Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
De resultaten 26 tot 33 van 33 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mariopizza Bekijk bericht
    De macro's gebruik ik niet. Ze zijn lastig bereikbaar, en bv een macro "alles aan" werkt niet, omdat de afstandbediening niet weet wat de status van een apparaat is (1-richtingsverkeer). Een TV die bv al aanstaat, gaat in dat geval dus uit, terwijl andere apparaten wel aangaan. Dat werkt volgens mij met elke macro-afstandsbediening zo. Ook met de luxere Pronto's. Als iemand hier iets op gevonden heeft, dan hoor ik dat graag!
    Dat is een kwestie van truukjes kennen.
    Bvb, veel TVs gaan ook aan als je een cijfertoets indrukt. Ipv de aan/uit-knop te gebruiken, gebruik je dan dus gewoon bvb cijfer 0.
    Een ander voorbeeld is het kiezen van een specifieke input. Veel TVs doen dit met behulp van 1 toets die gewoon alle inputs doorloopt. Als je dus niet weet welke de huidige input is, weet je ook niet hoeveel keer je die input-toets moet gebruiken. Opnieuw zelfde truuk: eerst 0, dan staat de TV zeker op de tuner, en weet je vervolgens wél hoeveel keer je op de input-toets moet drukken.
    Daarnaast is het ook zo dat sommige merken ook verborgen IR-codes kent, die niet door hun eigen afstandsbedieningen gebruikt worden. Daar zitten dan vaak wél codes bij om bvb gewoon de TV aan te zetten ipv aan/uit, of om direct het juiste input-kanaal te kiezen.
    Zie ook www.remotecentral.com waar heel veel info te vinden is.

  2. #27

    Standaard

    Inderdaad even slim nadenken en vooral veel proberen.
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  3. #28

    Standaard

    Hey sinds vandaag heb ik een SRU9400 aangeschaft. Ik wil daar mijn

    - Cambridge Audio 540R
    - Cambridge Audio 540D
    - Samsung 9401R
    - LG 32LP1R

    mee gaan bedienen. Uiteraard herkent geen enkele code één van die apparaten terwijl alle merken wel in de handleiding worden vermeld. Op zich geen probleem. Ik heb nu alles handmatig ingesteld. (TV, DVB, DVD)

    Nu komt het probleem. Ik wilde de AMP gaan instellen en de afstandsbediening wilt ineens geen knoppen meer aanleren? Als ik nu via Mode naar TV switch kan ik daar ook geen knoppen meer instellen. Hij geeft meteen een 'mislukt' geluidje af.

    Heeft iemand de oplossing voor dit probleem? Is er een mogelijkheid om de afstandsbediening te resetten naar de originele waarden?
    Laatst aangepast door Phreaky : 31-05-2007 om 16:28

  4. #29

    Standaard

    Na wat extra speurwerk kwam ik op de volgende support pagina uit.

    http://www.urc.philips.com/

    FULL RESET: hold MENU and GUIDE for 3s. Press 9 8 1. That's all

    Dus dat wordt weer van voor af aan beginnen. Hopenlijk dat het niet weer gebeurt.

  5. #30

    Standaard

    Hm het probleem wat ik hierboven beschreef blijft terugkeren. Na een x aantal knoppen te hebben geleerd werkt het ineens niet meer. Dit is nu al de 3e x dit lijkt me niet normaal? Nu kan ik dus weer een full reset uitvoeren. En waarschijnlijk niet eens de helft van alle knoppen die ik nodig heb programmeren dit lijkt me een probleem met de afstandsbediening? Is er een andere oplossing.

  6. #31

    Standaard

    Met Philips gebelt. Wat blijkt, na een x aantal codes te hebben aangeleerd is het geheugen vol :S. Waardeloos dus als ik nog niet eens 3 toestellen aan kan leren. Die gaat dus retour.

  7. #32

    Standaard

    Pff, hoog tijd voor de Logitech Harmony dus :wink:
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  8. #33
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Phreaky Bekijk bericht
    Met Philips gebelt. Wat blijkt, na een x aantal codes te hebben aangeleerd is het geheugen vol :S. Waardeloos dus als ik nog niet eens 3 toestellen aan kan leren. Die gaat dus retour.
    Er moeten meer dan 3 apparaten geleerd kunnen worden.

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •