. Nu ben ik dus op zoek naar een 5.1 geluidsetje. Op diverse fora wat rondgelezen (ook hier). Nu wil ik me dus ook aan een HT set gaan wagen. Ik heb echter een beperkt budget. Na wat zoeken kwam ik uit bij de Yamaha av-pack 106. Bij de MediaMarkt was hij €499,-. Eigenlijk wilde ik niet eens zoveel uitgeven, ben immers maar een scholier . Tegelijkertijd realiseerde ik me ook dat je voor nog minder niet veel kan krijgen. Ik besloot de aanschaf wat uit te stellen naar het eind van jaar (financieel wat gunstiger). Vandaag sla ik echter het Saturn blaadje open en wat zien mijn ogen daar?!? De Yamaha AV-pack 106 voor 'slechts' €389,-.

    Mijn vraag aan jullie is eigenlijk of er hier mensen zijn die ervaring met deze set hebben en of het eigenlijk waar voor mijn geld is. Tevens vraag ik me af of de DVD-speler gelijkwaardig/beter is dan mijn Xbox360. Voordeel van deze set is dat ik in de toekomst als ik hogere eisen stel, stukje voor stukje kan upgraden en dat je niet gelijk je hele set weg hoeft te doen. Anderzijds kan ik ook een setje van Philips oid nemen die m.i. niet helemaal toekomstbestendig zijn. Correct? Daarnaast mis ik vaak een digitale optische ingang voor mijn Xbox360. Degene die dat wel hebben zijn dan eigenlijk alweer duurder dan de AV-Pack.

    Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Als jullie mij andere mogelijkheden kunnen aanraden hoor ik het graag.

  2. #2

    Standaard

    Goed dat je eerst wat hebt rondgeneusd op het forum. Je haalt zelf immers al enkele waardevolle argumenten aan met betrekking tot het yamaha pack:
    - mogelijkheid om te upgraden in de toekomst
    - voorzien van de nodige aansluitingen.

    Ik heb zelf een XBox360 en een Pioneer DVD speler. Beiden halen een gelijkwaardige beeldkwaliteit (eigen bescheiden mening), dus ik vermoed dat het met de Yamaha DVD speler niet anders zal zijn.

    Over het geluid van het Yamaha AV pack kan ik eigenlijk niet veel zeggen. Ik heb er al heel wat positiefs over gehoord, met name een veel betere prestatie dan de meeste all in one setjes. Maar geluidservaring is iets heel persoonlijk. Ga daarom best eens luisteren in een zaak, en neem je eigen (muziek/film) materiaal mee. Het zou kunnen dat je het geluid maar niks vindt. Het omgekeerde is natuurlijk even goed mogelijk! Neem misschien een film mee die je (meerdere malen) bekeken hebt met je Logitech setje. Dan heb je direct een referentiepunt.

  3. #3

    Standaard

    Welkom op het forum..

    Met jouw budget, als we er van uitgaan dat het echt niet hoger komt.
    Nouw toch effe proberen dan:

    Je kan voor een losse reciever gaan rond de 250 euro.. en dan eerst 2.0 gaan draaien. Met bookshelfs/vloerstaanders.. Dus komt je rond de 600 euro voor een 2.0 set en die kun je later uitbreiden...

    Nu naar jouw opties.

    Ik zou alsnog voor een losse reciever gaan en dan icm een 5.1 set bijvoorbeeld de JBL SCS 178..

    Dan ben je samen met de reciever zo'n 450 euro kwijt.. En die zullen de speakertjes van Yamaha echt wegspelen!
    KEF | SVS | DENON 3808| Samsung | QED | BETTERCABLE | KIMBER-CABLE | Monster | Xbox360 - HD-DVD | PS-3 Blu-Ray

  4. #4

    Standaard Re: HT Starter set

    Hallo en welkom op dit forum.

    Ik snap precies wat je bedoelt. En ja, zo'n Yamaha-setje is best een aanrader. Veel 'value for money' oftewel 'gunstige kwaliteit-prijs-verhouding'
    Ik verwacht Edgar Smit hier ook binnenkort om je keus te bevestigen.

    Er zijn overigens ook AV-setjes van H/K (Harman/Kandon) die ook prima zijn
    Citaat Oorspronkelijk gepost door WolfsNL
    Mijn vraag aan jullie is eigenlijk of er hier mensen zijn die ervaring met deze set hebben en of het eigenlijk waar voor mijn geld is. Tevens vraag ik me af of de DVD-speler gelijkwaardig/beter is dan mijn Xbox360.
    Voordeel van deze set is dat ik in de toekomst als ik hogere eisen stel, stukje voor stukje kan upgraden en dat je niet gelijk je hele set weg hoeft te doen. Anderzijds kan ik ook een setje van Philips oid nemen die m.i. niet helemaal toekomstbestendig zijn. Correct? Daarnaast mis ik vaak een digitale optische ingang voor mijn Xbox360. Degene die dat wel hebben zijn dan eigenlijk alweer duurder dan de AV-Pack.
    Je omschrijft de voordelen t.o.v. een 'setje' heel goed. de kwaliteit is beter en de upgrade-mogelijkheden zijn veel beter. Ook hoef je, als er een onderdeel stuk zou gaan of uit de gratie zou raken, het hele setje te vervangen.

    Als een receiver geen digitale OPTISCHE audio-in heeft is de digitale COAX een oplossing.
    Ik weet niet of de Xbox een digitale coax uit heeft. Zo niet, ga voor iets anders, zo wel gebruik die.

    of de dvdspeler van Yamaha echt veel beter is dan de xbox weet ik niet. Je kunt ook overwegen om NIET een complete set als set te kopen, maar alleen de onderdelen die je wilt. In dit geval:
    * boxenset
    * AV-receiver
    * kabels

    Voordeel is dat je niet betaalt voor onderdelen die je (nog) niet persé wilt en dat je makkelijker één onderdeel (i.c. de receiver) net even anders kunt kiezen (b.v. mét optische digitale audio-in)

    [edit]
    loop ik "even" bij de computer weg, hebben er al twee anderen gereageerd. Zij hebben beiden ook erg gelijk. Luister ook naar de tip van JoostPolletje. Ik ben het met hem eens en zou het zelf misschien ook zo doen. Nadelen zijn wel:
    * de kosten (geld)
    * dat je eerst NIET surroundgeluid hebt en dus niet hoort dat er rechts achter je een monster aankomt

    [/edit]
    ... naar mijn bescheiden mening dan hè

  5. #5

    Standaard Re: HT Starter set

    Bedankt voor de reacties tot dusver.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door GameBelgium
    Ga daarom best eens luisteren in een zaak, en neem je eigen (muziek/film) materiaal mee. Het zou kunnen dat je het geluid maar niks vindt. Het omgekeerde is natuurlijk even goed mogelijk! Neem misschien een film mee die je (meerdere malen) bekeken hebt met je Logitech setje. Dan heb je direct een referentiepunt.
    Ik ben ook van plan om deze week nog even langs de Saturn te gaan. Jammer vind ik dat de speakers allemaal naast elkaar staan. Inderdaad een goede tip om wat bekende muziek mee te nemen .

    Citaat Oorspronkelijk gepost door joostpolletje
    Met jouw budget, als we er van uitgaan dat het echt niet hoger komt.
    Nouw toch effe proberen dan:

    Je kan voor een losse reciever gaan rond de 250 euro.. en dan eerst 2.0 gaan draaien. Met bookshelfs/vloerstaanders.. Dus komt je rond de 600 euro voor een 2.0 set en die kun je later uitbreiden...

    Nu naar jouw opties.

    Ik zou alsnog voor een losse reciever gaan en dan icm een 5.1 set bijvoorbeeld de JBL SCS 178..

    Dan ben je samen met de reciever zo'n 450 euro kwijt.. En die zullen de speakertjes van Yamaha echt wegspelen!
    Ik wil in ieder geval gelijk 5.1 geluid hebben. Ik heb ook geen plek voor grote speakers. Het zullen dus vooraal satellites worden. Het gaat maar om een kamer van ongeveer vier bij drie (=slaapkamer).

    Citaat Oorspronkelijk gepost door A3aan
    Ik verwacht Edgar Smit hier ook binnenkort om je keus te bevestigen.
    Want hij heeft eenzelfde set?

    Er zijn overigens ook AV-setjes van H/K (Harman/Kandon) die ook prima zijn
    Op de site zie ik geen setjes incl. receiver en op kieskeurig zie ik alleen setjes boven mijn budget.

    Als een receiver geen digitale OPTISCHE audio-in heeft is de digitale COAX een oplossing.
    Ik weet niet of de Xbox een digitale coax uit heeft. Zo niet, ga voor iets anders, zo wel gebruik die.
    Xbox 360 heeft digitale Optische audio-in nodig. Maar de meeste receivers hebben wel optisch en coax in. De Yamaha in ieder geval wel .

    of de dvdspeler van Yamaha echt veel beter is dan de xbox weet ik niet. Je kunt ook overwegen om NIET een complete set als set te kopen, maar alleen de onderdelen die je wilt. In dit geval:
    * boxenset
    * AV-receiver
    * kabels
    In principe vind ik het niet erg om DVD's op mijn 360 te spelen, maar een DVD speler lijkt me toch handiger.

  6. #6

    Standaard

    Nee Edgar is Yamahahah believer!
    KEF | SVS | DENON 3808| Samsung | QED | BETTERCABLE | KIMBER-CABLE | Monster | Xbox360 - HD-DVD | PS-3 Blu-Ray

  7. #7

    Standaard

    In HET (home entertainment today) las ik toevallig een artikel over de Concept E Magnum van Teufel.

    1 van de moderaters hier heeft hem ook al eens onder de aandacht gebracht en heeft er persoonlijk goede ervaringen mee. Zelf kende ik het merk helemaal nog niet en heb het ook nooit eerder gezien, dat valt weer te verklaren uit het feit dat je ze alleen in Duitsland rechtstreeks uit de fabriek kunt bestellen.

    Er wordt zeer lovend over geschreven in HET als zijnde:

    is voor kleinere ruimtes absoluut als volwaardige 5.1 opstelling te gebruiken. bla bla bla.... Een dikke aanrader!

    Kijk hier maar even, wel het decodertje erbij bestellen, en houd rekening met verzendkosten van rond de 35 euro. :

    http://www.teufel.de/de/Multimedia/s_1322.cfm?lcom=8

    Schijnt beter te zijn als de Logitech Z5400.....
    Dus als je dat al heel aardig vond, dan moet dit een mooie passende oplossing kunnen zijn :wink:
    Have fun and enjoy your collection

  8. #8

    Standaard

    Herjan heeft deze set en is zeer positief.!
    KEF | SVS | DENON 3808| Samsung | QED | BETTERCABLE | KIMBER-CABLE | Monster | Xbox360 - HD-DVD | PS-3 Blu-Ray

  9. #9

    Standaard

    Bedankt voor de tip. Ik kon deze set al toen ik voor mijn Z5400 rondkeek. Maar dit setje is toch meer een pc-setje heb ik het idee, bovendien kan ik hem niet eerst beluisteren. Ook garantie lijkt me een knelpunt. Dus ik ga liever voor wat anders.

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door WolfsNL
    Bedankt voor de tip. Ik kon deze set al toen ik voor mijn Z5400 rondkeek. Maar dit setje is toch meer een pc-setje heb ik het idee, bovendien kan ik hem niet eerst beluisteren. Ook garantie lijkt me een knelpunt. Dus ik ga liever voor wat anders.
    denk niet dat dit een pc-setje is hoor. Verwacht er maar wat meer van.

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peter26
    Citaat Oorspronkelijk gepost door WolfsNL
    Bedankt voor de tip. Ik kon deze set al toen ik voor mijn Z5400 rondkeek. Maar dit setje is toch meer een pc-setje heb ik het idee, bovendien kan ik hem niet eerst beluisteren. Ook garantie lijkt me een knelpunt. Dus ik ga liever voor wat anders.
    denk niet dat dit een pc-setje is hoor. Verwacht er maar wat meer van.
    Wat dan? Dit is naar mijn mening toch een (goed) pc-setje hoor.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door joostpolletje
    Nee Edgar is Yamahahah believer!
    Nou daar ben ik dan eindelijk hoor :wink: .

    Ik ben geen yamaha believer, feit is dat de AVpacks van yamaha gewoon zeer veel waarde voor het geld bieden en zij eigenlijk als een van de eerste zijn geweest met losse componenten als alles in een verpakking. Ik heb toen vrij veel mensen met dezelfde vraag als jij ook deze AVpacks geadviseerd en ben zo aan de yamaha naam gekomen waar ik blijkbaar nooit meer van af kom :wink: .

    Inmiddels doen diverse winkelketens ook steeds vaker aan deze wijze van verkoop mee door bijv KEF eitjes met een HK receiver en DVD speler te combineren voor een leuke prijs. Daarom zul je deze sets ook niet op de HK site vinden, dit zijn combinaties die door de winkeliers zelf bedacht/gemaakt zijn (of eventueel door de importeur).

    Maar goed, tot zover wat achtergrond, wat zou jij nu kunnen doen voor +/- 400 euro?
    Ga naar de MM die ook die AVpacks verkoopt en laat ze daar de folder zien waarin hij goedkoper staat (saturn moet dan wel binnen een straal van 30km van de MM liggen) en je kunt de set ook daar zo goedkoop of misschien nog goedkoper meekrijgen. Met een beetje goed praten kun je er vast wel wat redelijke kabels bijkrijgen. Dan heb je een leuke 5.1 set die ook normaal uitbreidbaar is (lees, normale of zelfs grote speakers kunnen gewoon aangesloten worden).

    Bij diezelfde MM zal waarschijnlijk ook een leuke HK combo staan met KEF eitjes (in Den Haag wel) maar die is wat prijziger. Voordeel hiervan is wel dat de KEF eitjes vooral met muziek beter zullen klinken dan de yamaha speakers. Misschien dat je die set ook voor een leuke prijs kan meekrijgen, en als dat lukt zou ik in jouw geval die set nemen (HK met KEF eitjes). Je hebt dan vooral op speakergebied een betere keus dan het AVpack.

    Want, de avpacks van yamaha zijn wel veel waar voor het geld, maar hebben 2minpuntjes, dat zijn:
    ->de bijgeleverde kabels zijn 3 x niets en
    ->de speakers klinken wat blikkerig. Maar dat ook komen omdat ik nooit zo gecharmeerd ben geweest van sattelietjes hoor :wink: .

  13. #13

    Standaard

    Bedankt voor je reactie. Ik zal a.s. zondag naar de Saturn gaan (vorige week bij MM geweest), door omstandigheden (lees school en werk) kan ik dan pas. Ik zal waarschijnlijk een cd'tje van U2 meenemen en misschien nog iets. Omdat ik hem grotendeels voor films en games ga gebruiken neem ik denk ik Star Wars III oid mee. Tips wat dit betreft zijn ook welkom.

    Tuurlijk ga ik de Yamaha beluisteren, maar ook andere setjes in de zelfde categorie. Bij de MM hadden ze ook zoiets zelf samen gesteld (weliswaar ver boven budget). Het feit dat er slechte kabels worden meegeleverd, verrast me niet. Bij MP3spelers zijn de oordopjes ook niet al te best . Ook daar ga ik even voor kijken (bij de MM niet gedaan). Maar volgens mij hebben ze daar vooral Vivanco. Even als voorbeeld: de Yamaha levert volgens mij geen componentkabels mee voor de DVD-speler. Ik zou dan twee van die kabels moeten hebben (1 voor dvd--> receiver en 1 voor receiver --> tv). In wat voor prijsklasse moet ik kijken voor kabels? Het lijkt me dat ik op een set van 400 euro, geen extreem dure kabels ga kopen. En moet ik ook andere speakerkabels hebben? Aangezien ik de speakers in de hoeken van de kamer ga ophangen, wil ik wel goede kabels hebben zodat ik niet alles weer los kan maken. Ik ben (nog) niet echt een audiophiel dus ik weet ook niet echt of ik dat wel zou horen.

    Anyways, ik zal zondag mijn bevinden hier posten en kijken naar verdere mogelijkheden .

  14. #14

    Standaard

    Waarom koop je dan niet via internet bv kieskeurig.nl, neus daar eens ff rond en je zal zien dat je een stuk voordeliger uitkomt dan in de winkel. Let er wel op dat je nederlandse modellen koopt, dit ivm de garantie moest je dit achteraf nodig hebben. Als je een setje samenstelt kan je dikwijls nog eens een extra korting bekomen.

  15. #15

    Standaard

    Voor beeld hoef je niet eerst naar je receiver hoor, component kabels kun je beter rechtstreeks van je DVD speler je TV inpluggen.

    MM verkoopt ook Oehlbach, profigold en idd Vivanco. Persoonlijk vind ik dat Oehlbach goed spul voor het geld leverd.

    Speakerkabel is meestal ook niet van hoge kwaliteit bijgeleverd, vervangen door een iets dikkere gevlochten kabel is dan oiok aan te bevelen. 1.5 tot 2mm geeft vaak al een beter resultaat dan het bijgeleverde 0,75mm ongevlochten draadje.

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar Smit
    Voor beeld hoef je niet eerst naar je receiver hoor, component kabels kun je beter rechtstreeks van je DVD speler je TV inpluggen.

    MM verkoopt ook Oehlbach, profigold en idd Vivanco. Persoonlijk vind ik dat Oehlbach goed spul voor het geld leverd.

    Speakerkabel is meestal ook niet van hoge kwaliteit bijgeleverd, vervangen door een iets dikkere gevlochten kabel is dan oiok aan te bevelen. 1.5 tot 2mm geeft vaak al een beter resultaat dan het bijgeleverde 0,75mm ongevlochten draadje.
    Ik heb maar één component ingang op mijn TV, dus zal wel moeten want kabels verwisselen heb ik een hekel aan.

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door WolfsNL
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar Smit
    Voor beeld hoef je niet eerst naar je receiver hoor, component kabels kun je beter rechtstreeks van je DVD speler je TV inpluggen.

    MM verkoopt ook Oehlbach, profigold en idd Vivanco. Persoonlijk vind ik dat Oehlbach goed spul voor het geld leverd.

    Speakerkabel is meestal ook niet van hoge kwaliteit bijgeleverd, vervangen door een iets dikkere gevlochten kabel is dan oiok aan te bevelen. 1.5 tot 2mm geeft vaak al een beter resultaat dan het bijgeleverde 0,75mm ongevlochten draadje.
    Ik heb maar één component ingang op mijn TV, dus zal wel moeten want kabels verwisselen heb ik een hekel aan.
    Dat is een goede reden, echter je TV zal ongetwijfeld wel een SCART hebben. sluit dan je DVD op je TV aan met een fatsoenlijke scartkabel en je console via de component. Waarom, indien je je receiver als schakelkast gaat gebruiken, moet hij dit wel kunnen en zal het signaal vaak iets beinvloed worden. de beste manier van aansluiten is rechtstreeks op je TV, kans is aanwezig dat DVD-TV met een fatsoenlijke scart zelfs net zo goed beeld geeft als component via de receiver :wink: .

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar Smit
    <KNIP>
    de beste manier van aansluiten is rechtstreeks op je TV, kans is aanwezig dat DVD-TV met een fatsoenlijke scart zelfs net zo goed beeld geeft als component via de receiver :wink: .
    Deze keer ben ik het niet met Edgar eens.
    Dat de rechtstreekse aansluiting normaliter te verkiezen is boven een indirecte (nl. via receiver), ach ja, één aansluiting minder dus theoretisch ( ) minder signaalverlies. Ook bespaar je een kabel.

    Maar volgens mij is practisch ( ) het kwaliteitsverschil van een indirecte verbinding tamelijk minimaal. Zou je het zien? Ik verwacht van niet. Een gerenommeerd merk zal het niet kunnen maken om slechte verbindingen te maken.
    Jouw eigen suggestie om 2 apparaten dan via de receiver te laten lopen is dan ook prima.

    Maar ... dit is zo'n onderwerp waar niet iedereen hetzelfde over denkt. Dus wat 'de waarheid' is is lastig. Oplossing: zelf eens kijken of je verschil ziet.
    ... naar mijn bescheiden mening dan hè

  19. #19

    Standaard

    Ik zal weer even reageren. Ik ben afgelopen zondag bij de Saturn geweest. Ik heb daar de Yamaha beluisterd en ik heb besloten de set te kopen. In de loop van de week moet ik even een oude stereo weghalen en dan ga ik hem halen. Ik heb hem getest met POTC2, film al twee keer gezien en die kanonnen van de schepen waren o.a. een mooie test. Geluid vond ik erg mooi, maar het is natuurlijk subjectief. Ik was de Logitech set gewend en dit gaat er toch zekerweten overheen kwa geluid! De set past op dit moment gewoon prima bij mijn wensen en heeft alles wat ik nu nodig heb. Voor mij een mooie manier om te beginnen aan het HT geweld. In de toekomst zie ik wel weer verder .

    Ik heb ook voor kabels rondgekeken en dat viel toch wel een beetje tegen. Voor zover ik op de Yamaha site heb gezien worden er geen kabels meegeleverd (alleen composiet). Bij de Saturn stond de DVD-speler aangesloten met een Oehlbach scart-kabel aangesloten en die kwaliteit was eigenlijk erg goed, maar naar mijn idee is mijn xbox via component scherper. Daarom wil ik de boel aansluiten via eerdergenoemd plan. Bovendien denk ik dat er weinig kwaliteitsverlies zal zijn. En over het feit dat scart evengoed als component is, weet ik niet in hoevere dit klopt. Ik heb hier een cheapo DVD-speler via scart en die legt het af tegen mijn xbox via component, maar dit is natuurlijk een scheve vergelijking. Ik denk dat je dit alleen kan testen als je dezelfde kwaliteit kabel gebruikt. Ik neem er maar gewoon wat goedkope kabels bij en ga later via internet even kijken of ik wat betere kabels voor een schappelijke prijs kan scoren.

    Nog wel een vraagje, zij hadden de dvd via een geel cinch kabeltje aangesloten (ik dacht dat die voor composiet was), maar die man zei dat het weinig uitmaakte. Wat jullie?

    Als het in de loop van de week allemaal staat, zal ik even wat foto's schieten en in dit of het Update HT topic plaatsen .

  20. #20

    Standaard

    Je hebt composiet en component en die twee brengem soms zelfs verkopers in verwarring.
    Enkele gele tulp is idd composiet, component zxijn de 3 kabels meestal aangeduid als YUV en geschikt voor o.a. progressive scan.

    Wat A3aan zegt is wel een goe dpunt, maar heeft je receiver wel progressive in/uit aansluitingen of SCART aansluitingen om zodoende je receiver als switch te kunnen gebruiken? Zoniet, zou ik toch voor mijn oplossing kiezen zodat niet steeds hoeft om te pluggen.

  21. #21

    Standaard

    Er staat niet nadrukkelijk bij dat de receiver progressive in/uit ondersteund, maar hij heeft 3 component in en 1 uit ingang. Maar het staat ook niet bij de duurdere modellen vermeld, maar ik ga er vanuit dat die het wel ondersteund. De receiver is trouwens de RX-V359.

    Ik heb nog even naar de Oehlbach kabels gekeken. Nu zie ik dat ze kabels aanbieden met drie, vier of vijf sterren. Ik snap dat vijf sterren het beste is, maar die is redelijk overpriced. Ik wil goede kabels heben die ik eventueel nog langer kan gebruiken dan alleen bij deze set. Zit er veel verschil tussen de verschillende 'sterrenversies', maw wat is jullie mening hierover ?

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door WolfsNL
    Ik heb ook voor kabels rondgekeken en dat viel toch wel een beetje tegen. Voor zover ik op de Yamaha site heb gezien worden er geen kabels meegeleverd (alleen composiet). Bij de Saturn stond de DVD-speler aangesloten met een Oehlbach scart-kabel aangesloten en die kwaliteit was eigenlijk erg goed, maar naar mijn idee is mijn xbox via component scherper. <KNIP>
    En over het feit dat scart evengoed als component is, weet ik niet in hoevere dit klopt. Ik heb hier een cheapo DVD-speler via scart en die legt het af tegen mijn xbox via component, maar dit is natuurlijk een scheve vergelijking. Ik denk dat je dit alleen kan testen als je dezelfde kwaliteit kabel gebruikt. Ik neem er maar gewoon wat goedkope kabels bij en ga later via internet even kijken of ik wat betere kabels voor een schappelijke prijs kan scoren.
    <KNIP>
    Als je al aardig tevreden was over de kwaliteit van het beeld met dat gele kabeltje, ... het kan beter.

    de vergelijking klinkt mij ook wat alsof je benzines vergelijkt door met verschillende auto's te rijden... vergelijk je meteen ook de auto's, toch?

    composiet is lekker simpel en algemeen en bijna elk apparaat kan ermee omgaan [spoiler:fda51ffae7]afgezien van mijn scheerapparaat[/spoiler:fda51ffae7]
    s-video is beter dan composiet
    RGB is beduidend beter dan composiet
    Component was altijd de top, tegenwoordig is er HDMI, wat nog weer beter is.
    SCART is een afspraak over stekkers en aansluitingen, maar er bestaan SCART's in composiet, s-video en RGB (afhankelijk van bekabeling en instelling van de apparaten aan beide zijden van de kabel), dus de term 'scart' zegt an sich niets over de kwaliteit van de verbinding. Naast de verschillende TYPEN scart (qua signaal) bestaan er ook nog allerlei kwaliteiten van kabels, inclusief de scartkabels.

    Ja, en wat is dan 'duur'? Wat is 'te duur'? Niet te zeggen, hangt af van:
    * wat je budget is (is dat eindeloos, dan is niets te duur), wat je partner daarvan vindt, of je ook nog wilt eten deze maand, dat soort dingen
    * of je de verschillen kunt horen of zien (de een is kritischer dan de ander, de een heeft betere oren, je kunt jezelf ook trainen om onvolkomenheden te zien of te horen)
    * wat is de kwaliteit en de prijs van de andere onderdelen van je installatie? Bij een set van €400 zou ik niet gauw kabels van €1000 doen, maar het kan natuurlijk wel.
    * wat zijn je toekomstplannen (er bestaat zoiets als het uitbreidingsvirus, waar geen firewall tegen bestand is). Nu een kabel van €60 kopen en die kabel over een jaar vervangen door eentje van €120 is m.i. zonde van die eerste €60.
    * hoe gek laat je je maken? Het gras bij de buren is altijd groener en er is altijd wel iemand die (vaak nog terecht ook) iets negatiefs kan ontdekken in een verder prima installatie.
    ... naar mijn bescheiden mening dan hè

  23. #23
    wlvanbeukering
    Guest

    Standaard

    Hallo....
    Ik ben afgelopen tijd op zoek geweest naar een Home Theater set en kwam ook uit op de AV Pack 106, alhoewel ik ernstig heb getwijfeld over de Onkyo HTE 503 die in de aanbieding was bij de MM.
    Uiteindelijk toch ( vanwege de prijs ) gekozen voor de Yamaha set.
    Hij is te koop voor 349 euro bij Polectro in Amstelveen.

  24. #24

    Standaard

    Sorry voor de late reactie, maar moest mijn pc van de week formatteren. Ik heb sinds donderdag de set en alles aangesloten, behalve de rear speakers, die deed ik zondag wegens tijdgebrek.

    Ik ben erg tevreden over de set. Wat een vooruitgang tegenover mijn oude Logitech. De DVD-speler werkt erg simpel en is helemaal ingesteld en loopt via progressive scan. Heel mooi beeld en dat met een vrij goedkpe kabel, deze zal ik later nog wel eens vervangen. Met de receiver moet ik nog even spelen, maar tot nu toe klinkt het erg lekker. Ook gamen via 5.1 is weer heerlijk. Deze set geeft zeker waar voor je geld en is echt kwaliteit . Ik zal binnenkort nog wel wat foto's posten van de set in het Update HT topic. Wat betreft kan dit draadje dan ook dicht.

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door WolfsNL
    Ik ben erg tevreden over de set. Wat een vooruitgang tegenover mijn oude Logitech. <ETC>
    Tada!

    Het is ook niet heel gek dat mensen als Edgar [spoiler:a00ba1da20]en ik[/spoiler:a00ba1da20] bij zo'n vraag en dit budget meteen in koor brullen "Yahama AV-pack".
    Geen questie van Yamaha-believer, geen aandelen, geen winstdeling. Maar wel vaak veel positiefs van en over gehoord in die prijsklasse.

    Zelf ben ik indertijd wel met Yamaha begonnen (al rijd ik Suzuki), maar heb ik gekozen voor een stap-voor-stap opbouw (die nu na 3 jaar nog steeds niet af is).

    Enjoy life ... enjoy cinema ... enjoy je HT
    ... naar mijn bescheiden mening dan hè

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •