De resultaten 1 tot 7 van 7 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard 10.000 fietsen uit de Gracht, wát gebeurt er dáárná mee?

    Per jaar verwijdert de gemeente tussen de 6.000 en 10.000
    fietsen uit de grachten van de binnenstad.


    Bron: amsterdam.nl


    Ik zou graag willen weten wát er precies met deze fietsen gebeurd?
    Ik heb -voor mijn gevoel- heel Google al afgezocht, maar zonder resultaat.
    Ik lees alleen maar over het Amserdamse fietsenbeleid en over diefstal (gem. 60 duizend gestolen fietsen per jaar). Maar wát gebeurt er nou met die fietsen die ze uit de gracht halen?

    Ik heb wel eens gehoord dat die fietsen voor kunstprojecten worden gebruikt, kan iemand mij dit aantonen?

    Alvast bedankt!

  2. #2

    Standaard

    Naar de sloop?

    Het kan me eigenlijk niet boeien wat ermee gebeurt, zolang het mijn fiets niet is die gestolen wordt en in de gracht terecht komt. :wink:

  3. #3

    Standaard

    Ik heb het nodig voor in een filmpje, ik hóóp dat er wel degelijk wat mee gebeurd!

  4. #4

    Standaard

    In Utrecht :

    Uit de gracht geviste fietsen

    Van de bruikbare delen van fietsen die uit de grachten worden opgevist maken ze bij het Utrechtse Wijkwerkbedrijf weer bruikbare tweehands fietsen die worden verkocht aan de rijwielhandel.
    "Hier leren mensen met een wat grotere afstand tot de arbeidsmarkt in een beschermde omgeving hoe ze weer in een werkritme kunnen komen. Met het doel om straks aan de slag te gaan in een reguliere baan."
    M'n LE collectie gaat grotendeels in de verkoop, zoek je nog iets ? Check m'n verkoop topic of vraag maar raak :D

  5. #5

    Standaard

    Hoi,

    Bedankt voor de reactie, helaas zoek ik écht iets Amsterdams.
    Maar er worden zoveel fietsen uit de grachten gehaald dat het ondoenelijk is om met álle fietsen iets te doen, het zal dus wel eens gebeurd zijn dat er kunst mee is gemaakt, maar meestal eindigen ze op een grote hoop bij de sloop (denk ik, helaas ).

    Als iemand anders dit kan tegenspreken, graag!

    Jerry

  6. #6

    Standaard

    Je kan contact opnemen met de politie in de binnenstad, of met de verkeersafdeling van de gemeente Amsterdam?
    you came on your own,
    and that's how you will leave

  7. #7

    Standaard

    Ze maakten er toch een kerstboom van?
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •