De resultaten 1 tot 7 van 7 worden weergegeven.
  1. #1
    Buddha
    Guest

    Standaard is Benq okay?? of beter Sharp.. en Full HD of niet?

    Hoi,

    Ik ben op zoek naar LCD. Zie dat de Pioneer TX-32LX60 beste koop consumentengids is. Maar interessant zijn ook natuurlijk de Full HD op 37". Waar ik naar zit te kijken is de Sharp LC 37 XD1E (€ 1749) of de Benq VL3735 (€ 1500). De Sharp LC-37G1E1 lijkt me erg mooi wat ik gezien heb, zeker met die extra robijn kleur maar is me net te duur. Dus die Benq is erg interessant.. maar heeft iemand ervaring ermee of dat een goed merk is?

    Lees ook op test dat fullHD bij beeldscherm van 37 misschien niet eens interessant is vanwege het te kleine formaat, dat het echt tot zijn recht komt bij groter.

    Dus.. toch fullHD 37" Sharp LC 37 XD1E of Benq VL3735.. of een hele goed HD ready van 32"

    wie help me??!!

  2. #2

    Standaard Sharp XD1E 37 inch

    Let bij de sharp op het formaat kleiner dan 46 inch is bij dit type standaard 3 kleuren, vanaf 46 inch zijn het 4 kleuren.


    4 wavelenght backlight system (RGB plus). lc-46XD1E


    gerard

  3. #3

    Standaard Re: Sharp XD1E 37 inch

    Citaat Oorspronkelijk gepost door gpijls
    Let bij de sharp op het formaat kleiner dan 46 inch is bij dit type standaard 3 kleuren, vanaf 46 inch zijn het 4 kleuren.


    4 wavelenght backlight system (RGB plus). lc-46XD1E


    gerard
    Onzin, het zit ook op de 37 inch modellen.

  4. #4
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Full HD of niet zal jezelf moeten bepalen en je afvragen of je er op korte termijn al wat mee wilt gaan doen.
    Ga je het dus al 100% benutten, er zijn overigens al genoeg goede redenen om voor full HD te kiezen.

    Maar waarom al de beperking tot deze merken, er zijn er nog zoveel.

  5. #5

    Standaard Re: is Benq okay?? of beter Sharp.. en Full HD of niet?

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Buddha
    Hoi,

    Ik ben op zoek naar LCD. Zie dat de Pioneer TX-32LX60 beste koop consumentengids is. Maar interessant zijn ook natuurlijk de Full HD op 37". Waar ik naar zit te kijken is de Sharp LC 37 XD1E (€ 1749) of de Benq VL3735 (€ 1500). De Sharp LC-37G1E1 lijkt me erg mooi wat ik gezien heb, zeker met die extra robijn kleur maar is me net te duur. Dus die Benq is erg interessant.. maar heeft iemand ervaring ermee of dat een goed merk is?

    Lees ook op test dat fullHD bij beeldscherm van 37 misschien niet eens interessant is vanwege het te kleine formaat, dat het echt tot zijn recht komt bij groter.

    Dus.. toch fullHD 37" Sharp LC 37 XD1E of Benq VL3735.. of een hele goed HD ready van 32"

    wie help me??!!
    Naar mijn weten maakt Pioneer geen LCD schermen.
    Ht set : Tv : Pioneer Plasma pdp-435xde, Speakers KLIPSCH RF3; Blue-ray : Sony BDP-S300B; Receiver : Sony 850 QS;

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Full HD of niet.
    Ligt aan je schermgrootte vs de kijkafstand. Een 37" full HD scherm is volstrekt nutteloos (t.o.v. een HD ready scherm) als je kijkafstand meer als ~2,20 meter bedraagt. Je ogen hebben namelijk een beperkt oplossend vermogen afhankelijk van de kijkafstand.

    Daarnaast zal SD materiaal er op een full HD scherm minder uitzien dan op een HD ready scherm (het full HD panel moet veel meer scalen).

    Een mooie grafiek of full HD zin heeft vind je hier;

    http://www.htforum.nl/yabbse/index.p...7822#msg837822

  7. #7
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Ik weet dat wel maar dat is een vraag die de TS zich eerste moet afvragen denk ik zodat ie weet welke kant ie op wilt gaan.
    Overigens ben ik wel van mening dat een kleiner scherm zoals 37inch niet bij voorbaat nutteloos is, dat het bij een groter scherm beter tot zijn recht komt is een ander verhaal.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •